Squeezebox Duet - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2146
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rare greier. Tok å testet Duet fjernkontrollen mot Touch, og da fungerer den strålende. Alt funker da som det skal.

Ingen problemer med å synke seg mot den eller noe slikt.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Noe har skjedd etter siste firmware oppdatering som jeg ikke liker. Tidligere hadde jeg et valg som het tilfeldig miks, der jeg kunne velge å spille f.eks. miks av alle mine sanger. Dette valget er nå borte. Alternativet er å trykke på play når en av musikkmappene mine er markert. Da klarer den imidlertid bare å legge inn 500 sanger, så er spillelista full får jeg beskjed om.

Finnes det andre måter å spille tilfeldig gjennom hele musikkbiblioteket? Slik det fungerer nå er egentlig boksen "ødelagt" for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra SBS 7.5 kom det - som utgangspunkt - en begrensing på 500 sanger i spillelistene. Trolig pga at SB Touch da kom på markedet og skulle (også) fungere som (en "svakere") standalone server.

Dette kan du oppheve ved å gå inn i innstillingene i webUI og slette 500-tallet. Husker i farten ikke nøyaktig hvor det var, men tror kanskje det var under innstillinger - avansert - ytelse.

Ellers kan jo alltid gå tilbake til den forrige versjonen av squeezeboxserver. Da får du det sånn det var før.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelpe en fersking :)

Ser at elkjøp har bra tilbud på duet. Hvordan kobler jeg den til min onkyo 707? Mye bra på nettradio eller? Kan jeg streame fra en pc?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Ser at elkjøp har bra tilbud på duet. Hvordan kobler jeg den til min onkyo 707? Mye bra på nettradio eller? Kan jeg streame fra en pc?
    Du kobler til Onkyo'en din via en digitalkabel til "digital in" - enten koaks eller optisk. Det er mye bra på nettradio. For å kunne bruke Duet må du ha en PC som står på, og som kommuniserer med Duet. På PCen må også installere det programmet - SqueezeServer - som sørger for at Duet fungerer slik den skal. Norman antivirus og SqueezeServer er ikke gode venner - men det går an å få det til. Du kan koble Duet til PC via kabel - men det vanligste og mest brukervennlige er via et trådløst nettverk. Har du gjort alt riktig, kan du streame både fra harddisk og fra nettet. JEg kjører Squeezebox Classic her hjemme - og kan ikke si annet enn at det har revolusjonert musikkspillingen min. I skrivende stund sitter jeg og hører på en jazzradiostasjon i USA - helt utrolig for en som er vokst opp med én eneste NRK-kanal.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da ble jeg litt smartere og har bestilt.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å spille av en flerkanals flac via squeezeboxen min(SB3) men da sto det bare noe om minne feil, støtter den ikke flerkanals flack?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox klarer stereo - ikke noe mer.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen problemer med Squeezeboxen min.
    Godt mulig at det står svar på det jeg lurer på ett annet sted i denne tråden, men jeg orker ikke lese igjennom 1700-1800 innlegg...

Hovedproblemet er at lyden er elendig! Det høres ut som knatrende plater spilt på sprengte høytalere. Knitring og during. Problemet er størst på høyt volum, men også godt hørbart ved lavere volum. Har utelukket feil ved DAC, forforsterker, effektforsterker og høytalere.
    Ikke samme problem når jeg hører på internettradio.

Problem nr to er at kun 5 av artistene har lagt seg under "bla i artister". Resten må jeg inn i "musikkmappe" for å finne. Der ligger alle artister jeg har lagt inn. Alle artister er organisert på samme måte på NASen, uavhengig av om de syntes i "bla i artister" eller ikke.

3. Sangene blir satt opp alfabetisk i stede for etter nummer.

I tillegg sliter jeg med å få lasta ned albumbilder. Regner med at i hvertfall de to siste problemene skyldes min uduglighet...

Veldig takknemlig for alle tips som kan bidra til å løse disse problemene!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Album bilde

Nå har jeg forsøkt alle logiske (for meg) innstillinger, men uten resultat. Mitt problem er at jeg ikke har et miniatyr bilde av albumet når jeg scroller. Dersom jeg spiller et album så kommer bildet opp over hele skjermen, men er det lille bildet ved siden av album tittelen.
    Dette er noe som er forsvunnet for en stund siden. Kanskje etter en oppdatering?
    Har noen hatt samme problem, evt. vet hvordan det skal løses?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått samme problem for en tid siden. Vet ikke hva det kommer av dessverre.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

P4 nettradio borte?

Heisann!
    Finner ikke igjen den "vanlige" P4 på nettradio listen på min SB Duet!
    Noen andre som har opplevd dette?
    Har hatt den lagret som favoritt lenge,men plutselig er den forvandlet til P4 ballade,og finner som sagt ikke igjen den "vanlige"

Noen tips?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med nettradio jeg også, og da med å finne de i bra kvalitet.

Noen som har en oversikt over streams i bra kvalitet?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettradio via SqueezeServer (uansett om det er Duet eller andre) kan være en liten kamp. Det finnes mange og listen i SqueezeServer men den kan være utdatert.

Jeg har hatt mange mail til webmaster for NRK sine cast, mye pga ustabilitet og jeg er i det siste lei av å høre på NRK Telemark eller Nordland når jeg vil lytte til Per Øystein Kvindesland og Bjørn Olav Skjæveland sine ablegøyer på NRK Rogaland. Kjipt å få feil distrikt.

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann!
    Finner ikke igjen den "vanlige" P4 på nettradio listen på min SB Duet!
    Jeg har lagt de mest brukte radiokanalene som favoritter i SqueezeServer og under P4 finner jeg denne linken:
    Kode:
    http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s6728&partnerId=16
    Åpne Squeezebox server via web-grensesnittet, finn frem "internet Radio" og videre til "Finn URL". Lim inn linken over og se om du får vanlig P4 med den. Alternativt kan du lime inn en annen URL hvis du finner frem på P4 sine sider - om ikke annet så kan du sende en mail og spørre etter en fungerende URL.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst å dele resten av listen din over radiokanaler?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja :-) Jeg kan, men vet ikke om det vil dekke ditt spørsmål om høy kvalitets radio. Vi har en Duet* som spiller radio her i huset og den spiller husets "heismusikk" til hverdags - mao bakgrunnslyder. FM og DAB er droppet i håp om at nettradio gjør jobben.

Så til frokost og lørdagsunderholding er det NRK P1 (lokalradio)
    Når det er ungdomssendinger eller sport da er disse alternativene under "Favoritter":
    Kode:
    NRK P3 - 
    Radio P4 Bandit (Modern Rock)
    URL:http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s59421&partnerId=16
    NRK P2
    URL:http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s15260&partnerId=16     
    Radio Norge {Svisker fra min tidsalder}
    URL:http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s84118&partnerId=16
    Radio 1 Stavanger 89.1 (Top 40-Pop) {Høyst!!! variabel}
    URL:http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s6732&partnerId=16
    For NRK så kan denne ULR'ene i denne oversikten brukes på SqueezeServer: Lyd - NRK

*Synkronisert med en Boom til terrassebruk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Nettradio via SqueezeServer (uansett om det er Duet eller andre) kan være en liten kamp. Det finnes mange og listen i SqueezeServer men den kan være utdatert.

Jeg har hatt mange mail til webmaster for NRK sine cast, mye pga ustabilitet og jeg er i det siste lei av å høre på NRK Telemark eller Nordland når jeg vil lytte til Per Øystein Kvindesland og Bjørn Olav Skjæveland sine ablegøyer på NRK Rogaland. Kjipt å få feil distrikt.

Jeg har lagt de mest brukte radiokanalene som favoritter i SqueezeServer og under P4 finner jeg denne linken:
    Kode:
    http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s6728&partnerId=16
    Åpne Squeezebox server via web-grensesnittet, finn frem "internet Radio" og videre til "Finn URL". Lim inn linken over og se om du får vanlig P4 med den. Alternativt kan du lime inn en annen URL hvis du finner frem på P4 sine sider - om ikke annet så kan du sende en mail og spørre etter en fungerende URL.
    Takker så mye for tipset,men det er desssverre den samme som jeg har fra før - den "P4 Ballade greia"!
    Merkelig dette at den skulle plutselig forandre seg!
    Har lagret den vanlige P4 på nettradio funksjonen på Pio recieveren også,og der er alt i orden som før!
    Da skulle en vel egentlig tro at URL'n er den samme??

Fant ikke noe info om URL inne på P4 sine sider heller jeg!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Takker så mye for tipset,men det er desssverre den samme som jeg har fra før - den "P4 Ballade greia"!
    Dobbeltsnodig

Når jeg fyrer opp den linken, så får jeg responsen
    "P4 Radio Norge 98.3 (Top 40-Pop)" i boksen...

Hmm. Jeg har måttet restarte PC'en med SqueezeServer fra tid til annen når den har hikket - har du prøvd den universale problemløseren?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Dobbeltsnodig

Når jeg fyrer opp den linken, så får jeg responsen
    "P4 Radio Norge 98.3 (Top 40-Pop)" i boksen...

Hmm. Jeg har måttet restarte PC'en med SqueezeServer fra tid til annen når den har hikket - har du prøvd den universale problemløseren?
    Stemmer det - er det samme jeg får opp det,MEN det er ikke den "riktige" P4!
    Det er en sånn "ballade variant"!

Kan jo alltids prøve en restart ja,men står å jobber med noe pc'n nå,så det får bli senere!

Viser seg ofte som det enkleste det ja

Side 88 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •