Dere som har PopcornHour! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har både x360 og ps3, men savner veldig en bedre dings for å spille av videoer. Jeg har irritert meg over at enten så har jeg en videofil i et format de ikke vil spille av, eller så prøver de å spille av men kræsjer etter en liten stund, eller så nekter de å spille av i det hele tatt og bare sier det er noe feil med filen. Og når det skjer kan jeg ikke gjøre en dritt med det. :evil:

Jeg bestemte meg derfor for å bygge en HTPC. Mye for å få støtte for f.eks x.264, men også fordi jeg er lei av å irritere meg over avspillere som bare sier "FEIL" når det er noe de ikke er heeeeeelt fornøyd med. Med en PC kan jeg iallfall få en fornuftig feilmelding, og jeg kan tweake på ting til det funker.

Men nå har jeg begynt å lese om Popcorn Hour, noe som høres ut som noe som kan passe for meg. De omtaler jeg har lest sier den spiser ALT de kaster på den, noe som høres ut som vil løse hovedproblemene mine. Noen andre her som var i samme situasjon som meg, har skaffet seg PH og føler den har løst problemene?

Fordel med PH sammenlignet med PC:
    - Veldig billig i forhold til HTPC som kan spille av det samme
    - Lydløs (uten disk, med NAS tilkoblet)

Ulemper:
    - Du vil ikke umiddelbart få støtte for kodeker?
    - Det er en mulighet for at du ikke får støtte for alle (nye) kodeker?
    - Ikke brukbar til annet enn avspilling av video

Nå er jeg der hvor jeg vurderer å kjøpe en PH bare for å teste om den kan fylle mitt behov, ettersom den er såpass mye billigere enn PC.

Noen kommentarer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tosh, PH er ingen dum invistering... Jeg har selv vært i samme situasjon som deg og PH har nå blitt min nye avspiller for det meste. Men forvent ikke en XBMC klone, for det er den ikke.

I mitt hode tenkte jeg, 1500 kr er ingenting (en tur på byen i helga?). Etter diverse tester fant jeg ut at den er helt akseptabel, selv om den har sine feil.

Over tid kommer jeg til å "degradere" min PH som "soveroms-streamer" (den gamle xboxen åker ut ja ) også bygger jeg meg en HTPC med LinuxXBMC eller lignende for stua.

Når du tidligere har streamet rett fra NAS, vil du kunne få problemer med f.eks HD-material via samba, ref: Main Page - NMTWiki
    Derfor blir man "tvunget" til å kjøre en http-variant som myIHome eller Llink. Sistnevnte har rar-support og fungerer bra. Llink fungerer også på visse nas boxer, da snakker man

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Over tid kommer jeg til å "degradere" min PH som "soveroms-streamer" (den gamle xboxen åker ut ja ) også bygger jeg meg en HTPC med LinuxXBMC eller lignende for stua.

Når du tidligere har streamet rett fra NAS, vil du kunne få problemer med f.eks HD-material via samba, ref: Main Page - NMTWiki
    Derfor blir man "tvunget" til å kjøre en http-variant som myIHome eller Llink. Sistnevnte har rar-support og fungerer bra. Llink fungerer også på visse nas boxer, da snakker man
    Hvilke ting er det du savner med PH som du får med HTPC? Webbrowser har jeg på laptop, og musikkavspilling har jeg på ps3. En fordel er selvfølgelig at HTPC'en kan stå som server og laste ned i bakgrunnen. Hvis du får den stille nok..

Jeg har ikke bestemt meg for NAS ennå, men det blir med støtte for NFS, og til å kjøre diverse andre services på, type http-server. Vurderer QNAP-409, og hadde nok skaffet en for lenge siden hadde det ikke vært for at de visstnok bråker endel.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •