Popcorn Hour problemtråd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 87
    Decibel08
    Guest
    Slettet sorry

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk A-110 hjem i dag. Instalerte 1TB HDD, og koblet til. Brukte mange timer på oppsett, og for å få hele nettverket opp å gå.
    Kjører trådløst fra Bærbar, og Popcornen via routeren med kabel.
    Jeg hadde liggende noen divx filmer, og noen orginale dvd som var shrinket litt på bærbar. Prøvde å streame fra Popcornen, men det virket bare av og til. Låste seg, og måtte restarte. Jeg overførte 6 filmer til den interne HDD, og tenkte kanskje det ble bedre. Men nei. Da virket bare Divx filmene. DVDene viste som filmer i Popcorn menyen, men skjermen ble bare sort når jeg forsøkte å spille de. Etter ca.20 sek. kom hovedmenyen tilbake. Har forsøkt alt. Jeg streamer faktisk filmene tilbake til Bærbar uten problemer, og spiller filene av med Nero media spiller. Så det er ikke noe galt med film filene.
    Vet nesten ikke om jeg gidder be om hjelp her. Har søkt nettet i flere timer, og funnet ut at dette er egentlig en jævla dritt maskin.
    Meget bra på papiret, men det er LADA også. Alt for ustabil. Kan kun se et bilde, så låser maskinen seg. Musikk spilleren er elendig.
    Eneste rådet jeg kan gi til dem som enda ikke har skaffet seg en slik, er å la vær. Jeg for min del pakker den sammen i morgen tidleg, og sender hele dritten tilbake til Komplet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    castro:
    Det er alt for mange som svartmaler A-110.
    Ja det er en dårlig musikkavspiller, ja den låser henger seg innimellom. Men den er en utmerket filmavspiller som streamer en stor gruppe formater. At du har filmer som spilles av i Nero-avspilleren har ingenting med saken og gjøre. Du må sørge for at spilleren får et format den kan tygge!

Jeg anbefaler å:
    * Oppdatere til siste firmware
    * Ta ut harddisken internt / eksternt (usb)
    * Bruke Lundmanns Llink streamer istedenfor den myIHome
    * Streame filmene fra pcen til boksen
    * Bruke kablet nettverk

Resten må du finne ut av selv eller gjøre som du sa; sende den tilbake til Komplett.

Hvis du er på jakt etter en XBMC replacement anbefaler jeg og kjøpe en stuepc og installere XBMC på den

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta ut hardisken??? det er jo større bånbredde fra hardisk enn over nettverk? Så det å streame rett fra intern hardisk ser jeg for meg er det beste uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt XBMC med en bærbar jeg har til overs. Har fungert helt suverent. Men tenkte kanskje denne vidunderboksen skulle være mye bedre som flere beskrev på nettet. Nå har jeg prøvd. Og jeg har funnet ut hvordan den virker og brukes. Den er rett og slett bare en meget simpel og dårlig spiller. Tar mange formater kanskje på pappiret, men den er treig og låser seg for ofte. Det skurrer på skjermen, og det får meg til å tenke tilbake på -80 tallet og Comodore 64.
    Skal jeg ha noe nytt, må det bli Mac mini, eller Apple TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hairball:
    Ja ta ut harddisken! Det er ikke snakk om båndbredde og hastigheter på nettverket. PH kan fungere tregere med intern harddisk. Man burde "frigi" den lille prosessoren man har til det den skal gjøre, crønsje film!

castro:
    Du har gjort generaltabben og trodd at PH er en XBMC erstatter. Det er faktisk ingen set-top-boxer som er bedre enn XBMC.
    PH tar mange formater og streamer det fin, ingen "skurr" eller hva du beskriver. Menyene vises i pene 1080p krystallklart. Streamer du en 1080p mkv-fil får du like pent bilde på filmen deretter.

Hvis du har lyst til og slite med de samme problemene senere kan du kose deg med et Apple produkt, lykke til.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PCH A-100 som jeg nylig solgte funket utmerket til mitt bruk, .iso'er på intern harddisk og avspilling av 1080p mkv'er fra ekstern harddisk. Kjøpte nylig en Tvix, men denne funket ikke. Skal nå heller kjøpe en PCH A-110 og satser på at den funker vel så bra som A-100, men med en 1.5tb harddisk i

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke helt perfekt ennå...

Da var Popcornhour A-110 i hus. Den har fått masse skryt både her og der. Men av meg får den foreløpig terningkast 2!

Så, hva er problemet. Jo, det er noen.

Kjører PCH på kablet GB nett uten harddisk. Den kjører mot en Windows Home Server med både Media Player Connect og TwonkyMedia. Forsterker er Yamaha RX-V3800. Den ble satt opp med nyeste firmware, som nå er resatt.

1. Den klarer ikke kjøre lyd ut på HDMI, kun optisk. (HDMI Audio er PÅ) Hvorfor?

2. Lydbildet er meget dårlig sammenlignet med HTPC oppsettet jeg har fra før over Coax. Fordi det er optisk?

3. Undertekster i .srt format fungerer ikke, selv om oppsettet på PCH er satt opp med undertekster. Hvorfor, da dette fungerer greit med HTPC/ Vista oppsett?

Utover det er grensenittet simpelt, fjernkontrollen mindre bra og responsen midt på treet.

Men, jeg gir den en sjanse noen dager til, men da behøves det noe hjelp!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terningkast tre nå....

Vel, har ordnet undertekst problematikk ved bruk av MyiHome. Men dette introduserer problematikk med at denne streamer ikke takler .iso og har problemer med større bildefiler (jpeg)

HDMI er fortsatt er problem :-( Anyone?

Edit: er SMB svaret på alle mine problemer? (minus HDMI)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terningkast 4...

SMB fungerer bra nå.

Men, det er fortsatt rom for forbedringer;
    1. Bilde OG lyd over HDMI fungerer ikke
    2. Ingen automastisk blaing i bildemapper
    3. Uten spillelister på musikk må en gå tilbake å velge neste sang manuelt (at dette ikke fungerer med "Next" knappen er merkelig)
    4. GUI har forbedringer...

Mulig det går å hacke mye av dette, men hvor skal en starte? Ingen gode guider som jeg har funnet på nett ennå...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terningkast 5 (svak)

Vel, HDMI er løst, hvorfor uvisst, kan likesågodt være receiver, men er vel behov for en ny firmware for resten;

2. Ingen automastisk blaing i bildemapper
    3. Uten spillelister på musikk må en gå tilbake å velge neste sang manuelt (at dette ikke fungerer med "Next" knappen er merkelig)
    4. GUI har forbedringer...
    og fjernkontroll og...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Har hatt A110 boksen en god stund nå. Og er mega fornøyd med den. Men jeg sliter veldig med at jeg ikke får spilt av lyden i DTS filmer. Jeg bruker phono ut, og ikke optisk. Har ikke anlegg som har optisk inn. Har også prøvd med å få lyden gjennom HDMI, og det funker fint, men får fortsatt ikke lyd på DTS filmer. Noen som har noen tips? Hvis jeg må kjøpe meg anlegg som har DTS optisk inn. Hvilket anbefaler dere for billigst mulig penge.

Joar

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller av DTS på min forsterker gjennom A-110! Jeg bruker HDMI til bilde og lyd, funker helt fint!

Har du riktig innstilling i options/preferences?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Jeg spiller av DTS på min forsterker gjennom A-110! Jeg bruker HDMI til bilde og lyd, funker helt fint!

Har du riktig innstilling i options/preferences?
    Men du sier forsterker? Jeg har HDMIen rett i TVen. Er sikkert DTS dekoder i din forsterker, men tven min ikke har det.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snicker666
    Men du sier forsterker? Jeg har HDMIen rett i TVen. Er sikkert DTS dekoder i din forsterker, men tven min ikke har det.
    Aha, da er jeg med! A-110 koder jo DTS internt, men det er vel begrenset hvor bra lyd fu få ut av en tv uansett om det er DTS, DTS HD MASTER AUDIO eller DOLBY TRUE HD...?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    ..
    Husk på at det er forskell på om du trykker Play knappen eller enter knappen.
    Bruker du play på den vagte lydfila, skal det virke å trykke "next".

Ellers synes jeg det er litt rart at fjernkontrollen får pepper.
    Synes den fungerer mye bedre enn f.eks den som fulgte med Heilos spilleren jeg har, ellers er jo retur knappen en god "venn", samt volum opp og ned for å bla en side av gangen osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Snicker666
    Heisann,

Har hatt A110 boksen en god stund nå. Og er mega fornøyd med den. Men jeg sliter veldig med at jeg ikke får spilt av lyden i DTS filmer. Jeg bruker phono ut, og ikke optisk. Har ikke anlegg som har optisk inn. Har også prøvd med å få lyden gjennom HDMI, og det funker fint, men får fortsatt ikke lyd på DTS filmer. Noen som har noen tips? Hvis jeg må kjøpe meg anlegg som har DTS optisk inn. Hvilket anbefaler dere for billigst mulig penge.

Joar
    Har forsterkeren din ledig coax inn?? Dersom den har det ,så kan du kjøpe deg en liten omformer som gir coax ut og optisk inn.Optisk fra Popcorn inn i omformer og coax ut og inn i forsterkeren.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter jeg oppdaterte til siste firmware driver den interne harddisken å skrur seg på helt sporadisk. Dette er litt irriterende, noen som vet hva det skyldes eller opplever det samme?

Ps. Hva i all verden er poenget med DTS på tv-speakers??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min A-110 inn døra på fredag og er allerede mega-fornøyd med den.

Jeg valgte å kjøre uten HD for å unngå støy. I kjellerboden har jeg en QNAP TS-209 II PRO NAS med filmer og musikk, og i hele huset har jeg GB nettverk (bygde nytt hus i år og la GB over alt!).

Det jeg oppdaget raskt var at Twonkymedia suger big-time. Når jeg slo av den og valgte SMB så har jeg ikke hatt noe som helst problem what so every.

Jeg forsøkte å kjøre HDMI direkte i plasmaen og det fungerte 100%.
    På lørdag fikk jeg kjøpt en optisk audio kabel som jeg koblet til min Denon receiver og når jeg da gikk inn i oppsettet og slo av lyden på HDMI kablen fungerte også det helt 100%
    Altså ingen problem med lyd via HDMI og/eller optisk.

Som sagt: mega fornøyd og kjøper nok en til til kjellerstuen.

Eneste jeg stusser litt på er at når jeg tok en kopi av min DVD "Horton redder en Hvem" så fikk jeg bare opp på skjermen en advarsel om å ikke kjøre piratkopi.
    Det er jo ingen piratkopi. Det er en helt lovlig backup av egen film
    ???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Husk på at det er forskell på om du trykker Play knappen eller enter knappen.
    Bruker du play på den vagte lydfila, skal det virke å trykke "next".
    Trodde ikke dette funket, men bør vel sjekke en gang til da....

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ellers synes jeg det er litt rart at fjernkontrollen får pepper.
    Synes den fungerer mye bedre enn f.eks den som fulgte med Heilos spilleren jeg har, ellers er jo retur knappen en god "venn", samt volum opp og ned for å bla en side av gangen osv.
    Oppdaget at den fungerer bra om den er rettet rett mot PCH (ikke vinkel på eks. 30 grader), og at den fungerer utmerket når den ikke må gjennom ei glassdør (mulig IR er noe svakt)...

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •