Squeezebox Duet - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 2146
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ett lite (dumt?) spørsmål. Vurderer å teste ut squeezebox. Hvis jeg bestiller f.eks. squeezebox touch, får jeg da: 1 "fjernkontroll" og en 1 reciever til å koble på stereoanlegget mitt. eller må jeg bestille squeezebox duet for å få alt jeg trenger? og MÅ jeg ha dac, eller er den interne god nok?

edit: eller er "touch" ingen fjernkontroll men en egen reciever?

og med musikkbibliotek, man kan legge til cover etc manuelt også?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er en egen tråd for Touch: http://avforum.no/forum/av-prosessor...box-touch.html
    Touch kommer vel med fjernkontroll a la Squeezebox 3.
    Squeezeboxâ„¢ Touch
    Dac`en er utmerket medmindre du er super kritisk da. Det er jo umuligt å svare på om du trenger ekstern dac, du må høre det selv først.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål om denne Duet bare.

Er det mulig å bruke den opp mot tven? Altså at man kan sitte med fjernkontrollen å bla på den, samtidig som man får denne infoen opp på tven? Innbiller meg at skjermen på fjernkontrollen er fryktelig liten bare........

Hva slags krav stilles til pcen? Tenker da på trådløs kommunikasjon fra denne til Duet. Går det på bluetooth, ir eller hva er greia her?

Er redd min 3 år gamle laptop blir for spe bare, at det bare vil lugge.....

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Et par spørsmål om denne Duet bare.

Er det mulig å bruke den opp mot tven? Altså at man kan sitte med fjernkontrollen å bla på den, samtidig som man får denne infoen opp på tven? Innbiller meg at skjermen på fjernkontrollen er fryktelig liten bare........

Hva slags krav stilles til pcen? Tenker da på trådløs kommunikasjon fra denne til Duet. Går det på bluetooth, ir eller hva er greia her?

Er redd min 3 år gamle laptop blir for spe bare, at det bare vil lugge.....
    Går nokk ikke ann å bruke denne opp mot tv'en, skjermen er stor nokk til å browse musikken. Overføringen går via trådløs internet eller kabel. Kontrolleren har også WIFI tilkobling. Om større skjerm ønskes, så kan du benytte Iphone eller Ipod touch (om du har).

Kravene til pcen er ikke stor, det er vell mere tilkoblingen mellom pcen og squeezn som har noe å si.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Går nokk ikke ann å bruke denne opp mot tv'en, skjermen er stor nokk til å browse musikken. Overføringen går via trådløs internet eller kabel. Kontrolleren har også WIFI tilkobling. Om større skjerm ønskes, så kan du benytte Iphone eller Ipod touch (om du har).

Kravene til pcen er ikke stor, det er vell mere tilkoblingen mellom pcen og squeezn som har noe å si.
    Er ikke tilkoblingen mellom pcen og spueezen trådløs da?

Det er liksom litt av poenget syns jeg da, hvis ikke så kan jeg jo like godt sitter her med pcen og den optiske kabelen gjennom stuen og bort i dacen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke tilkoblingen mellom pcen og spueezen trådløs da?

Det er liksom litt av poenget syns jeg da, hvis ikke så kan jeg jo like godt sitter her med pcen og den optiske kabelen gjennom stuen og bort i dacen.
    Jo, tilkoblingen vill bli trådløs. Musikken overføres via nettverket du har i huset.
    Squeezeboxn må være koblet opp til dette, og det samme må pcen din være.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, tilkoblingen vill bli trådløs. Musikken overføres via nettverket du har i huset.
    Squeezeboxn må være koblet opp til dette, og det samme må pcen din være.
    Såpass har jeg skjønt. Men kan alt kobles opp trådløst, både pcen og squeezen kan kobles til det trådløse nettet her hjemme? Ingen kabler nødvendig utenom strøm og signalkabler til/fra "recieveren" til squeezen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass har jeg skjønt. Men kan alt kobles opp trådløst, både pcen og squeezen kan kobles til det trådløse nettet her hjemme? Ingen kabler nødvendig utenom strøm og signalkabler til/fra "recieveren" til squeezen?
    Stemmer Bare husk å download squeezeserver/center å innstaler på pcen da:idea:

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer Bare husk å download squeezeserver/center å innstaler på pcen da:idea:
    Ok, da er jeg litt med her.

En ting til. Kan jeg la laptopen med tilhørende ekstern hardisk stå på soverommet foreksempel og dermed ha tilgang til all musikken på den hardisken via fjernkontrollen til duet, er det sånn det virker?

SKjønner jo at pc må være på om det skal virke altså!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er jeg litt med her.

En ting til. Kan jeg la laptopen med tilhørende ekstern hardisk stå på soverommet foreksempel og dermed ha tilgang til all musikken på den hardisken via fjernkontrollen til duet, er det sånn det virker?

SKjønner jo at pc må være på om det skal virke altså!
    Jepp, det er riktig. Så lenge du har noenlunde godt trådløst signal så kan Lap + Ekstern hd plasseres hvor du vil.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jepp, det er riktig.
    Ok, takker.

Da er jo bare spørsmålet om det er verdt det, kontra å koble opp med ekstern hardisk, lydkort i pcen, optisk fra pc til dac i stereoen for deretter å la pc stå rolig en plass for å spille musikk. Altså blir pcen stående ved anlegget, litt tungvint.....

Alternativet blir jo da en liten fjernkontroll i hånden som jeg kan ha i lommen og trykke på hvor jeg vil her hjemme, og musikken strømmer ut fra anlegget.

Kan dere samtidig anbefale meg en ekstern hardisk også kanskje? Den jeg har kobler jeg til med USB bare og det er greit nok. Den er på 160 gb.
    Men går jeg for duetløsning så vil jeg nok ha en større disk med mulighet til å legge alt i FLAC på.
    Noen tips?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jepp, det er riktig. Så lenge du har noenlunde godt trådløst signal så kan Lap + Ekstern hd plasseres hvor du vil.
    Har fibernett her hjemme, virker veldig bra det altså. Har 10/10 mbit, tror jeg det er. Det minste alternativet i Altibox pakken.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører windows home server her, må jeg innstalere squeezebox server på både whs og pcn da? duet'n ligger på posten klar for henting imorgen

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fibernett her hjemme, virker veldig bra det altså. Har 10/10 mbit, tror jeg det er. Det minste alternativet i Altibox pakken.

sålenge du har godt trådløst lokalt nett fungerer det bra. i utgangspunktet trenger du vel bare internett/altibox til webradio og slikt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no Netgear ReadyNAS Duo 1TB

Hva med å bare kjøpe en sånn en? Der kan du legge opp til att Squeezeboxn skal hente musikk. Og da trenger ikke engang pcen din å stå på. Denne kan du også bruke som lagringsplass til andre ting. Denne kobles opp mot nettverket å kan stå på hele tiden. Fungerer på en måte som en egen squeezebox server om du vill Vurderer selv å kjøpe en sånn en, så slipper jeg å være avhengig av att pcen alltid må stå på.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no Netgear ReadyNAS Duo 1TB

Hva med å bare kjøpe en sånn en? Der kan du legge opp til att Squeezeboxn skal hente musikk. Og da trenger ikke engang pcen din å stå på. Denne kan du også bruke som lagringsplass til andre ting. Denne kobles opp mot nettverket å kan stå på hele tiden. Fungerer på en måte som en egen squeezebox server om du vill Vurderer selv å kjøpe en sånn en, så slipper jeg å være avhengig av att pcen alltid må stå på.
    Se der ja! Den så ikke dum ut!
    Bråker den noe særlig?
    Er den trådløs den også?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Den så ikke dum ut!
    Er den trådløs den også?
    Denne setter du rett ved siden av routeren via en kabel. så kan du nå den via alt annet som er tilkoblet via det trådløse nettverket. Sjekk videoen som er i linken og. Så får du bedre forklart :P

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne setter du rett ved siden av routeren via en kabel. så kan du nå den via alt annet som er tilkoblet via det trådløse nettverket. Sjekk videoen som er i linken og. Så får du bedre forklart :P
    Hmmm.....det så jo rett ut genialt ut!

Da slipper jeg å børste støv av den gamle laptopen også, for å la den stå en plass med ekstern hardisk tilkoblet.

Nå føler jeg at jeg er på vei til en løsning som er toppers for meg!

Dere er geniale folkens, hva dere kan!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.....det så jo rett ut genialt ut!

Da slipper jeg å børste støv av den gamle laptopen også, for å la den stå en plass med ekstern hardisk tilkoblet.

Nå føler jeg at jeg er på vei til en løsning som er toppers for meg!

Dere er geniale folkens, hva dere kan!
    Flott å kunne hjelpe

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å kunne hjelpe
    Toppers det, dette hadde jeg ikke funnet ut selv! Er ikke så inne i de greiene der akkurat!

Styggredd for at det blir en slik løsning på meg!

Side 85 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •