Erfaringer med eksterne DAC'er til Squeezebox og andre mediastreamere. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frode H.
    Er det noen i Oslo området som vil arrangere, stiller jeg GJERNE opp med min DAC-38 til sammenligning. Det måtte jo vært en kjempeting for alle på forumet, om det kunne arrangeres en seriøs og troverdig shootout med mange DAC'er, kunne jo også testet de opp mot CD spillere i highend klassen.

Jeg skulle GJERNE testet den opp mot andre gode DAC'er, da jeg selv tror det skal mye til for å matche eller slå den nå, men jeg VET jo ikke da
    Har du fått noe respons på dette - har du fått testet DAC-38 opp mot andre alternativer enn de du kjøpte selv?
    Har endelig fått meg en skvisboks i hus, men før jeg får oppgradert den med en DAC som gir bedre lyd enn DVD-spilleren min (Denon DVD-2900) kommer jeg til å spille CDer på "gamlemåten"...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevne at jeg har en Lite DAC60 (med rør) som er litt moddet, og har fått sammenliknet den med mye dyrere utstyr hos en kompis nå.
    Jeg kjøpte den brukt for €300, men total kostnad inkludert modding var visst litt over €500 + arbeid.

Anlegget vi testet på har høyttalere med elektrostat diskant (ellers dynamisk), altså veldig avslørende.
    Nypris høyttalere: 75.000,-
    Nypris forsterker: 32.000,-
    Nypris CD-spiller: 28.000,-

Konklusjonen ble at DAC60 koblet til en Squeezebox V3 låt helt identisk med CD-spilleren! Vi var tre karer, og ingen greide å høre forskjell. Like mye trøkk i bassen og akkurat like mange detaljer over hele registeret.
    Vi brukte selvfølgelig FLAC, fordi med MP3'er via SB'en ble det nok litt forskjell.

Ganske utrolig at en kinesisk rør-DAC til ca. 4-5000,- kan låte helt identisk med en svært anerkjent tysk high-end CD-spiller med transistor-DAC til nesten 30.000,-. :-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tanker rundt "The Attraction DAC"?

Jeg synes den ser veldig lovende ut. Litt stiv pris for min del - 750 euro og oppover. Bortsett fra prisen så er det eneste negative jeg kan se er lav waf - fyrens overdrevne(?) kjærlighet for grantre får også et par varsellamper å blinke.

Selv kjører jeg alt av lyd fra PC og DAC-en i XONAR HDAV 1.3 er ikke helt på høyde med det jeg hadde håpet. Jeg bruker nå DAC-en i thule pr250, men den går "bare" til 96khz. Jeg kommer nok til å kjøpe inn en ekstern DAC, men lurer fortsatt på hvilken...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo også anbefale den jeg bruker RME'n, som gir mye god lyd for pengene, ser ikke så pen ut, men låter meget bra.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Springbank
    Har du fått noe respons på dette - har du fått testet DAC-38 opp mot andre alternativer enn de du kjøpte selv?
    Har endelig fått meg en skvisboks i hus, men før jeg får oppgradert den med en DAC som gir bedre lyd enn DVD-spilleren min (Denon DVD-2900) kommer jeg til å spille CDer på "gamlemåten"...
    Beklager sen respons, andre ting har måttet gå foran forumlesing lenge nå.

Jeg har ikke fått noen respons på dette, men jeg er fremdeles like interessert i å få til en "shootout". Håper noen vil være "primus motor" og få med mange mennesker med mange interessante DAC'er.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr nå kjøpt Duet selv. Har prøvd å få tak i DAC-38 uten hell. Disse selges ikke lenger desverre!! Noen som vet hvordan jeg kan fåt tak i en?

Har sendt email til de som solgte den og de anbefalte DAC-60 modda isteden.. MEn tror allikevel at 38 er bedre...

Anyone?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sigtone - jeg er knallfornøyd. Billig er det også
    --
    Thorbjørn

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sigtone er en gammel kjenning, masser på SlimForum bruker denne....., men ellers flommer markedet jo over av gode billige dacs....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt trua på denne.. Fikk anbefalt den av folk jeg "stoler på i hifi verden" 8)

Noen som har prøvd?

PS Audio - Digital Link III Audio DAC

Forresten, kan dere poste litt flere linker til hvor man kan bestille produktene dere beskriver?

Håvard

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSAudio får mye skryt.....
    Links? Synes folk er flinke til å legge inn links, men noen av de er jo bare til salgs på EBay kanskje....
    Dette er kortet i min B100: Bryston Limited - Music For A Generation, prisen er 11.500,-, den eksterne koster en del mer : Bryston Limited - Music For A Generation

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill.

Noen som kjenner til Chord DSC 1500?

Newcomer supersmukken sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv en Dac fra Franske Audio Aero(Capitole utgaven) med rør på utgangen, fantastisk Dac med svært naturtro organisk lyd spesielt stemmer er gjengitt med høy gåsehudfaktor.
    Har hørt andre Dacer i samme prisleiet men ingen av de er helt på høyde med denne, sammenlignet denne med EMC1 Dac men den nådde ikke opp til Aeroen på noen parametre.
    Jeg har riktignok hørt bedre Dacer men prisnivået har vært såpass høyt at det forsvarer ikke oppgraderingen det gir.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    HAr nå kjøpt Duet selv. Har prøvd å få tak i DAC-38 uten hell. Disse selges ikke lenger desverre!! Noen som vet hvordan jeg kan fåt tak i en?

Har sendt email til de som solgte den og de anbefalte DAC-60 modda isteden.. MEn tror allikevel at 38 er bedre...

Anyone?
    Jeg kjøpte min fra DIYCLUB.biz

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er din original eller har du moddet din Frode? MEner og huske at du bygde din selv..

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dac-38

Ikke mye som skjer her men kan legge til at jeg har fått tak i en lite Dac-38. Etter denne tråden og masse lesing via nettet og kontakt med to ulike nett butikker som selger denne, ble jeg overbevist. Dacèn er på vei så nå er det bare og vente.)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Kort oppsumert...

Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke angrer på dette kjøpet. Den spiller bedre en Chordèn jeg hadde til test. HIFI lingoen lar jeg ligge men at dette var ett godt kjøp er det ingen tvil om

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre at du ble fornøyd norcane :-)
    Det var jo veldig artig å høre at den spiller bedre enn Chord'en til til den nette sum av £4135 "villledende" :-)
    Håper du vil fortelle oss mer om dine erfaringer etter hvert.

Jeg kjøpte min DAC-38 ferdig bygget og den er helt orginal.

Beklager nok en gang dårlig oppfølging av tråden, har mye å gjøre om dagen.

Jeg hadde nylig mulighet til å A-B teste DAC-38'en mot den innebygde DAC'en i en ny Pioneer SC LX-81, den bruker en velansett Wolfson 8740 sigma delta DAC (litt rart at de ikke benyttet den nyere og visstnok bedre 8741).

Dette var nok den tøffeste "konkurransen" DAC-38 har fått hos meg, men DAC-38'en gav et merkbart større og dypere lydbilde og bedre plassering og mer luft/rom rundt instrumentene. Den går dypere i bassen. Den spiller mer åpent og får frem stemmer og etterklangen i strenger etc. bedre.

Hadde jeg ikke hatt mulighet til å A-B teste, hadde jeg ikke hatt noe problem med å leve med lyden fra LX-81. Det er en knakende god receiver med utrolig stram og flott lyd, herlig bass og mellomtone gjengivelse, men den ble dessverre litt for hissig i diskanten for mine "nye" PSB Stratus Goldi, som er ganske frempå og ikke legger skjul på noe. Med biamping drev den disse "sultne" 4 ohms høytalerene veldig bra, selv med krevende musikk på svært høyt volum.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var nok den tøffeste "konkurransen" DAC-38 har fått hos meg, men DAC-38'en gav et merkbart større og dypere lydbilde og bedre plassering og mer luft/rom rundt instrumentene. Den går dypere i bassen. Den spiller mer åpent og får frem stemmer og etterklangen i strenger etc. bedre.

Hadde jeg ikke hatt mulighet til å A-B teste, hadde jeg ikke hatt noe problem med å leve med lyden fra LX-81. Det er en knakende god receiver med utrolig stram og flott lyd, herlig bass og mellomtone gjengivelse, men den ble dessverre litt for hissig i diskanten for mine "nye" PSB Stratus Goldi, som er ganske frempå og ikke legger skjul på noe. Med biamping drev den disse "sultne" 4 ohms høytalerene veldig bra, selv med krevende musikk på svært høyt volum.
    Du vet du kan legge inn x-curve på LX-81 som gir deg en kurve fra 2000hz og oppover demper som diskanten med valgfritt antall db per oktav? Det bør kunne løse en eventuell dårlig match med høyttalerne dine på dette området.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Du vet du kan legge inn x-curve på LX-81 som gir deg en kurve fra 2000hz og oppover demper som diskanten med valgfritt antall db per oktav? Det bør kunne løse en eventuell dårlig match med høyttalerne dine på dette området.
    Nei, det viste jeg ikke. Receiveren tilhører en kamerat som har lyst på mine gamle Stratus'er og hadde lyst til å høre hvordan de låt i sammen.
    Fungerer x-curve i pure direct modus da? Noe annet hadde ikke vært aktuellt på musikk for meg, da det gav en svært tydelig nedgradering av lydkvaliteten.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det viste jeg ikke. Receiveren tilhører en kamerat som har lyst på mine gamle Stratus'er og hadde lyst til å høre hvordan de låt i sammen.
    Fungerer x-curve i pure direct modus da? Noe annet hadde ikke vært aktuellt på musikk for meg, da det gav en svært tydelig nedgradering av lydkvaliteten.
    Fungerer neppe i pure direct. Sikker på at det ikke bare er nivåforskjell du hører mellom pure direct og stereo direct?

Jeg kjører stereo direct her med aktiv både x-curve, phase control og manuelt justert EQ - og koser meg med det
    --
    Thorbjørn

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •