Squeezebox Duet - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2146
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Blått lys betyr at receiveren ikke er koblet til noen server. Du må altså velge PC'en din (der du kjører Squeezebox Server), eller mysqueezebox.com. Den skal da koble seg til serveren.

Hva skjer når du velger Squeezebox Server på PC'en din?
    (Tips: Kall den gjerne noe annet slik at du kjenner den igjen. Gjøres i oppsettet på Squeezebox Server på PC'en)

jeg har lastet ned Squeezebox server, og laget med en konto - såvidt jeg skjønner får jeg beskjed om at PIN kode ikke lenger er nødvendig (selv om dette kommer opp på SB controlleren?)

jeg kjører Squeezebox server på PC, og trykker så på PC på controlleren, evt Squeeze server på controlleren, og får etterhvert beskjed om at den ikke kan tilkoble.

Finner altså ikke musikken. Prøvde å slå brannmuren helt av, og prøvde igjen å koble til uten noe annet resultat, og har derfor slått på brannmuren igjen. (kjører Windows 7 bare slik det er sagt..)

EDIT; når jeg skulle laste ned Squeeze server fikk jeg ikke opp windows 7 som alternativ mener jeg på, men Vista og XP. Hva skal jeg evt laste ned av disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig har jeg hatt denne type blålyssituasjoner en haug med ganger, uten noen fornuftig grunn. Har måttet ty til reset til fabrikksinnstillinger gjentatte ganger for å løse dette. Det har vært lite av det siden 7.4.x versjonene av serveren kom, men jeg hadde nylig en runde også på 7.5.0.

Brannmurproblematikk kan føre til slike problemer, men installasjonsprogrammet skal normalt håndtere dette, og åpne nødvendige porter. Hvilken brannmur kjører du på PC'en? Sjekk at relevant(e) porter er åpnet, eventuelt deaktiver brannmuren midlertidig for å se om det løser problemet.
    NB: Anbefaler absolutt ikke å deaktivere brannmuren permanent, at du har en brannmur på routeren eliminerer på ingen måte behovet for å ha det på PC'en i tillegg.

Går ut fra at du ikke har andre brannmurer internt på nettverket ditt enn den som kjører på PC'en? Din trådløse router og/eller bredbåndsrouter har sjelden brannmur på interne porter eller trådløst nett, kun mot utsiden (WAN/Internett).

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på info får jeg opp; operating system - windows7, så tror det er greit.
    Men total players recognized: 0

på hjemmesiden står det noe som at man skal "registrere" en receiver der, inne på "min konto" men der eksemplet viser hvordan dette skal gjøres, så er denne biten forsvunnet fra min konto, og det får jeg ikke utført...?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig har jeg hatt denne type blålyssituasjoner en haug med ganger, uten noen fornuftig grunn. Har måttet ty til reset til fabrikksinnstillinger gjentatte ganger for å løse dette. Det har vært lite av det siden 7.4.x versjonene av serveren kom, men jeg hadde nylig en runde også på 7.5.0.

Brannmurproblematikk kan føre til slike problemer, men installasjonsprogrammet skal normalt håndtere dette, og åpne nødvendige porter. Hvilken brannmur kjører du på PC'en? Sjekk at relevant(e) porter er åpnet, eventuelt deaktiver brannmuren midlertidig for å se om det løser problemet.
    NB: Anbefaler absolutt ikke å deaktivere brannmuren permanent, at du har en brannmur på routeren eliminerer på ingen måte behovet for å ha det på PC'en i tillegg.

Går ut fra at du ikke har andre brannmurer internt på nettverket ditt enn den som kjører på PC'en? Din trådløse router og/eller bredbåndsrouter har sjelden brannmur på interne porter eller trådløst nett, kun mot utsiden (WAN/Internett).

siden jeg ikke er helt trygg på dette med brannmur, prøvde jeg bare å deaktivere brannmuren midlertidig får å sjekke om jeg da fikk kobleet til, noe jeg ikke gjorde - har selvsagt slått den på igjen, og skal skal være på - må bare få fikset dette "problemet" hehe..

har godkjent at squeezebox skal komme forbi brannmuren, dette kom opp under programmeringen og jeg valgte ok. men porter etc aner jeg ikke noe om?

har også kjøpt en nettverksbasert NAS harddisk, som ifølge info og illistrasjoner skal kunne funke med SB (skal i utgangspunktet bruke som lagringsplass men hadde vært kult om jeg fikk den til, så slipper jeg å bruke PC etterhvert..) Dog synes jeg også dette var vanskelig å få satt opp med øvrige systemet mitt hjemme, jeg finner den fra PC, men får ikke godkjent den til hjemmenettverket mitt, og ei heller flyttet over filer!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg har lastet ned Squeezebox server, og laget med en konto - såvidt jeg skjønner får jeg beskjed om at PIN kode ikke lenger er nødvendig (selv om dette kommer opp på SB controlleren?)

jeg kjører Squeezebox server på PC, og trykker så på PC på controlleren, evt Squeeze server på controlleren, og får etterhvert beskjed om at den ikke kan tilkoble.

Finner altså ikke musikken. Prøvde å slå brannmuren helt av, og prøvde igjen å koble til uten noe annet resultat, og har derfor slått på brannmuren igjen. (kjører Windows 7 bare slik det er sagt..)

EDIT; når jeg skulle laste ned Squeeze server fikk jeg ikke opp windows 7 som alternativ mener jeg på, men Vista og XP. Hva skal jeg evt laste ned av disse?
    Skjønner ikke hva du mener med PIN kode. Mener du brukernavn/passord på mysqueezebox.com? Dette har ingen ting med din lokale server å gjøre.

Det er samme versjon av programvaren for Windows XP/Vista/Win 7. Om du har lastet ned den siste (7.5.1) for Windows har du riktig versjon.

Dersom du er koblet på det trådløse nettet (og det er du jo om du ser serveren din i displayet på controlleren), du har disablet brannmur på Win 7 PC og du ikke har andre brannmurer mellom controller/receiver og PC, så har jeg ingen andre forslag enn å ta en full reset til fabrikksinstillinger, og forsøk å sette den opp på nytt. Har som sagt vært nødt til å gjøre dette flere ganger selv.

Dersom du har koblet receiveren til nettet trådløst nå anbefaler jeg deg å prøve å sette den opp med kabel for å se om det løser saken. Sett den deretter tilbake til trådløst (krever ny factory reset), og se om det er noen forskjell.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hva du mener med PIN kode. Mener du brukernavn/passord på mysqueezebox.com? Dette har ingen ting med din lokale server å gjøre.

Det er samme versjon av programvaren for Windows XP/Vista/Win 7. Om du har lastet ned den siste (7.5.1) for Windows har du riktig versjon.

Dersom du er koblet på det trådløse nettet (og det er du jo om du ser serveren din i displayet på controlleren), du har disablet brannmur på Win 7 PC og du ikke har andre brannmurer mellom controller/receiver og PC, så har jeg ingen andre forslag enn å ta en full reset til fabrikksinstillinger, og forsøk å sette den opp på nytt. Har som sagt vært nødt til å gjøre dette flere ganger selv.

Dersom du har koblet receiveren til nettet trådløst nå anbefaler jeg deg å prøve å sette den opp med kabel for å se om det løser saken. Sett den deretter tilbake til trådløst (krever ny factory reset), og se om det er noen forskjell.

vet ikke om det er noe andre brannmurer i oppsettet mitt, såvidt jeg vet kun på win7 PC. PIN kode:

Connecting my Squeezebox Duet to SqueezeNetwork

trykk på linken og der vil du se i eksemplet: player PIN.

Denne pin koden kommer opp i controlleren når jeg skal koble til, og får beskjed om å legge inn dette, men jeg finner ingen plass å legge inn PIN. på hjemmesidene står det av PIN ikke lenger er nødvendig.. mulig derfor?

Connect while already connected to SqueezeCenter:

1.Select Settings from the Home Menu of the Controller.

2.Select Music Source > SqueezeNetwork.

3.Follow the on screen instructions to get your player PIN.

--------------------------------------------------------------------------------
    If you have not already entered your Player, you can add it now.

1.At the top of the Login page, enter your email and password and click Sign In.

2.Click on Add Player.

3.Your Squeeze Network registration should now be complete and you can browse the menu choices on your Controller.

* finner heller ikke "add player"

så på egenskaper på SS har jeg number of players: 0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye begrepsforvirring og navnebytter her.
    Squeezenetwork heter nå mysqueezebox.com, og er deres online-tjeneste. Du trenger egentlig ikke denne når du kjører din egen server. Mener du kun skal trenge å opprette en konto med brukernavn og pasord uansett, ingen PIN kode.

Foreslår at du glemmer alt om dette inntil videre, det som er viktig er at du får koblet receiveren til din server.

Grunnen til at du har 0 spillere tilkoblet på din SS er jo fordi spilleren ikke klarer å koble seg til serveren, og dermed gir blått lys. Så forsøk det jeg foreslå over i første omgang.

For å være sikker: Kommer serveren din opp i listen over mulige kilder på kontrollerens display? Om den ikke dukker opp der tyder det på andre problemer, som at den ikke er koblet på det trådløse nettet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye begrepsforvirring og navnebytter her.
    Squeezenetwork heter nå mysqueezebox.com, og er deres online-tjeneste. Du trenger egentlig ikke denne når du kjører din egen server. Mener du kun skal trenge å opprette en konto med brukernavn og pasord uansett, ingen PIN kode.

Foreslår at du glemmer alt om dette inntil videre, det som er viktig er at du får koblet receiveren til din server.

Grunnen til at du har 0 spillere tilkoblet på din SS er jo fordi spilleren ikke klarer å koble seg til serveren, og dermed gir blått lys. Så forsøk det jeg foreslå over i første omgang.

For å være sikker: Kommer serveren din opp i listen over mulige kilder på kontrollerens display? Om den ikke dukker opp der tyder det på andre problemer, som at den ikke er koblet på det trådløse nettet.

jeg får opp en liste med tilgjengelige nett, hvorav det ene er mitt, med full signalstyrke.

Får lagt inn passord, og ser ut til at jeg blir tilkoblet også. deretter full stopp.

dette med passord har jeg nå forstått at ikke lenger er nødvendig, og dropper dette, har dog opprettet en konto, så det er også utført.

Squeezebox server 5,1 mener jeg på jeg har lastet ned.

hvordan resetter man receiveren btw?

trenger sb server å gå i bakgrunnen, eller er ikke det heller nødvendig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg for øvrig merke til at kontroller og receiver resettes hver for seg.
    Kontroller resettes fra menyen, receiver resettes ved å holde knappen i front inne til lampen blinker hurtig med rødt lys.

Mellom receiver og kontroller brukes et eget trådløst nett mellom dem, ikke ditt trådløse WLAN. Dersom du bruker ditt WLAN er dette kun mellom receiver og server. Så om du ser receiveren på kontrolleren, men får beskjed som "kunne ikke koble til det trådløse nettverket" betyr det at receiveren ikke kan koble seg på ditt WLAN. Kan være litt forvirrende. Også litt vanskelig å feilsøke, siden kontrolleren lagrer informasjonen om ditt WLAN, og om denne er gal vil ofte slite med å få receiveren på WLAN uten å resette kontrolleren. Skal ikke være sånn, men min erfaring er at det er sånn av og til uansett...

Derfor: resett begge, ta konfigurasjonen på nytt, og vær sikker på at du oppgir riktig SSID og krypteringsnøkkel for WLAN. Evt. koble receiveren til nettet med kabel midlertidig for å forenkle feilsøkingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger sb server å gå i bakgrunnen, eller er ikke det heller nødvendig?
    Hvis serveren går, så er det i bakgrunnen ja.
    Og den må selvfølgelig kjøre. Du ser status på serveren med ikonet nederst i høyre hjørne på statuslinjen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter resetting av receiver, fikk jeg omsider kontakt, og fikk logget inn med konto via controller, og da fikk jeg plutselig tak i musikkfilene mine også..

men, er det vanlig at det hakker noe voldsomt? har prøvd å høre 1 sang nå, og det er "buffring" og stopp i sangen VELDIG ofte! har brukt 5-6min nå på en sang som skulle vare ca 3-4min.. ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter resetting av receiver, fikk jeg omsider kontakt, og fikk logget inn med konto via controller, og da fikk jeg plutselig tak i musikkfilene mine også..

men, er det vanlig at det hakker noe voldsomt? har prøvd å høre 1 sang nå, og det er "buffring" og stopp i sangen VELDIG ofte! har brukt 5-6min nå på en sang som skulle vare ca 3-4min.. ?
    Da har den for dårlig signal på det tråløse... sjekk servern, gå inn på webgrensesnittet dens ( http://localhost:9000 ). nede til høyre har du "innstillinger" Trykk så på "player/spiller" da får du opp signalstryrke på reciveren...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da har den for dårlig signal på det tråløse... sjekk servern, gå inn på webgrensesnittet dens ( http://localhost:9000 ). nede til høyre har du "innstillinger" Trykk så på "player/spiller" da får du opp signalstryrke på reciveren...

det viser max, av og til faller den ned et hakk, så er den oppe på max igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det KAN også være forstyrrelser fra andre trådløse nett. Da vil signalstyrke kunne være bra, men kapasitet elendig. Eneste løsning er å finne en trådløs kanal som ligger lengst mulig unna andre nett i nærheten, særlig de sterke.

Så om naboen bruker kanal 1, så bruker du 13. Du vil ha støy over 3 kanaler begge veier, så om naboen bruker kanal 6 vil det forstyrre på kanal 4 til 8...

Kanal endrer du på det trådløse aksesspunktet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det KAN også være forstyrrelser fra andre trådløse nett. Da vil signalstyrke kunne være bra, men kapasitet elendig. Eneste løsning er å finne en trådløs kanal som ligger lengst mulig unna andre nett i nærheten, særlig de sterke.

Så om naboen bruker kanal 1, så bruker du 13. Du vil ha støy over 3 kanaler begge veier, så om naboen bruker kanal 6 vil det forstyrre på kanal 4 til 8...

Kanal endrer du på det trådløse aksesspunktet.

hmmm.. skal hvertfall prøve å sjekke opp dette, om jeg får det til!

Takk for tips og hjelp så langt:-) settes stor pris på!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. skal hvertfall prøve å sjekke opp dette, om jeg får det til!

Takk for tips og hjelp så langt:-) settes stor pris på!
    Hei har selv ingen andre trådløse nett i nærheten allikevel så buffrer den flere ganger igjennom en sang samt henger seg.Hatt den i fjorten dager og det var null problemer frem til et par dager siden.Signal styrken viser 85% noe den alltid har gjort!!!!!!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Nå bruker den et par min før den starter en ny sang.Har hørt det er mange som sliter med stabiliteten på disse boksene

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et lignende problem på en Touch, da viste det seg at låtene var flac@5.1. Flac@2.0 går som en drøm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bytte kanal er kjempeenkelt, bare logg deg inn på ditt trådløse aksesspunkt/router. Du finner det under "Wireless channel", "Trådløs kanal" eller noe sånt. Normalt verdier fra 1 til 13.

Det kan være litt tricky å finne ut hvilken kanal du skal bruke, særlig om du har mange trådløse nett rundt deg. Den sikreste metoden er selvfølgelig å vite hva de rundt deg bruker. Noen aksesspunkter har statusinformasjon om dette, og noen bærbare PC'er har også programvare som viser kanalen til alle nett den finner. Min Lenovo laptop gjør det.

Om du ikke har denne muligheten kan du laste ned Vistumbler gratis her:
    Vistumbler.net - Home

Med denne finner du enkelt ut både signalstyrke og kanal på omkringliggende nett, så velger du bare den kanalen som ligger lengst unna de sterkeste nettene. Er det mange nett som i en boligblokk kan jo det by på noen utfordringer...

Den mindre sikre metoden er rett og slett å prøve kanal 1, 6 og den øverste (som regel 11 eller 13), og se hva som gir best effekt. De fleste aksesspunkter bruker en av disse som standard, av veldig gode grunner (minst fare for inteferens). Så det er stor sjans for at naboen bruker en eller flere av disse kanalene.

Er det ikke mulig å finne noen "ledige" kanaler har du en utfordring, men husk at en "opptatt" kanal med svakt signal er et mye mindre problem enn en med sterkt. Hvis ingen ting hjelper kan man bruke 5 GHz nettet (da må du ha en router som støtter dette og en trådløs 5 GHz bridge du kobler til receiveren med kabel), eller du må rett og slett koble til receiveren med kabel.
    Om det er akseptabelt kan du jo også komprimere musikkfilene mer så de krever mindre båndbredde i overføringen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå forsvant spotify og jeg kommer ikke inn på avanserte innstillinger på receiver,den står tom!!!!!!!!!!

Side 93 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •