Squeezebox Duet - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Ser ikke poenget med touch siden i mitt tilfelle blir stående langt unna og skjermen er derfor ikke noe poeng. Må ha fjernkontroll / bruke min iPhone til dette.. I tilegg ønsker jeg en dual løsning med en på stua og en i filmrommet, da blir det dyrt med 2 touch, kontra en duet + en ekstra uten controller, hvor begge håper jeg kan brukes samtidig med flac og spotify fra samme pc!
    Her i huset er det to stk Duet'er, en stk Boom, og en stk Transporter. All musikk kan spilles av, samtidig, på alle boksene om man vil.
    Ang fjernkontroll så benyttes nesten aldri orginalfjernkontrollene (de ligger i en skuff og samler støv..) da iPeng på iPhone/iPod Touch er mye bedre (min vurdering). Telefonen har man som regel altid med seg, og i iPeng velger man hvilken boks som skal styres. Har forresten SqueezeServer, med Spotify, installert på en NAS i kjelleren (hvor all musikken også er lagret) slik at ingen pc trenger å stå på for å spille musikk. Som dere sikkert skjønner så er jeg rimelig godt fornøyd med "Squeezebox" som løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt meg Duet og fått installert Spotify. Alt er i orden, men jeg får ikke lyd ut på boksen som er koblet til forsterker. Når jeg ikke bruker Spotify får jeg lyd. Gode tips?
    Jeg har premium konto så alt dette er ok.

Helper App: Running
    Current logged in to Spotify
    Login Error: No error
    Last Error: No error

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt å søke forumet etter mitt problem, men har ikke funnet noe. Denne tråden begynner å bli stor....

Jeg har problemer med organisering og visning av filer på min squeezeserver. Min mappestruktur på serveren ser slik ut:

Jacob(hustandssnavn)/music/artist/album/sang

Denne standarden har jeg laget for alle familiemedlemmene. Jeg får tilgang til alle sanger når manuelt blar frem til sangene, men jeg får ikke opp noen artister registrert som artist, eller album registrert som album når jeg er i roten, altså hovedmenyen på logitech fjernkontrollen. Disse menyene er helt tomme. Alle mine filer er tagget med MP3tag.
    Er det noen som vet hva jeg gjør galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt meg Duet og fått installert Spotify. Alt er i orden, men jeg får ikke lyd ut på boksen som er koblet til forsterker. Når jeg ikke bruker Spotify får jeg lyd. Gode tips?
    Jeg har premium konto så alt dette er ok.

Helper App: Running
    Current logged in to Spotify
    Login Error: No error
    Last Error: No error

Har også slått av Norton 100% men får ikke noe lyd ut. Blir ganske oppgitt, har holdt med dette i hele dag. Like før jeg gir opp, duet'en blir snart levert tilbake til Elkjøp /quote]

Til dere som bruker Duet, er det normalt håndsettet slår seg av på hele tiden når den står i lader. Skyldes hele greia at det er feil på den. Den slår seg seg ofte av og på når jeg går tilbake til noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av texastex
    jeg får ikke opp noen artister registrert som artist, eller album registrert som album når jeg er i roten, altså hovedmenyen på logitech fjernkontrollen. Disse menyene er helt tomme. Alle mine filer er tagget med MP3tag.
    Er det noen som vet hva jeg gjør galt?
    Gjelder dette både i WebUI OG på fjernkontrollen?
    Hvordan er musikken lagret, rent fysisk? Hvilket OS?

Hvordan du har organisert mappene dine, har liten betydning for squeezeboxserverens evne til å lese "artister", "album" og "sanger", så lenge innstillingene til HVOR biblioteket ditt er plassert på PC'n er korrekt. ALtså at du finner roten/hovedmappa til all musikken (forutsett at det finnes en hovedmappe da).

Altså gjelder det å finne WEBUI til serveren og klikke på "innstillinger" og deretter under "standardinnstillinger" (første fanen fra venstre) klikke seg fram til hovedmappa med musikken. Sørg for at innstillingene lagres (klikk "bruk") og deretter foreta en fullstendig clean scan ("tøm og søk pånytt"). Har du gjort dette?

Bruker du for eksempel linux, KAN du få problemer med rettigheter til filene. Det KAN også være mangelfull/feil type tagging, men tviler vel på at dette er problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kasper
    Til dere som bruker Duet, er det normalt håndsettet slår seg av på hele tiden når den står i lader. Skyldes hele greia at det er feil på den. Den slår seg seg ofte av og på når jeg går tilbake til noe annet.
    Bruker ikke Spotify, så kan ikke hjelpe deg der. Er det sånn at du ikke engang kan spille av din egen musikk når spotify-pluginen er aktivert, men at du kan spille din egen musikk når den IKKE e aktivert? I såfall ville jeg re-innstallert spotify-pluginen. Det må da være noe der.

Når det gjelder fjernkontrollens restarting, var jeg også borti det en periode. Hadde da feil firmware mht hvilken versjon av squeezeboxserver jeg kjørte. Løsningen min var (så vidt jeg husker) å gå tilbake til en eldre versjon av squeezeboxserver og gjenopprette fabrikkinnstillingene. Deretter oppgraderte jeg igjen, og da ble også fjernkontrollen oppdatert. Tungvint, så det er helt sikkert bedre råd og løsninger å få på "moderforumet" :Squeezebox Duet - Squeezebox : Community : Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei United59. Takk for tipset. Etter 10-12 timer med feilsøking gikk den i retur til El-kjøp. Den ble stabilere når jeg la inn nye fabrikk instillinger, men fikk aldri noe lyd når jeg kjørte Spotify. Synd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg spiller fra duet'en min, slutter den etterhvert å vise albuminformasjon, og linjen som viser lengden på sangen, og hvor langt ut i sangen man har kommet, fryser. Det går fint å bytte sang, og alt annet vises riktig, bortsett fra skjermbildet som skal vise hva som spilles for øyeblikket.

Er det serveren som er problemet, eller duet'en? Noen tips?

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man vil "skru" av streamingen av musikk er det da nok å trykke på "pause" symbolet? Eller er da som med en CD spiller at den står og spinner.

Spørsmålet er om man da har noe unødvendig gående på på NASen?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Slå av Squeezebox"
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Vet ikke hva du mener med unødvendig. Programmet kjører jo alltid i bakgrunnen, men sålenge duet'en ikke ber om mer data vil vel belastningen være minimal, dvs. i praksis den samme som om du slår av duet'en.

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Når man vil "skru" av streamingen av musikk er det da nok å trykke på "pause" symbolet? Eller er da som med en CD spiller at den står og spinner.
    Den vil allokere bufferminne slik at den kan starte raskt opp igjen. Men den vil ikke spinne diskene dine eller noe slikt. Du merker det når den har stått noen timer starter den raskt opp igjen, men hakker gjerne en gang eller to før streamen blir stabil igjen om diskene må spinne opp fra vilestilling.

Jeg bruker kun pauseknappen her hjemme og har USB disker som starter litt tregt og opplever det slik som jeg beskriver over.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok - takk for svar.

Det er nok tilstrekkelig å sette på "pause" og ikke nødvendig å "slå" av både receiver og fjernkontroll.

Grunnen til at jeg spurte er at jeg har inntrykk av vifta på NAS'en min står og går selv om det ikke har vært aktivitet på den på mange timer. Da, med squeezebox kun satt på pause, ikke slått av.

Trodde ikke det ville være diskaktivitet som trengte kjøling....

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei de siste dagene så har min duet begynt og henge seg opp.Altså sangene henger seg opp flere ganger pr sang mens de begynner og laste(buffre) Hvorfor det? spiller av spotify!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet som vises på skjermen på kontrollen, er det bildet kalt Folder.jpg i mappene, eller henter Squeezeserveren dette selv?

Rettere sagt, kan jeg få den til å vise coverbilde lagret i mappen med musikkfilene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Mine heter folder.jpg

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Bildet som vises på skjermen på kontrollen, er det bildet kalt Folder.jpg i mappene, eller henter Squeezeserveren dette selv?

Rettere sagt, kan jeg få den til å vise coverbilde lagret i mappen med musikkfilene?
    Den viser alle de vanlige navnene automatisk folder, cover etc. Man kan i tillegg konfigurere filnavn akkurat som man vil så lenge bildeformat er kompatibelt med kontrolleren.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter nå å innstallerer SB duet, og har litt problemer og håper noen kan bidra litt?

Har fått lastet ned Squeeze server, og innstallert boksen, har også fått koblet opp til mitt trådløse internett hjemme virker det som..

Men nå lyser receiveren blått, og jeg blir bedt om å velge musikk kilde; Squeeze server, eller PC'en min kommer opp som valg. her er det altså bråstopp, og kommer rett og slett ikke videre herfra!?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk om brannmur eller antiviru på pc'en lager krøll.

jeg ha satt opp squeezeserver på både winxp og win7 uten problemer. men jeg deaktiverer alltid brannmuren da jeg har en i routeren min.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blått lys betyr at receiveren ikke er koblet til noen server. Du må altså velge PC'en din (der du kjører Squeezebox Server), eller mysqueezebox.com. Den skal da koble seg til serveren.

Hva skjer når du velger Squeezebox Server på PC'en din?
    (Tips: Kall den gjerne noe annet slik at du kjenner den igjen. Gjøres i oppsettet på Squeezebox Server på PC'en)

Side 92 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •