Squeezebox eller Logitech Wireless DJ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox eller Logitech Wireless DJ

Hei,

Spille musikk via dvd i dag, men er ikke helt fornøyd med det. Hva er den beste løsningen av disse to?

Ikke noe problem at pc må stå på, vil kun vite hvilken som er best på lyd og stablitet(minst mulig hakking)

Mvh Stig L

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SQ og har aldri opplevd "hakking" eller andre artifacter ved lyden.
    Det andre produktet har jeg derimot aldri prøvd og vil ikke uttale meg om.
    Derimot er det veldig mange gode tilbakemeldinger på forumet her med SQ.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss det var det man kan kalle rask tilbakemelding:-D takk for den.

Men er det noen som kan anbefale det ene forann den andre?

Vil lyden bli dårligere enn min denon 1930 hvis jeg velger en av disse løsningene. Bruker analog tilkobling, det vil også være aktuell kobling hvis jeg går for en av disse.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt litt rundt i forumet etter informasjon om disse to, finner kun om sq.

Er det slik at det nesten er et must å ha ekstern dac til denne, eller er kvaliteten på avspilling forholdsvis bra uten.

Krever ikke at det blir noe bedre enn det jeg har i dag.

Mvh/Stig L

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt ikke noe must med ekstern dac. Den innebygde er meget bra.
    Produktet du vil ha er nye Squeezebox Duet, svært spennende.
    Kommer snart til en butikk nær deg..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men overføringen er vel litt forskjellig på disse to. Mens SQ henger på det trådløse nettet så bruker vel LWDJ et eget system med en dedikert sender? Jeg har opplevd at SQ hakker når flere PC-er bruker den samme sonen, og har derfor vurdert å sette opp en dedikert sone til SQ.

Men jeg har ingen erfaring med WDJ altså, kun SQ. Og SQ Duet ser jo ganske sexy ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Sq hakker så er det heller du som har problemer med ditt trådløse nett. Mange andre trådløsenett i nærheten ol. Prøv å skift kanal eller enda bedre, bruk kabel.
    Sq skal også bufre opp hele sangen så at den hakker er rart. Men om det er internettradio du mener så er det vel tregt nett el.

Mens Sq går for å være på den øvre del av kvalitetsskalaen er vel Music Dj heller i den andre enden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så er trådløst det eneste alternativet, har forstått det slik at det er få som plages med hakking.

Skal sies at jeg ikke har det siste innen trådløst nettverk, men tror ikke det skal bli problem.

Trodde at litt av fordelen med denne løsningen var at du kunne få overført "kvalitets" musikk fra pc uten kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Wireless DJ for et par år siden, men er ikke helt fornøyd med den. Forbindelsen mellom sender og mottaker er ganske ustabil, noe som gjør at musikken hakker fælt. Har også problemer med å få opp forbindelsen når jeg skrur på maskinen. Løsningen da er å trekke ut USB'en og koble den til igjen. I tillegg hender det at lyden ikke kommer skikkelig. Tipper det er en bit-feil i overføringen. Kommer nok av at forbindelsen er såpass dårlig.

Har vel egentlig kommet til konklusjonen at tanken er genial, og den er helt konge når den funker! Men å bruke BT forbindelse var vel kanskje ikke det lureste valget...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Pant nevner, så kan man forsøke alternativer ved hakking. Jeg har opplevd hakking, men kun når mange bruker samme trådløse sone samtidig, eller når man bruker microen samtidig. Microbølgeovner går på nesten samme frekvens som WLAN, og vil derfor jamme nettet til en viss grad. Jeg har opplevd dette ved et par-tre tilfeller, men det er ikke et generelt problem.

Når det gjelder dette med bufring så ser det ut til at Pant har rett. Trafikkgrafen på NAS-serveren viser at det går ca 10 sek. med rundt 2 Mb/s så synker det til ca 3-400kb/s mens låten spiller. Jeg testet dette nå faktisk, og varmet en kopp vann i microen. Hvis sangen har kommet litt i gang, så hakker det ikke, men hvis man blar til neste sang, så stopper det opp, og teksten i displayet går hakkete.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •