Popcorn Hour problemtråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 87
    Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av westerma
    Fikk min A-110 inn døra på fredag og er allerede mega-fornøyd med den.

Jeg valgte å kjøre uten HD for å unngå støy. I kjellerboden har jeg en QNAP TS-209 II PRO NAS med filmer og musikk, og i hele huset har jeg GB nettverk (bygde nytt hus i år og la GB over alt!).

Det jeg oppdaget raskt var at Twonkymedia suger big-time. Når jeg slo av den og valgte SMB så har jeg ikke hatt noe som helst problem what so every.

Jeg forsøkte å kjøre HDMI direkte i plasmaen og det fungerte 100%.
    På lørdag fikk jeg kjøpt en optisk audio kabel som jeg koblet til min Denon receiver og når jeg da gikk inn i oppsettet og slo av lyden på HDMI kablen fungerte også det helt 100%
    Altså ingen problem med lyd via HDMI og/eller optisk.

Som sagt: mega fornøyd og kjøper nok en til til kjellerstuen.

Eneste jeg stusser litt på er at når jeg tok en kopi av min DVD "Horton redder en Hvem" så fikk jeg bare opp på skjermen en advarsel om å ikke kjøre piratkopi.
    Det er jo ingen piratkopi. Det er en helt lovlig backup av egen film
    ???

Det har noen med hvilke program du har brukt til å rippe med, sikkert en gammel utgave eller som ikke tar den nye sperringen. Få deg dvdfab.

Når det kommer til sporadiske oppstarter med den nye fw stemmer dette, les mere på NMT sine forumer for å løse problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Har forsterkeren din ledig coax inn?? Dersom den har det ,så kan du kjøpe deg en liten omformer som gir coax ut og optisk inn.Optisk fra Popcorn inn i omformer og coax ut og inn i forsterkeren.
    Stølen
    Nei, desverre.. Den har ikke det. Men snakket med en kolega som sa at han hadde Logitech Z-5500 tilkoblet med optisk. Så får vel spare til dem. For det er det billigste DTS "anleggget" en kan få som jeg vet om.
    Og til Christiansk så er jo ikke det poenget, poenget er bare at jeg vil ha lyd på dts filmer.

På forhånd tusen takk for alle som har hjulpet meg så langt

Joar

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Etter jeg oppdaterte til siste firmware driver den interne harddisken å skrur seg på helt sporadisk. Dette er litt irriterende, noen som vet hva det skyldes eller opplever det samme?
    Har opplevd det samme, og mistenker at den nyeste firmvaren la til noen nye server oppgaver i listen som kanskje kjører og er med på å "vekke" hardisken i tide og utide. Har ikke testet å stoppe alle jobbene å se om det hjelper, men vurderer å gjøre det.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det stemmer skru avnoen av serverne så vil det ikke starte opp igjen, jeg har kun ftp/torrent

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har nett kjøpt ein A-110. Lasta ned The.Dark.Knight.COMPLETE.BLURAY-BDiSC på 40gb. Problemet er at eg får hoen meg ikkje spelt den av på A-110. Dette er ein ISO fil. Eg har prøvd å mounte den i både daemon tools og daemon tools pro advanced. Men får error når eg prøver å gå inn på disken.

Eg har også prøvd å lagt .iso fila direkte på harddisken, og streame gjennom samba og myihome.

Eit anna problem eg har er at Recieveren min (RX-V1800) må stå på hdmi utgangen som er koblet til A-110 når eg slår den på. Viss den står på Canal Digital utgangen feks så blir det bare eit svart bilete.

Noken som kan hjelpe meg med desse problema?

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Myihome støtter ikke iso-filer. Men jeg vet ikke hvordan du skal få det til uten heller desverre Men om du leser bakover i tråden kan det hende du får noen tips.

Er det forresten noen som kan bekrefte/avkrefte at A-100 ikke støtter dts? Jeg trodde den gjorde det, men så leste jeg et sted at det var en av grunnene til at noen kjøpte den nye A-110 isteden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i alle fall fortelle at med den siste fabelaktige firmwaren som de kom med, til A110 så funker DTS lyd som en drøm hos meg også. Fy flate så fornøyd jeg er med popcorn boksen nu! ALT funker som en drøm.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a110 "støtter" vel dts passthtu, man da må du ha en resciver som har dts

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener vel A100 ? A110 trenger jo ikke passtru engang. Kjører vanlig mono anlegg jeg. Ingen DTS noen plass. Var redd jeg måtte kjøpe meg anlegg til mange tusen. Men slapp alt med den nye firmwaren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigere å oppgradere fra A-100 til A-110 enn å kjøpe anlegg som støtter dts i alle fall.. Ville helst hatt full støtte for dts i A-100 riktignok.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg formaterer min interne disk første gangen, er det myihome den innstalerer da? Jeg får ikke spilt iso filer, men har skjønt at den ikke støtter det.
    men, er flere sånne "os" noen andre som støtter det?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har overbevist en kamerat om at han bør kjøpe popcornen, men etter å ha innstallert myihome finner popcorn hour ikke datamaskinen. Dataen finner popcorn , men ikke omvendt. Jeg kan gå inn på nettverk og se at popcorn hour er funnet. Hva kan vi gjøre for å feilsøke?

Det er snakk om en maskin med windows vista. Har installert nyeste firmware på Popcorn hour

Newcomer Milo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haze
    Når jeg formaterer min interne disk første gangen, er det myihome den innstalerer da? Jeg får ikke spilt iso filer, men har skjønt at den ikke støtter det.
    men, er flere sånne "os" noen andre som støtter det?
    Det får fint å spille av ISO over nettverk om du bruker SMB. DVS at du ikke kan bruke myIhome. Har selv rippet alle DVD'ene til ungene og kjører dette som ISO. Fungerer helt utmerket.

Igjen. A100 støtter IKKE DTS intern coding. Kun passthrough som betyr at du må ha en ekstern dekoder for å få lyd om DTS er det eneste valget i filen din.

Har du ikke dette bør man kjøpe A110 som støtter inten dekoding av DTS.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dukket opp et nytt problem til meg. dvd-isoer i 4:3 blir ikke skalert til 16:9 noe de gjorde før! Mener dette har skjedd sånn helt uten videre. Video Zoom i av-settings står til fullscreen (har prøvd å vekse mellom alle uten hell). Trykker jeg zoom-knappen på fjernkontrollen får jeg bare mulighet til å forstørre, før mener jeg det var mulig å velge fullscreen/crop/fit to screen eller husker jeg feil?

Noen som har peiling? Utrolig irriterende å se 4:3 på en 16:9-plasma!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Har overbevist en kamerat om at han bør kjøpe popcornen, men etter å ha innstallert myihome finner popcorn hour ikke datamaskinen. Dataen finner popcorn , men ikke omvendt. Jeg kan gå inn på nettverk og se at popcorn hour er funnet. Hva kan vi gjøre for å feilsøke?

Det er snakk om en maskin med windows vista. Har installert nyeste firmware på Popcorn hour

Da var ihverfall dette fikset. Det måtte rett og slett en reinstall til. Mulig det var noe tull med en firewall, men det hjalp jo ikke å slå den av heller....

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Dukket opp et nytt problem til meg. dvd-isoer i 4:3 blir ikke skalert til 16:9 noe de gjorde før! Mener dette har skjedd sånn helt uten videre. Video Zoom i av-settings står til fullscreen (har prøvd å vekse mellom alle uten hell). Trykker jeg zoom-knappen på fjernkontrollen får jeg bare mulighet til å forstørre, før mener jeg det var mulig å velge fullscreen/crop/fit to screen eller husker jeg feil?

Noen som har peiling? Utrolig irriterende å se 4:3 på en 16:9-plasma!
    Bumpops:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel sett noe av det du beskriver jeg også. Enkelt kildemateriale typisk dvd iso virker låst når det gjelder å forandre format og man kan kun bruke zoom. Det kommer opp en @ og noen tall for forstørrelsen (hvis jeg husker riktig). Hvorfor dette skjer vet jeg desverre ikke.

Ellers forandret den siste firmware versjonen noe av bruken denne zoom knappen, og i første omgang virker det som om noen fungsjoner er blitt borte, men når man lærer den å bruke sammen med piltastene oppdager man vel at de heller har lagt til noen fungsjoner....

Den virker litt anderledes enn tidligere, og man får vel nå opp forskjellige valg med underliggende fungsjoner man kan velge mellom med piltastene. Vel og merke for kildemateriale som lar seg justere.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcorn Hour A-110

Har hatt A-110 i et par mnd nå, og må si at den har funket som en drøm hele tiden, til det formålet jeg ville ha den til, nemelig avspillig av filmer/serier i HD(med tekst).
    Har også brukt den litt til musikk, men der syntest jeg ps3 er bedre. f eks. man kan bytte sang mens man spiller musikk.
    Vet ikke om det er mangen som vet at det finnes mye plugins som kan installeres opp mot serveren (jeg bruker miIhomeserver)

Moviejukebox: er en genial plugin som lister opp alle filmene dine med thumbnails og info om filmen fra imdb.com på tven. bare å bla, lese, velge også play.

Finnes også en musicjukebox plugin, den har jeg ikke prøvd men så det lå noen filmer på youtube, så ut til å funke greit. thumbnails og winamp/itunes playlist funket iallefall.

En ting jeg lurer på, hvorfor skal folk spille av dvder, når en f eks. en film i 720p med dts lyd er på 4-7 gig(som oftest)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andre84
    Har hatt A-110 i et par mnd nå, og må si at den har funket som en drøm hele tiden, til det formålet jeg ville ha den til, nemelig avspillig av filmer/serier i HD(med tekst).
    Har også brukt den litt til musikk, men der syntest jeg ps3 er bedre. f eks. man kan bytte sang mens man spiller musikk.
    Vet ikke om det er mangen som vet at det finnes mye plugins som kan installeres opp mot serveren (jeg bruker miIhomeserver)

Moviejukebox: er en genial plugin som lister opp alle filmene dine med thumbnails og info om filmen fra imdb.com på tven. bare å bla, lese, velge også play.

Finnes også en musicjukebox plugin, den har jeg ikke prøvd men så det lå noen filmer på youtube, så ut til å funke greit. thumbnails og winamp/itunes playlist funket iallefall.

En ting jeg lurer på, hvorfor skal folk spille av dvder, når en f eks. en film i 720p med dts lyd er på 4-7 gig(som oftest)
    Hei, gidder du og slenge ut en guide på installasjon av myihome på maskinen, og hvordan du kobler popcornen opp mot den? Evnt LLink hvis du har testa det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Får ikkje PH A110 til å fungere tilfredstillande. Håper at det nokon som kan hjelpe meg?

Dagens oppsett:

Har PH A110, den har ein intern WD gp 1 TB disk + 250 Gb ekstern usb disk.
    Viser film gjennom SVHS kabel på ein Phillips 32" CRT.
    Lyd går via optisk til ein Denon AVR 1603.
    Kjører Windows Vista.

Er det nokon som kan lage ein lettfattelig guide til korleis eg kan bruke Llink eller anna program.

Det eg treng av eit slikt program er

- må kunne spele/pakke ut rar filer,
    - må være lett å bruke
    - Kunne slette filer fra intern hd
    - bør ha oversikt over nedlastingar, gjenståande tid/mengde?
    - bør kunne begrense opp og nedlasting, får ikkje til dette i dag.
    - bør kunne streame frå NRK, TV3 og youtube

Håper det ikkje er ei umulig oppgåve

mvh

Odd-Hallvard Yksnøy

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •