Squeezebox Duet - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 2146
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    de få gangene jeg har hatt problem så har det hjulpet å restarte controlleren.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp lagt inn Squeezebox server 7.5. Men denne får jeg ikke opp å gå i det hele tatt.

Har prøvd å følge anvisningene som man får under diagnose delen, men det de henviser til der finnes ikke der hvor de henviser det til.

Får ikke lagt inn brukernavn og passord, får ikke lagt inn hvor den skal lete etter musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte denne oppskrifta i dag for å få spillt spotify på squeezebox, men eg får det kun til å virke på boom'en min, mens på dei to recevierane mine så funker det ikkje. Har lagra den på favoritter, så det er den samme adressa eg kjører. Kva er det som kan vær problemet?

1. Last ned DSBridge fra denne linken:
    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=64590
    Pakk ut, og kopier filene DSound.dll og dsbridge.ini til /Programfiler/Spotify mappen.
    For best lydkvalitet, åpne filen dsbridge.ini i en teksteditor og endre mp3 raten til: MP3BitRate=320

2. Last ned lame mp3 enkoder versjon 3.98.2:
    http://www.free-codecs.com/Lame_Encoder_download.htm
    Pakk ut, og kopier filen lame_enc.dll til /Programfiler/Spotify mappen.

3. Start spotify på normal måte og spill noe musikk.

4. Under Internet radio, åpne URL i SC http://ipadresse:8124
    (Altså den lokale ip adressen på maskinen du kjører SC på, f.eks http://192.168.1.100:8124. Du finner denne under settings, information, server IP address).
    Legg til denne adressen i favoritter og kall den for Spotify så finner du den lett igjen.
    Eg har også problem med at noken av albumcoverene ikkje viser, men alle bildene er lagt inn som folder.jpg. Dette gjelder kanskje 10-12 av ca.350 stk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk det til å virke no, men det er fryktelig treghet i systemet. Går alt fra 5-20sekund fra eg skifter sang til den reagerer...
    Lasta ned remoteless på iphonen no, så no kan eg styre spotifyen med iphonen.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har nettopp lagt inn Squeezebox server 7.5. Men denne får jeg ikke opp å gå i det hele tatt.

Har prøvd å følge anvisningene som man får under diagnose delen, men det de henviser til der finnes ikke der hvor de henviser det til.

Får ikke lagt inn brukernavn og passord, får ikke lagt inn hvor den skal lete etter musikk.
    Jeg hadde nærmest gitt opp duet`en og lagt unna utstyret men etter at jeg la inn en ny innstalasjon av Win 7 og fikk rensket opp litt på nettverket har duet`en fungert helt som den skal. 8-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva renset du opp i nettverket?

Sliter som bare av det. Får ikke selve serveren til å funke nå heller, tenkte å legge inn den gamle igjen for å sjekke om den funker.

Sitter å funderer på å reklamere på den hos Elkjøp, selv om det er godt over 30 dager, og heller bytte til en touch mot mellomlegg. Bare synd den er såpass dyr hos dem.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du windows brannmur aktivert?

hvis du har router med brannmur så sørg for at windows sin innebygde brannmur er deaktivert da denne kan lage krøll for deg. dette gjelder på alle maskinene.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig inn og ut min ene revicer også gitt... den spretter over til blåttlys til og fra.. uten noe sammenheng.... dvs, den mister vel kontakt med Squeezebox center eller noe slik.... iløpet at jeg skrev detta har den hoppa inn og ut 3 ganger :P. Den andre som står i stua funker som bare det...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt rart, alle mine favoritter har forsvunnet. har ikke oppdatert noen ting, men SB3 var uten strøm en ukes tid, men det skulle vel ikke gjøre noe...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt mitt forsvant for en ukes tid siden - selv om strømmen hadde stått på min Squeezebox Classic hele tiden. D.v.s. det forsvant ikke - det ble ble bare borte for Squeezeboxen. Måtte scanne hele musikkbiblioteket på nytt, så ordnet det seg. Uvisst av hvilken grunn. Samme skjedde samtidig hos broren min. Også der, uvisst av hvilken grunn. Virket om kvelden - virket ikke neste morgen. En automatisk oppdatering fra Logitech som har sneket seg inn i nattens mulm og mørke?
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    har du windows brannmur aktivert?

hvis du har router med brannmur så sørg for at windows sin innebygde brannmur er deaktivert da denne kan lage krøll for deg. dette gjelder på alle maskinene.
    Vet ikke om routeren har dette, det er en Speedtouch fra NextGentel.

Men hvordan spiller dette eventuelt inn? Da routeren kun står mot en gigaswitch som er hele nettverket mitt.

Dette er varselet jeg får opp under diagnose:

Mulig programvarekonflikt oppdaget
    * ESET Service: ESET Antivirus og Smart Security kan skape problemer med oppstarten av Squeezebox Server. Hvis du ikke får til å starte Squeezebox Server, må du sikre at du ikke har merket av for portfiltrering for SqueezeSvr.exe i ESET Advanced Settings/Antivirus and antispyware/Web access protection/HTTP, HTTPS/Web browsers.

Squeezebox Server er konfigurert til å bruke en proxy-server. Med denne konfigureringen kan ikke tilkoplingen til mysqueezebox.com på port 3483 testes.

Vi kunne ikke kommunisere med mysqueezebox.com
    Dette kan skyldes et midlertidig problem med Internett, eller en begrensning fra Internett-leverandøren. Sjekk at brannmuren ikke blokkerer utgående trafikk hvis problemet vedvarer.

Har prøvd, men finner ikke det de kaller Web Browsers i antivirusen, den er rett og slett ikek der. Har også prøvd å slå hele antivirusen av, men det hjalp ikke. Skal teste nå jeg også har windows brannmuren av.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet 7.5, samt alle innstillinger osv slik jeg gjorde med 7.4.1, og la inn 7.4.1 igjen. Og alt kjører som det skal.

Underlig.

EDIT: Enda mer underlig, tok å kjørte innstallasjonen av 7.5 uten å avinstallere 7.4.1, og nå kjører det også som det skal, men på engelsk selv om jeg valgte norsk, men det gjør ingenting.

Får teste om selve Dueten funker noe bedre i morra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe mulighet for og velge sang i spilleliste når tilfeldig rekkfølge står innstilt til sang i squeezebox duett?

Er kjekt og ha sangene i tilfedlig rekkefølge, men plutselig vil man spille av en sang i spillelisten, trykker da for og spille av den valgte sangen, men da finner den en annen ramdom sang isteden, er det noe plugin eller lignende for og fikse dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg ikke skjønner helt hvordan du har fått til en slik "oppførsel" på Controlleren (?) din. Trykker man med midtknappen på en sang inne i en spilleliste, så skal man nettopp avspille denne. (alternativt KAN man trykke på "+" -symbolet og deretter velge det man vil gjøre med angjeldende sang, men det er mer tungvint)..

Er det en spesiell "playlist modus" innstilling du har fått aktivert et sted? (erindrer svakt at jeg har sett en sånn innstilling, trolig i en tidligere versjon av serverprogrammet?).

Hvilken versjon av squeezeboxserver kjører du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Må si at jeg ikke skjønner helt hvordan du har fått til en slik "oppførsel" på Controlleren (?) din. Trykker man med midtknappen på en sang inne i en spilleliste, så skal man nettopp avspille denne. (alternativt KAN man trykke på "+" -symbolet og deretter velge det man vil gjøre med angjeldende sang, men det er mer tungvint)..

Er det en spesiell "playlist modus" innstilling du har fått aktivert et sted? (erindrer svakt at jeg har sett en sånn innstilling, trolig i en tidligere versjon av serverprogrammet?).

Hvilken versjon av squeezeboxserver kjører du?
    Kjører version 7.5.0 /r30464

Playlistene er laget i winamp og eneste funskjun jeg har satt på er random avspilling av sanger, slår jeg av random kan jeg velge manuelt sanger jeg vil høre på.

Hvis jeg går dirkete inn på mappa med mp3 filer, kan jeg kun velge sanger manuelt, der vil den ikke spille av random...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rart ut (for meg), får håpe noen kloke hoder kan hjelpe deg.
    Jeg har ikke erfaring med spillelister laget i andre program (m3u?).

Men du kan evnt prøve å
    1. restarte squeezeboxserver.
    2. slå på tilfeldig mix
    3. lag deg en spilleliste ved hjelp av controlleren eller webUI.

Har du samme problemet da?

Jeg har som sagt ikke dette problemet, for tida kjører jeg for moro skyld SBS 7.6.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillistene er laget i m3u.

Har prøvd restarte squeezeboxserver

Får ikke til og lage spilleliste manuelt, fant noe info her:

Saving a Playlist
    To save a playlist using the Controller:
    1. When you’ve added the songs or albums you want to the Now
    Playing list, use the scroll wheel to scroll to the end of the list.
    2. Select “Save Playlist” and press the center button.
    3. With the text entry screen, enter the name you want to give this
    playlist and press the center button.
    Once saved, your new playlists will appear under Home > My Music >
    Playlists.

Jeg får kun fjernet sanger fra spilleliste ikke lagt til sanger....
    Jeg får også kun opp en sang under now playing list og det er sangen som spilles av der og da...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg klarer kanskje ikke å forklare rett framgangsmåte her. Er litt usikker på om feilen "ligger begravet" hos deg (brukerfeil) eller om det er noe feil med setup'n din.

For å eliminere førstnevnte, får man først prøve igjen å lage en spilleliste på controlleren (eller i nettleseren).

Det er forskjell på å lage og å lagre en liste. Du har funnet framgangsmåten for å lagre den. Dette blir muligens litt banalt, men... ?

Skal du lage en liste, kan du først f.eks. spille av en sang eller et album, deretter finner du en sang - eller et nytt album - og istedet for å trykke play, trykker du og holder inne +-tegnet på controlleren. Dette forutsetter at markøren på controlleren har markert en sang/et album.

For å lage en spilleliste i nettleseren. finner du først en sang/album og klikker play. Deretter finner du en ny artist/sang og eller album album (flere måter å gjøre det på). Du får opp en liste og fører markøren over det du vil legge til. Da ser du tre symboler til høyre på denne linja. Klikker du på +-tegnet, blir det som er markert lagt til på spillelista.

Får du ikke til dette?
    Legger sangene seg tilfeldig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve detta til helga, får ikke koplet til squeezeserver etter jeg installerte alt på nytt igjen for og se om det hjalp...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Hmm, jeg klarer kanskje ikke å forklare rett framgangsmåte her. Er litt usikker på om feilen "ligger begravet" hos deg (brukerfeil) eller om det er noe feil med setup'n din.
    Nå tror jeg vi er helt på villspor her.

Det TDI beskriver er utvilsomt en bug, jeg opplever akkurat det samme med SC 7.5.0. Det har ikke vært slik med tidligere versjoner.

Det som skjer er som følger;
    1) Man har innstilt "Tilfeldig miks" på "sanger"
    2) Man velger en enkelt sang fra en eller annen liste, enten spilleliste, artist, album eller noe annet. Det spiller ingen rolle hvor man starter låten fra, og det har ingen ting med hvordan spillelister er opprettet å gjøre i det hele tatt.
    3) Det som skjer er at Squeezebox begynner å spille en eller annen tilfeldig sang i den listen man har valgt, IKKE nødvendigvis den sangen man har valgt. Så om jeg går inn på Bruce Springsteen sitt album "Born to Run", markerer låten "Backstreets" og trykker midtknappen, så begynner den å spille et helt tilfeldig spor fra det albumet.

Slik var det ikke i tidligere versjoner, og siden det er helt ulogisk mener jeg at dette er en bug. Har ikke funnet noen vei rundt problemet. Har ikke forsøkt SC 7.5.1 ennå.

Side 82 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •