Sonos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Sonos

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonos

HEi!

HFK selger et produkt som heter SONOS.
    Skal vistnok være meget fleksibelt med tanke på plasseringsvennlighet, utbygging etc. Hvordan er kvaliteten på radio og musikken som "streames" over det trådløse nettet dette produktet bruker?

Kan det anbefales å bruke dette som en signal kilde til bruk i et normal stue?
    Jeg har akkurat kjøpt et par B&W CM1 og skal bytte ut en gammel HK reciver med ny forsterker. Trenker jeg evt bare å bygge ut med en ren effektforsterker for å drive disse CM1 ene skikkelig?

Noen som har tips?

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt for lite på radio for å kunne svare på den delen!
    Systemet ellers er glimrende og funger helt greit når en heter på en effektforsterker. Den har også line inn mulig, men er begrenset til 1 pr.boks.
    Systemet får min anbefaling

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte meg et sonos system i dag. utstyret var demobrukt på hifiklubben. da jeg kom hjem og koblet det opp virker det som om det fortsatt tror det er på hifiklubben da deres playlist fortsatt står på den. da jeg trykker på for å oppdatere spillelister står det bare at den ikke finner kilden (altså hifi klubben sin server). noen som vet hva jeg må gjøre for å få den til å finne min server?

har en ready nas duo server. alt av delingsinstillinger er slått på. er det UPnP sonos kobler seg opp med?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    kjøpte meg et sonos system i dag. utstyret var demobrukt på hifiklubben. da jeg kom hjem og koblet det opp virker det som om det fortsatt tror det er på hifiklubben da deres playlist fortsatt står på den. da jeg trykker på for å oppdatere spillelister står det bare at den ikke finner kilden (altså hifi klubben sin server). noen som vet hva jeg må gjøre for å få den til å finne min server?

har en ready nas duo server. alt av delingsinstillinger er slått på. er det UPnP sonos kobler seg opp med?
    Installer SONOS-controller programmet på en PC som står i nettet. Der kan du gå inn på sharene den ser etter musikk på. Ta vekk den fra HiFi klubben og legg til din egen.
    SONOS kan finne musikk via uPNP, men den eldste metoden deres er at du definerer om share som inneholder musikken.

Mvh
    Boden9

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daddycool
    HEi!

Skal vistnok være meget fleksibelt med tanke på plasseringsvennlighet, utbygging etc. Hvordan er kvaliteten på radio og musikken som "streames" over det trådløse nettet dette produktet bruker?

Jeg har akkurat kjøpt et par B&W CM1 og skal bytte ut en gammel HK reciver med ny forsterker. Trenker jeg evt bare å bygge ut med en ren effektforsterker for å drive disse CM1 ene skikkelig?

Noen som har tips?
    Kvalitetne på musikken og radioen er selvfølgelig avhengig av bitraten/filtypen. Selve SONOS-boksene har helt greie konvertere (håndterer all MP3 etc og opptil CD-kvalitet 16/44,1).

Velger du den aktive SONOS-boksen -100/120 (2x55W) kan du koble høyttalerne dine rett å boksen, men for bedre lyd kan du kjøre den passive 80/90 med ren effektforsterker.

Mvh
    Boden9

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søkefunksjonen til høyre på forumsiden.

Sonos har vært diskutert flere ganger før, så det kan hende du blir noe klokere av å lese litt.

Personlig syntes jeg Sonos er et fantastisk produkt. Kvaliteten er lossless, dvs. streamer du en FLAC musikkfil er det også det du hører. Kvaliteten på nettradioene avhenger av hva radiostationen sender i. Som oftest er det vel alt fra 64-128kbit. Det ligger inne vanvittig mange kanaler klart. Du kan gå inn på en by i Brasil og finne kanskje 10 kanaler bare der.

Det er også mange tester på hjemmesiden til sonos.

Sonos - Home

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk det til å funke nå. takk for hjelpa

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daddycool
    HEi!

Noen som har tips?
    Kan ikke si annet enn: -løp og kjøp! Det mest brilliante produktet som noen gang har kommet inn i huset mitt. Lydkvaliteten er helt ok. Hvis du vil ha enda litt bedre enn ok, så er det et alternativ å supplere med en DAC.

Alt som fins av radiokanaler i verden som er lagt ut på internett kan du legge inn her! Kjekt å finne f.eks musikk-kanaler som er spesialisert på akkurat den musikksjangeren du liker.

Straks du har hele musikksamlinga di og hele verdens radiokanaler i handa di, orker du ikke lenger å sysle med cd-er.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefornøyd med mitt Sonos-system, bruker den aktive enheten med B&W XT2 og den passive på Hegel preamp. En annen utrolig artig funksjon er å bruke iPhone som fjernkontroll(gratis programvare), denne fungerer nesten bedre enn originalkontrollen(!)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sliter litt med å få album art opp. Bare noen få album får det. har albumart i alle mapper. Må bildet ha et spesielt navn eller er det noe annet jeg må gjøre? Ingen bilder er på over 900X900, de fleste er på 300x300

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    jeg sliter litt med å få album art opp. Bare noen få album får det. har albumart i alle mapper. Må bildet ha et spesielt navn eller er det noe annet jeg må gjøre? Ingen bilder er på over 900X900, de fleste er på 300x300
    folder.jpg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •