Popcorn Hour A-100 vs TVIX HD M-6500A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcorn Hour A-100 vs TVIX HD M-6500A

Produsentenes hjemmesider: Popcorn og TVIX

Pris på Popcorn på komplett: 1790,-
    Pris på Tvix HD M-6500A på komplett: 3690,-

Er ingen supermann av kunnskap på disse spillerne, men det ser ut som de spiller av de samme formatene.

- Tvix HD M-6500A har i tillegg hdmi 1.3, men de filene jeg skal spille av har ikke behov for 1.3 versjonen av hdmi.
    - Tvix HD M-6500A kan spille av Flac som er bra for meg da jeg har det meste av musikken min i Flac.
    - Tvix HD M-6500A har et problemer med at den blir overopphetet.

Valgets kvaler:
    Kjøpe meg en Popcorn + Logitech Squeezebox duet (for å kunne spille av Flac) for "nesten" samme penge, eller kjøpe meg en Tvix HD M-6500A.

Noen med samme problemstilling? Hva har dere tenkt å gjøre?
    Noen som er "supermann" på kunnskap og vil gi en utdypende redegjørelse?

*klør meg i hodet og vifter med visa'en*

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fulgt med på mpcclub.com og forumet der i lang tid og sett utviklingen i det siste, ikke minst de siste dagene, vil jeg gå så langt som, enn så lenge, å FRARÅDE kjøp av Tvix 6500. Jeg har forøvrig en 4100 som jeg er fornøyd med bortsett fra en bug som aldri blir fikset. Men jeg vil ikke anbefale kjøp av denne eldre modellen bortsett fra bruktkjøp.

Når det gjelder 6500: Designflaws, software og hardware problemer og liten evne eller vilje fra Dvico til å løse problemer. Den har også en høy pris.

SB Duet derimot har jeg enorme forventninger til og de tror jeg ikke blir skuffet etter å ha vært SB fan og bruker lenge.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Når det gjelder 6500: Designflaws, software og hardware problemer og liten evne eller vilje fra Dvico til å løse problemer. Den har også en høy pris.
    Å si at Dvico har liten vilje til å fikse ting stemmer ikke. Ingen mediespillere har fått så mye støtte fra utviklerene som Tvix boksene.
    6500 enheten har vært ute i 3-4 uker og allerede har de kommet med 3 FW oppdateringer ettersom folk har funnet bugs og annen funksjonalitet de ønsker.

Prisen er høy i forhold til andre liknende bokser ja. Er mer funksjoner på den og da.

Varme er ifølge mpcclub ett enormt problem. Selv har jeg hatt null problemer med varme. Og de 4 andre jeg kjenner som har boksen har ikke gitt noen tilbakemeldinger som kan relatere seg til et varmeproblem. Men når det er sagt så har Dvico bommet litt, da en MÅ ha en Hdd eller noe i passasjen som Hdden skal sitte i for å sørge for nok kjøling.
    Tvix 6500 er ikke perfekt (ingen mediabokser er det), men å si den ikke får støtte fra utviklerene stemmer ikke.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    men å si den ikke får støtte fra utviklerene stemmer ikke.
    Det har jeg ikke sagt heller, men jeg står fortsatt for det jeg sa. De sliter tydeligvis med ressurser og må prioritere knallhardt og de skylder også på Sigma og deres software. F.eks var det av Dvico i lang tid lovet en nødvendig oppgradering til x100 nå i slutten av feb, den er utsatt minst en måned.

Her er hva grunnleggeren av mpcclub har sagt om 6500.

"No one is hiding the fact one is actually disappointed in status and some progress made here by DvICo and moreover Sigma with their poor SDK's.
    I agree with something JER recently said, upgrading is out of the questions so only pick a player if you don't have one yet as the sigma chip is "not ready" for the real tasks..."

Ikke minst denne
    "DViCo recently said, it will take 3-4 months to lift the player to the levels users can appreciate for the amount they paid.."

Edit: Men jeg skal moderere meg og si at dersom man ikke har noen Hdspiller, men trenger det til backupene sine og ikke synes kr 4000 er for ille så er jo ikke 100% av 6500ene helt ubrukelig. Men vær klar over at det er er produkt svært tidlig i livsfasen og den har mange problemer.
    Forøvrig så kommer den en sylindrisk utgave av 6500 som _kan_ løse varmeproblemene, men det er ennå ukjent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også gått til anskaffelse av en Tvix 6500. Så langt synes jeg at spilleren er meget god men dyr i forhold til det den kan gjøre akkurat nå. Denne størst forskjellen mellom den og eldre Tvix er at den bruker en full versjon av (linus os kjerne). Det betyr at den vil være mer fleksible ettervert (tror jeg). Så når Dvico sier at de trenger 3 -4 måneder for å løfte den opp til en bedre spiller, er det på grun av at de måtte begynne fra bunnen av når det gjelder fw utviklingen.

Jeg tror man må bare vente og se hva de klarer å få til i forhold til popcorn hour.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at jeg må ha fått en av de som ikke var helt ubrukelig

Designet med hensyn til varme er en kjempeblemme fra Dvico, ingen tvil om det. Jeg vil ikke gå så langt som å fraråde noen å kjøpe den, men en må være obs på at det kan by på problemer hvis en setter i en HD som lager mye varme, og skal en ikke ha HDD i så må en blokkere hullet HDDen skulle ha sittet i.
    Skal bli spennende å se hva Dvico får til med denne spilleren.

Kjelli

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp bestilt en popcornhour boks.

Hva tror dere opplevd forskjell (mellom pch og tvix) på avspilling av en rippet DVD (rippet i full-kvalitet, uten komprimering) oppskalert til 720p på en 42" vil være?

Samme spørsmål, men med H.264 1080p materiale (f.eks rippet blu-ray)

Samme spørsmål, men med lossless musikk, ut på analoge utganger (altså v/bruk av intern Audio DAC).

Samme spørsmål, men med lossless musikk og digital ut (ekstern DAC).

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si ingen når det gjelder video. Begge bruker samme chip.
    A-100 bruker Cirrus Logic CD4344 Delta-Sigma DAC, vet ikke hva Tvix bruker. Uansett, ingen av boksene er ment å være noe spesielt bra som lydboks.
    Ved siste spm så brukes jo ikke Dacen i det hele tatt.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Produsentenes hjemmesider:
    - Tvix HD M-6500A kan spille av Flac som er bra for meg da jeg har det meste av musikken min i Flac.
    I nyere firmware kan PopcornHour spille av Flac gjennom MyiHome (riktignok med litt redigering av noen av MyiHomes filer, men regner med at det er fikset i neste utgave av programmet), vil tro den klarer Flac uten MyiHome i løpet av et par fw-oppdateringer (mulig den gjør det allerede, har ikke prøvd med siste fw jeg la inn).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikser DVICO ihvertfall hardwaren til m6500a uten kostnader for sluttbrukern:
    DViCO TVIX : Home > Board > News & Press

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de m6500a som komplett.no selger er fikset med tanke på varmeutviklingen som var problemet før?

Skal enten kjøpe meg Popcorn Hour eller TViX M-6500A eller TViX M-7000A (noen som vet når 7000A ankommer landet?), men er i tenkeboksen angående hvilken!!!

Noen som vet om både Popcorn Hour og TViX'ene også kan sende lyd gjennom HDMI'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at Komplett ikke hadde på lager for noen dager siden så får jo håpe at de som nå har ankommet er V2. Det hadde jeg ihvertfll fått bekreftet av de før kjøp.

Du vet at 7000 er samme teknisk som 6500? Bare annet design.

Lyd digitalt og Hdmi skal ikke være noe problem på Tvix, men sjekk med andre for å være sikker.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at Komplett ikke hadde på lager for noen dager siden så får jo håpe at de som nå har ankommet er V2. Det hadde jeg ihvertfll fått bekreftet av de før kjøp.

Du vet at 7000 er samme teknisk som 6500? Bare annet design.

Lyd digitalt og Hdmi skal ikke være noe problem på Tvix, men sjekk med andre for å være sikker.
    Jeg skal sende komplett en mail nå!

Hva ville du kjøpt Pant, Popcorn Hour eller den dyrere TViX'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sende komplett en mail nå!

Hva ville du kjøpt Pant, Popcorn Hour eller den dyrere TViX'en?
    Tja, jeg har førstehåndskunnskap kun fra Tvix 4100.
    6500 er dyrere enn PCH, men også med visse grunner. Som display og Usb Slave som kan være praktisk.

Jeg har vært svært skeptisk til Dvico i vinter pga av tullet med 6500 mm, men virker som de begynner å komme tilbake on track så jeg hadde nok kanskje sjanset på den.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg har førstehåndskunnskap kun fra Tvix 4100.
    6500 er dyrere enn PCH, men også med visse grunner. Som display og Usb Slave som kan være praktisk.

Jeg har vært svært skeptisk til Dvico i vinter pga av tullet med 6500 mm, men virker som de begynner å komme tilbake on track så jeg hadde nok kanskje sjanset på den.
    Ser ut som jeg går for TViX'en hvis det er "versjon 2" komplett.no selger nå.

Hadde egentlig lyst på en Squeezebox for å spille av mine FLAC filer, men TViX'en gjør jo også dette. Kan tenke meg at lyden er bedre i en Squeezebox, men hvis TViX'en min sender lyden gjennom hdmi kan min forsterker (dac'en som er innebygd) gjøre lyden bedre, ikke bare forsterke den? Har en Onkyo TX-SR805.

Kjøper nok med denne også: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340274 , sett at denne er anbefalt på flere nettsteder. Noen som har noen andre harddisker å anbefale?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig lyst på en Squeezebox for å spille av mine FLAC filer, men TViX'en gjør jo også dette.
    Men brukergrensesnittet er veldig svakt på Tvixen, sjekk andre nylige tråder her om dette.

Lykke til, håper du får tak i V2 et sted da :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men brukergrensesnittet er veldig svakt på Tvixen, sjekk andre nylige tråder her om dette.

Lykke til, håper du får tak i V2 et sted da :-)
    Takk, regner jo med at det er en v2 versjon hvis komplett ikke har hatt de på lager før nå nylig. Dumt å ta imot v1 som ikke funker bra og deretter ta imot klager i et sett etterpå. Poster svaret i denne tråden når jeg får det.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg dette:

Kjøper en TViX M-6500A + 1TB Harddisk

Kan man koble Squeezebox Duet (Classic) sammen med TViX'en slik at man bruker TViX'en som en NAS?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man koble Squeezebox Duet (Classic) sammen med TViX'en slik at man bruker TViX'en som en NAS?
    Nei, Squeezecenter (Slimserver) må kjøres på en eller annen boks.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Squeezecenter (Slimserver) må kjøres på en eller annen boks.
    Jeg er ikke så keen på en ekstra utgift ved å kjøpe en NAS (+ harddisk) eller la PC'en stå på hele tiden.

Har du hørt om noen som har testet mp3tunes.com, ved å legge inn musikksamlingen sin der?

jmf: http://avforum.no/forum/897838-post287.html

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •