Hjelp til valg av mediaspiller til soverommet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av mediaspiller til soverommet.

Jeg ønsker å koble opp en mediaspiller på soverommet. Der har jeg i dag en 32" Tatung LCD, et Yamaha minianlegg på Patos Lyric 102.

Spilleren kommer til å bli brukt mest til musikk, men også til film/tv serier. (Lite HD, mkv o.l., men mest divx/xvid)

Har vel noe sånt som 270gb med musikk på pc'en som det skal streames fra, så brukergrensesnitt og indexering bør være raskt og enkelt....

Må seff være trådløs forbindelse. (det har vel alle....?!)

Råd tas imot med takk!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC eller PS3

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    HTPC eller PS3
    Javel?!
    Duger ingen av de såkalte mediaspillerene til mitt formål da?
    Det er ikke så veldig aktuelt med hverken HTPC eller PS3 på soverommet... Blir også litt dyrere enn jeg hadde planlagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo mediaspillere som Tvix og Popcornhour. Populære begge to, men trådløse er de ikke som std. De spiller video inkl Hd, mkv og musikk, men de er ikke noen gode musikkspillere. Det er video som er pri 1-9.
    Der er Logitech Duet overlegen både på lyd og brukergrensesnitt. Den er trådløs.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Du har jo mediaspillere som Tvix og Popcornhour. Populære begge to, men trådløse er de ikke som std. De spiller video inkl Hd, mkv og musikk, men de er ikke noen gode musikkspillere. Det er video som er pri 1-9.
    Der er Logitech Duet overlegen både på lyd og brukergrensesnitt. Den er trådløs.
    Ikke trådløse som std? Hva mener du? At de kan gjøres trådløse, eller at de kun fungerer som kablet?
    Hvorfor er ikke type Tvix og PH gode som musikkspillere?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Ikke trådløse som std? Hva mener du? At de kan gjøres trådløse, eller at de kun fungerer som kablet?
    Hvorfor er ikke type Tvix og PH gode som musikkspillere?
    Popcornhour vet jeg ikke om kan gjøres trådløs, Tvix kan brukes med visse Usb-dongler. Om det fungerer bra vet jeg ikke. Ingenting slår kabel uansett.

Ang lyd så går det rett og slett på lydkvaliteten, Dac, og ikke minst brukergrensesnittet. Det er veldig enkelt i betydning simpelt, tror det er litt uoversiktlig ved store volum. Lydavspilling er ikke prioritert ved utvikling av Firmware.
    Men sånn til litt enkel bruk før man sovner går det vel bra.

Men sjekk Logitech Duet, nydelig..

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Pant sier. Tvix kan brukes med USB-WLAN dongler. PCH kjenner jeg ikke.
    Det er jo flere måter å få til trådløse på eller få de tilkoblet nettet.

1. Trådløs aksesspunkt, med kabel til mediaspiller
    2. Strømnett (apple airportexpress m.fler)

Har en tvix selv, og kan ikke påstå at lyden er så dårlig (men, nå har jeg ikke sammenlignet så mye heller). Dog er brukegrensesnittet litt enkelt, spesielt for musikk. Store foldere med mye musikk er litt tunge å bla i. Dog om du tar jobben og lager playlist m.m så er mye gjort.
    Tvix har også nettradio, så du kan legge URL til nettradio i en folder og velge disse fra tvix. Synes nesten det er bedre til tider, om en bare skal ha musikk i rommet.

Ville uansett ikke valgt HTPC eller PS3 til dette.
    Faktisk så har jeg slått fra meg HTPC selv i stua. Og en PS3 har langt igjen for å være brukervennlig som en streamer (synes jeg da).
    Om du ikke har noen særlig krav til HD eller mkv., så er det mulig å gå for en eldre tvix (4000/5000 modellene). De er vel så bra og rimelige. 4100/5100 er bedre for HD og spesielt mkv. 6500 modellen sikkert enda mere horsepower, men dyr. Spiller endel mkv og det er aldri noe problem på en 5100.

Ellers har en kompis av meg en slik Ziova, og han er veldig fornøyd med den til avspilling av film m.m.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk: Squeezebox Duet
    Film: Popcornhour A-100

Alt i ett: mac mini + XBMC for OSX (gratis XboxMediacenter port med etter min mening verdens hittil beste mediacenterfunksjonalitet).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •