Dere som har PopcornHour!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dere som har PopcornHour!

Jeg har en HTPC som snart må skiftes ut, og vurdere i dette tilfelle å gå over til en popcorn hour løsning.

Spørsmålet mitt er som følger: Hva er ulempen med å gå fra en HTPC til PCH med tanke på funksjonalitet?

Slik jeg forstår det, kan man mounte en HD i PCH, laste over HDfilmer/divx etc og spille dem av uten problem?,

Setter pris på inspill.

takk.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på brukervennlighet, funksjonalitet og ytelse så tror jeg faktisk en mac mini med core2 duo, 2ghz, 2gb minne og ditto harddisk parret med XBMConOSX, (En porting av gode gamle Xbox MediaCenter over til OSX Leopard) som har nådd fullt brukbare versjoner i det siste, hadde vært et utmerket valg.

Har selv popcornhour, men savner allerede det å kunne styre ALT med en joystick som har "høyre"-"venstre"-"opp"-"ned" kombinert med "enter" og "tilbake". Alt virker. Hver gang. Det ønsker jeg! (som XBMC).

Jeg er overhodet ikke misfornøyd med popcornhour, men tror bare at jeg hadde likt mac mini/XBMC _enda_ litt bedre.

Bare en tanke :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Med tanke på brukervennlighet, funksjonalitet og ytelse så tror jeg faktisk en mac mini med core2 duo, 2ghz, 2gb minne og ditto harddisk parret med XBMConOSX, (En porting av gode gamle Xbox MediaCenter over til OSX Leopard) som har nådd fullt brukbare versjoner i det siste, hadde vært et utmerket valg.

Har selv popcornhour, men savner allerede det å kunne styre ALT med en joystick som har "høyre"-"venstre"-"opp"-"ned" kombinert med "enter" og "tilbake". Alt virker. Hver gang. Det ønsker jeg! (som XBMC).

Jeg er overhodet ikke misfornøyd med popcornhour, men tror bare at jeg hadde likt mac mini/XBMC _enda_ litt bedre.

Det begynner å skje saker og ting på Popcorn om dagen også. Dette f.eks er meget spennede lesning

Networked Media Tank :: View topic - Has Anyone Tried this? Art and Movie Database

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så du savne egentlig ingen ting forruten en styringsmekanisme?
    Det er jo også adskillig mye billigere med en PCH kontra HTPC.

Men det jeg ikke skjønner helt, er hvordan den lille PCH saken kan måle seg med en htpc. En htpc har jo strenge krav med tanke på ram,grafikkort og prossesor med tanke på å kjøre HD filmer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pride
    Så du savne egentlig ingen ting forruten en styringsmekanisme?
    Det er jo også adskillig mye billigere med en PCH kontra HTPC.

Men det jeg ikke skjønner helt, er hvordan den lille PCH saken kan måle seg med en htpc. En htpc har jo strenge krav med tanke på ram,grafikkort og prossesor med tanke på å kjøre HD filmer.
    "Styringsmekanismen" er den første og siste delen man legger merke til. At xbox'en alltid har spilt alt hjelper også på. At utviklingsnivået på programmet har vært mere eller mindre konstant høyt i flere år hjelper også. XBMC er ikke en døgnflue, men tusenvis av timer med arbeid fra en hel gjeng med dedikerte mennesker... :-)

Man kan slippe waf'en løs på en xbox med XBMC tvert grunnet brukervennligheten.

At PCH spiller filer man må bruke tusenvis av kroner på cpu/hk/minne/gpu for å få til er enkelt og greit grunnet videoprosessoren (som en htpc ikke har) Sigma 8635. Den er enkelt og greit bygget for dette.
    Gleder meg til kommende firmware-updates til pch. Jeg har ikke gitt den opp hvis det virker sånn, jeg bare ser på flere alternativ. Prisen på 1590 (import, alt inkl.) er jo ekstremt lav i forhold til mange av alternativene.

I mitt oppsett er pch litt treg nå, men det er fordi ikke all funksjonalitet jeg ønsker (f.eks sammenlignet av meg til det kjedsommelige med xbmc). Jeg bruker nå en egen http-server (Llink) på server for å få spilt .rar containere, noe som er litt kjedelig (grunnet hastigheten på browsing)

DrE

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg en god grunn til å kjøpe PopcornHour eller en Tvix når jeg har ps3 fra før?

Ps3 takler dvd, blu ray, xvid og x264 v.h.a mkv2vob (tar et par minutter å endre pakke fra mkc til feks mpg om transcoding ikke trengs, noe som har blitt "scene standard")

Ikke ment sarkastisk, please enlighten moi

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Kan noen gi meg en god grunn til å kjøpe PopcornHour eller en Tvix når jeg har ps3 fra før?

Ps3 takler dvd, blu ray, xvid og x264 v.h.a mkv2vob (tar et par minutter å endre pakke fra mkc til feks mpg om transcoding ikke trengs, noe som har blitt "scene standard")

Ikke ment sarkastisk, please enlighten moi
    Grunn? Billigere og man sparer 2minutter

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunn? Billigere og man sparer 2minutter

DrE
    En annen grunn er well Waf Et system må være så enkelt av din bedre halvdel må kunne bruke den uten problemer.

DrErling, er PCH enkel å betjene, med tanke på om du stapper i den en 2,5 HD og mye filmer innpå. Liker også veldig godt XBMC...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke prøvd å legge noe som helst på harddisken, annet enn programmene jeg trenger. Det er ikke aktuelt for meg å drive å flytte filmer over på pch når jeg skal se det. Jeg streamer. Til det er fortsatt XBMC mere brukervennlig, siden alt går kjappere, og "menneske-til-maskin" adapteret (XBOX-wireless controller) fungerer ypperlig.

DrE

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dama takler PS3en så da kjøper jeg ingen av de nevnte. Blir sikkert glad for å slippe og forhålde seg til enda en boks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil en PCH fungere til lyd i forhold til Squeezebox Duet? Har siklet på duet i lang tid nå. Kommer i 99% av tiden til å bruke den til musikk, men PCH har vel også funksjonalitet til å streame bilder fra PC?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort og greit; Hold deg unna Popcorn Hour for avspilling av musikk.

En sammenligning mellom XBMC og Popcorn Hour er som å sammenligne en Skoda og Mercedes.

Jeg har hatt PH i ca 2 mnd nå og har gått til innkjøp av den kun for avspilling av divx/x264 filmer. Her gjør den en god/grei jobb og opplever sjeldent store glitcher. Med Llink som http-server får du RAR-support og som med alt web-baserte saker, GUI skal lastes og oppleves tregt.

Min vurdering er at PH er kjempebillig og bra for filmavspilling, meget svak bildefremvisning og ekstremt ubrukelig til musikkavspilling.

Jeg har tidligere brukt XBMC til det meste og stiller vel samme krav til alle enheter som jeg bruker senere. PH er ingen XBMC-killer, men den er helt vifteløs og godt egnet som f.eks soveroms streamer, no high-end.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Min vurdering er at PH er kjempebillig og bra for filmavspilling, meget svak bildefremvisning og ekstremt ubrukelig til musikkavspilling.
    Ved musikk avspilling, tar du ut musikk signalet analogt eller digitalt når du angir dette?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort og greit; Hold deg unna Popcorn Hour for avspilling av musikk.

En sammenligning mellom XBMC og Popcorn Hour er som å sammenligne en Skoda og Mercedes.

Jeg har hatt PH i ca 2 mnd nå og har gått til innkjøp av den kun for avspilling av divx/x264 filmer. Her gjør den en god/grei jobb og opplever sjeldent store glitcher. Med Llink som http-server får du RAR-support og som med alt web-baserte saker, GUI skal lastes og oppleves tregt.

Jeg har tidligere brukt XBMC til det meste og stiller vel samme krav til alle enheter som jeg bruker senere. PH er ingen XBMC-killer, men den er helt vifteløs og godt egnet som f.eks soveroms streamer, no high-end.
    Jeg kunne ikke på noen måte sagt det bedre selv. Ikke gjør den feilen å sammenligne duet vs popcornhour mht musikkavspilling. Det er himmel og helvette

btw, som XBMC-bruker, sjekk ut XBMC on OSX!

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er og forblir en videoavspiller. men skal ikke se bort ifra at de oppdaterer den senere. det har jo eksplodert i antall bestillinger på denne boksen pga den spiller av alt, noen ingen av de mer kjente gjør, utenom tvix kanskje, som og ser finere ut. Men igjen som koster dobbelt så mye.

Anbefaler virkelig denne til videoavspilling. du kan ha en dårlig pc og, spiller liten rolle. Har en elendig gammel pc med 1024 DDR1! ram og når jeg streamer så går det helt flytende!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Anbefaler virkelig denne til videoavspilling. du kan ha en dårlig pc og, spiller liten rolle. Har en elendig gammel pc med 1024 DDR1! ram og når jeg streamer så går det helt flytende!
    kan ha eldre og mere elendige pcer enn det også! Når du bare skal streame kan du glatt komme unna med 512mb også (slik som meg)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ved musikk avspilling, tar du ut musikk signalet analogt eller digitalt når du angir dette?
    Lydsignalet kommer via HDMI kabelen til en Yamaha RX-V1800 forsterker og deretter ut til høytalere . Siden lyd-vurdering er subjektivt vil jeg si at med mitt øre ikke kan høre forskjell på PH og f.eks avspilling fra Xbox/PC (begge på SPDIF)

Nå må det nevnes at jeg ikke er noe high-end-kinda-guy på lyd, men trives med gode driftsikre løsninger som har bra brukergrensesnitt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignalet kommer via HDMI kabelen til en Yamaha RX-V1800 forsterker og deretter ut til høytalere . Siden lyd-vurdering er subjektivt vil jeg si at med mitt øre ikke kan høre forskjell på PH og f.eks avspilling fra Xbox/PC (begge på SPDIF)

Nå må det nevnes at jeg ikke er noe high-end-kinda-guy på lyd, men trives med gode driftsikre løsninger som har bra brukergrensesnitt.
    Så det er på bakrunn av dårlig driftsikkerhet og brukegrensesnitt du synes PH er "ekstremt ubrukelig til musikkavspilling", ikke at den lydmessig fungerer dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Så det er på bakrunn av dårlig driftsikkerhet og brukegrensesnitt du synes PH er "ekstremt ubrukelig til musikkavspilling", ikke at den lydmessig fungerer dårlig?
    I utgangspunktet ja. Lyden er som sagt i mine ører god nok, men jeg er ingen ekspert på området.

Flere svakheter som musikkavspiller
    * Meget treg index på http-server for browsing av musikk
    * Meget treg samba listing av mange kataloger
    * Ingen kø-funksjoner
    * Spiller kun alle filer under 1 valgt mappe, når den har spilt igjennom går den ut igjen til mute

Jeg har for det meste alle album listet opp i "rot" sortert på <artist> - <album> - <tittel> og det er ikke mer en 400 stk, det burde den klare raskere. Men jeg tror http-serveren indekserer all ID3vX informasjonen hver gang den starter og det tar tid.

Til video trenger vi ingen av disse funksjonene. Desverre lar PH-crewet seg villede av mange folk som vil ha den til å vise bilder bra eller spille musikk bra. Jeg ville sett et mer fokus på å bli ferdig med alle film-bugsa boksen har.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet ja. Lyden er som sagt i mine ører god nok, men jeg er ingen ekspert på området.

Flere svakheter som musikkavspiller
    * Meget treg index på http-server for browsing av musikk
    * Meget treg samba listing av mange kataloger
    * Ingen kø-funksjoner
    * Spiller kun alle filer under 1 valgt mappe, når den har spilt igjennom går den ut igjen til mute

Jeg har for det meste alle album listet opp i "rot" sortert på <artist> - <album> - <tittel> og det er ikke mer en 400 stk, det burde den klare raskere. Men jeg tror http-serveren indekserer all ID3vX informasjonen hver gang den starter og det tar tid.

Til video trenger vi ingen av disse funksjonene. Desverre lar PH-crewet seg villede av mange folk som vil ha den til å vise bilder bra eller spille musikk bra. Jeg ville sett et mer fokus på å bli ferdig med alle film-bugsa boksen har.
    Ok, takk for svar large, da skjønner jeg bedre hvorfor du ikke anbefaler dette som en musikk avspiller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •