Classe SSP-800 preamp / processor arrives this month - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg fikk hjemmekino i posten for 2 dager siden, og det var en test av SSP-800 der ja. Ikke så veldig spennende test i grunn. Fungerte bra på film, men musikkbiten ble knapt nok nevnt, og jeg vil påstå at de som er i markedet etter en surroundprosessor i denne prisklassen hovedsaklig er det for å kunne få en løsning som er tilfredsstillende både på musikk og film for nettopp å slippe både surroundpre og stereopre.
    Hadde egentlig gledet meg til å lese den testen, men det høres jo litt skuffende ut at de ikke skriver noe særlig om ytelsen på musikk.
    Er forøvrig godt å se at enkelte blader klarer å få ut bladet til abonenter før det kommer på Narvesen.

Sitat Opprinnelig postet av Bicks
    Lanseringen av denne har vel blitt holdt igjen nå i lang tid,- må vel nærme seg et par år siden jeg leste om denne første gangen.
    Hovedgrunnen for forsinkelsen har vel vært at interdekoding av nye lydformater ikke har vært på plass,- så jeg må si at jeg ble litt overrasket da jeg leste på HK sine sider at dette fortsatt ikke er på plass, men vil bli levert senere.

Dette er jo noe som går igjen blant så å si alle av de "såkalte" high end produsentene ("for å kalle dem det")

Dette er vel sikkert tatt opp mange ganger før her på AVForum, men hva er det som gjør at dette er så vanskelig for dem å implementere?
    Nå kjenner jo ikke jeg til alle, men jeg har jo registrert at de få som har blitt lansert med interdekoding,- så er det vel en stor andel av disse som har vært fulle av "bugs"
    Man får vel recivere i dag som knapt koster 3000 kr som har dette innebygd, så det kan vel ikke være på pga. kostnader.
    Tror mye av grunnen til dette ligger i ressurser. Det er ikke til å stikke under den berømte stolen at de fleste high-end produsentene ikke pusher de helt store volumene og har derfor veldig begrenset med ressurser når det kommer til programmering og digital hardware design.
    Så langt er det veldig få ferdige hyllevareløsninger for dekoding av bitstream HD lyd. Meg bekjent er det bare det meget forsinkete Cirrus logic chipsettet som gjør dette. Dette benyttes i dag av Krell, cary og de kommende Emotiva prosessorene. Når man ser hvor mye problem det har vært med f.eks cary 11a, så er det ikke bare bare å benytte "ferdige løsninger" heller. Flere av de store produsentene benytter stadard DSP chipper(stor sett fra TI) og har gjort all programmering relatert til behandlingen av bitstream lyd selv. Dette krever en helt annen ressursbruk enn å bruke ferdige løsninger med dekodingschipset og software. Men når man har ørti ingeniører og pusher tusenvis av enheter så går det nok greit å gjøre alt fra scratch.
    Det er ikke utenkelig at det ligger litt lisenspenger i å kunne benytte de nyeste lydkodekene fra Dolby og DTS også.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo noe som går igjen blant så å si alle av de "såkalte" high end produsentene ("for å kalle dem det")

Dette er vel sikkert tatt opp mange ganger før her på AVForum, men hva er det som gjør at dette er så vanskelig for dem å implementere?
    Nå kjenner jo ikke jeg til alle, men jeg har jo registrert at de få som har blitt lansert med interdekoding,- så er det vel en stor andel av disse som har vært fulle av "bugs"
    Man får vel recivere i dag som knapt koster 3000 kr som har dette innebygd, så det kan vel ikke være på pga. kostnader.
    Kravene til en prosessor er naturligvis ganske høye ift. en receiver til 3000kr. Først og fremst kan de ikke selge et produkt basert på et produkt som ikke er ferdig utviklet. De fleste har vel fått med seg HDMI-problemene de første reciverene slet med, for å ikke snakke om manglende støtte av ditt og datt. Slike problemer kan være fatalt for en mindre high-end produsent som ikke har råd til å slippe nye produkter hvert kvartal.

Så er det lyden. Her må de i det minste prøve å hevde seg over "resten". Det fordrer til løsninger de ikke alltid kan kjøpe ferdig som OEM produkt. Små produsenter bruker uansett lengre tid på utvikling enn de mektige kinesiske konsern.

Dyrere prosessorer blir også ofte benyttet i større custom-installasjoner. Det betyr at det er langt mer utvikling forbundet med å tilpasse produktet og sørge for at det fungerer feilfritt i den sammenheng. RS232 2-veis grensesnitt og ikke minst HDMI-tilkoblinger skal fungerer mot det meste av utstyr på markedet. HDMI har vel vært et ormebol de siste årene med nesten mer problemer enn løsninger, så det er ikke rart den delen av bransjen har vært avventende med å slippe "prestigeprodukter". En liten stund virket det nesten som det også kom nye HDMI-standarder hver måned....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skal fordele en utviklingskostnad på noen hundre salg (eller kanskje fåtall tusen (som er myyyye for high end bransjen)) som er størrelsesorden en high end merke selger kontra et chip set som står i en hel serie av recivere fra bilig til halv dyrt (gjerne over flere års generasjoner mhp på kjerne chipsett) som selges i mange 10 eller 100 tusen eksemplarer så er det klart at kostnader er ett viktig element (fem eller ti årsverk i utvikling på 10 eller hundre solgte produkter blir fort dyrt per enhet....) Og det er jo ikke heller sikkert at det som blir designet er mer "avansert" enn det som sitter i 3000 kroners produktet for den saks skyld.

Det andre elementet er vel at mange high end produsenter har sin historie og sikkert flest ingeniører fra analog kretsløp verden (med unntak av Meridian). Det er det de kan godt og digitaltekknikkens forundelige verden krever andre kunnskaper.

Kjekt er det likvel at det kommer fler og fler tilbud på makedet i alle prisklasser!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med ssp-800 nå?