HD formatkrigen over? Streaming er utvilsomt fremtiden! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 121
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Jeg er jo blitt pisket rundt når jeg har påpekt AppleTVs fordeler - men i likhet med Lygren er jeg totalt overbevist.
    Dette er simpelthen utrolig bra!

Praktisk, hendig, billig, høykvalitets og bra. Sorry, men jeg har ikke tenkt å traske omkring og finne BD-skiver når jeg kan få slik kvalitet rett til skjermen, med et knappetrykk.

Fra september er AppleTV i gang i Norge.

Jeg har en kompis i USA som nå slår seg opp på å montere AppleTV enheter hjemme hos folk,l dette gir de ham et påslag på flere hundre dollar for å gjøre - fordi folk har hørt av venner at dette er utrolig bra.

Og det er det, simpelthen.

Visst - har du prosjektor og stort lerret så har du lyst til å bruke BD, men har du en skjerm på 50"+ så er du i mål med AppleTV. Kunne ikke tenke meg noe annet, så bra er det!

(Og det er fullt mulig å kjøpe filmer, til odel og eie som man sier, gjennom iTunes Store. Juno kostet 14.99 å kjøpe, og vil koste 4.99 som HD film i leie.
    Jeg har vært overbevist om dette lenge.Det som er spørsmålet mitt er filmselskapene også overbevist om det samme.Jeg ser klart for meg som jeg har hevdet i lange tider at sikkerhetsmessig og produksjonsmessig ville det vært langt å foretrekke for filmselskapene.Tenk på alt som man slipper å gjøre.Tenk på den enkle distribusjonen av film. Nesten ingen logistikk.Mye større kopisikring.NB! Alle nye BD-tittler ligger ute på nettet iløpet av timer etter release.Dette er svært negativt for selskapene.Vi har ikke hørt hva MicroSoft vil gjøre enda,men bann på at det har noe med streaming å gjøre???!!! Jeg beklager selv med mine 2 stk PS3 så ser jeg ikke den store fremtiden for BD. Nettet taper ikke slike kriger.
    Stølen

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Fremtiden:
    Software (filmer, tv, radio etc): Streaming
    Lagring: Flashdisker overtar. Dagens harddisker er borte om "noen" år. Minnekort/flash med stor lagringskapasitet overtar for både blu-ray, cd, dvd etc.
    Tror jeg.
    Flashdisker osv har mindre lagringstid en fysiske plater.
    At fysiske avspillere kan komme med tilkopling fra slik utstyr med årene er ikke utenkelig.

Lygren
    Det var da godt du ser forskjell på Apple TV HD og Blu Ray for om ikke det var tilfelle så kunne jo HD filmer bare produseres på 4.7 GB plater i samme H.264 codec.
    BD disc ville være en vits.
    Da kunne man bare lagt til codec på DVD spillere som selges med HDMI så var hele HD formatet fix ferdig.

Er bitrate Apple tv HD på ca 5 Mbps eller er det ulik bitrate fra film til film å helt nede i 2,5 Mbps

Har apple tv HD DD 5.1 eller
    This Much I Know - » So does the Apple TV support 5.1 audio?

BD er et fysisk format.
    Blir ikke BD salgsvare vil det si at folk ikke ønsker full HD kvalitet.
    Blir valget reduserte og krympede filmer tror jeg ikke folk vil stresse mye da forskjell mellom DVD oppscalert å Apple tv HD H.264 ikke er så stor.

(slik er det da med musikk i dag da mange ikke ønsker oppnålig kvalitet på musikk men kjøper musikk med redusert kvalitet istedenfor)
    Salget har gått litt ned for fysisk plate men at nedlastet musikk har tatt grep som fremtidig vei er langt unna.

At USA og enkelte land har stort potensiale for nedlastet light HD er sikkert å har med økonomi å gjøre.
    Mange amerikanere har ikke råd til kjøp av fysiske plater (slik har det vært lenge)

Apple tv HD
    6 Mbps: less than 1 minute
    2 Mbps: about 2 hours
    768 Kbps: about 8 hours

De fleste har ikke linje til å kunne nytte dette pr i dag + man må jo ta høyde for at beboere ønsker at nedlastningen ikke blokkeres pga også andre ting brukes på samme linje .
    Man bør ha minst 12 Mbps linje om en familie ikke skal ha 100 regler for internettbruk for ikke spolere en tv aften.

Folk har ikke løpt beina av seg etter krympet SD DVD på internett i flere år nå da full DVD kvalitet er beste vi har hatt før , hvorfor skal H.264 endre på det.
    DVD film til H264 vil bli ca 1 GB stor å forhold kvalitetstap fra orginal til redusert blir på samme måte som Blu Ray -> Apple HD men har folk villet ha det ? ikke det jeg vet.

jeg glemte
    Enormt mange er plaget av høy ping tid.
    Vil ikke det også påvirke en streaming av film

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Flashdisker osv har mindre lagringstid en fysiske plater.
    At fysiske avspillere kan komme med tilkopling fra slik utstyr med årene er ikke utenkelig.

Lygren
    Det var da godt du ser forskjell på Apple TV HD og Blu Ray for om ikke det var tilfelle så kunne jo HD filmer bare produseres på 4.7 GB plater i samme H.264 codec.
    BD disc ville være en vits.
    Da kunne man bare lagt til codec på DVD spillere som selges med HDMI så var hele HD formatet fix ferdig.

Er bitrate Apple tv HD på ca 5 Mbps eller er det ulik bitrate fra film til film å helt nede i 2,5 Mbps

Har apple tv HD DD 5.1 eller
    This Much I Know - » So does the Apple TV support 5.1 audio?

BD er et fysisk format.
    Blir ikke BD salgsvare vil det si at folk ikke ønsker full HD kvalitet.
    Blir valget reduserte og krympede filmer tror jeg ikke folk vil stresse mye da forskjell mellom DVD oppscalert å Apple tv HD H.264 ikke er så stor.

(slik er det da med musikk i dag da mange ikke ønsker oppnålig kvalitet på musikk men kjøper musikk med redusert kvalitet istedenfor)
    Salget har gått litt ned for fysisk plate men at nedlastet musikk har tatt grep som fremtidig vei er langt unna.

At USA og enkelte land har stort potensiale for nedlastet light HD er sikkert å har med økonomi å gjøre.
    Mange amerikanere har ikke råd til kjøp av fysiske plater (slik har det vært lenge)

Apple tv HD
    6 Mbps: less than 1 minute
    2 Mbps: about 2 hours
    768 Kbps: about 8 hours

De fleste har ikke linje til å kunne nytte dette pr i dag + man må jo ta høyde for at beboere ønsker at nedlastningen ikke blokkeres pga også andre ting brukes på samme linje .
    Man bør ha minst 12 Mbps linje om en familie ikke skal ha 100 regler for internettbruk for ikke spolere en tv aften.

Folk har ikke løpt beina av seg etter krympet SD DVD på internett i flere år nå da full DVD kvalitet er beste vi har hatt før , hvorfor skal H.264 endre på det.
    DVD film til H264 vil bli ca 1 GB stor å forhold kvalitetstap fra orginal til redusert blir på samme måte som Blu Ray -> Apple HD men har folk villet ha det ? ikke det jeg vet.

jeg glemte
    Enormt mange er plaget av høy ping tid.
    Vil ikke det også påvirke en streaming av film
    Jeg leser innleggende dine med interresse,men denne gangen er du nok havnet i den fella hvor vi tror at folks oppfatning av kvalitet er lik den oppfatning vi har av kvalitet.La det være sagt med en gang intet er bedre enn BD i 1080p og med full utstyring HD lyd.MEN......Folk ser ikke det slik som oss.Jeg har huset fullt av HD fra BD og HDDVD til SkyHD og CD-HD. Tror noen her at kona og døtrene mine ser noe særlig forskjell på SD og HD? Og nei da!
    Bryr de seg om det? Og neida!! Det de bryr seg om er at det er enkelt å få sett film når de har lyst uten å gå ut å kjøpe eller leie film. Min svoger har Apple TV og da i HD. Når han demonstrerte streaming så falt alt på plass for hele familien. Sånn skal det være! Jeg må innrømme at det var en meget overbevisende demo.Vist på 42 " plasma så det riktig bra ut,men for meg ikke
    så bra som jeg vil ha det. Det som slår meg er at det vil bli flere store aktører på dette markedet og da vil pris og kvalitet skjerpes betraktelig og da er jeg redd for at fysiske plastdiscer får noe å bite i.
    Hygen, la oss håpe at vi får beholde BD-kvaliteten vår så lenge som mulig for det er nå krigen begynner.I Japan finnes det noe sånt som 10 mill mennesker som har et ultra highspeed 100 megabit inn i sine hjem.Gjennomsnittlig hastighet er ca.60/70 megabits i sec.Det er nesten dobbelt så mye som BD data rate!!!Les om dette i mars 2008 nummeret av Widescreen Rev.side 64.Det betyr at noe er på gang.Ingen tilbyr Ultra Broadband til oss idag ,men om 3år? eller 5år? Les stykket.Her er det noe å tenke på i vår diskusjon.
    Stølen

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk!

Jeg vil gjerne ha ultra highspeed 100 megabit inn i huset. Ingen hadde vel blitt lykkeligere enn meg, hvis jeg kunne streame Blu-ray filmer for $4,99 eller helst kjøpe di for $14,99 (Lagring blir vel et problem, men pytt, pytt, snart får vi jo terrabyte minnepinner for en slikk og ingenting i følge en optimist på en annen tråd)

Men nå er problemet at vi bor i Norge og ikke Japan. Vi er ikke akkurat et forbilde når det kommer til utbygging av infrastruktur, det vare seg vei eller annen kommunikasjon. Hva har egentlig skjedd de siste 3-5 år, svært lite spør du meg.

Hvor mange prosent av befolkningen har tilgang til noe bedre enn ADSL?

Som sagt får vi håpe at vi får beholde Blu-ray lengst mulig, for alternativet blir nok et tilbakeskritt for oss som bor her i Norge.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et meget godt poeng der Rolle, husk også på at ADSL fortsatt ikke er tilgjengelig for alle her enda, samt at det er mange som kun får linjer med svært lav hastighet p.g.a de bor for langt unna nermeste ADSL sentral.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ja takk!

Jeg vil gjerne ha ultra highspeed 100 megabit inn i huset. Ingen hadde vel blitt lykkeligere enn meg, hvis jeg kunne streame Blu-ray filmer for $4,99 eller helst kjøpe di for $14,99 (Lagring blir vel et problem, men pytt, pytt, snart får vi jo terrabyte minnepinner for en slikk og ingenting i følge en optimist på en annen tråd)

Men nå er problemet at vi bor i Norge og ikke Japan. Vi er ikke akkurat et forbilde når det kommer til utbygging av infrastruktur, det vare seg vei eller annen kommunikasjon. Hva har egentlig skjedd de siste 3-5 år, svært lite spør du meg.

Som sagt får vi håpe at vi får beholde Blu-ray lengst mulig, for alternativet blir nok et tilbakeskritt for oss som bor her i Norge.
    Enig.

Streaming, tja om 5-10 år til, så kanskje.

Greit nok at en kan få filmer til 25,-, men man får da ikke filmene. Sikkert mange flere enn meg som ser filmer mer enn en gang.

Ta nå heller å støtt opp om blu-ray og håp at blu-ray blir det dvd er i dag.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om Norge , vår internett hastigheter , filmer på plate eller stream , Norsk film på HD , spillere som selges , priser på plater burde være vår interesse så blir dette styrt av land som USA , Japan , Tyskland , Australia osv.

Ingen ting er bedre enn å skaffe seg film , musikk på enkleste billigste måte med kvalitet
    men noen grunner til at jeg ikke har tro på internett er ennå er.

4,7-5 % av verdens befolkning har internett abonnement
    Av all trafikk på internett i verden er 46% HTTP
    av all HTTP trafikk brukes 37% til streaming av film + 5 % til streaming av musikk.
    Youtube bruker 10 % av all internett trafikk i verden
    P2P bruker 37% av all trafikk i verden
    + nettet brukes til mange andre ting.

Det vil si at nettet belastes høyt pr i dag å tåler langt fra en overgang fra fysisk format til streampå mange år.
    På et punkt vil det begrenses på samme måte som om alle Kinesere får seg bil.

Network Overview /// Internet Traffic Report

ca 90 millioner har DVD spillere i USA (bare siste kvartal 2006 ble det solgt 11 millioner)

65-70 millioner har internett abonnement i USA.

At streaming / leie blir stort i USA tviler jeg ikke på , som jeg har nevnt er økonomi en årsak til at flere leier en eier.
    Så på tall fra 2006 der DVD salg var $16.6 billioner og DVD utleie var $7.5 billioner.
    ut fra leie er billigere en eie så viser vel tallene at det er flere som leide DVD film i 2006 en de som kjøpte.

Ny teknologi til raskere internett må komme før vi har muligheter til en ny media verden. (hjelper lite med fiber til teknologien som brukes i dag for den har begrensninger)
    Ny teknologi kommer å da slipper man kabeltv og lagring av film osv hjemme på hardisker , flash , minnekort osv.
    Internett ledning å en boks i stua så har man alt man trenger.
    the Grid
    Coming soon: superfast internet - Times Online

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hygen]Det vil si at nettet belastes høyt pr i dag å tåler langt fra en overgang fra fysisk format til streampå mange år.
    På et punkt vil det begrenses på samme måte som om alle Kinesere får seg bil.[QUOTE]

bil- og internettrafikk kan ikke sammenlignes. setter man opp ny teknologi i hver ende av en fiberkabel kan kapasiteten dobles, triples, you name it.. med noen års mellomrom. har hørt trusler om internetts kollaps siden midten av 90-tallet men det henger nå med ennå.
    ser for meg at tilbydere som apple har lokale cache-servere hos de største isp'ene, med de mest populære filmene. slikt reduserer også drastisk behovet for båndbredde, ikke for forbrukeren men isp'er imellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt utlagt er situasjonen som følger:

Produsenter og distributører har et megaproblem med kopiering av innhold.

Man forsøkte å løse dette ved å lure forbrukere over på høyoppløsningsformater (BD og HD-DVD) hvis hovedformål faktisk var å få implementert kopibeskyttelseskretser (HDMI, nettverifikasjon o.a.) som ville låse hardware om uautorisert bruk ble oppdaget.

Dette systemet har det vist seg å være meget vanskelig å beskytte mot hacking (det er en grunn til at så mange produsenter av high-end receivere venter med å lansere HDMI 1.3, til tross for at de forlengst har erklært at de har produkter på vei).

Apple og SONY har foreslått en annen løsning. Å skippe fysisk distribusjon av media, og heller streame innhold til registrerte kunder.
    For kundene er det flere fordeler - i stedet for å skulle oppgradere utstyr bredt, trenger de en boks - PS3 eller AppleTV.
    Og det er utrolig hendig.

For leverandørene av innhold er det en annen fordel, og det er at den filen du mottar med filmen/musikken, er tagget med din identitet. Kopieres den uautorisert så blir det meget enkelt å finne tilbake til kilden for den kopien.

Jeg bryr meg katta, siden jeg ikke har tenkt å la materiale jeg kjøper bli kopiert, og sånn vil de aller fleste tenke. Som en som selv leverer innhold er jeg også tilhenger av å få betalt for innsatsen.

Det viktige her er at dette er superhendig - i går så jeg Let there be blood, en halv time etter et knappetrykk. Kvaliteten var fremragende. Ikke BD, men den forskjellen ser jeg kun med prosjektor.

Lygren har sett det jeg og mine venner har sett - dette er fremtiden. Nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hygen]Det vil si at nettet belastes høyt pr i dag å tåler langt fra en overgang fra fysisk format til streampå mange år.[QUOTE]

Disse båndbreddeeksemplene er hypotetiske flaskehalser. Det er usedvanlig enkelt å øke kapasiteten, for det første.

For det andre, så blir kjøpsmønstrene meget enkle. Man laster ned en rekke filmer og tv-serier man har tenkt å se. Enkelte har du kjøpt, så disse kan du se når som helst -- andre har du leid. Med AppleTV har du 30 dager på det til å begynne å se filmen, og 24 timer på å se den ferdig, eller se den så mange ganger du vil, før den forsvinner fra harddisk og gir plass til en annen film.

Ellers behøver man slett ikke nett med superhastighet for å nyttiggjøre seg dette, like lite som folk som laster ned ulovlig behøver det -- og det går langt hurtigere med AppleTV.

Jeg tror, i likhet med Lygren, at etterhvert som markedet utvikler seg vil oppløsning på lyd og bilde øke. Nå er man i innkjøringsfase og tester betalingsviljen, samtidig er det tydelig at dette griper om seg -- antallet filmer som gjøres tilgjengelige øker for hver dag, med flere og flere selskap som blir med på toget. Det ville de ikke gjort om de trodde kapasiteten var i ferd med å bli en flaskehals.

Den virkelige flaskehalsen er lavere marginer pga dyrere frakt pga dyrere olje og avgifter forbundet med co2 reduksjon, ved fysisk distribusjon ...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stream er en mulighet for få motakere.
    Er vel mange år for tidlig å spå at en HD format krig er over mellom internett og disc.

(Mai 2007)
    The average broadband download speed in the US is only 1.9 megabits per second
    Få kan droppe fysisk plate med tall som dette.

Det er ikke snakk om internett kollaps........for ned går det ikke
    Traffic shaping er vanlig hos ISP i mange land
    (også UPC har drevet med dette)
    Flaskehalser har det vært i alle år.
    Mine 14 år med internett er som for flesteparten.
    Utbygging og tilbud av hastighet ligger etter etterspørsel / behov å det blir sikker mange flaskehalser på de neste 14 år.

At nedlastning kan være fremtiden er helt ok men at internett er klar til distribusjon av film å vil ta over for fysisk plate har jeg ingen tro på.
    Filmselskaper har da ikke råd til å miste over 50 % av sine filmkjøpere pga de ikke bor så sentralt at de har høy hastighet eller miste over 50% av filmkjøpere for de ikke har internett.

HD formatkrigen over? Streaming er utvilsomt fremtiden!
    Fremtiden er ikke 2008 eller 2010 etter min mening for de fleste men for enkelte
    JA

Vil tro at Blu Ray avspillere med tiden får mulighet til stream av leiefilm .

Hvorfor er apple H.264 HD stream med lav bitrate så bra når kabeltv sender H.264 HD med bitrate fra 13 Mbps og oppover?
    Da burde kanskje kabeltv tilby leiefilm i HD om de har plass

Telenor - Lei film i HD-kvalitet
    online.no: NYHET: Lei film i HD-kvalitet!
    er om få dager 1 år siden de startet ( har de tatt store andeler av HD kjøp i Norge ? )

Rovdyr blir første Norske film på HD (BD) å kommer 07.05.2008
    (Kautokeino-opprøreret blir film nr 2)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ja takk!

Rolle,AppleTV skal åpne sine tjenester nå i høst her i Norge!!!!Jeg har sett resultatet her i Stavanger og for de aller fleste vil de synes at HD-kvaliteten er super.Det er helt uintressant hva som har skjedd på de 3-5 siste årene.Det skjer NÅ.Dersom du skulle trenge en demo så si fra.Lagring? Har du hørt om NAS-discer??Da er ikke dette noe problem.De finnes også i Stavanger og i full drift.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Stream er en mulighet for få motakere.
    Er vel mange år for tidlig å spå at en HD format krig er over mellom internett og disc.

(Mai 2007)
    The average broadband download speed in the US is only 1.9 megabits per second
    Få kan droppe fysisk plate med tall som dette.

Det er ikke snakk om internett kollaps........for ned går det ikke
    Traffic shaping er vanlig hos ISP i mange land
    (også UPC har drevet med dette)
    Flaskehalser har det vært i alle år.
    Mine 14 år med internett er som for flesteparten.
    Utbygging og tilbud av hastighet ligger etter etterspørsel / behov å det blir sikker mange flaskehalser på de neste 14 år.

At nedlastning kan være fremtiden er helt ok men at internett er klar til distribusjon av film å vil ta over for fysisk plate har jeg ingen tro på.
    Filmselskaper har da ikke råd til å miste over 50 % av sine filmkjøpere pga de ikke bor så sentralt at de har høy hastighet eller miste over 50% av filmkjøpere for de ikke har internett.

HD formatkrigen over? Streaming er utvilsomt fremtiden!
    Fremtiden er ikke 2008 eller 2010 etter min mening for de fleste men for enkelte
    JA

Vil tro at Blu Ray avspillere med tiden får mulighet til stream av leiefilm .

Hvorfor er apple H.264 HD stream med lav bitrate så bra når kabeltv sender H.264 HD med bitrate fra 13 Mbps og oppover?
    Da burde kanskje kabeltv tilby leiefilm i HD om de har plass

Telenor - Lei film i HD-kvalitet
    online.no: NYHET: Lei film i HD-kvalitet!
    er om få dager 1 år siden de startet ( har de tatt store andeler av HD kjøp i Norge ? )

Rovdyr blir første Norske film på HD (BD) å kommer 07.05.2008
    (Kautokeino-opprøreret blir film nr 2)
    Jeg beklager Hygen krigen starter nå.Den største faren ligger i at filmselkapene ser lettere penger i nedlasting/streaming enn fysiske discer.
    Er det noen som følger med på American Idol?? Mr. Seacrest reklamerer hver gang om at dette programmet kan du laste ned fra ITunes TV i HD??? Det er nå! Tilbudet vil mye sannsynnlig komme til Norge i høst.Nå er det flere av oss som kan bekrefte hva vi har sett mens dere fortsetter med å tro.Tro er noe vi gjør i kirken.Vi har sett hva som kommer og blir det bedre enn det og med full lyd så kommer jeg ikke til å kjøpe ei eneste BD plate til.
    Stølen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedutfordringer slik jeg ser det for Apple tv i Norge;

Teksting? Mange trenger dette.

Lydformatet? DD er ikke godt nok for HD

Pris? 50 kr som er antydet, er for dyrt.

Pluss at det har vært snakk om at Sony kommer med et liknende tilbude til PS3. Stemmer dette vil det jo være mange som har hardvare stående klar :-D

Jeg gleder meg til å se hvordan dette utvikler seg. Hopper gjerne på en nedlastningsløsning med HD lyd og bilde til fornyftig pris. Apple eller Sony er et fett for meg.......

Til trådens tema, så tror jeg det vil ta tid før streaming er en seriøs konkurent til plate. Hvor lang avhenger av kvalitet og brukervennlighet på produktet som leveres. Til tross for Lygren og Soundproof sin entusiasme for Apple tv så er det ikke i mål enda. Vi får se hva som tilbys her på berget i september :-D

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg beklager Hygen krigen starter nå.Den største faren ligger i at filmselkapene ser lettere penger i nedlasting/streaming enn fysiske discer.
    Er det noen som følger med på American Idol?? Mr. Seacrest reklamerer hver gang om at dette programmet kan du laste ned fra ITunes TV i HD??? Det er nå! Tilbudet vil mye sannsynnlig komme til Norge i høst.Nå er det flere av oss som kan bekrefte hva vi har sett mens dere fortsetter med å tro.Tro er noe vi gjør i kirken.Vi har sett hva som kommer og blir det bedre enn det og med full lyd så kommer jeg ikke til å kjøpe ei eneste BD plate til.
    Stølen
    Vel den som lever får se men jeg synes jo det Stølen at i ditt innlegg så går det jo en del på tro der og;-)Var ikke det noe man skulle gjøre i kirken;-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Vel den som lever får se men jeg synes jo det Stølen at i ditt innlegg så går det jo en del på tro der og;-)Var ikke det noe man skulle gjøre i kirken;-)
    Hvor er det jeg tror i mitt innlegg?
    Stølen

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er pr dags dato i realiteten langt i fra noen krig slik som noen legger det fram.
    Nedlastingsalternativene blir aldri noen trussel for de fysiske mediene før den generelle nettinfrastrukturen i hvert enkelt land er betydelig oppgradert i forhold til dagens standard. Så lenge en betydelig del av kundemassen ikke har forutsetninger for å få tilgang til nettdistribuerte produkter, vil de fysiske diskene holde stand.
    I norsk sammenheng snakker vi MANGE år før folk flest har båndbredde nok til dette.

"Fremtiden er nå" gjelder med andre ord bare for et fåtall foreløpig.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    "Fremtiden er nå" gjelder med andre ord bare for et fåtall foreløpig.
    Er veldig enig i det du skriver i hele innlegget. Fåtallet du nevner som jeg quoter er jo "oss" og dermed langt viktigere enn "folk flest" som jo er alle de andre...... :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    ..Er det noen som følger med på American Idol?? Mr. Seacrest reklamerer hver gang om at dette programmet kan du laste ned fra ITunes TV i HD???
    Oh yes - jeg har lastet ned samtlige (så langt 36) episoder i 720p TS. Men, i og med at vi ikke bor i Norge, er Ryan litt sent ute hver gang han reklamerer for iTunes...

Men bevares, dersom prisen er rett, og brukervennligheten ditto, da kan dette KANSKJE være noe å satse på.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel kanskje ikke noe vits å tviholde på noe som selv ikke vil leve
    Blu-ray-salget synker - teknofil.no
    Jeg satset på HD DVD og feilet.
    Sitter å venter på Sony BDP-S550 som skal komme til høsten.

Jeg var hard motstander mot BD men tvinget meg til et positivt syn på BD siden HD DVD tapte.

Får vel oppgradere hastighet på den såkalte hybridfiber linja å melde meg på stream klubben.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •