Squeezebox Duet - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2146
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Nå får jeg ikke forbindelse mellom fjernkontroll og squeezebox.Når jeg søker på nettverk finner ikke fjernkontroll noenting.Den søker,men ingen nettverk dukker opp.
    Har ingen problemer med å spille av musikk så lenge jeg bruker squeezesenter fra pc.
    Hadde akkurat samme problem for en uke siden.
    Jeg måtte slette nettverksforbindelsen i controlleren, og sette den opp på nytt.
    Så måtte jeg ta ut strømmen på Squeezeboxen i 30 sekunder, og starte den opp igen.
    Så fant de hverandre.

Men ja.
    Jeg synes SqueezeBox Duet systemet er veldig ustabilt.
    Hver gang jeg har rotet med noe nettverk her hjemme, så er det alltid SqueezeBox Duet-systemet som krever mye oppmerksomhet for å komme igang igjen.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg oppe å går igjen etter tipsene jeg fikk her inne Men som Tor sier,synes jeg også squeezeboxen er ustabil.
    Har nå fått koblet meg opp med Range Expander,men må inntil videre kjøre med usikret nettverk.
    Klarte ikke å få det til viss jeg skulle sikre Expanderen med wpa
    Har nå holdt på i to hele dager å bare må ta meg en pause,blir helt ør i hodet

Har sikkert hele nabolaget på mitt nett snart,men får ta ei økt litt seinere for å se om jeg også klarer å fikse det siste problemet.
    Finnes det program der jeg kan se hvem som bruker mitt nett??

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et skudd veldig fra hoften - dette kan jeg lite om - men da jeg slet med dette i f.m. min nyinnkjøpte Squeezebox Radio, fant jeg helt tilfeldig ut at authentication-modus "Shared Key" på routeren skapte problemer i f.m. kryptering. Et bytte til modus "Both"/"Open system" løste problemene. Skapte sikkert nye, også - hehe - men det man ikke vet noe om, har man ikke noe vondt av. Endrer du i routeren, må du endre på PCen - og eventuelt på Range Extenderen også - men det vet du sikkert.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en forhåndsdefinert WPA-TKIP nøkkel.
    Den klarer i hvertfall ruter og SqueezeBox Duet Systemet fint.
    (Kjører også med "ikke annonser nettverk")

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører kryptert nå, men mesteparten av ifjor kjørte jeg ukryptert, fordi jeg da ellers ikke fikk en av de to boksene mine på nettet. Men da kjørte jeg med skjult SSID og Mac-filter, så sikkerheten var ikke så aller værst likevel.

Nå fikser den WPA2 kryptering lett, av en eller annen grunn, og er dønn stabil.

Nettverk og skvisboks er ikke alltid forutsigbar nei.

Har følelsen av at spilleren normalt er stabil nok, men er (litt for) lite robust mht nettverksproblemer (de man ikke visste at man hadde). Og det er ganske åpenbart at problemene varierer med hvilken versjon av squeezezerver man kjører.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Bare hyggelig hvis mine erfaringer kan bidra. Dessverre litt strevsomme erfaringer m.h.t. det datatekniske -men det er motgang man lærer av, er det ikke så.

Nå har jeg fått kontakt med svigersønnen min - og han har installert et par Devolo dLAN AVplus, som han kjøpte på Komplett.no. De har fungert prikkfritt siden i fjor sommer eller der omkring.

Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVplus Powerline Starter
    Har prøvd de Jensen Homelink 3200 fordi de hadde disse i butikk nær der jeg bor,men siden rommet der router og pc står hadde en annen kurs enn stua,funket det ikke

Vet du om de som du anbefaler å som svigersønnen din har montert er avhengig av å være på samme kurs?

Bor i helt ny leilighet så ledningsnettet bør være bra

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått nytt nettverk og får ikke hørt på spotify med Duet lenger, men jeg får hørt på radio og fra Itunes.

Når jeg legger inn sånn kode på Tune In URL på Squeezebox Server så kommer koden opp på skjermen men så stopper det helt opp.
    Det står Connection timed out etter at den han prøvd å finne informasjon.

Hva gjør jeg?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Har prøvd de Jensen Homelink 3200 fordi de hadde disse i butikk nær der jeg bor,men siden rommet der router og pc står hadde en annen kurs enn stua,funket det ikke

Vet du om de som du anbefaler å som svigersønnen din har montert er avhengig av å være på samme kurs?

Bor i helt ny leilighet så ledningsnettet bør være bra
    Jeg skal sjekke dette med svigersønnen min for sikkerhets skyld - men underbevisstheten tror at det kan være to forskjellige kurser - én kurs til et av soverommene hvor PCen står - og en annen kurs til stuen hvor router og Duet står. Kommer tilbake straks jeg vet noe mer.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Børni;
    Jeg bruker Jensen Homelink 3200 her hjemme. Den ene står på en kurs i kjelleren og den andre på en kurs oppe i stuen. Dette fungerer helt fint. Har også hatt de tilkoblet noen andre kurser i huset uten problemer. Har du prøv dem ut i samme stikk/kurs for å se at de har kontakt? (Jeg gjorde det og koblet til en pc for å se at dem hadde kontakt før jeg flyttet rundt på den ene.)

En årsak som kan være sannsynlig er at de kursene du ønsker å koble mot går på forskjellige faser i sikringsskapet. Da vil jeg anta at du vil få problemer uansett hvilken type/produsent av slike powerlineadaptere du bruker. (Du vil kun ha en felles leder i stedet for 2 mellom powerlineadapterne.) Tror dessverre det er vanskelig å finne ut hvilke faser hver enkelt av kursene er koblet til. (Vi har noe som kalles 2-fase inn til huset, hvilket tilsier at det er 3 strømførende "kabler" inn og hver kurs kobles så mot 2 av 3 på "andre siden av sikringene i sikringsskapet. (Veldig forenklet forklaring...))

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,de er prøvd på samme kurs å da hadde jeg grønt lys,men så snart jeg flyttet til stua å en annen kurs ble det rødt.
    Kjenner elektrikeren som gjorde jobben her i huset om han ser noen muligheter for å få til stue/kontor på samme kurs

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akuratt skaffet meg Duet, men ikke fått den opp å gå enda fordi jeg akuratt har byttet router som ikke har switch mulighet, så jeg venter på en switch jeg har bestilt.

Men når man lader fjernkontrollen, skal det vise noe i displayet da?

Når jeg setter den i laderen, så er det ingen indikasjon på at den blir ladet.
    Den starter når jeg trykker start på den, men tenkte å få ladet den fullt opp før jeg starter med å få den opp å gå til helgen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv problemer med ladingen på min.
    Jeg heller fikk ingen respons da jeg prøvde lade min fjernkontroll.Til meg viste det seg at den ikke får skikkelig kontakt med polene når jeg bare setter den rett i basen.Jeg må vippe den litt frem å låse den med en papirkile mellom basen og fjernkontrollen.
    Ikke sikkert du trenger en kile,men litt justering før den får kontakt kan være nødvendig.Du skal høre et lite pip når du får kontakt å du skal også se at den lader i displayet.
    Syns i hele tatt at det er så mye problemer med min squeezebox at jeg vurderer andre alternativer.

PS:Batteritiden er forøvrig talentløs dårlig!!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også søkkplaga med ladinga på min kontroller, men generelt spørsmål til alle der ute med Duet...
    Hvor lenge varer batteriet på kontrolleren deres? føler att mitt tappes veldig fort å den ustabile ladingen kan foresake att batteriet rett å slett blir ødelakt.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men når man lader fjernkontrollen, skal det vise noe i displayet da?
    Man kan velge i innstillinger på kontrollen hva den skal vise når den lader.
    (Klokke, bilder, intet osv....)

Som ny viser den ingenting.

Jeg har aldri hatt problemer med lading av kontrollen.
    Bare jeg mister den ned i laderen, så går den igang. Ingen ting med på skrå eller vippes eller noe.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg setter min i ladarn kommer det en lyd sånn at den sier ifra at den lader,

Jeg vet ikke hvor mange timer min kontroll varer, men jeg syns det er lenge nokk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Når jeg setter min i ladarn kommer det en lyd sånn at den sier ifra at den lader
    Sånn er min også: alltid starter ladingen automatisk, og med lydsignal. Er det ikke helt match her, ville jeg levert den sporenstreks inn og krevd ny. Ellers vil du alltid ergre deg litt...?

Når det gjelder batteritiden, så er det en vedtatt sannhet at den er litt dårlig på Duet'n. Særlig hvis man bruker controlleren aktivt og kun den. Mange bruker nok også en laptop eller en iphone som ekstra styringsdings for receiveren. Da blir det ikke så farlig, og man sparer også på batteriet.

Jeg syns batteriet holder til en formiddagssession ELLER en kveldsstund med aktiv bruk. Ikke begge deler uten lading imellom. Jeg har som rutine at den står og lader om natta.

Det skal være en strømspareinnstilling et sted (husker ikke hvor i farten) hvor man kan velge om controlleren alltid er på nett eller ikke.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Så er det på an igjen.

Klokken 23:00 installerte jeg PS3 Media Server.
    Enkelt og fint program. Nå streamer jeg alt fra PC til PS3, men real time transcoding.

Men gjett hvile av-enhet her hjemme som ikke virker nå.

Riktig. SqueezeBox duet har gått ned.

Har nå satt 2 timer og forsket, restartet ruter, SqueezeBox, Slim services osv.

NOPE!

Ikke mulig å få Squeezeboxen på nett igjen.

Takk Logitech.
    Det her Squeezeboxsystemet er så ustabilt at det ikke er verdt en skjit.

Hver gang jeg roter litt med nettverket, så faller ALLTID Squeezebox ut, og det tar dagevis med forskning or resetting, før det plutselig bare virker igjen uten forklaring.

Nå er klokken 02:43, og jeg gidder ikke mere.
    Takk for 2-3 timer i dass, uten resultat.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingenting som virker.
    Satt system restore på PC.
    Ingen forskjell.

Hurra, junior står opp om 3 timer.
    Går i seng nå.
    SqueezeBox suger ræv!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er synd (og litt rart) at det er så mange som har problemer med å få SB Duet til å virke stabilt.

For å at andre evt skal kunne gi litt tips til feilsøk så kanskje dere kan si noe om følgende:
    Har dere andre SB produkter som fungerer mens denne er nede, eller bare denne? Hvilken SB Server versjon bruker dere? Hvilken firmware på SB Duet'en, hvilken type oppkobling mellom SB Duet og server? Er SB Controller satt opp mot Duet eller mot det trådløse nettet? Hvilke spec's er det på pc/NAS som kjører squeezecenter, og brukes denne til andre "krevende" oppgaver? (SqueezeServer er ikke en krevende prosess for pc'ene.)

Ang. lading av SB Controller, på min er det også dårlig kontakt i laderen. Løsningen har vært å stikke ned et lite papirstykke på baksiden av den når den skal lades. (Bruker dog ikke SB Controller lenger, den beholdes kun til eventuellt oppsett av SB Duet'er.)

Hos meg er 2 av mine avspillingspunkter SB Duet'er.
    Den ene er koblet via PowerLine adaptere/LAN og virker dønn stabilt. Her har jeg hatt problemer 2 ganger de siste årene (etter omkoblinger av nettverk.), da har jeg trykket på knappen forran på SB'duet'en til den starter å blinke og så har den kommet opp etterhvert og blitt synlig i SqueezeServer/Controller/Ipod med Ipeng.
    Den andre kommuniserer via WLAN (gjennom 2 betongvegger) og her trekkes også strømmen ut gjevlig pga bruk av stikk til andre formål. Denne kommer også opp "automatisk" igjen når den kobles opp.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Fortsatt ingenting som virker.
    Satt system restore på PC.
    Ingen forskjell.

Hurra, junior står opp om 3 timer.
    Går i seng nå.
    SqueezeBox suger ræv!
    Det er en grunn til at jeg gikk over til sonos. Har ikke hatt noe problem siden.

Side 77 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •