Squeezebox Duet - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2146
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er det han sier, ja. Når du bruker forsterkerens DAC, er det den DACen som bestemmer hvordan lyden blir. Hvorvidt du vil vinne noe på å kjøpe en ekstern DAC, er det vanskelig å si noe sikkert om. Noen ganger representerer en ekstern DAC et hørbart fremskritt - andre ganger er det helt bortkastede penger. Det kommer litt an på kvalitetene i resten av anlegget.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det er det han sier, ja. Når du bruker forsterkerens DAC, er det den DACen som bestemmer hvordan lyden blir. Hvorvidt du vil vinne noe på å kjøpe en ekstern DAC, er det vanskelig å si noe sikkert om. Noen ganger representerer en ekstern DAC et hørbart fremskritt - andre ganger er det helt bortkastede penger. Det kommer litt an på kvalitetene i resten av anlegget.
    Det var ikke DACen jeg stilte spørsmål om, som jeg skrev så er den jeg har grei. :-D Cluet var om Transporteren til ca 20000 ga bedre lyd enn Duet. Så lenge Duet gir like bra lydkvalitet som Transporter så gir svaret seg selv om hvilken jeg skal velge.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Det var ikke DACen jeg stilte spørsmål om, som jeg skrev så er den jeg har grei. :-D Cluet var om Transporteren til ca 20000 ga bedre lyd enn Duet. Så lenge Duet gir like bra lydkvalitet som Transporter så gir svaret seg selv om hvilken jeg skal velge.
    Transporteren har en bedre innebygd Dac en det Duet'n har, men om du alikevell ikke bruker den innebygde Dac'en så har du ingenting å vinne på det. Om Dac'en i selve forsterkeren er bedre enn både transportern å duet'n så er det jo ett fett. Om du vill ha ett løft i lyden, så annbefaler jeg å finne en Dac som er bedre enn forsterkeren sin, og bedre enn squeezeboxn sin.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Giddar ikkje å lese igjennom tråden, men eg har eit problem. Har 2 stk boom og 2 stk duet recivarar. Eg finner ikkje den siste boom`en og den siste recivaren på min duet remote. Går ikke det her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Transporteren har en bedre innebygd Dac en det Duet'n har, men om du alikevell ikke bruker den innebygde Dac'en så har du ingenting å vinne på det. Om Dac'en i selve forsterkeren er bedre enn både transportern å duet'n så er det jo ett fett. Om du vill ha ett løft i lyden, så annbefaler jeg å finne en Dac som er bedre enn forsterkeren sin, og bedre enn squeezeboxn sin.
    DACen min har jeg kontroll over, den er god.

Det jeg ville lære var:
    Blir det noen forskjell i lydkvaliteten for de forskjellige produktene fra Logitech og f.eks Sonus når man kobler disse produktene digitalt til forsterker.

Som jeg har forstått så er svaret nei og da beholder jeg Duet som jeg betjeningsmessig er veldig godt fornøyd med.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dette jeg prøvde å si: Det blir ingen forskjell i lyden når du kobler digitalt til forsterkeren. Da er det forsterkerens DAC som bestemmer hva slags lyd du får - og den lyden blir den samme, enten du kobler til en Duet eller et drivverk til flere hundre tusen. Så lenge vi snakker om digital input, vel å merke.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ville lære var:
    Blir det noen forskjell i lydkvaliteten for de forskjellige produktene fra Logitech og f.eks Sonus når man kobler disse produktene digitalt til forsterker.
    Svaret var vel her som mange ganger før: Så lenge du overfører digitalt fra NAS/PC til en Receiver (Logitech, Sonos eller lignende) og sender det digitalt videre til ekstern DAC/forsterker - så vil "lydkvaliteten" ut av Receiver være lik uansett merke. Lydkvaliteten vil være avhengig av ekstern DAC/forsterker. Men om du tar lyden analogt ut fra Receiveren så er lyden avhengig av DACen som står i Receiveren og lyden ut av transporter er nok da bedre enn lyden ut av Duet sin Receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Svaret var vel her som mange ganger før: Så lenge du overfører digitalt fra NAS/PC til en Receiver (Logitech, Sonos eller lignende) og sender det digitalt videre til ekstern DAC/forsterker - så vil "lydkvaliteten" ut av Receiver være lik uansett merke. Lydkvaliteten vil være avhengig av ekstern DAC/forsterker. Men om du tar lyden analogt ut fra Receiveren så er lyden avhengig av DACen som står i Receiveren og lyden ut av transporter er nok da bedre enn lyden ut av Duet sin Receiver.
    Dette hører vel ikke helt hjemme her men spørsmålet dukker opp. Hva med cd/dvd spillere som er digitalt koblet til forsterker? Blir det det samme her at det egentlig ikke spiller noen særlig rolle hvilken spiller man benytter og lydkvaliteten blir den samme. Det er DAC en i forsterker og forsterker som bestemmer lydkvalitet?

(jeg vet det er noen feilkorreksjonskretser etc men er jeg helt på bærtur)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hører vel ikke helt hjemme her men spørsmålet dukker opp. Hva med cd/dvd spillere som er digitalt koblet til forsterker? Blir det det samme her at det egentlig ikke spiller noen særlig rolle hvilken spiller man benytter og lydkvaliteten blir den samme. Det er DAC en i forsterker og forsterker som bestemmer lydkvalitet?

(jeg vet det er noen feilkorreksjonskretser etc men er jeg helt på bærtur)
    Samme her: Om du kobler en CDspiller, en DVDspiller, en BluRay-spiller eller Squeezebox/Transporter digitalt til forforsterkeren/receiveren din, blir det ett fett. Lyden bestemmes av kvaliteten i den innebygde DACen du kobler til.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan jeg gjøre med susing når jeg spiller musikk fra Squeezebox? Har merkbar susing ved høyt volum... den er koblet optisk til en Arcam rDac. Har ingen susing fra cd spiller som og er koblet til dac...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koplet SBen til med kabel eller trådløst nett?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er koblet trådløst, kan det hjelpe å bruke kabel i plassen? Skjønner i tilfelle ikke at det skal ha noe å si...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Hva kan jeg gjøre med susing når jeg spiller musikk fra Squeezebox? Har merkbar susing ved høyt volum... den er koblet optisk til en Arcam rDac. Har ingen susing fra cd spiller som og er koblet til dac...
    Hvilken optisk kabel bruker du?

Prøvd å bruke noen av de andre utgangene på Squeezeboxen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. har du prøvd å koble fra cd spilleren slik at kun squeezeboxen er tilkoblet dac'n? (den andre kilden KAN tenkes å ødelegge for squeezeboxen).
    2. Prøvd andre utganger på squeezeboxen (optisk/coax)
    3. Er det sus hvis du kobler analogt ut fra squeezeboxen direkte til forsterker? (ikke som varig løsning, men det kan fortelle litt om hvor problemet ligger).

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få dårlig lyd - jeg vet ikke om susing inngår i dette begrepet - hvis du ikke har stilt inn Squeezeboxen din på maks utgangsvolum. Hvis du ikke har gjort det: Du bør gå inn under Audio-settings og stille digitale outputs til 100% - for sikkerhets skyld.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Argon kabel. Har prøvd å bruke coax inngangen og ja, samme susing.

Har prøvd med kun Squeezebox tilkoblet, samme susing.

Skal prøve å koble direkte til forsterker.

Med maks volum, mener du volum på Duet kontrollen? Finner ikke noen andre volum.

Har lest at strømforsyningen på Duet ikke er bra, kan dette ha noe å si?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er koblet trådløst, kan det hjelpe å bruke kabel i plassen? Skjønner i tilfelle ikke at det skal ha noe å si...
    Det kan hende den drar med seg litt trådløs støy. Men jeg tenkte egentlig omvendt, for det hender at PCen gir støy når det er koplet med kabling.

Du kan få dårlig lyd - jeg vet ikke om susing inngår i dette begrepet - hvis du ikke har stilt inn Squeezeboxen din på maks utgangsvolum. Hvis du ikke har gjort det: Du bør gå inn under Audio-settings og stille digitale outputs til 100% - for sikkerhets skyld.
    Det er ikke alltid å anbefale. På digitale så kan den greit stå på 100%. Men analogt fra slikt utstyr. Spesielt direkte fra PC, så må det ALDRI stå på 100% på volumet. Maks på 90%, helst 80%. Dette fordi ved 100% på PC utgangene så vris volumet såpass opp at det blir ekstremt med forvrengning i lyden, fordi dårlige komponenter blir makset ut.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er ikke alltid å anbefale. På digitale så kan den greit stå på 100%. Men analogt fra slikt utstyr. Spesielt direkte fra PC, så må det ALDRI stå på 100% på volumet. Maks på 90%, helst 80%. Dette fordi ved 100% på PC utgangene så vris volumet såpass opp at det blir ekstremt med forvrengning i lyden, fordi dårlige komponenter blir makset ut.
    Tror ikke dette har relevans her. SqeezeCenter har meg bekjent IKKE noe relevans med PC lydutganger. Dette er trass alt ikke noe lydkort men en musikkstreamer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører man analogt så er det så å si ett lydkort, siden den også har volum kontroll. Men de aller fleste kjører vel digitalt uansett fra denne.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd om å legge seg på 100%, gjaldt utelukkende den digitale utgangen til Squeezeboxen. Analogt har jeg ingen erfaring med - har aldri brukt det. Jeg har brukt den digitale utgangen til Squeezeboxen på variabel også - og det låter ganske dvaskt og livløst når man kommer et stykke ned på volumskalaen. Det var mens jeg ventet på forforsterkeren min.

Side 96 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •