Vurderer Popcorn Hour/ Squeezebox Duet / QNAP TS-109 1-bay NAS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer Popcorn Hour/ Squeezebox Duet / QNAP TS-109 1-bay NAS

Vil dette funke?

Jeg kjøper en 1TB harddisk og putter den i QNAP'en. Bruker en nettverkskabel fra QNAP'en til Popcorn Hour for å vise film og bilder på TV'en. Kobler Squeezebox'en trådløst til QNAP'en for å spille av mine flac-filer.

Er det noen som har noen bedre/billigere løsninger?

Feks kjøpe en TViX M-7000A å putte inn en 1TB harddisk i denne og ikke kjøpe QNAP'en og evt. ikke Squeezebox'en.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er i hvert fall Popcorn Hour i hus og er så langt meget fornøyd, spiller av filmer på den interne harddisken og kobler en ekstern harddisk via usb.

Vurderer å kjøpe en qnap ts-209II + 2 harddisker på tilsammen 2tb og en squeezebox duet.

Går dette?

Qnap ts-209II som jeg kobler med en nettverkskabel til routeren min, deretter en nettverkskabel fra routeren til PCH og en nettverkskabel fra routeren til Squeezebox'en (eller eventuelt streame trådløst fra Nas'en).

Vil bare forsikre meg om at dette vil funke da jeg er litt newbie på dette og vil ikke investere 8000,- på noe som ikke vil funke..

Meget takknemlig for hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal til å kjøpe det samme som deg. Men du sier du skal ha en "Qnap ts-209II". Er det pro versjon 2 du snakker om? Det finnes QNAP-209/ 209PRO/ PRO II. Jeg har ikke så mye greie på data at jeg vet hva som er forskjellen. Kokken sa ihvertfall at forskjellen mellom PRO og ikke PRO var noe med linux oppsett.. Men PRO II versjonen vet jeg ikke noe om.

Forøvrig skal jeg ha samme system som deg. Men usikker på hvilken QNAP jeg skal velge. 201/209/209PRO/209PROII Noen som vet forskjellen her?

Hvis mulig skal jeg bruke kabel mellom SB og router.. Men er de ikke så langt ifra hverandre dropper jeg det!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest og "studert" så hadde jeg gått for en Synology.

Sjekk denne tråden jeg startet på et annet forum: MPC Club! -- View topic - Synology DiskStation DS-207+ with PCH and Squeezebox Duet

Billigste pris jeg fant på den NAS'en var på TECHLIFE / Velkommen! Skal visst være billigere og bedre enn QNAP!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en drøm dette. Spesielt når Duet`en eventuelt kommer i hus!

Eneste jeg kan komme på som gjør noe av det samme er en mac mini med XBMC porten. Den kan jo strengt tatt gjøre det samme som popcornhour og squeezebox og mere til.

Men musikkavspilling tror jeg nok er "morsommere" med Duet!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Etter å ha lest og "studert" så hadde jeg gått for en Synology.

Sjekk denne tråden jeg startet på et annet forum: MPC Club! -- View topic - Synology DiskStation DS-207+ with PCH and Squeezebox Duet

Billigste pris jeg fant på den NAS'en var på TECHLIFE / Velkommen! Skal visst være billigere og bedre enn QNAP!

Det så jo bra ut dette. Kanskje jeg velger samme. Vet du om Synology DiskStation DS-207 bråker noe særlig? Passer alle hardisker inn der? Jeg er max dårlig på slike ting som det her.. hehe forslag til disker som passer inn?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hula
    Det så jo bra ut dette. Kanskje jeg velger samme. Vet du om Synology DiskStation DS-207 bråker noe særlig? Passer alle hardisker inn der? Jeg er max dårlig på slike ting som det her.. hehe forslag til disker som passer inn?
    Synology har et godt rykte for å bråke lite! På Synolgy sin hjemmeside er det en liste over alle harddisker som er bekreftet kompatible!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du fått den synology NAS'en nå ? Hvordan er den?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hula
    har du fått den synology NAS'en nå ? Hvordan er den?
    Jeg prioriterte noen andre elektriske duppedingser først!

Vurderer å kjøpe meg en Squeezebox og heller legge inn mp3'ene på mp3tunes for så å ikke være avhengig av noe mer enn at nettet er oppe å går!

Til min PCH funker jo eksterne harddisker bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezebox

Hei! 2 ting jeg lurer på.
    Dersom jeg ser en film på windvd vil jeg da kunne få lyden fra denne filmen til å gå igjenom Squeezebox en? er det ikke mulig å bare kunne kjøpe en Lacie nettverksdisk legge all musikken inn på denne og slippe å ha pc,n på for å spille av hele musikksamlingen ?

Håper noen tar seg bryet med å svare en rookie som meg på dette Takk RTH

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghostclad
    Hei! 2 ting jeg lurer på.
    Dersom jeg ser en film på windvd vil jeg da kunne få lyden fra denne filmen til å gå igjenom Squeezebox en?
    Nei, lyden må gjennom Squeezecenter, og den kan ikke plukke opp lyden fra film, kun separate lydfiler.

Sitat Opprinnelig postet av Ghostclad
    er det ikke mulig å bare kunne kjøpe en Lacie nettverksdisk legge all musikken inn på denne og slippe å ha pc,n på for å spille av hele musikksamlingen ?
    Nei, lyden må gjennom Squeezecenter, så en form for operativsystem må det være på disken. For meg høres det ut som om en NAS er det du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her står en test av serveren

Slik er HPs egen hjemmeserver - IDG.no

Denne har jeg snust litt på.. virker interessant mot Popcorn hour og Squeezebox Duet..

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Home server er rimelig bra til akkurat det den er beregnet for, men sjekk muligheten for å sette opp NFS sharing på den. Usikker på hvordan det fungerer. Det er ganske stor forskjell på ytelse mot et vanlig samba-share og NFS-share når man bruker en mediastreamer som PCH.
    Kjører selv XP på min server med NFS-sharing og det fungerer helt 100% mot PCH.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Home server er rimelig bra til akkurat det den er beregnet for, men sjekk muligheten for å sette opp NFS sharing på den. Usikker på hvordan det fungerer. Det er ganske stor forskjell på ytelse mot et vanlig samba-share og NFS-share når man bruker en mediastreamer som PCH.
    Kjører selv XP på min server med NFS-sharing og det fungerer helt 100% mot PCH.
    Hva mener du her? Samba-share og NFS var nye ord for megops: ..... Vil det si at den HP Media er dårlig mot Popcourn Hour og SB Duet?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg er ikke sikker på om det er en dårlig løsning, men jeg har ikke funnet noe spesiellt om Home Server og NFS-sharing. Det jeg vet er at Server 2003 er litt sær på å få NFS sharing til å fungere, og siden Home server også bygger på et server-OS så er det greit å sjekke dette først.

Litt med om hva slags type sharing PCH jobber mot kan du lese her. Dette gjelder også de fleste andre mediatanker på markedet. (Litt ned på siden står det en oversikt over hastigheter)
    Main Page - NMTWiki

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og... for å nevne det også... Uansett om du kjører Home server eller noe annet så kan du jo alltid bruke f.eks MyIhome som media-server... det fungerer stort sett uansett, men da må alle shares osv legges opp i programmet, og du har ikke 100% kontroll selv liksom

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Vil dette funke?

Jeg kjøper en 1TB harddisk og putter den i QNAP'en. Bruker en nettverkskabel fra QNAP'en til Popcorn Hour for å vise film og bilder på TV'en. Kobler Squeezebox'en trådløst til QNAP'en for å spille av mine flac-filer.

Er det noen som har noen bedre/billigere løsninger?

Feks kjøpe en TViX M-7000A å putte inn en 1TB harddisk i denne og ikke kjøpe QNAP'en og evt. ikke Squeezebox'en.
    Har hatt QNAP'en med lossless filer, og ikke spesielt fornøyd med det. Den klarte da ikke å streame musikk uten å måtte ta pause for å bufre opp innimellom. Hadde også en irriterende pipelyd når jeg byttet mellom låter. Dette var showstopper for meg og solgte etter kort tid. Kjører nå en barebone med masse minne og større CPU og er strålende fornøyd med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener QNAP ikke er noe bra altså?

Jeg har sett litt på denne:
    Komplett.no - QNAP TS-409 Pro 4-bay NAS m/printserver, ADS, NFS, UPnP AV

QNAP TS-409 Pro 4-bay NAS m/printserver, ADS, NFS, UPnP AV

Lurer litt på hvordan denne er..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QNAP TS-109 fungerte skuffende til mitt bruk i allefall. 409 kan være bedre for alt jeg vet. Det må jo ha noe med minne og cpu i 109 å gjøre, så hvis 409 har bedre specs... Testet forresten aldri med video, kun FLAC til Squeezebox. Jeg ville styrt unna NAS uansett og heller kjøpt en liten og billig pc. Den er lettere å installerere på og gjøre trådløs hvis det skal være med i regninga.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt en HP MediaSmart server som skal testes ut mot PCH og SB Duet.. tror det blir mye bedre!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •