Squeezebox Duet - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 99 av 108 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 2146
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "But, yes, a touch can attach to a wireless network, and from there attach to a SBS and control other players.

So, yes, you can put a touch on an end table to control an SB3 or any other Squeezebox mounted in your stereo rack."

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=83893

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=82063

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en iPhone 4. Hvis jeg laster ned iPeng, trenger jeg da kun å kjøpe en Squeezebox-receiver slik som denne? Logitech Squeezebox mottaker - Lefdal

Eller må jeg kjøpe pakken med fjernkontroll og alt for 2 500 kr uansett ?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Jeg har en iPhone 4. Hvis jeg laster ned iPeng, trenger jeg da kun å kjøpe en Squeezebox-receiver slik som denne? Logitech Squeezebox mottaker - Lefdal

Jeg bruker Ipeng til min, har bare kontrolleren liggende.. Så jeg vil ikke tro du egentli trenger den. har sett mange som har solgt selve kontrolleren.
    Vet ikke helt hvordan det er å sette opp selve Squeezeboksn uten kontrolleren siden jeg har brukt den til akkurat det. Men det går iaf ann å administrere den via Squeezeserver.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å sette opp SB Receiver uten SB controller, men tror du skal kunne litt data for å få det til. Det fins altså et par "workarounds".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

Det er fult mulig uten fjernkontrollen. Det er laget en guide for dette her:

http://avforum.no/forum/guider-audio...nkontroll.html

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er DAC-en som sitter i Dueten? Ok? Noen som har erfaringer med å bytte den ut mot en ekstern DAC?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Hvordan er DAC-en som sitter i Dueten? Ok? Noen som har erfaringer med å bytte den ut mot en ekstern DAC?
    Ikke den beste, SB Touch sin er bedre, men du henter en hel del ved å ta signalet ut digitalt og sende det til en forsterker med bra DAC eller en separte DAC av god kvalitet.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Man trenger ikke bytte den ut, det er altså bare å trekke en digitalkabel til en ekstern DAC, da "bypasser" du Receiverens interne DAC.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg har skrevet guiden til å koble SB opp mot Iphone så er jeg nå i villrede over hva som skjer med mitt eget oppsett.
    Plutselig nekter SB å koble seg til noen musikkilde når den restarter.
    Lampen stopper på blått som tyder på at den er tilkoblet Squeezecenter men ingen kilde, har prøvd alt mellom himmel og jord for å få den til å fungere men uten hell.
    Oppdatert Squeezebox Server, prøvd både 7.5.3 og 7.6 (fungerte ypperlig med sistnevnte før den plutselig ikke vil mer)
    Tilbakestillt SB til fabrikkstandard og programmert på nytt.
    Restartet Altibox-sentral x-antall ganger i håp om en ip-konflikt e.l.
    Ingen ting som virker!
    Mistenker en nylig oppdatering av firmware på SB som den utførte selv som har skylden.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har misforstått noe nå men skal prøve

Nylig var det en oppdatering av Squeezeserver. Etter den ble lagt inn måtte jeg inn i plugin-moduler og legge inn spotify på nytt der.

Håper dette er eneste ting du ikke har prøvd og att det funker igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å kjøpe meg enn Squeezebox, vet ikke om jeg burde kjøpe Duet eller Touch? Mye forskjell på dei to? Og hva mener dere er best?

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Lurer på å kjøpe meg enn Squeezebox, vet ikke om jeg burde kjøpe Duet eller Touch? Mye forskjell på dei to? Og hva mener dere er best?
    Jeg har begge og syns dem er best sammen

Touch har best lyd og veldig god digital outgang. Men fungerer best med Duet Controller når man ikke sitter ved siden av den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gjøredetsjøl

Touch har best lyd og veldig god digital outgang. Men fungerer best med Duet Controller når man ikke sitter ved siden av den.
    Hmm, mulig jeg skulle slått til med begge da når jeg først skal kjøpe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gjøredetsjøl

Den skjønte eg ikkje heilt. Kva i all verden skal ein med 2 sånne visst ein bare skal bruke den ein plass?
    Skal du ha ein så anbefaler eg deg Touch siden det ser ut som det er den og Radio logitech lager apps til for tida. Og så anbefaler eg på det sterkeste å bruke iphone/android e.l. til å styre den med. Har kun brukt ipeng på iphone sjølv, og det er heilt genialt! Duet controller ligger laaangt bak i brukevenlighet.

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Den skjønte eg ikkje heilt. Kva i all verden skal ein med 2 sånne visst ein bare skal bruke den ein plass?
    Skal du ha ein så anbefaler eg deg Touch siden det ser ut som det er den og Radio logitech lager apps til for tida. Og så anbefaler eg på det sterkeste å bruke iphone/android e.l. til å styre den med. Har kun brukt ipeng på iphone sjølv, og det er heilt genialt! Duet controller ligger laaangt bak i brukevenlighet.
    Gjorde faktisk samme selv med Sony tlf. Men av grunner jeg ikke har tenkt over har jeg falt til bake til å benytte Controlleren. Mulig mobilen mentalt blir "jobb" for meg og setter meg i feil modus til å slappe av med musikk. Men helt klart et godt poeng når man skal ut og kjøpe nytt. Beklager at jeg ikke tenkte på å nevne det.

Et annet bra tips for dem som vil teste Sqeeze-produktene er SqeezePlay. Denne gjør PC'n om til en medieenhet med mange av egenskapene Touch har. Bla annet kan man på samme måte som med Touch og Controller velge om den skal være avspiller eller fjernstyring for andre enheter. F.eks kan man installere denne på en valig PC og benytte Touch, Controller eller en app på mobilen til å fjenrstyre den. Veldig gunstig for dem som allerede har investert i bra lydkort. Eller man kan bruke den til å fjernstyre Touch eller noen av de andre mediespillerne til Creative fra en PC med langt bedre respons enn webinterfacet har. SqeezePlay har tilnærmet samme interface som Touch har.

Edit: "Denne gjør PC'n om til en medieenhet". OBS Denne setningen gjør at ser SqeezePlay ut som det er et OS. Det er kun et lite program som kjører som vanlig på en PC som da selvsagt kan brukes til alt det andre du er vant til å bruker den til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en app til android også?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Finnes det en app til android også?
    Squeeze Commander
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet av meg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hvis man skal koble den opp mot steroanlegget er vel touch litt upraktisk. Da må jo den stå i nærheten av forsterkeren siden den er kablet. Med duet kan man jo ta med fjernkontrollen og sitte hvor man vil siden nettverkspilleren kan plasseres siden av forsterkeren og leve sitt egent liv.
    Vet ikke om dette er riktig, men det kan sikkert noen andre med bedre erfaring med disse produktene bekrefte.
    Vuderer selv og kjøpe en av disse, men vet ikke hvilken enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke hva du mente med at Touch må stå i nærheten av forsterkeren. Det må jo receiveren også, ingen av dem kan overføre lyden trådløst...

Ok, Touch har ikke WiFi fjernkontroll medfølgende slik som Duet. Men her kan du altså bruke iPhone/iPad/iPod Touch eller en Android telefon i stedet, og det er mye bedre.

Touch har bede lyd og flere muligheter. Den kan kobles til USB DAC, samt USB disk eller minnnepinne, slik at den kan kjøres uten server i nettverket (den har innebygget server som kan hente lydfilene fra USB disk/pinne). Touch-skjermen er også super, om man har lyst/mulighet for å se på den eller bruke den.

Jeg har begge deler, og er mye mer fornøyd med Touch enn med Duet.

Side 99 av 108 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •