Popcorn Hour problemtråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 87
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcorn Hour problemtråd

Kanskje en del folk som sliter med innstillinger og diverse med denne spilleren nå. Den er jo tydeligvis veldig populær og ikke nødvendigvis den enkleste mediaspilleren å jobbe med. Jeg har ihvertfall litt ptoblemer og føler det blir litt dumt å poste den i "Jeg har akkurat bestillt popcorn hour" tråden.

Dette er mitt problem:

Jeg satte den opp for et par dager siden og så litt på videoer senere.

I dag da jeg skulle gjøre det samme så kom jeg rett tilbake til der jeg hadde avsluttet sist i menyen. "Så greit" tenkte jeg. Da kan jeg jo bare fortsette der jeg slapp uten å tenke på hvor dette faktisk ligger på harddisken. Men når jeg trykket på filen jeg ville se, så flimret det bare og så mistet jeg bildet fullstendig.

Nå har jeg rebootet ved å dra ut strømkontakten, og skrudd av og på, men jeg får ikke bildet tilbake. Ventet i minst 10 min på bildet men ingenting skjedde. Jeg kjører den forresten på HDMI med "tv-mode" på auto.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg kaster meg på denne tråden. Har i mange år brukt XBMC, det siste året på projektor i kjellerstua. Ville ha en avspiller på stua også, hvor jeg har en LG 42'' plasma med DVI inngang. Siden Popcornen både hadde HDMI ut, dekodet "alt" av videoformater - og er vifteløs, tenkte jeg at denne måtte være perfekt i stua (fremfor en "gammel" Xbox med XBMC...selv om den er genial !)

Men - etter å ha fått PCH i hus, så er jeg ikke fryktelig happy...dete skyldes følgende;

1) Jeg får ikke bilde på DVI inngangen på plasma'n (LG RZ-42PY10x) ! Den viser popcorn-logoen ved oppstart, men når fargebildet skulle kommet - så blir skjermen svart ("no signal"). Har forsøkt med alle videosettingene - uten hell.

Har forøvrig hatt div DVD spillere, som har funket med HDMI<=>DVI plugg uten problemer. Og PCH på HDMI inngangen på PJ funker også...

2) Småfurten bar jeg PCH ned i kjellerstua - får å bruke denne på PJ, for å teste HD matriale. Bildet (meny) kom opp med én gang på HDMI inngangen (det var jo bra..), og - via myihome - startet jeg opp HD film. Men - der kommer det opp et bilde - i grønt/svart ?! Tester med både mkv og avi filer - med samme resultat.

Når jeg stopper filmen - så er menyen også "grønn", tydlig noe skikkelig feil på video-outputen ! Når jeg så endrer video-settingene, kommer menyen frem med riktige farger - men når jeg starter opp filmen, så er vi igang igjen.... Lurer på om dette kanskje kan skyldes noe HW feil ? At boksen må byttes ?!

3) Før jeg flyttet PHC ned i kjelleren, testet jeg den litt via s-vhs i stua. For å teste på en del av de filene jeg hadde liggende. Denne skulle jo være en super-boks - som skulle spille av alt, ikke sant..? Stusset da over følgende;

- Den leste ikke .img filer via smb. Måtte rename filene til .iso. Krøkkete synes nå jeg...

- "Vanlig" filsharing holder ikke, det anbefales å kjøre en server på PC. Myihome skulle være e nbra valg ! Men, siden den bruker http - støtter den .iso filene....

- Og - skal du se HD matriale, holder det ikke med smb, da må du sette ogg nfs...

Summa-summarum så er det litt mer hazzel enn hva jeg kanskje er bortskjemt med fra XBMC. Trodde jeg skulle oppleve et kvantesprang faktisk fra den gamle Xbox'en til PHC.

Vel - to sprang faktisk, ett mtp bilde pga HMDI utgangen (som ikke funker på plasma'n...) - og mtp brukervennligheten, siden den skulle "spise" alt (men, det gjør den jo ikke helt uten videre....

Dersom noen skulle ha noen stalltips for å rette opp mitt ikke helt optimale førsteinntrykk - så hadde det vært flott :???:

Mvh
    Pompel

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Popcorn Hour i dag! Får bilde først hvor det står "Popcorn Hour Loading", deretter blir skjermen svart uten at den slår seg av! Hva skjer?

Skal sjekke diverse forum om det er en logisk løsning på dette, setter pris på all hjelp!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Fikk min Popcorn Hour i dag! Får bilde først hvor det står "Popcorn Hour Loading", deretter blir skjermen svart uten at den slår seg av! Hva skjer?

Skal sjekke diverse forum om det er en logisk løsning på dette, setter pris på all hjelp!
    Funker fortsatt ikke, men fant noen svar her:

Main Page - NMTWiki

Networked Media Tank :: View topic - NO signal to my TV!

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har personling gitt opp hele greia med HDMI og har nå kjøpt component. Det funger ihvertfall bra.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Jeg har personling gitt opp hele greia med HDMI og har nå kjøpt component. Det funger ihvertfall bra.

Jeg slet litt med å få bilde på hdmi og måtte bruke component kabel for å komme inn i menyen! Forandret da til 1080i/60hz (hdmi) og da var det bilde gjennom hdmi!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg rippa alle Disney/barnefilmene til .iso format. Legger de inn på en ekstern harddisk og kobler den til pocorn hour med en usb-kabel. Bildet fryser etter noen minutter. Sjekker diverse forum og dette er et kjent problem.

Noen som har rippet vanlige dvd'er og spiller de av gjennom en ekstern harddisk koblet med usb til popcorn hour, hvilket format har dere rippet filmene til?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer med hdmi

Har hatt popcorn hour i ca en uke nå og må si meg superfornøyd.Jeg hadde problemer med bilde på hdmi kabelen som fulgte med,men da jeg skifta hdmi kabel med en annen jeg hadde liggende ble alt perfekt.Prøv å skifte hdmi kabel

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rtsp-stream

Lurer på å kjøpe denne mye omtalte Popcorn-boksen.
    Men kan noe svare meg på om det faktisk er mulig å sette opp direkte rtsp-streaming?

Hvis noen vil teste:
    NRK1 rtsp://straumV.nrk.no/nrk_tv_webvid03_h (høykvalitet)
    NRK2 rtsp://straumV.nrk.no/nrk_tv_webvid03_m (mellomkvalitet)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hooba, lag en ny tråd om dette. Siden dette er et feature request, inget "problem". Kort svar; Noen lager noen plugins...

La meg dele erfaringer og prøve å hjelpe noen av dere. PCH min går gjennom en Yamaha RX-V1800 forsterker som ikke har noe problemer med noe som helst. Må nevne at jeg har aldri måtte nappe strømmen på boksen!

Min erfaring er at boksen fungerer best som en "harddiskfri" boks, dvs ingen disk internt eller via USB. Stream sakene, det er det den var ment som fra begynnelsen.

Video problemer
    1.
    Først selvfølgelig oppdater til siste firmware (Bilde får dere fra garantert fra kompositt.)

2.
    Etter oppstart (tar en god stund, 1-2 min eller noe) trykk på TV-MODE deretter 0. Vent og se om det kommer en endring.
    Hvis det feiler sjekk SCART/VGA option under Setup->Audio/video, sett den enten til on/off basert på om du bruker et adapter eller ei. (Husker ikke navnet og sitter ikke foran boksen)

3.
    Prøv forskjellige oppløsninger og kjør en reset med å trykke Power + Eject. Hvis du ser popcorn bildet i oppstarten via HDMI skal du klare å få bilde senere

4.
    Ved fortsatt feil, fjern alle "feilkilder". Dvs fjern evnt harddisk, usb sak og hør på salmo; bytt hdmi-kabel. Claes Ohlsonkabel holder i massevis :???:
    Gå direkte på tv, prøv en annen inngang på receiver osv osv...

Etter en kamerat lånte PH'n min hadde han sliti selv (og dermed skrudd på SCART/VGA option saken). Denne var ikke støttet og en force på hdmi + en reset gjorde susen.

Streamer problemer
    Jeg har innsett for lengesiden at PH ikke er en XBMC arvtaker, men et supplement for å kunne streame HD. I mine øyne er PH ubrukelig på musikk og bilder, fordi jeg er for godt vant fra XBMC/PS3

I tillegg får man slengt inn "dritt" http-streamere som MyiHome, noe som i mine øyne ikke holder mål. Men det finnes håp; Llink! (Last ned fra: Llink - Lundman Wiki)

Llink er en lettvekter, gir feilmeldinger direkte (så du slipper å lure på noe), i tillegg gir den deg rar-støtte, hvis du har pakket ned filmene dine.

Prøv den, ingen installasjon kreves kun noen små forandringer i et script og fyr laus

ISO-problematikk
    Desverre får man ikke ISO support via http-streamere, dermed må man bruke smb/nfs share for å kunne streame. De fleste av oss har sikkert opplevd at når en iso-fil starter går PH i "boot" og starter i en annen modus enn når den streamer divx/mkv-filer. Det er fordi dette er et helt annet "program" i boksen, dermed finnes det egne feil på denne delen (som i all annen kode).
    Min erfaring på området, styr unna ISO-filer og bruk den gamle xboxen til å ta den jobben. Husk det tok laaaang tid før XBMP/XBMC ble skikkelig bra på det området selv, imens brukte man M$ sin egen DVD-player og kontroller hack.

Hvis man skal rippe ungenes DVD-er anbefaler jeg å ta dem over i en MKV container med en x264 comp, da blir dem mindre i størrelse og ser like bra ut.

Forventninger
    Mange har høye forhåpninger for denne boksen, her er harde fakta i mine øyne.

Hva den ikke er:
    1. PH er ingen XBMC killer
    2. PH er ingen musikk avspiller, selv om den supporterer det
    3. PH er ingen bildefremviser, selv om den supporterer det
    4. PH er ingen webtjeneste klient, selv om den supporterer det
    5. PH er ingen bittorrent klient, selv om den supporterer det

Hva den er:
    1. PH er en helt OK HD-video streamer boks som takler "de fleste" formater
    2. En varm boks å steke egg på, spesielt hvis du har satt inn en egen harddisk

Håper det oppklarer noen små ting

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har følgende to problemer med min boks:
    - Hvis jeg slår av boksen, starter den opp igjen etter et par sekunder. Derfor skrur jeg den helt av med å både trykke "on/off" knappen og "delete". Da må strømkabelen trekkes ut og inn igjen for å få startet den.
    - Film er umulig å spilles, men hvis jeg slår boksen av og på fungerer filmavspillingen.
    Noen som har samme problemer som meg eller som vet løsningen på dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    janstokk:
    1. Shutdown
    Hvis du skrur av boksen med On/Off + delete MÅ du plugge ut kontakt for å få den på igjen, ref: Main Page - NMTWiki
    Det er ingen grunn til at du skal måtte skru den helt av, standby modus fungerer fint den. Hvis du føler deg uttrygg og litt lat vil en trådløs bryter være noe for deg, ref: Clas Ohlson - TrÃ¥dløs bryter Strømbryter, vegguttak Elinstallasjoner Sterkstrøm El og elektronikk

2. Filmavspilling
    Her trengs det mer info.
    1. Hva slags film type skal avspilles, mkv(x264)/divx/iso/wmv?
    2. Hva er kilden, usb/nettverk/intern harddisk?
    3. Spilles filmen av korrekt på pcen din?

Hvis du benytter deg av USB, prøv streaming. Mange bekjente sliter med USB disker som får boksen til å låse seg. Merk: Streaming er det boksen "ble bygd for" iflg forumet hos nmt

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    janstokk:

2. Filmavspilling
    Her trengs det mer info.
    1. Hva slags film type skal avspilles, mkv(x264)/divx/iso/wmv?
    2. Hva er kilden, usb/nettverk/intern harddisk?
    3. Spilles filmen av korrekt på pcen din?

Hvis du benytter deg av USB, prøv streaming. Mange bekjente sliter med USB disker som får boksen til å låse seg. Merk: Streaming er det boksen "ble bygd for" iflg forumet hos nmt
    Jeg får ikke spilt av visse mkv(x264) filer, mens andre går utmerket.... Samtlige virker på PCen.... Noen ide? Alt streames fra en server på nettverket...

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke som at det er *.mkv i 1080p den ikke takler?!?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hooba, lag en ny tråd om dette. Siden dette er et feature request, inget "problem". Kort svar; Noen lager noen plugins...

La meg dele erfaringer og prøve å hjelpe noen av dere. PCH min går gjennom en Yamaha RX-V1800 forsterker som ikke har noe problemer med noe som helst. Må nevne at jeg har aldri måtte nappe strømmen på boksen!

Min erfaring er at boksen fungerer best som en "harddiskfri" boks, dvs ingen disk internt eller via USB. Stream sakene, det er det den var ment som fra begynnelsen.

Video problemer
    1.
    Først selvfølgelig oppdater til siste firmware (Bilde får dere fra garantert fra kompositt.)

2.
    Etter oppstart (tar en god stund, 1-2 min eller noe) trykk på TV-MODE deretter 0. Vent og se om det kommer en endring.
    Hvis det feiler sjekk SCART/VGA option under Setup->Audio/video, sett den enten til on/off basert på om du bruker et adapter eller ei. (Husker ikke navnet og sitter ikke foran boksen)

3.
    Prøv forskjellige oppløsninger og kjør en reset med å trykke Power + Eject. Hvis du ser popcorn bildet i oppstarten via HDMI skal du klare å få bilde senere

4.
    Ved fortsatt feil, fjern alle "feilkilder". Dvs fjern evnt harddisk, usb sak og hør på salmo; bytt hdmi-kabel. Claes Ohlsonkabel holder i massevis :???:
    Gå direkte på tv, prøv en annen inngang på receiver osv osv...

Etter en kamerat lånte PH'n min hadde han sliti selv (og dermed skrudd på SCART/VGA option saken). Denne var ikke støttet og en force på hdmi + en reset gjorde susen.

Streamer problemer
    Jeg har innsett for lengesiden at PH ikke er en XBMC arvtaker, men et supplement for å kunne streame HD. I mine øyne er PH ubrukelig på musikk og bilder, fordi jeg er for godt vant fra XBMC/PS3

I tillegg får man slengt inn "dritt" http-streamere som MyiHome, noe som i mine øyne ikke holder mål. Men det finnes håp; Llink! (Last ned fra: Llink - Lundman Wiki)

Llink er en lettvekter, gir feilmeldinger direkte (så du slipper å lure på noe), i tillegg gir den deg rar-støtte, hvis du har pakket ned filmene dine.

Prøv den, ingen installasjon kreves kun noen små forandringer i et script og fyr laus

ISO-problematikk
    Desverre får man ikke ISO support via http-streamere, dermed må man bruke smb/nfs share for å kunne streame. De fleste av oss har sikkert opplevd at når en iso-fil starter går PH i "boot" og starter i en annen modus enn når den streamer divx/mkv-filer. Det er fordi dette er et helt annet "program" i boksen, dermed finnes det egne feil på denne delen (som i all annen kode).
    Min erfaring på området, styr unna ISO-filer og bruk den gamle xboxen til å ta den jobben. Husk det tok laaaang tid før XBMP/XBMC ble skikkelig bra på det området selv, imens brukte man M$ sin egen DVD-player og kontroller hack.

Hvis man skal rippe ungenes DVD-er anbefaler jeg å ta dem over i en MKV container med en x264 comp, da blir dem mindre i størrelse og ser like bra ut.

Forventninger
    Mange har høye forhåpninger for denne boksen, her er harde fakta i mine øyne.

Hva den ikke er:
    1. PH er ingen XBMC killer
    2. PH er ingen musikk avspiller, selv om den supporterer det
    3. PH er ingen bildefremviser, selv om den supporterer det
    4. PH er ingen webtjeneste klient, selv om den supporterer det
    5. PH er ingen bittorrent klient, selv om den supporterer det

Hva den er:
    1. PH er en helt OK HD-video streamer boks som takler "de fleste" formater
    2. En varm boks å steke egg på, spesielt hvis du har satt inn en egen harddisk

Håper det oppklarer noen små ting
    ISO problematikken løste jeg ved å legge inn alle iso-filene mine på den interne harddisken. Så min lille sønn og datter er superfornøyd når alle Disney klassikerene kommer på løpende bånd

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Kan virke som at det er *.mkv i 1080p den ikke takler?!?

Den takler noen 1080p og andre ikke. Har visst noe med høy frameraten er på de ulike filmene!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som kan gi meg en liten forklaring på Llink? Hvordan det fungerer (er det bare til å starte llink.exe på pc?) og hvilke små forandringer som bør gjøres i script? Er ganske fersk på slikt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må åpne filen llink.conf og forandrer på innstillingene. Deretter kjører du llink.exe. Notisblokka holder i massevis for endring av innstillingene.

Jeg kjører fortsatt 2.0.1 av en eller annen grunn Der har jeg strippet ned configen til å være leselig og oversiktig.
    SSDP|ON
    USN|match=*myiBoxUPnP*SyabasSTB*|pattern=*
    HTTP|port=8000|name=Pr0n-daemon|bindif=0
    SKIN|path=./skin/aquarius_720/|PAGE_SIZE=10|SIZE_TYPE=human

# Movie types
    TYPE|name=Movies|ext=*.mpg/*.mpeg/*.avi/*.wmv/*.mp4/*.vob/*.ifo/*.ts/*.flv/*.iso/*.mkv/*.tp/*.mov/*.m2ts/*.evo|filename=line_movie.html

# Music types
    TYPE|name=Music|ext=*.mp3/*.wav/*.ogg/*.wma|filename=line_music.html

# If you are using JUKEBOX style skin, you probably do not want to add .jpg .png
    TYPE|name=Photo|ext=*.jpg/*.png/*.jpeg|filename=line_photo.html

# Default entry for directory
    TYPE|name=Directory|ext=NA|filename=line_dir.html

# Unrar on the fly? Match *.rar, but ignore anything not .part01.rar
    # Included unrar-seek
    TYPE|name=RarDirectory|ext=*.part1.rar/*.part01.rar/*.part001.rar/*.part0001.rar|filename=line_dir.html|cmd=unrar|ar gs=./unrar.exe
    TYPE|name=RarDirectory|ext=*.rar|ignore=*.part?.ra r/*.part??.rar/*.part???.rar/*.part????.rar|filename=line_dir.html|cmd=unrar|ar gs=./unrar.exe

#Paths to be available
    ROOT|path=c:\film1\|FLAGS=-WCND
    ROOT|path=d:\film2\|FLAGS=-WCND
    ROOT|path=c:\duleggertilsåmangeduvilher\|FLAGS=-WCND

# HTTP roots
    #ROOT|HTTP=http://www.hd-trailers.net/blog/feed/|path=trailers
    #HTTP ROOTs must be last.
    Hvis du laster ned 2.1.0 får du mer forklaring pr option i conf-fila.

Les også inst.guiden: Llink:Windows installation - Lundman Wiki

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått i gang Llink, fungerer greit. Etter litt bruk av boksen har jeg funnet ut av streaming av 720p .mkv filer trådløst kan hakke litt og få boksen til å henge seg. Alt i alt fungerer det veldig bra via minnepenn eller hdd fra usb-inngangen (stort sett mitt bruksområde uansett). Litt ustabil er den dog. Plutselig spilte den ingen filer, hverken via Llink, smb eller usb. Tok strømmen, fikk ikke bildet tilbake. Byttet hdmi kabel, så kom bildet igjen etter å ha tatt strømmen en gang til - deretter virket den med den originale hdmi kabelen igjen. Snodig. Litt vanskelig å ha med å gjøre til tider, men genial når det først fungerer som det skal. Verdt pengene. Regner med at jeg ikke er alene om å oppleve disse uregelmessighetene.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcornhour a-100

jeg har hatt PHn nå i et halvt års tid, begynner og gå bedre nå, utrolig mye styr i begynnelsen! hadde jeg vist at den var så vanskelig i bruk ville jeg nok ikke kjøpt den..

har fortsatt noen problemer med spillern..

1: bildet fryser når jeg ser på film, det stopper helt opp! må da sette på pause vente en stund også begynne og spole litt bakover for og få igang filmen igjen.. dette er utrolig plagsomt!! dette skjer mange ganger i løpet av en film! og det skjer like ofte om jeg spiller den rett fra en eksternt nettverk eller om jeg spiller over et tråløst nettverk!
    noen som har noen gode tips?

2: hadde tenkt og bruke PHn som en harddisk server over nettværket,men dette får jeg ikke til, jeg finner pcen igjennom PH, men ikke PHn igjennom pcen.

noen som kan hjelpe meg?

mvh
    stian

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •