Squeezebox Duet - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nå bruker den et par min før den starter en ny sang.Har hørt det er mange som sliter med stabiliteten på disse boksene
    Den trådløse delen av receiveren er ikke noe å skryte av nei, det har vært mye trøbbel. Særlig med store lydfiler som WAV, multikanal eller høyoppløste. Ikke alle trådløse routere har fungert like bra mot den heller.
    Jeg har hatt en del dill, men det er stabilt nå. Mye ble bedre med siste versjoner av softwaren, så sørg for å kjøre det nyeste på serversiden. Det ble også mye bedre da jeg gikk over til Netgear WNDR37AV som trådløs router (WNDR3700 er samme boks). Anbefales, helt glimrende ytelse!

En annen flaskehals kan være kraft i serveren. På en moderne PC er det sjelden noe problem, men kjører serveren på NAS og du har "uheldige" lydformater som må konverteres "on the fly" kan det blir hakking. Eller du har jobber som går på servermaskinen som virusscanning, backup eller annet som spiser ressurser, mens Squeezebox server må konvertere lydformater i farten (ressurskrevende).

Det sikreste er uansett alltid å droppe trådløst!

Forresten: Jeg har aldri hatt noe tull eller hikke med Squeezebox Touch. Den er bare en mye bedre løsning enn Duet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender at noe så "banalt" som en restart (slå av og så på) på ruter og/eller pc og skvisbokser retter opp det meste. Særlig i tilfelle blålys.

Det kan også være gunstig å prøve en stund med kablet skvisboks (aberet er at da må man konfigurere den igjen).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nå forsvant spotify og jeg kommer ikke inn på avanserte innstillinger på receiver,den står tom!!!!!!!!!!
    Dette minner veldig om nettverksproblemer på det trådløse, kjenner igjen symptomene. Ting du kan forsøke: Restart aksesspunktet, reset og restart receiveren, og sørg for all del for at du kjører siste versjon av serveren.

85% signalstyrke sier du? Står den rett ved siden av aksesspunktet da? Har aldri noensinne sett så høyt signal, og min står ikke mange meter unna.

Vennlig hint: det holder med ett tegn i slutten av en setning, du trenger ikke å SKRIKE her. Det oppfattes bare som uhøflig, selv om det sikkert ikke er ment slik. :wink:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sorry ble litt frustert,kjører kun spotify og har nå kommet innpå igjen.Men jeg kommer ikke inn på avanserte innstillinger på squeeze serveren

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    hmm, har lagt en fil ihver mappe som heter folder.jpg, har gjort det manuelt, så da burde det ikke være noe problem med tagginga?
    Angående cover-art. Har lagt en fil som heter cover.jpg i hver folder og det fungerer ypperlig på Duet som bilde for album. Men, er det mulig å legge til flere bilder om man skulle ønske det. Eget bilde for artist, sang, sjanger feks?

Og, i ITunes er det tyngre. Etter å ha rippet flere tusen sanger i Lossless er det mange album som ikke ble funnet. Markerer da alle sangene i et album, velger info og bilde. Og browser meg til cover art og velger denne. Men, da tar det laaannng tid å få lagt til bildet. Er det en enklere måte å gjøre dette på i ITunes?

Ellers må jeg si jeg er imponert over Duet. For meg var det plug-and-play. Alt virket umiddelbart, og lydkvaliteten er bra.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du bruker Mediamonkey så kan du legge coveret direkte i filen og eliminerer dermed problemet
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Angående cover-art.
    er det mulig å legge til flere bilder om man skulle ønske det. Eget bilde for artist, sang, sjanger feks?.
    Nei.
    Du kan selvsagt legge inn de bilder du vil i de forskjellige albummappene, og titte på dem med feks en pc, men squeezeboxserver ser bare ett bilde per sang eller album.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt Squeezebox enda, men lastet ned serverprogrammet for å kikke litt. Ser ut til at man kun kan velge én mappe/plassering på hvor musikken er?

Jeg har musikk på to harddisker, er ikke dette mulig med Squeezeserveren?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Settings>musikkmappe. Her kan du endre.
    Hvorfor har du ikke all musikken på èn harddisk, og en annen med backup av all musikken? Mye lettere.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har ikke kjøpt Squeezebox enda, men lastet ned serverprogrammet for å kikke litt. Ser ut til at man kun kan velge én mappe/plassering på hvor musikken er?

Jeg har musikk på to harddisker, er ikke dette mulig med Squeezeserveren?
    Ikke noe problem, dette.

Du lager bare snarveier til musikk-harddiskene dine i Squeezeboxens musikkmappe, og du er i business.

Snarvei til .....
    Snarvei til .....
    o.s.v.

Virker hver gang.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Settings>musikkmappe. Her kan du endre.
    Hvorfor har du ikke all musikken på èn harddisk, og en annen med backup av all musikken? Mye lettere.
    For meg, med ca 3TB med musikk, er ikke DET så lett (jo kommer stadig større disker, men..).
    Løsningen blir enten snarveier, eller, som i mitt tilfelle, Raid (man kan også, i Linux, bruke LVM -som slår sammen partisjoner til ett logisk volum).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    For meg, med ca 3TB med musikk, er ikke DET så lett (jo kommer stadig større disker, men..).
    Løsningen blir enten snarveier, eller, som i mitt tilfelle, Raid (man kan også, i Linux, bruke LVM -som slår sammen partisjoner til ett logisk volum).
    Med 3 TB musikk, får du opp alt på SBen?
    Jeg har nesten 15 tusen sanger (ca 100 GB), men den har aldri greid å få med seg alle.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    Du kan selvsagt legge inn de bilder du vil i de forskjellige albummappene, og titte på dem med feks en pc, men squeezeboxserver ser bare ett bilde per sang eller album.
    1) Virker ikke taggingen ifm ripping i Itunes på Duet'en.
    Jeg lastet ned og la ned cover.jpg for alle album som ikke ble funnet i Itunes. Men på Dueten så er det nå kun disse som viser cover art. Forstår det da slik at får å få opp cover art MÅ jeg legge en fil cover.jpg i alle albumfolderene. Det holder ikke å tagge.

Og av ren nysgjerrighet:
    2) Navn på fil med cover art.
    Er det slik at det egentlig er det samme hav denne heter, og at Duet henter opp bildet som ligger i album folderen uavhengig av hva den heter? Ser noen sier man skal kalle den folder.jpg eller cover.jpg, men egentlig kan den hete hva som helst?

3) sitat "ett bilde per sang eller album"
    Så man kan legge inn pr sang? Er det en spesiell måte å gjøre dette på / navngi filen på? Om Duet hadde fungert med tagging ( ref 1) over) så hadde det jo vært enkelt å tagge de sangene du vil ha et annet bilde på.

EDIT:
    Fant denne, hvor saken diskuteres.
    Single vs Album Cover Art - Squeezebox : Community : Forums

Det de kaller tagging eller embedded - det er det som Itunes legger til av album art, er det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sluttet å bruke iTunes for å organisere musikksamlingen, MediaMonkey er så utrolig mye bedre, sterkere og mer fleksibelt. Men om du insisterer på å bruke iTunes skal denne oppskriften fungere:

1) Album art på én sang
    Ta frem "Spilles nå" feltet nederst i venstre hjørne på iTunes. Du åpner og stenger dette vinduet med den lile pilen nede i venstre hjørne, symbolet lengst til høyre av 4 symboler.
    Dra bildet du vil ha på sangen til dette feltet. Sangen tagges da med dette bildet, og det vil dukke opp på Kontrolleren etter en ny scanning av musikkbiblioteket.

2) Album art på alle sanger i et album
    Metode 1:
    - Gjør som over på én av sangene i albumet
    - Høyreklikk på bildet i "Spilles nå" vinduet og velg "kopier"
    - Marker alle sangene i albumet
    - Høyreklikk på en av sangene og velg "Vis info"
    - Velg "Bilde" fanen
    - Høyreklikk på bildefeltet og velg "Lim inn"
    - Trykk OK
    Du får nå samme bilde på alle de markerte sangene (bortsett fra den som spilles, den klarer ikke å tagge en fil som er åpen, men den som spilles er jo allerede tagget, så det spiller ingen rolle)

Metode 2:
    - Marker alle sangene i albumet
    - Høyreklikk på en av sangene og velg "Vis info"
    - Velg "Bilde" fanen
    - Velg "Legg til" og hent bildefilen ELLER høyreklikk på bildefeltet og velg "Lim inn" dersom du tidligere har kopiert bildet til "clipboard" på annen måte
    - Trykk OK

Du får nå samme bilde på alle de markerte sangene (bortsett fra den som spilles, dersom du spiller en av dem).

Dette fungerer hver gang, og du trenger ikke noen "cover.jpg" fil noe sted, da hver eneste sang tagges med bilde. NB: Det går treigt i iTunes...

Husk å gjøre minst én rescanning av biblioteket, min erfaring er at bildene av en eller annen grunn kommer frem på kontrolleren "litt etter hvert".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1)
    Det de kaller tagging eller embedded - det er det som Itunes legger til av album art, er det ikke?
    Embedded betyr at bildet blir en del av lydfilen. Det er det som skjer når du bruker den metoden jeg beskrev over.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Med 3 TB musikk, får du opp alt på SBen?
    Jeg har nesten 15 tusen sanger (ca 100 GB), men den har aldri greid å få med seg alle.
    Jeg har 106 000 sanger og alle vises og spilles greit av på mine to SB receivere, en boom og min SB Touch. Ingen problemer. KJører en linuxserver, men det skal ikke ha noe særlig å si.
    Har du 5.1-filer eller lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og av ren nysgjerrighet:
    2) Navn på fil med cover art.
    Er det slik at det egentlig er det samme hav denne heter, og at Duet henter opp bildet som ligger i album folderen uavhengig av hva den heter? Ser noen sier man skal kalle den folder.jpg eller cover.jpg, men egentlig kan den hete hva som helst?
    Er cover arten embedded, spiller det ingen rolle hva den heter eller hvor den ligger eller om du har slettet den. Men du bør ikke "embedde" veldig store bilder i filene dine da.
    Hvis coverarten ikke er embedded, MÅ den enten hete "cover" eller "folder".

Forøvrig er jeg helt enig med KjellA, Mediamonkey er et fantastisk taggeprogram. Vurder å dropp iTunes og ripp heller i feks dBPoweramp (koster litt, men 30 dagers gratis prøveperiode) eller EAC (gratis). Selv har jeg rippet mye i Winamp og da brukt Mediamonkey til coverart og evnt nytagging.

Jeg "frigjorde" meg fra iTunes for et par år siden og ha aldri angret. Mine iPoder blir synkronisert av Mediamonkey. Mediamonkey konverterte også greitt mine applelossless-filer til FLAC.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 106 000 sanger og alle vises og spilles greit av på mine to SB receivere, en boom og min SB Touch. Ingen problemer. KJører en linuxserver, men det skal ikke ha noe særlig å si.
    Har du 5.1-filer eller lignende?
    Kun normale stereo MP3 filer. Den står å leter lenge, og den får bare ikke med alle (har kun Touch nå). Ser det er ganske mange som er borte når jeg blar meg til å finne enkelte sanger.

Prøvde med egen harddisk direkte, men fikk den ikke til å fungere alene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kun normale stereo MP3 filer. Den står å leter lenge, og den får bare ikke med alle (har kun Touch nå). Ser det er ganske mange som er borte når jeg blar meg til å finne enkelte sanger.
    Er det spesifikke sanger squeezeboxsanger ikke finner?
    Greier du å spille dem av gjennom musikkmappe, for eksempel?
    Tatt full "tøm og søk på nytt"?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "frigjorde" meg fra iTunes for et par år siden og ha aldri angret. Mine iPoder blir synkronisert av Mediamonkey. Mediamonkey konverterte også greitt mine applelossless-filer til FLAC.
    Støttes, deilig å slippe iTunes. Bruker EAC til ripping, som automatisk komprimerer til FLAC, alt organiseres i MediaMonkey Gold. Den er jo helt glimrende til å synke iPoder og alle andre enheter også, mye bedre og mer fleksibelt enn iTunes. Ikke minst den kjekke funksjonen for å automatisk konvertere formater til ulike enheter samtidig som man synker.

Det eneste jeg virkelig savner i MM er mulighet til å konvertere til AAC+/HE AAC format. Det hadde vært utrolig kjekt for portable enheter med lite lagringsplass, som iPhone. Fatter ikke hvorfor MM ikke har dette.

Side 94 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •