Popcorn Hour A-100 vs TVIX HD M-6500A - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tåke
    Har samme problemet som deg Getsome. Har lest gjennom dette forumet: MPC Club! -- View Forum - DViCo TViX M-6500 M-7000
    Men her finner jeg ikke noen gode fixer. Har prøvd med gammel og ny firmware. Prøvde beta firmware også. Skal knote litt videre men hvis dette ikke funger er det vel bare å sende i retur. Vurderer å hoppe av Tvix og prøve PH110. Fint om du gir et vink hvis du kommer noe videre.
    Her er linken til en tråd jeg har startet: MPC Club! -- View topic - Sold my PCH and bougth a TVIX M-6500A

Har prøvd det de anbefaler, men det funker jo ikke

Hvor har du kjøpt din Tvix M-6500A og hvilken hdd bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Her er linken til en tråd jeg har startet: MPC Club! -- View topic - Sold my PCH and bougth a TVIX M-6500A

Har prøvd det de anbefaler, men det funker jo ikke

Hvor har du kjøpt din Tvix M-6500A og hvilken hdd bruker du?

Kjøpt hos komplett. HDD er Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2. Men har testet fra flere usb-disker. Og akkurat samme feilen oppstår. Tror ikke det er hdd'en som er problemet.

EDIT: Angående eksterne disker så ble det en liten forandring. Det var det her med FAT32 daops: . Formaterte til NTSC og fikk da hvertfall Mp3 til å funke. Skal teste litt forskjellige filer så får vi se.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt hos komplett. HDD er Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2. Men har testet fra flere usb-disker. Og akkurat samme feilen oppstår. Tror ikke det er hdd'en som er problemet.

EDIT: Angående eksterne disker så ble det en liten forandring. Det var det her med FAT32 daops: . Formaterte til NTSC og fikk da hvertfall Mp3 til å funke. Skal teste litt forskjellige filer så får vi se.
    Jeg kommer til å presse på for å levere min tilbake, jeg vil ha en PCH A-110 og en Seagate 1.5tb hdd i

Kjøper meg heller en squeezebox duet for å spille av musikk.... Eller en Apple TV 160GB til musikk og bilder.... Valgets luksuskvaler.....

Det er nok Tvix'en som er problemet da.. Velger heller et enklere brukergrensesnitt og mer stabilitet med PCH!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å presse på for å levere min tilbake, jeg vil ha en PCH A-110 og en Seagate 1.5tb hdd i

Kjøper meg heller en squeezebox duet for å spille av musikk.... Eller en Apple TV 160GB til musikk og bilder.... Valgets luksuskvaler.....

Det er nok Tvix'en som er problemet da.. Velger heller et enklere brukergrensesnitt og mer stabilitet med PCH!
    Da har jeg benyttet meg av angrefristen hos Komplett. Måtte kaste inn håndkle når det gjelder Tvix og alle de finurlighetene som følgte med denne :???: går nok for en squeezebox duet jeg åsså. Hadde håpet å kunne få alt-i-en boks som er stabil, men må nok vente til et enkler produkt dukker opp.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg benyttet meg av angrefristen hos Komplett. Måtte kaste inn håndkle når det gjelder Tvix og alle de finurlighetene som følgte med denne :???: går nok for en squeezebox duet jeg åsså. Hadde håpet å kunne få alt-i-en boks som er stabil, men må nok vente til et enkler produkt dukker opp.
    Jeg ringer kundeservice i morgen tidlig og refererer til deg også (selv om jeg ikke vet navnet på deg)

Jeg kjøper en:
    Popcorn Hour A-110
    Seagate 1.5TB harddisk

Vurderer en Apple Tv eller en Squeezebox Duet. Apple Tv hadde løst fremvisning av bilder og avspilling av musikk, men squeezebox hadde vært litt smidigere med tanke på fjernkontrollen og musikkavspilling.

Har jo snart brukt 4 dager på å legge inn alle mp3-filene mine i MP3Tunes for avspilling i squeezebox boom, squeezebox duet kan jo også spille av fra MP3Tunes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringer kundeservice i morgen tidlig og refererer til deg også (selv om jeg ikke vet navnet på deg)

Jeg kjøper en:
    Popcorn Hour A-110
    Seagate 1.5TB harddisk

Vurderer en Apple Tv eller en Squeezebox Duet. Apple Tv hadde løst fremvisning av bilder og avspilling av musikk, men squeezebox hadde vært litt smidigere med tanke på fjernkontrollen og musikkavspilling.

Har jo snart brukt 4 dager på å legge inn alle mp3-filene mine i MP3Tunes for avspilling i squeezebox boom, squeezebox duet kan jo også spille av fra MP3Tunes.
    Ja det kan du bare gjøre. Nå har jeg ikke meldt noen feil på denne. Bare at "jeg ikke vil ha den". Vet jo ikke om det er noe feil på Tvix'en eller om det er noen andre ting. Gadd rett å slett ikke å forske mer på denna duppeditten.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet min løsning nå. Ubuntu 8.04 og XBMC! Gjenstår litt tweaking, men denne knuser popcornhour og om noen dager så forventer jeg å kunne si hadet bra og takk for laget til både pch`en den gamle xboxen min! 8)
    Twix vet jeg ingenting om...

(AMD 4600+, 2GiB ram, 1TB hdd, ATI HD2600pro, ESI Juli@ lydkort, Crystalfontz 20x4 lcd)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Har funnet min løsning nå. Ubuntu 8.04 og XBMC! Gjenstår litt tweaking, men denne knuser popcornhour og om noen dager så forventer jeg å kunne si hadet bra og takk for laget til både pch`en den gamle xboxen min! 8)
    Twix vet jeg ingenting om...

(AMD 4600+, 2GiB ram, 1TB hdd, ATI HD2600pro, ESI Juli@ lydkort, Crystalfontz 20x4 lcd)

DrE
    Så jo ut som en bra løsning det, men for meg som er en nybegynner så må jeg lære å krabbe før jeg kan gå vøttø Fint med en tilbakemelding på hvordan dette funker da DrE.

Og bilder liker vi jo

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jo ut som en bra løsning det, men for meg som er en nybegynner så må jeg lære å krabbe før jeg kan gå vøttø Fint med en tilbakemelding på hvordan dette funker da DrE.

Og bilder liker vi jo
    Linux blir bare lettere og lettere tilgjengelig for mannen i gata. Jeg er totalt nybegynner på linux-fronten, men med ubuntuforumet og div #irc kanaler så løses det meste.

Dersom bare hardwaren i pcen er støttet så er det rimelig rett frem med ubuntu og xbmc --> XBMC MediaCenter Sverige - Fansite - Guide: Installera XBMC för Linux (Ubuntu) (Uppdatering 1 - Stöd för MCE fjärrkontroll)

DrE

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0