Squeezebox Duet - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 2146
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Toppers det, dette hadde jeg ikke funnet ut selv! Er ikke så inne i de greiene der akkurat!

Styggredd for at det blir en slik løsning på meg!
    Alt løses med litt googling å avforumsøk
    Om du trenger hjelp med opsett så bare PM.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite spørsmål til bare, dere får bære av med meg!

Hvis jeg legger all musikken inn på NAS i FLAC, vil jeg da kunne spille det av via duet tilnærmet tapsfritt? Selv om det er trådløst?

Tenker da på om det blir nesten like bra som å putte CD plata rett i CD spilleren.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite spørsmål til bare, dere får bære av med meg!

Hvis jeg legger all musikken inn på NAS i FLAC, vil jeg da kunne spille det av via duet tilnærmet tapsfritt? Selv om det er trådløst?

Tenker da på om det blir nesten like bra som å putte CD plata rett i CD spilleren.
    Du skal kunne klare det, men det kommer ann på hvilken router du har, og hvordan signal forholdene er. hjemme hos meg fungerer det helt fint
    Plagdes litt før, når jeg hadde en billig router.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil i teorien kunne spille det, ikke bare tilnærmet, men fullstendig tapsfritt. Om det blir på høyde med cd-spilleren din kommer jo litt an på hvor god denne er.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Du skal kunne klare det, men det kommer ann på hvilken router du har, og hvordan signal forholdene er. hjemme hos meg fungerer det helt fint
    Plagdes litt før, når jeg hadde en billig router.
    Jeg har bare den som følger med Altibox jeg, den såkalte hjemmesentralen.

Åssen den er aner ikke jeg!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker.

Da er jo bare spørsmålet om det er verdt det, kontra å koble opp med ekstern hardisk, lydkort i pcen, optisk fra pc til dac i stereoen for deretter å la pc stå rolig en plass for å spille musikk. Altså blir pcen stående ved anlegget, litt tungvint.....

Alternativet blir jo da en liten fjernkontroll i hånden som jeg kan ha i lommen og trykke på hvor jeg vil her hjemme, og musikken strømmer ut fra anlegget.

Kan dere samtidig anbefale meg en ekstern hardisk også kanskje? Den jeg har kobler jeg til med USB bare og det er greit nok. Den er på 160 gb.
    Men går jeg for duetløsning så vil jeg nok ha en større disk med mulighet til å legge alt i FLAC på.
    Noen tips?
    Om du baserer deg på å bruke bærbar PC som musikk-klient blir det jo litt begrenset hvor du kan plassere den/bruke den. ;-)
    Bortsett fra det blir det jo ett fett hvem som er klienten, så lenge du bruker digital tilkobling og samme DAC.

Du kan styre avspilling på PC med iPhone eller en Windows smartphone over WiFi, det samme kan du med Squeezebox. Har du ikke en brukbar telefon som kan brukes som fjernkontroll sliter du jo litt med å styre PC-alternativet.

Jeg prøver ut begge alternativer, men er litt usikker på hva jeg liker best. Bruker PC + USB DAC på hytta, Squeezebox hjemme. På den måten får jeg ikke brukt den fordømte PCen til å jobbe på når jeg er på hytta for å slappe av.

Men seriøst, jeg liker nok Squeezebox-alternativet best. Da bruker du bare laptoppen som trådløs server, går fint lite ut over ytelsen så du kan bruke den til noe annet i tillegg. Eneste grunn til å ha ekstern disk også er vel om du stadig trenger å synke den mot et sentralt bibliotek og bruke den flere steder. Ellers kan du likegodt ha all musikken på den interne disken, hva?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Om du baserer deg på å bruke bærbar PC som musikk-klient blir det jo litt begrenset hvor du kan plassere den/bruke den. ;-)
    Bortsett fra det blir det jo ett fett hvem som er klienten, så lenge du bruker digital tilkobling og samme DAC.

Du kan styre avspilling på PC med iPhone eller en Windows smartphone over WiFi, det samme kan du med Squeezebox. Har du ikke en brukbar telefon som kan brukes som fjernkontroll sliter du jo litt med å styre PC-alternativet.

Jeg prøver ut begge alternativer, men er litt usikker på hva jeg liker best. Bruker PC + USB DAC på hytta, Squeezebox hjemme. På den måten får jeg ikke brukt den fordømte PCen til å jobbe på når jeg er på hytta for å slappe av.

Men seriøst, jeg liker nok Squeezebox-alternativet best. Da bruker du bare laptoppen som trådløs server, går fint lite ut over ytelsen så du kan bruke den til noe annet i tillegg. Eneste grunn til å ha ekstern disk også er vel om du stadig trenger å synke den mot et sentralt bibliotek og bruke den flere steder. Ellers kan du likegodt ha all musikken på den interne disken, hva?

Meget mulig du har gode poenger her KjellA. Grunnen til at jeg nå vurderer Duet og NAS er jo at da er det et separat system på en måte, og jeg kan surre med laptopen som jeg vil, eller enda bedre: ikke ha den på i det hele tatt!
    Det høres helt ok ut å ikke være avhengig av å ha pc på i det hele tatt, jeg kan bare spille musikk når jeg ønsker det via fjernkontrollen til duet.

Jeg kjenner ikke denne måten å gjøre ting på godt nok, ei heller er jeg noe datamann, men det høres ut som en god løsning for mine behov og ønsker.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare den som følger med Altibox jeg, den såkalte hjemmesentralen.

Åssen den er aner ikke jeg!!!!
    Aner heller ikke hvordan denne er, i hovedsak skal dette gå..
    Den routeren jeg hadde var kjempebillig, betalte 200kr eller noe for den, så det sier en del. tror ikke du skal bekymre deg så VELDIG.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget mulig du har gode poenger her KjellA. Grunnen til at jeg nå vurderer Duet og NAS er jo at da er det et separat system på en måte, og jeg kan surre med laptopen som jeg vil, eller enda bedre: ikke ha den på i det hele tatt!
    Det høres helt ok ut å ikke være avhengig av å ha pc på i det hele tatt, jeg kan bare spille musikk når jeg ønsker det via fjernkontrollen til duet.

Jeg kjenner ikke denne måten å gjøre ting på godt nok, ei heller er jeg noe datamann, men det høres ut som en god løsning for mine behov og ønsker.
    Jeg begynte også med NAS som server, av akkurat samme årsak som deg. Men inntil videre er det prosjektet lagt litt på is, og stasjonær PC funker som server i stedet inntil videre. NAS funker ikke bra nok ytelsesmessig er min erfaring. Under krevende forhold må jeg tillegge.

Jeg begynte med en Synology DS107+, en relativt enkel sak jeg handlet bare for å teste litt. 500 Mhz CPU og 128MB RAM var det vel. Ble aldri helt fornøyd med den løsningen, det var alltid litt treghet i systemet. Riktignok hadde jeg da alle filer i Apple Lossless, som krevde transcoding, som slukte CPU. Og riktignok var mange av problemene relatert til tvilsom trådløs ytelse på Duet'en, som er løst i etterkant. Men en del skyldes rett og slett for spe CPU på NAS boksen.

Senere gikk jeg over til en Synology DS409+, som skal være en sprek sak. 1 GHz PowerPC CPU og 512MB RAM burde liksom holde. Joda, så lenge jeg spiller standard FLAC går det helt strålende, forsåvidt bra med Apple Lossless også. Men når jeg kjører på med høyoppløselig lyd får den hikke, klarer ikke å følge med. Spesielt på 192/24. Det triste er at jeg har ganske mange DVD-A og HDAD skiver i denne kvaliteten. Løsningen blir vel å downsample dem til noe NAS boksen fikser. Skjønner forresten ikke helt hva problemet er, den burde teoretisk takle såpass. Jafser i seg CPU kraft som pokker, uten å gjøre noe nyttig med den! ;-)

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har ett godt forslag på hvorfor jeg ikke får opp cover-art på låt nr.1 på noen av platene? fungerer helt topp, men akkuratt første låta på alle album har ingen cover art. rart.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at du spiller det første sporet av skiva når du ripper/tagger? I så fall vil filen være åpen i avspilleren, slik at du ikke får tagget den med albumbilde. Har vært borti det selv noen ganger.

Sørg for å ikke spille av noe når du tagger, og se om det hjelper.
    Avhengig av hvilken programvare du bruker for å rippe/tagge kan du be den om å legge albumbildet som en fil "folder.jpg" i mappen for det enkelte albumet. Jeg mener Squeezebox skal skjønne dette. Jeg gjør begge deler, just in case (embedded art + folder.jpg).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger kun i mappe. Liten vits å øke størrelsen på hver eneste fil selv om den er liten mm.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, har lagt en fil ihver mappe som heter folder.jpg, har gjort det manuelt, så da burde det ikke være noe problem med tagginga?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skavvise, med dagens priser på disk koster det omtrent 50 øre å embedde cover art i 20 000 låter...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    hmm, har lagt en fil ihver mappe som heter folder.jpg, har gjort det manuelt, så da burde det ikke være noe problem med tagginga?
    Det burde løse problemet. Kanskje la SS ta en ny scan av biblioteket?
    Sjekk hva som står i scanner loggen om cover art.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skavvise, med dagens priser på disk koster det omtrent 50 øre å embedde cover art i 20 000 låter...
    Ikke glem jeg skrev "mm"..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde løse problemet. Kanskje la SS ta en ny scan av biblioteket?
    Sjekk hva som står i scanner loggen om cover art.

ja, kan teste det men allerede før jeg kjøpte squeezebox hadde jeg en egen folder.jpg ihver album folder. men tar ett søk til.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scanner log :

[10-06-17 16:43:28.7541] main::main (180) Starting Squeezebox Server scanner (v7.5.1, r30836, Tue Jun 1 06:02:45 PDT 2010) perl 5.010000
    [10-06-17 16:43:30.4889] Slim::Music::Import::runImporter (566) Starting Slim::Music::MusicFolderScan scan
    [10-06-17 16:50:03.7385] Slim::Music::Import::endImporter (700) Completed Slim::Music::MusicFolderScan Scan in 393 seconds.
    [10-06-17 16:50:03.7411] Slim::Music::Import::runScanPostProcessing (429) Starting merge of various artists albums
    [10-06-17 16:50:22.8588] Slim::Music::Import::endImporter (700) Completed mergeVariousAlbums Scan in 19 seconds.
    [10-06-17 16:50:22.8616] Slim::Music::Import::runScanPostProcessing (437) Starting artwork scan
    [10-06-17 16:50:22.9239] Slim::Music::Import::endImporter (700) Completed findArtwork Scan in 0 seconds.
    [10-06-17 16:50:22.9273] Slim::Music::Import::runScanPostProcessing (461) Starting cleanup of stale track entries
    [10-06-17 16:52:43.3478] Slim::Music::Import::endImporter (700) Completed cleanupStaleEntries Scan in 140 seconds.
    [10-06-17 16:52:43.4221] Slim::Music::Import::runScanPostProcessing (483) Starting Database optimization.
    [10-06-17 16:52:56.2388] Slim::Music::Import::endImporter (700) Completed dbOptimize Scan in 12 seconds.

sa meg egentlig ikke så mye, hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du har dobbeltsjekket at du virkelig har et gyldig bilde med korrekt navn i de mappene du savner cover art?

Side 86 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •