Lyd i HDMI fra PC til TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd i HDMI fra PC til TV

Har prøvd å finne et emne i diverse forum ang. dette, men finner ingenting, så her kommer det...:

Installerte i dag nytt skjermkort i PCen: MSI NX8500GT MTD256EH. Dette kortet har HMDI utgang slik at jeg kan koble PCen til TVen.
    Kortet har også en SPDIF kobling, og jeg har da koblet skjermkortet til lydkortet inne i PCen, men jeg får ingen lyd i TVen.

Etter å ha lest litt på nettet finner jeg ut at PCen må settes opp slik at den sender ut lyd på HDMI kabelen i stedet for på høytalerutgangen, og at det ikke er mulig å ha lyd i begge samtidig. Jeg finner derimot ingenting om hvordan jeg får PCen til å gjøre dette.

Noen som kan hjelpe?

Jeg kjører Windows XP Pro.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i lyddriveren og slå på digitalutgangen der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du spesifisere litt nærmere?
    Mener du at jeg skal gå inn i Device Manager og endre noe i Properties til lydkortet mitt? Jeg finner ikke noe der som jeg kan aktivere.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor du finner dette kan variere etter hvilken type lydkort du har, men du går ikke inn på device manager. Programvaren til de fleste lydkort legger et lite ikon nede på task bar (de små ikonene ved klokka nederst til høyre på skjermen din).
    Hvis du holder musen over de forskjellige ikonene der nede vil du få en tekst som sier hva de forskjellige tingene er. Jeg har for eksempel et ikon for Realtek HD Audio Manager. Hvis jeg trykker der får jeg opp en masse instillingsmuligheter for lydkortet. Det er dette vi mener når vi skriver om å endre instillinger i lyddriveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ut av dette med litt hjelp fra et annet sted, her er hva jeg gjorde for å løse problemet:

- Det ekstra lydkortet er tatt ut, og erstattet med det integrerte lydkortet i hovedkortet.

På hovedkortet har jeg gjort følgende:
    - En S/PDIF-jumper med 3 pins er satt til pin 2 og 3, som har som beskrivelse: S/PDIF-out via nForce4.
    - En S/PDIF-kontakt med 5 pins har fått de to ledningene på S/PDIF-kabelen (til skjermkortet) på pin 3 (S/PDIF out, oransje leder) og pin 4 (GND, svart leder).

Hovedkortet er et DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, og det er sikkert forskjellig fra andre kort, men jeg håper allikevel dette kan være til nytte.
    Skjermkortet er som sagt et MSI NX8500GT MTD256EH.

Det rare er at jeg nå har både lyd i PC-høytalerne og i HDMI'en samtidig, noe "alle" sier ikke er mulig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •