Squeezebox Duet - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 2146
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde også dette problemet men da var det "Tilfeldig rekkefølge" som ligger under instillinger som ikke var slått av
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 47", LG Blu-Ray, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-A 2010, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One, LG 65", LG Blu-Ray, Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, dette med "tilfeldig rekkefølge" skal ikke fungere slik, og har ikke fungert slik tidligere. Den skal spille rekkefølgen tilfeldig, men når man velger en spesifikk låt skal den spille DEN låten, og ikke en annen tilfeldig låt i listen. Så det å skru av "tilfeldig rekkefølge" er ikke en løsning, det er å omgå problemet og få en annen ulempe i stedet. Min påstand er at dette er en bug.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Jeg er ikke sikker på om jeg har forstått problemet, men når jeg setter i gang i en CD i tilfeldig rekkefølge - eller "shuffle by song" + "play", bare for å unngå misforståelser - stokkes låtene tilfeldig. I Squeeze Server dukker det opp en omstokket spilleliste - som også er den samme man kan bla seg opp og ned på i selve Squeezeboxen.

Blar jeg meg opp eller ned i spillelisten, og trykker "play" på valgt låt, spilles den låten. Når den låten er ferdigspilt, fortsetter Squeezeboxen på den omstokkede spillelisten, med den sist valgte låten som utgangspunkt. Den spretter altså ikke tilbake til der man var før man valgte den spesielle låten.

Jeg kjører Squeeze Server 7.5.0 på Squeezebox Classic - ingen bug her i hvert fall.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller ingen "bug" her den tiden da jeg kjørte med 7.5.

Og min kamerat, som fortsatt bruker denne versjonen, har heller ingen problemer.
    Vi kjører linux, (ubuntu, fedora/vortexbox OS). Ulf-B, du har vel windows?

Hadde dette vært en "konsekvent bug", hadde slimforumet "rent over" av klager. Jeg har ennå ikke sett dette nevnt der og er innom der relativt ofte. Tilfeldig miks, den ene og andre vei, er en veldig vanlig funksjon blant brukere.

Det kan kanskje være en bug som opptrer i noen spesifikke setups.?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kjører på Windows XP. Helt kurant, det - de eneste problemene jeg har hatt så langt, har alltid hatt sin årsak i Norman Antivirus. Men - bank i bordet! - det fungerer greit nå. Men "tilfeldig rekkefølge" har ALLTID fungert.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som ha lagt merke til at SB enkelte ganger gir sangen en spilletid på 59 minutter og 59 sekunder. Sangen spiller seg ferdig, så blir det stille til tiden er ute, da kommer neste sang.

Dette skjer "ofte" hvis jeg kjører tilfeldig rekkefølge på hele musikk bibiloteket som jeg normalt gjør. (ca 13.500 sanger).

Dette er nå egentlig det eneste problemet jeg har igjen på min, har funnet løsningen på de andre.

Den funker nå som den "skal", så lenge jeg ikke går på valget "Slå av Squeezebox" når jeg avslutter, men heller holder pause nede til den stopper, for så å bare slå av fjernkontrolleren. Da kan jeg starte den uten problemer igjen senere.

Men problemet blir nå det nevte over, fordi hvis jeg lar den spille av seg selv over en stund, så logger fjernkontrolleren seg av, og den greier ikke å synke seg mot SB igjen. Så jeg får ikke hoppet til neste sang osv.

Noen som har løsningen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har også sett at noen ganger har sangen fått 59'59" spilletid. Det har vel vært helst når serveren har fått litt "overload", mye å gjøre. lLang spilleliste, scanning men s man spiller musikk, syncing mm. Det skjer sjelden her hos meg etter at jeg i fjor fikk bygd meg en kraftigere servermaskin enn det jeg hadde før.

En måte å omgå problemet ditt, bør være å spille hele biblioteket ditt på en annen måte (hvis jeg har skjønt deg riktig).

Velger du "min musikk - tilfeldig miks - sangmiks" og har krysset av for alle sjangere, vil serveren til enhver tid bare operere med en 10 sangers spilleliste. Den henter da opp nye sanger etter hvert, og det hele går mye mer "smooth" enn om du velger å spille hele biblioteket i EN stor spilleliste på 13 tusen sanger. Dermed blir det mindre problemer, mindre 59'59" skulle jeg tro.

Hvis det da ikke er nettopp dette du gjør?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Jeg hadde heller ingen "bug" her den tiden da jeg kjørte med 7.5.

Og min kamerat, som fortsatt bruker denne versjonen, har heller ingen problemer.
    Vi kjører linux, (ubuntu, fedora/vortexbox OS). Ulf-B, du har vel windows?

Hadde dette vært en "konsekvent bug", hadde slimforumet "rent over" av klager. Jeg har ennå ikke sett dette nevnt der og er innom der relativt ofte. Tilfeldig miks, den ene og andre vei, er en veldig vanlig funksjon blant brukere.

Det kan kanskje være en bug som opptrer i noen spesifikke setups.?
    Bug'en er helt konsekvent, men den ligger nok ikke i serveren. Jeg er rimelig overbevist om at feilen er i firmwaren til duet controller på 7.5.0.

Feilen kan verifiseres slik:
    - Fra hovedmenyen velges "Tilfeldig rekkefølge: Sang"
    - Gå inn på "Min musikk", "Artister" og velg en artist og et album
    - Start avspilling av en sang i fra dette albumet. Den starter å spille en annen tilfeldig sang, helt konsekvent.
    - Gå inn på en artist hvor det er flere albumer, velg "Alle sanger", og spill av en enkelt sang. Voila: nå gjør den det riktig!

Dette har jeg verifisert på tre ulike installasjoner av 7.5.0, to ulike Linux og Windows 7.

Grunnen til at jeg skylder på kontroller firmwaren er at det funker helt fint på classic, OG at det funker helt fint om jeg bruker iPeng fra iPhone til å styre musikken. Det er kun når jeg bruker Controlleren fra Squeezebox Duet at problemet oppstår. Det som er litt spesielt er at dersom jeg bruker iPeng, så endrer den "Tilfeldig rekkefølge" til AV på controlleren!

Feilen opptrer også helt konsekvent om jeg velger en sang fra en spilleliste, (jeg bruker utelukkende .m3u spillelister som er satt opp av MediaMonkey). Om jeg gjør akkurat det samme fra iPeng går det helt fint.

Fint om noen som har Controller og SC 7.5.0 kan verifisere ved å følge oppskriften over.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger du "min musikk - tilfeldig miks - sangmiks" og har krysset av for alle sjangere, vil serveren til enhver tid bare operere med en 10 sangers spilleliste. Den henter da opp nye sanger etter hvert, og det hele går mye mer "smooth" enn om du velger å spille hele biblioteket i EN stor spilleliste på 13 tusen sanger. Dermed blir det mindre problemer, mindre 59'59" skulle jeg tro.

Hvis det da ikke er nettopp dette du gjør?
    Skal teste den løsningen.

Jeg regner med at maskinen min er kraftig nok med Quad Core CPU, SSD på OS disk og 12 GB minne , samt giganettverk (vet SB kun har 100 mb tilkopling)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer enn kraftig nok maskineri der ja. Dog kanskje ikke sikkert at SBS kan nyttegjøre seg alle kreftene, hvis det blir mye intern multitasking i serverprogrammet, kan det muligens finne på å lage litt rør uansett..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Bug'en er helt konsekvent, men den ligger nok ikke i serveren. Jeg er rimelig overbevist om at feilen er i firmwaren til duet controller på 7.5.0.

Feilen kan verifiseres slik:
    - Fra hovedmenyen velges "Tilfeldig rekkefølge: Sang"
    - Gå inn på "Min musikk", "Artister" og velg en artist og et album
    - Start avspilling av en sang i fra dette albumet. Den starter å spille en annen tilfeldig sang, helt konsekvent.
    - Gå inn på en artist hvor det er flere albumer, velg "Alle sanger", og spill av en enkelt sang. Voila: nå gjør den det riktig!

Dette har jeg verifisert på tre ulike installasjoner av 7.5.0, to ulike Linux og Windows 7.

Grunnen til at jeg skylder på kontroller firmwaren er at det funker helt fint på classic, OG at det funker helt fint om jeg bruker iPeng fra iPhone til å styre musikken. Det er kun når jeg bruker Controlleren fra Squeezebox Duet at problemet oppstår. Det som er litt spesielt er at dersom jeg bruker iPeng, så endrer den "Tilfeldig rekkefølge" til AV på controlleren!

Feilen opptrer også helt konsekvent om jeg velger en sang fra en spilleliste, (jeg bruker utelukkende .m3u spillelister som er satt opp av MediaMonkey). Om jeg gjør akkurat det samme fra iPeng går det helt fint.

Fint om noen som har Controller og SC 7.5.0 kan verifisere ved å følge oppskriften over.
    Akkuratt det samme problemet som jeg har, prøvde også version 7.5.1 beta, men problemet var fortsatt der.
    Sender en mail til Logitech og hører om de har noe løsning på problemet...
    Kjedelig ha en random spilleliste som aldri lar seg velge en sang manuelt!

Hvis velger sanger inne på squeezeserveren, spiller den av både i random og valgt sang, så feilen må ligge på håndkontrollen!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte skifte ifra SC 7.5 til 7.3 igjen for å få et stabilt system. Ble helt mongo på nettradioer etc med 7.5. 7.3 virker som fjell!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mail sendt til support hos logitech, får håpe på et klokt svar fra dem!

Og til de som ikke skjønner problemet har jeg et par bilder!

Under innstillinger står Tilfeldig rekkefølge innstilt til "sang"
    Går inn på playlist for og spille av en sang:

Velger da Rihanna - Rude boy

Men ender opp spille Nightwish isteden!

Den spiller alt på random uansett hva du prøver på!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint med bilder, skal bli spennende å høre svaret fra support.

For å presisere: med "uansett hva jeg prøver på", det er jo tre måter som fungerer hos meg på controlleren hvis jeg vil hoppe til avspilling av en sang inne i en liste (sangen må være markert slik som bildet viser). Du har prøvd alle?

1. trykke playknappen (som bildet viser)
    2. Trykke midtknappen.
    3. Trykke +-knappen og deretter velge "spille av".

Hvis ingen av disse virker hos deg, må spillelista være låst på en eller annen måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd alle tre måtene ja, prøvde også bruke en itunes spilleliste med samme resultat....
    Håper support kommer opp med noe lurt, trur jeg har prøvd det meste nå!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget snodig.
    Skjer dette også når "tilfeldig liste" IKKE er valgt?
    Og du har prøvd også med spillelister som du lager internt? På controlleren eller i webUI?

Hadde jeg vært deg, ville jeg vurdert å prøvd tidligere versjoner av SBS. Da vil controlleren "relativt automatisk" kreve annen eldre firmware også. Og evnt oppgradere seinere?

Muligens gikk det galt da kontrolleren lastet nåværende fastvare?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enkelt å nedgradere kontrolleren, bare å velge et bibliotek som kjører SBS eldre enn 7.5. Skal prøve når jeg kommer hjem, har en inaktiv 7.4 på en NAS boks.

Jeg har litt vondt for å se at det skulle spille noen rolle hvor spillelisten er laget, men rare ting har skjedd mange ganger før.

Forøvrig er det helt uaktuelt for meg å lage spillelister i SBS eller på kontrolleren. Jeg finner det mye mer effektivt å lage smarte spillelister i MediaMonkey basert på tags. Da får jeg automatisk synket samme spillelister alle steder og enheter jeg spiller musikk, og det er en del.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdi
    Går inn på playlist for og spille av en sang:

Velger da Rihanna - Rude boy

Men ender opp spille Nightwish isteden!
    Viste ikke at den hadde innebygd kvalitets kontroll også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget snodig.
    Skjer dette også når "tilfeldig liste" IKKE er valgt?
    Og du har prøvd også med spillelister som du lager internt? På controlleren eller i webUI?

Hadde jeg vært deg, ville jeg vurdert å prøvd tidligere versjoner av SBS. Da vil controlleren "relativt automatisk" kreve annen eldre firmware også. Og evnt oppgradere seinere?

Muligens gikk det galt da kontrolleren lastet nåværende fastvare?
    Er tilfeldig rekkefølge av, så kan jeg manuelt velge sang ja.
    Har prøvd lage på controlleren ja, sammen problem, men får prøve en eldre version sbs kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Viste ikke at den hadde innebygd kvalitets kontroll også
    Det er sant, men andre i huset også som vil høre på "musikk"

Side 83 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •