Squeezebox Duet - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hjalp ikke å nedgradere softwaren til 7.4 med dertilhørende nedgradering av kontroller firmware, så da vet vi det.

En kuriositet: Apple sin iPhone remote app (som jeg bruker til å styre MediaMonkey med) oppfører seg helt likt på spillelister. Ikke på albumer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nede og prøve sviger sin duet, den hadde samme problemet med spillelister, vers.7.5.0
    Får håpe logitech har et godt svar...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig svar fra Logitech:

Dear Robert Olsrud,

Thank you for contacting Logitech Technical Support. Your reference number for this case is 100604-003213.

There appears to be a bug filed for this behaviour, you may want to update it with your observations: Bug 14662 – shuffle error

From what I can see in the first picture though is that you selected the Rhianna song from a Playlist (Party) rather than the artist album. Is the other song in the same playlist?

Thank you for choosing Logitech products. For any further enquiries regarding our products please consult our website at Logitech har alle hjelpemidlene du trenger til en digital hverdag: Mus, tastaturer, webkamaeraer, headset, Harmony-fjernkontroller, høyttalere og mye mer or feel free to contact us again, either by phone or through our online form.

Please note that once your case has been solved we will send you a short survey for you to evaluate the quality of our products and service. We look forward to receiving your feedback and will do our best to improve our service accordingly.

Kind regards,

Nicole Findeisen
    Logitech Europe SA
    European Customer Support

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har registrert og klaget, håper noe flere gjør det!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare gode erfaringer med Logitech Customer Support. Har hatt mye korrespondanse med dem angående problemer med forskjellige versjoner av Squeeze Server og Norman Antivirus, problemer med mysqueezebox.com og en del annet småtteri. De svarer raskt og opptrer hjelpsomt. Litt ros kan de vel få - selv om de strengt tatt ikke burde få det for å løse problemer som de selv er årsaken til.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda ordner seg sikkert...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt spørsmål, men er vel ingen lydmessige forskjeller om man velger å bruke trådløst eller kablet nettverk?

Musikk i seg selv krever vel liten båndbredde ved streaming sammenlignet med video, så vil vel aldri ha noe å si om man sender dette trådløst?

Takker for svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen forskjell nei, men kablet er kanskje en mer sikker måte å koble på om du har litt problemer med det trådløse...
    Lyden bestemmes jo ikke av dataoverførslen men av dac og anlegg ellers. Om et excel ark vanskelig kan overføres trådløst blir det jo ikke til et word dokument når det kommer frem, enten kommer det frem eller også gjør det ikke.
    HD lyd, som 24/96 filer har ganske stor bånnbredde men med Duetten kan man teste sitt nettverk opp til 5000 kbps og da se hva det klarer, men 2-3000 kbps pleier å gå helt fint. Avhenger jo av hvor din router står og hvilken du bruker også.
    En normal sang er kanskje 7-900 kbps, men dette kan jo variere voldsomt alt etter format man har lagret dette under.
    Der er millioner av mennesker der bruker Logitech Squeezebox og Duet så det fungerer sikkert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ingen forskjell nei, men kablet er kanskje en mer sikker måte å koble på om du har litt problemer med det trådløse...
    Lyden bestemmes jo ikke av dataoverførslen men av dac og anlegg ellers. Om et excel ark vanskelig kan overføres trådløst blir det jo ikke til et word dokument når det kommer frem, enten kommer det frem eller også gjør det ikke.
    HD lyd, som 24/96 filer har ganske stor bånnbredde men med Duetten kan man teste sitt nettverk opp til 5000 kbps og da se hva det klarer, men 2-3000 kbps pleier å gå helt fint. Avhenger jo av hvor din router står og hvilken du bruker også.
    En normal sang er kanskje 7-900 kbps, men dette kan jo variere voldsomt alt etter format man har lagret dette under.
    Der er millioner av mennesker der bruker Logitech Squeezebox og Duet så det fungerer sikkert.
    Har filer i mp3, flac og wav, så da er det vel maks 1400 kbps da ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har filer i mp3, flac og wav, så da er det vel maks 1400 kbps da ?
    Trolig, hvis du ikke har 24-bits filer da.
    Jeg har mange flac-filer på 2-3000 kbps (24-96 filer) og tom. noen flac-filer på ca 5000 kps (mener jeg å huske), 24-192 rippet vinyl. De gikk alle greitt trådløst på receiveren, men nå har jeg for sikkerhets skyld fått cat5e-kablet opp begge mine receivere.

God følelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at kablet nett er det foretrukne for multimedia, WiFi er bare når man "må".

Jeg har av praktiske grunner ikke fått koblet kabel på min ene Squeezebox, men den klarer allikevel fint 192KHz/24 bit FLAC på WiFi.

Det vil si, om jeg streamer de filene fra NAS serveren hakker det, og jeg får masse "Fyller bufferet på nytt" problematikk. Om jeg streamer fra PC går det fint. Så da er nok flaskehalsen NAS boksens evne til å få filene ut fort nok. Skal forske litt mer på det, er litt snodig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Enig i at kablet nett er det foretrukne for multimedia, WiFi er bare når man "må".

Jeg har av praktiske grunner ikke fått koblet kabel på min ene Squeezebox, men den klarer allikevel fint 192KHz/24 bit FLAC på WiFi.

Det vil si, om jeg streamer de filene fra NAS serveren hakker det, og jeg får masse "Fyller bufferet på nytt" problematikk. Om jeg streamer fra PC går det fint. Så da er nok flaskehalsen NAS boksens evne til å få filene ut fort nok. Skal forske litt mer på det, er litt snodig.
    Om de er mye komprimert, så kreves det vel også mer kraft ifra sendern av filene.... Kan være at de er for "hardt" komprimert for NAS'en din... er vel SC som sender dem "utpakka" ut til reciveren...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng, det har jeg ikke tenkt på!
    De er vel komprimert på 6-7 av 10, tenkte ikke på det når jeg rippet dem. Tenkte bare at jeg ikke har noe problem med at rippingen tar litt tid. Bummer!

Skal lage noen mindre komprimerte og se om det hjelper. Kan evt. forsøke med WAV, bør være nok båndbredde til det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Trolig, hvis du ikke har 24-bits filer da.
    Jeg har mange flac-filer på 2-3000 kbps (24-96 filer) og tom. noen flac-filer på ca 5000 kps (mener jeg å huske), 24-192 rippet vinyl. De gikk alle greitt trådløst på receiveren, men nå har jeg for sikkerhets skyld fått cat5e-kablet opp begge mine receivere.

God følelse.
    De er rippet i 16-bit.. Er jo bare å teste, merker det vel fort om det hakker

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normal komprimering med flac er vel 5 er det ikke? Det er velkjent at feil komprimering med flac kan medføre problemer i avspillingen, spesiellt med visse versjoner av SqueezeCenter også tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte å bruke komprimeringsnivå 2, det hjalp ingen ting. Konverterte deretter filen til WAV, det hjalp heller ikke. Det er altså ikke komprimeringen som kveler serveren på NAS.

I begge tilfeller spiller den strøkent fra PC, så det er ikke båndbredden på WiFi, men noe med Squeecebox Server på NAS som hikker.

Forsøker nå å kjøre en "native" SC pakke fra Synology, i stedet for SSODS-miljø og standard Linux tarball fra Logitech. Ulempen er at Synology alltid ligger etter på SC versjon, de har akkurat releaset 7.5.0.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Normal komprimering med flac er vel 5 er det ikke? Det er velkjent at feil komprimering med flac kan medføre problemer i avspillingen, spesiellt med visse versjoner av SqueezeCenter også tror jeg.
    Leste noe på slimforumet om at 24-96 flac-filer som var hardt komprimert, ikke lot seg enkelt spille av på Squeezebox Touch, da den ble lansert. Løsninga ble å komprimere lettere. Muligens er det bare når Touch blir brukt som standalone server, og muligens er dette rettet opp for 7.5.1/7.6.
    Jeg tror vel at komprimeringsfaktor, normalt sett, ikke skal bety stort. Men med dagens rimelige terrabytes kan man jo begynne å rippe lettere. Jeg har gått over fra 6 til 3 nylig. Men har ikke giddet å reencode mine 50 000 flac.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte med "native" Synology Squeezebox Server 7.5.0-002.
    Melding: "Denne samplingsfrekvensen støttes ikke".

Merkelig, kom støtten for 192/24 i en senere build tro?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kan ikke svare på dette, har ikke helt fulgt med.
    Squeezeboksen spiller ikke mer enn 44.1 khz, men avspilles en 96 khz fil dropper den bare annenhver sample. Hvordan det er med de andre spillere, bortsett fra Transporter vet jeg ikke.
    Jeg bruker fortsatt SC 7.3 eller 7.4, husker ikke helt.
    Tror kanskje minne i NAS`en kan ha noe betydning...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare Transporter og Touch som kan kjøre 24-96. De andre squeezeboxene reduserer høyere båndbredder til 24-48, de bruker vel SOX til dette.

Hvis synologys sbs 7.5 ikke har støtte for nedsampling, betyr ikke det at tidligere versjoner ikke har det. Det hender rett som det er at utviklerne har glemt noe ved nye større serverversjoner. Dette blir gjerne lagt til i versjon n.n.1 (eller noen ganger tilbakeført) når de (ved hjelp av oss brukere) blir klar over mangelen.

Jeg opplevde en annen sak som hindret meg i spille mine sanger over 24-48. Jeg kjører 64-bit ubuntu, men "den alternative live-cd'n", som jeg brukte for OS-installeringen, manglet et viktig tillegg for at SOX skulle kunne nedsamle mine 24-96 filer. Derfor måtte jeg laste ned dette (ad32-libs, tror jeg det het) for å få igang nedsamplingen. Dermed kunne jeg spille av sangene.

Side 84 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •