Squeezebox Duet - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 108 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis forsterkeren din har utgang for flere soner så kan du bruke den til flere soner. Men det mest normale her er at du for sone 2 kan bruke Surround Back forsterker utgangene.

Men for sone 3-4 må ha egne effektforsterkere.

Alle må ha hver sin kilde inn, så du må da ha en squeezebox pr sone.

Det enkleste her blir da å ha en billig stereoforsterker og squeezebox pr sone, i stedet for all kabeltrekkingen.
    Hmm oki det var det jeg tenkte..! har trekkt rør til et skap der jeg tenkte og ha alle forsterkerene og squeezeboxene. lurte på og kjøpe sånn T-amp forsterkere til hver sone.. + en squeezebox sender.! Noen som kan anbefale en T-amp til slikt bruk? og en NAS hardisk som kan brukes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DagHenrik
    MediaMonkey er også min favoritt til å redigere tagger.
    Jeg bruker også TagScanner. Særlig hvis man har musikk med mange forskjellige tagformater er dette bedre enn MediaMonkey, men MediaMonkey er også veldig bra til tagredigering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen prøvd Patriot GearBox ? med hardisk koblet til og så kjøre squeezebox? dette vil jo bli akkurat som en NAS...

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RedDevils
    Er det noen som har en løsning på et oppsett der en kan bruke squeezeboxen og spille forskjellig musikk i flere rom sammtidig?
    eks. 1.stue 2.kjøkken 3.bad 4.soverom
    Må jeg ha en forsterker til hvert rom (sone)? eller kan en kobble alt til en forsterker og styre sonene med squeezeboxen?
    kan jo bli fryktelig dyrt viss en må ha en forsterker til hver sone.

Det som er viktig er at jeg kan spille forskjellig musikk i di forskjellige sonene.
    Dersom du skal ha squeezebox-basert løsning på bad, kjøkken og soverom uten å ha anlegg der fra før, er vel Squeezebox Radio eller Boom de mest opplagte valgene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter fortsatt med å få brukt min Duet slik jeg ønsker. Det sliter med å få kontakt.

Tror dere den vil funke bedre med en XP PC?

Og sliter den pga jeg skrur av PCen hver dag, slik at den mister kontakten med squeezeserveren, dette selv om jeg har skrudd av fjernkontroll og squeezeboxen.

Blir aldri klok på denne.

Sitter å funderer på om jeg skal skaffe meg en liten mini-itx PC for å kun kjøre dette på, men gidder ikke kaste bort 2-2500,- kroner ekstra hvis det forsatt skal være problemer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg den startet igjen.

Prøvde først, men fikk ikke kontakt, fikk kun prøv igjen.
    Dette er når lyset i fronten lyser blått.

Men når jeg tok ut strømmen på SBen, og trykket på min musikk, slik at den prøver å få kontakt med SB serveren, og jeg gjør dette før lyset blir blått få fikk jeg kontakt.

Hvis lyset ble blått så fikk jeg ikke kontakt.

Hvis det er løsningen, så er den dårlig, men får den i hvertfall til å spille.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo prøve å la PCen din stå på et par dager - uten å slå den av. Så slår du av og på Squeezeboxen din dann og wann - mens PCen hele tiden står på. Bare for å se hva som skjer. Det skal ikke ha noe å si om man slår av PC og/eller Squeezebox - de pleier å finne hverandre når alt er i gang igjen - men man kan jo aldri vite med data.....

Selv kjører jeg "bare" tre stykker Classic - pluss en Squeezebox Radio - men jeg blir neimen ikke klok på dem heller. Det kan gå bra et par uker uten problemer - og så slår plutselig bare lynet ned.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg den startet igjen.

Prøvde først, men fikk ikke kontakt, fikk kun prøv igjen.
    Dette er når lyset i fronten lyser blått.

Men når jeg tok ut strømmen på SBen, og trykket på min musikk, slik at den prøver å få kontakt med SB serveren, og jeg gjør dette før lyset blir blått få fikk jeg kontakt.

Hvis lyset ble blått så fikk jeg ikke kontakt.

Hvis det er løsningen, så er den dårlig, men får den i hvertfall til å spille.
    Hadde også en del sånne problemer som deg i begynelsen, men nå i det siste så har jeg ikke merket noe til dette. Jeg skrur faktisk av strømmen til hele anlegget når det ikke er i bruk. Så SB'en får alltids en restart før jeg hører på musikk. Den første tiden var jeg VELDIG plaget med dette å ville bare kaste hele box'n på dynga. Men av en eller annen rar grunn så har det ikke skjedd på gud vet hvor lenge

Ikke gi opp håpet enda
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får opp ny opdatering hver eneste gang jeg skrur på kontrolleren, flere dette skjer med? begynner å irritere meg!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned siste SBS 7.5 og prøv om ikke det hjelper. Da får du siste FW til Controlleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen gode plugin og anbefale, samt si litt om hva de gjør?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen har bruk for en controller så har jeg en slik liggende. Er ubrukt, så bare å ta kontakt.

Men lurer fortsatt på om det er noen gode plugins å anbefale her.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har store problemer med å få Duet fjernkontrollen og mottakeren til å fungere skikkelig sammen hele tiden.

Dette problemet vil vel forsvinne hvis jeg hadde hatt SB Touch? Da denne enheten blir enkeltstående osv. Eller hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan squeezeboxen kobles rett til en effektforsterker ala BB1235? Eller må den først kobles til en forforsterker?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan kobles direkte til forsterker, men med digital volumkontroll vil du få dårligere lydkvalitet. Ett hakk bedre er det om du kobler via forforsterker eller direkte til en integrert forsterker. Mens beste resultat får du om du også har en ekstern DAC, eller en integrert forsterker med innebygget DAC. Men sistnevnte er det ikke så mange å velge mellom i markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 problem

Det har oppstått 2 irriterende endringer på min squeezebox kontrol.
    1. Album bildene har forsvunnet ved siden av albumtittelen. Bildet dukker først opp ved avspilling. Har ingen ide hvorfor dette har skjedd og klarer heller ikke å løse dette i innstillingene.

2. Artister som hører til under samleplater står nå oppført på under artistlisten. Har prøvt i innstillingene å endre dette, men uten suksess. Blir utrulig mange artister å bla igjennom.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av madshaa
    Det har oppstått 2 irriterende endringer på min squeezebox kontrol.
    1. Album bildene har forsvunnet ved siden av albumtittelen. Bildet dukker først opp ved avspilling. Har ingen ide hvorfor dette har skjedd og klarer heller ikke å løse dette i innstillingene.

2. Artister som hører til under samleplater står nå oppført på under artistlisten. Har prøvt i innstillingene å endre dette, men uten suksess. Blir utrulig mange artister å bla igjennom.
    Punkt 2 så må du ok inn å tagge om.

Har lagt merke til hos meg at når jeg har fått det som jeg liker det på min iPod, så er det litt annerledes her. De jeg selv har endret korrekt er riktige. Men de som iTunes har stått for taggingen av så blir enkelte av dem ukorrekte. Det er for mye info i taggene, og de bruker litt forskjellig del av dem virker det som.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tagging

Punkt 2 så må du ok inn å tagge om.

Har lagt merke til hos meg at når jeg har fått det som jeg liker det på min iPod, så er det litt annerledes her. De jeg selv har endret korrekt er riktige. Men de som iTunes har stått for taggingen av så blir enkelte av dem ukorrekte. Det er for mye info i taggene, og de bruker litt forskjellig del av dem virker det som.
    Jeg har brukt Tag & Rename, men at fungerte fint for en stund siden er det jeg ikke forstår noe av.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hadde også en del sånne problemer som deg i begynelsen, men nå i det siste så har jeg ikke merket noe til dette. Jeg skrur faktisk av strømmen til hele anlegget når det ikke er i bruk. Så SB'en får alltids en restart før jeg hører på musikk. Den første tiden var jeg VELDIG plaget med dette å ville bare kaste hele box'n på dynga. Men av en eller annen rar grunn så har det ikke skjedd på gud vet hvor lenge

Ikke gi opp håpet enda
    +1. Hadde masse problemer en stund, men de bare forsvant. Vent en uke, så går det smuud.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    +1. Hadde masse problemer en stund, men de bare forsvant. Vent en uke, så går det smuud.
    Er rart med det der.. virker som den fikser seg selv...
    Magiiicooooo

Mvh
    Svein S

Side 81 av 108 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •