Squeezebox Duet - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Dette fungerer hver gang, og du trenger ikke noen "cover.jpg" fil noe sted, da hver eneste sang tagges med bilde. NB: Det går treigt i iTunes...

Husk å gjøre minst én rescanning av biblioteket, min erfaring er at bildene av en eller annen grunn kommer frem på kontrolleren "litt etter hvert".
    Takk for bra svar. Jeg har brukt metode 2 på en god del album som ikke kommer opp med bilde etter ripping i ITunes. Og ja - det går meget tregt.....

Disse bildene vises i ITunes og IPhone - men ikke på Duet'en. Tok en "tøm hele biblioteket og legg til musikk på nytt". Skal prøve tipset ditt og rescanne biblioteket ett par ganger til og se hva som skjer.

Noen anbefalinger for om man bør "tøm hele biblioteket og legg til musikk på nytt" regelmessig, eller kun ta "søk etter ny musikk" (eller hva det nøyaktig heter)?

Sitat Opprinnelig postet av united59
    Er cover arten embedded, spiller det ingen rolle hva den heter eller hvor den ligger eller om du har slettet den. Men du bør ikke "embedde" veldig store bilder i filene dine da.
    Laster ned cover art i ca 300x300 - det er vel det som er anbefalt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Laster ned cover art i ca 300x300 - det er vel det som er anbefalt?
    Har du muligheten, velg 500 x 500 eller mer. Det er fordi du i framtida kanskje skal bruke en Pad av noe slag, og med større skjerm trenger du større bilder.

Jeg tenkte egentlig på at man KAN selv scanne inn albumbilder i veldig god kvalitet (opptil flere MB store billedfiler) som legges inn i albummappene. Da er det best å IKKE bruke embedded, men heller la squeezeboxserver scanne og nedskalere bildene, som da må hete cover eller folder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    ....Skal prøve tipset ditt og rescanne biblioteket ett par ganger til og se hva som skjer......

Nei - ikke tale om cover art kommer opp selv om de er der i Itunes.

Kan det skyldes at ITunes ikke egentlig embedder/tagger filene men henvisninger til bilder på ett eller annet vis?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det spesifikke sanger squeezeboxsanger ikke finner?
    Greier du å spille dem av gjennom musikkmappe, for eksempel?
    Tatt full "tøm og søk på nytt"?
    Kan prøve det siste, har ellers resatt hele SBen, både pc og touch. Hvordan søke i musikkmappe?

iTunes finner alle, det samme gjør iPoden min.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler dere som har problemer med iTunes-intergreringen i squeezeboxserver å logge dere inn på "moderforumet" å be om hjelp: Squeezebox Server - Squeezebox : Community : Forums

Tror problemet deres muligens ligger i at Itunes lagrer bildefilene i en egen database, de er altså ikke i albummappene, som squeezeboxserver foretrekker.

Tror det fins et sted i squeezeboxserver man kan "hooke av" for full iTunes-integrering, og da skulle det gå bra uansett. Dette angis vel når man forteller HVOR musikkbiblioteket befinner seg (feltet skal vel være tomt hvis iTunes brukes).

Skal man spille av filer gjennom musikkmappe, bruker man feks Controlleren, finner "min musikk" og deretter "musikkmappe" under der.

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gav opp iTunes for herrens mange år siden da jeg oppdaget at den katalogiserte alt i et proprietært databaseformat. Det finnes dog programmer som klarer få orden på dette igjen og iTunes har vel også nå mulighet for å velge hvordan den skal arkivere musikksamling til bruker.

SB støtter sentral cover folder slik som opprinnelig iTunes gjør uten at formatet er kompatibelt. I iTunes får alle bildefilene databasenavn og er putta i en mappe.

Bare et tips på veien. IKKE lag sentral katalog for cover. Det tryner salig når du neste gang skal ta i bruk siste hotte mediasystemet i 2012. Ved å lagre alt i katalogstruktur kan alle typer mediaplayere benytte og katalogisere musikken din i mange år framover.

...jeg syns vedlig synd i alle dem som har rippet musikken sin i lav oppløsing aac og gitt vekk CD samlingen sin. Foruten å sitte på en stor samling ulovlig musikk vil dem en dag muligens oppdage gleden av musikk i bedre kvalitet for så måtte stjele eller kjøpe albumene på nytt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis iTunes kom opp fordi jeg nevnte det, så bruker ikke jeg iTunes i SB. Sier kun at den skal finne sangene mine, og det er en mappe på disken.

Sjekket SB serveren, og den finner kun litt over 8300 av min nesten 15000 sanger. Det er nesten halvparten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si mer om oppsettet ditt, så kanskje det blir lettere å kunne mene noe...?
    Hvilket OS?
    Hvordan er musikken organisert fysisk?
    Hvordan vet du at du har 15000 sanger?
    Rippet i hvilket program?
    Flac/mp3..?
    Tagging?
    Sorroundfiler?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Windows 7
    Laget i mapper. Artist, så alle album under i hver sin mappe
    iTunes sier på statuslinjen at jeg har 14500 sanger eller noe i nærheten
    De fleste er rippet med iTunes
    MP3 i 128-256 (Vil ha med meg alle når jeg bruker iPod, derfor ikke bedre kvalitet)
    Lar iTunes ta seg av taggingen, men retter alle den gjør feil
    Ingen surround filer.

Når jeg scanner, så får jeg som oftest "Music scan terminated unexpectingly", og det etter noen veldig få minutter.
    Alt på Diagnostics siden er positive.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det er ganske sannsynlig at du har et problem i musikkbiblioteket ditt. Spørsmålet er hvilket.

Det hender (det hendte meg et par ganger i "gamle dager") at iTunes registrerer mer enn det som faktisk er i musikkmappa di. Dvs hvis du kobler en disk/minnepinne til pc-en og legger sangene direkte inn i iTunes-biblioteket. Da registreres sangene, men de er der ikke hvis minnepinne/disk kobles fra igjen.

Men det høres ut som om en fil i biblioteket ditt får squeezeboxserver til å stoppe søket. Du bør starte med å sjekke log-fila di for søk (squeezeboxserver--innstillinger--informasjon, nederst). Muligens finner du sangen/filen som ødelegger. Det kan være en fil med et for langt navn, eller en korrupt fil. Fjern den i såfall og søk på nytt.

Et ting jeg også ville gjort, er å finne et eksempel, dvs en sang/et album i biblioteket ditt, som iTunes finner OG SOM DU FYSISK FINNER I MUSIKKMAPPA DI (Windows utforsker), og som squeezeboxserver ikke finner i søket sitt.

og spille den av gjennom:

1. iTunes
    2. en annen mp-3-avspiller på pc-en, som feks windows media player.
    3. squeezeboxserver via en "min musikk-musikkmappe-artist-album-sang". Her kan man altså spille av filer i biblioteket ditt uten et forutgående søk.

Får du til alt dette, er det temmelig trolig at det er en fil som ødelegger søket ditt. Du kan altså spille av omtrent all musikken din uansett gjennom "musikkmappe", men det er jo ikke ideelt. Hvis du da ikke finner noe i loggfilene, ville jeg lagt inn hele biblioteket i et taggeprogram som Mediamonkey og sett på taggene og filtypene.

Som en "siste utvei" ville jeg ha avinstallert squeezeboxserver og installert programvaren en gang til. Helst testet 7.5.2 eller 7.6 og sett der. (du sa ikke hvilken versjon du kjørte).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har versjon 7.5.1, så kan legge inn 7.6 i morgen.

Hvor finner jeg log-filen du snakker om, og hvordan spiller jeg via musikk mappe.

Hvis det er en korrupt fil, så kan jeg nok enkelt dele opp biblioteket enklere, slik at jeg tester mindre mapper av gangen, og kanskje prøver det den veien også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde lagt inn 7.5.2 først for å se.
    7.6 beta er en stor oppgradering med mye nytt, men også større sjans for andre bugs.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7.5.2 er jo bare en mindre bug fix for tre spesifikke, sære bugs som neppe kan ha noe med dette å gjøre. Anbefaler ikke å gå på versjoner som ikke er sluppet ennå dersom man ikke har gode grunner til det.

http://svn.slimdevices.com/repos/sli...hangelog7.html
    Version 7.5.2

Bug Fixes:
    Fixed a bug where connecting to MySB from the player UI would always incorrectly use a DNS lookup, leaving the player stuck on MySB.
    #16379 - aac->pcm using faad is wrong at non-44.1 samplerates
    #16331 - SB Radio: Fix for random battery charging sound.
    #16452 - forward slashes in artist and track names after import

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har versjon 7.5.1, så kan legge inn 7.6 i morgen.

Hvor finner jeg log-filen du snakker om, og hvordan spiller jeg via musikk mappe.

Hvis det er en korrupt fil, så kan jeg nok enkelt dele opp biblioteket enklere, slik at jeg tester mindre mapper av gangen, og kanskje prøver det den veien også.
    Som jeg skrev: squeezeboxserver--innstillinger--informasjon, nederst.
    Fra webUI. (serverip:9000 eller localhost:9000 e.l.)
    1.Åpne nettleser
    2.Åpne SBS
    3.Åpne INNSTILLINGER
    4.Åpne fanen helt til høyre som heter INFORMASJON
    5. Se helt neders, der kan du klikke på logfiler. Det er vel den med logfil SØK, som er mest interessant.

Men jeg ville også gjort det andre jeg skrev, det er jo fort gjort å se om du kan spille av filer gjennom "musikkmappe. Det vil fortelle mye.

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis iTunes kom opp fordi jeg nevnte det, så bruker ikke jeg iTunes i SB. Sier kun at den skal finne sangene mine, og det er en mappe på disken.

Sjekket SB serveren, og den finner kun litt over 8300 av min nesten 15000 sanger. Det er nesten halvparten.
    Ahh da forstår jeg. Jeg har samme på min. Statestikken viser helt feil, men all musikken er tilgjengelig i Musikkmappen. Ingen av filenene mine er bevist taget da jeg kjører WAV.

Jeg har ikke ikke gjort noen spesifikke tester, men det virker på meg som at den spiller alt når jeg ber den spille random så jeg er usikker på hvordan den egentlig jobber mellom database og filstruktur.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å begynne å teste nå, og skulle hente ny versjon av SB. Men har Logitech begynt med snusk? SqueezeBox - Official Site. An Online Adult Community

EDIT: Glemte at det var Mysqueezebox som Logitech bruker.

Fant loggfil osv men skjønte ikke veldig mye av den.

De siste 4 linjene etter musikk filene sier dette:

[10-11-09 18:56:05.2169] Slim::Music::Import::endImporter (700) Completed Slim::Music::MusicFolderScan Scan in 141 seconds.
    [10-11-09 18:56:05.2228] Slim::Music::Import::runImporter (566) Starting Slim::Music::PlaylistFolderScan scan
    [10-11-09 18:56:05.2344] Slim::Music::Import::runImporter (566) Starting Slim::Plugin::iTunes::Importer scan
    [10-11-09 18:56:06.4900] main:: (119) Warning: Callback called exit at /<D:\PROGRA~2\SQUEEZ~1\server\scanner.exe>Slim/Formats/MP3.pm line 119.

To elller tre ganger så var denne også mellom ett par album:

[10-11-09 18:55:44.8283] Slim::Utils::SoundCheck::commentTagTodB (51) Warning: Argument "1.#J" isn't numeric in addition (+) at /<D:\PROGRA~2\SQUEEZ~1\server\scanner.exe>Slim/Utils/SoundCheck.pm line 51.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Tror problemet deres muligens ligger i at Itunes lagrer bildefilene i en egen database, de er altså ikke i albummappene, som squeezeboxserver foretrekker.

Tror det fins et sted i squeezeboxserver man kan "hooke av" for full iTunes-integrering, og da skulle det gå bra uansett....
    Prøvde meg på å benytte ITunes-integrering. Etter litt frem og tilbake så forstod jeg det meste, men fikk kun ca 100 sanger opp etter å ha scannet med ITunes integrering. Så da var det feilsøking og surfing på nettet, blant annet på linken du oppga. Og da gikk det et par kvelder til ;-)

Ser det står en del om dette, og det refereres til bla. gammelt format i tagging, problemer med internasjonale tegn osv. Men generelt er anbefalingen å generere et nytt ITunes bibliotek.

Opprettet derfor nytt bibliotek - gikk smertefritt, foruten at det er noe tagging som (igjen) må endres. Åpnet kontrollpanelet til SB, enret lokalisering at ITunes Library filen - og tok full scan. SHIT - kun 300 av ca 4000 sanger ble funnet. Etter litt banning tok jeg en ny "lett ettter ny musikk" scan, og vips så dukket like mange sanger som det vises i ITunes opp.

MEN - det hjalp ingenting for cover art. De eneste som får cover art er de albumene som jeg har legt til cover.jpg, eller selv har foretatt den tidkrevene embeddingen av bildet i sang-filene.

Min konklusjon er at de cover art som ITunes selv henter under ripping ikke dukker opp i SB. Dvs at i Itunes er det cover art for alle albumene mine, men kun et fåtall i SB. Blir nok nødt til å legge til cover.jpg for alle albumene.

Det eneste man da tjener på Itunes-integrering er da muligens mer automatisk oppdatering av SB når det gjøres endringer i Itunes biblioteket, samt at man får overført spillelister i ITunes til SB. Og det siste er jo en god ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydkvalitet på forskjellige modeller.

Jeg har en rimelig god DAC i forsterkeren min og har derfor koblet Squeezebox Dueten digitalt til denne. I og med at lydsignalet er digitalt hele veien fra server til forsterker vil jeg få noen kvalitetsheving av lyden hvis jeg går for Transporteren til ca 20000.?

Eller er det noe jeg har misforstått her?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Jeg har en rimelig god DAC i forsterkeren min og har derfor koblet Squeezebox Dueten digitalt til denne. I og med at lydsignalet er digitalt hele veien fra server til forsterker vil jeg få noen kvalitetsheving av lyden hvis jeg går for Transporteren til ca 20000.?

Eller er det noe jeg har misforstått her?
    Faktisk så kunne du like greit kjøpt en HEFTIG Dac å koble mellom til halvpartn av prisen.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Faktisk så kunne du like greit kjøpt en HEFTIG Dac å koble mellom til halvpartn av prisen.
    Etter det du sier så vil man få samme lydkvalitet om man velger Duet, Transporter eller andre merker som f.eks Sonus så lenge man bruker forsterkerens DAC?

Side 95 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •