Squeezebox Duet - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2146
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller Børni kan flytte Squeezebox dit routeren står - helt midlertidig, naturligvis - og se om det hjelper at signalstyrken går opp. Om han da ikke kan kjøre signalene gjennom hifien, har han kan hende en hodetelefonfonforsterker som han kan koble til - bare for å høre om stabiliteten bedrer seg.

Hvis signalstyrke viser seg å være problemet, og det er uhensiktsmessig med kabler til Squeezeboxen(e), kan Børni løse problemet slik datteren min og mannen hennes har gjort det der de bor.

I en vinkeformet leilighet med dobbelt armert betongvegg mellom arbeidsrommet - der PC og router står - og stuen - der hifien står - er det minimalt med direkte trådløse signaler til Squeezeboxen. Problemet er løst ved å bruke strømnettet til å formidle datasignalene til punkter i huset som gir bedre dekning av de trådløse signalene.

Man plugger inn en data-"dings" (den har sikkert en benevnelse, men jeg har ikke det i hodet akkurat i øyeblikket) i stikkontakten på PCrommet og en i stikkontakten i f.eks. stuen - kobler PCen til den ene "dingsen" og routeren til den andre - og lar signalene gå gjennom strømnettet før de kastes ut i luften til bruk på Squeezebox og laptop. Fungerer aldeles utmerket og er veldig stabilt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Eller Børni kan flytte Squeezebox dit routeren står - helt midlertidig, naturligvis - og se om det hjelper at signalstyrken går opp. Om han da ikke kan kjøre signalene gjennom hifien, har han kan hende en hodetelefonfonforsterker som han kan koble til - bare for å høre om stabiliteten bedrer seg.

Hvis signalstyrke viser seg å være problemet, og det er uhensiktsmessig med kabler til Squeezeboxen(e), kan Børni løse problemet slik datteren min og mannen hennes har gjort det der de bor.

I en vinkeformet leilighet med dobbelt armert betongvegg mellom arbeidsrommet - der PC og router står - og stuen - der hifien står - er det minimalt med direkte trådløse signaler til Squeezeboxen. Problemet er løst ved å bruke strømnettet til å formidle datasignalene til punkter i huset som gir bedre dekning av de trådløse signalene.

Man plugger inn en data-"dings" (den har sikkert en benevnelse, men jeg har ikke det i hodet akkurat i øyeblikket) i stikkontakten på PCrommet og en i stikkontakten i f.eks. stuen - kobler PCen til den ene "dingsen" og routeren til den andre - og lar signalene gå gjennom strømnettet før de kastes ut i luften til bruk på Squeezebox og laptop. Fungerer aldeles utmerket og er veldig stabilt.
    Tror du tenker på ett produkt som heter Homeplug. selges hos komplett og PS blant annet. Kablet versjon bør være lett å få nær SB, og dermed slipe lange nettverkskabler.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om det er noe slikt jeg tenker på, ja. Datteren min har valgt å bruke den trådløse routeren - innkoblet i et slikt oppsett - til å fordele signalene til Squeezeboxen også - men det er av rent praktiske hensyn, bl.a. p.g.a. møbleringen i stuen, plassering av stikkontakter - samt at de uansett hadde behov for en trådløs router i nærheten, ettersom både hun og mannen hennes er flittige brukere av lap-top. Men man kan naturligvis koble Squeezeboxen direkte - da blir man helt uavhengig av trådløs router i musikkformidlingen.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg er litt usikker på hvor problemet ligger, men jeg mistenker recieveren til logitech kommer ut på viddene når jeg kjører NRK lokalradio (P1 Rogaland) over lang tid.

I utgangsunktet er det nokså laber kvalitet på sendingen til NRK (160kbps CBR), men når jeg kjører en stream i dagesvis da blir lyden tilslutt ganske fjern. Diskant spesiellt kommer i ulage og i det hele høres det ut som om en gammel reiseradio satt inn i en hermetikkboks.:evil:

Løsningen for å få lyden tilbake til normal ganske enkel å stoppe radiostreamen og aktivere/starte den på ny igjen (har lagt denne kanalen inn i favoritter). Min teori er at Recieveren får noe tull med intern-bufferet og mister en form for sync i lyden. Ved å restarte radiokanalen tømmes buffer og lyden blir normal igjen. Det merkelige er at det kun skjer med NRK P1 Rogaland her i huset. Stream fra egen musikk eller andre radio-kanaler har ikke trigget denne hermetikklyden.

Noen andre som har tilsvarende erfaringer?
    Jeg ble veldig nysgjerrig her: hvor lenge må du spille før problemet melder seg? Bare for å teste radiostasjonen din, satte jeg den på i går ettermiddag - og den låt stadig helt utmerket da jeg slo av anlegget sent i går kveld (litt over midnatt). Å kjøre Squeezeboxen flere dager i strekk er uansett lite aktuelt her - mine Squeezeboxer blir slått av hver kveld. Det eneste jeg kan si, er at over en 12-14 timer på samme radiostasjon har jeg ikke merket noen som helst poblemer. Verken med NRK eller med andre stasjoner.
    Jeg bringer denne problemstillingen opp igjen. For noen dager siden switchet jeg om to duet'er her i husstanden for å se om det var et problem relatert til hardwaren. Det var det ikke. Samme symptomer er gjeldende på den andre også.

Men akkurat nå fikk jeg problemet 'live' og vet ca hva som skjer: Det kom noen drop i streamen fra NRK eller i infrastrukturen her i husstanden. Radioen mutet, det gikk en 8-10 sek så startet den på ny (fremdeles OK lyd), stoppet igjen noen sekunder og kom så tilbake med hermetisert kvalitet. Det ser ut for meg som om duet'en ikke klarer å håndtere buffer skikkelig når det blir sporadiske drop stream. Da jeg restartet streamen fikk jeg høre de siste 10 sekundene på ny, jeg hadde mer gjettet på at jeg ville miste tilsvarende. Ikke helt klok på denne oppførselen.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mannen med den problemfylte squeezeboxen tilbake med oppdateringer på hvordan det går
    Har nå flyttet squeezebox på pcrom å bruker en Beresford dac som forsterker til mine hodetelefoner.Signalstyrken er nå på 93% å spiller foreløpig som en drøm.Skal la squeezebox spille både fra musikksamling og radio over en periode for å se om det var signalstyken som var mitt problem.

Viser det seg at det er signalstyrken som har gjort boksen ustabil skal jeg anskaffe meg en slik Homeplug som det er blitt referet til,slik at jeg fortsatt kan ha squeezebox på stua sammen med mitt dyrebare anlegg

Takker alle som har tatt seg bryet verdt med å hjelpe meg!!!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Tror du tenker på ett produkt som heter Homeplug. selges hos komplett og PS blant annet. Kablet versjon bør være lett å få nær SB, og dermed slipe lange nettverkskabler.
    Har sett litt på dette,men det er en jungel der ute av alternativer

Noen som kan være så hjelpsom å anbefale,gjerne med link til hvor jeg får kjøpt produktet,hva jeg skal kjøpe.Til meg blir det bare aktuelt å få bedre styrke til squeezeboxen som står ved stereoanlegget på stua,mens pc står på kontoret sammen med router.

Har jeg forstått produktet rett viss det ikke blir behov for nå annet på stua enn den "dingsen" man plugger i strømuttaket?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert en Range Extender.

Jeg kjøpte en slik Range Extender.
    Den blir bare satt i en stikkontakt midt mellom ruteren og der du ønsker signal.

Vi har et langt smalt hus.
    Ruteren står i hjørnet af huset.
    Midt i huset står range extenderen på kjøkkenet, og nå har vi tråløst nett med godt signal til langt ut i garasjen på andre siden av huset.

(Må innrømme at jeg i et svakt øyeblikk når vi hadde flyttet inn, missbrukte denne range extenderen litt. Mens vi ventet på å bli tilkoblet ADSL, fikk vi inn en fjern nabo sitt nettverk borte i hjørnet av stuen våres.
    Så hengte jeg opp extenderen i hjørnet av stuen, og huset vårt snyltet på et usikret nettverk langt borte i gaten).

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni

Noen som kan være så hjelpsom å anbefale,gjerne med link til hvor jeg får kjøpt produktet,hva jeg skal kjøpe.Til meg blir det bare aktuelt å få bedre styrke til squeezeboxen som står ved stereoanlegget på stua,mens pc står på kontoret sammen med router.

Har jeg forstått produktet rett viss det ikke blir behov for nå annet på stua enn den "dingsen" man plugger i strømuttaket?
    Jeg skal sjekke med datteren min hvilken modell hun og mannen hennes bruker. Den de har, fungerer helt knirkefritt. Regner med å kunne få tak i henne i løpet av helgen.

Velger du å gå for denne løsningen, får du en liten boks i stikkontakten - noe à la den klumpen du har på strømforsyningen til Squeezeboxen - og derfra bruker du en vanlig datakabel til Squeezeboxen.

Ellers vil sikkert en Range Extender som nevnt av Tor Rasmussen ovenfor, kunne fungere. Vi bruker slike Range Extendere der jeg jobber - en stor bygning med betongvegger og betong etasjeskiller - men de er nok av en litt annen kaliber enn den som er nevnt i tråden. Muligens ikke lette å gjemme bort heller, slike Range Extendere.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier folkens.Takk til både Tor og Ulf!!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bringer denne problemstillingen opp igjen. For noen dager siden switchet jeg om to duet'er her i husstanden for å se om det var et problem relatert til hardwaren. Det var det ikke. Samme symptomer er gjeldende på den andre også.

Men akkurat nå fikk jeg problemet 'live' og vet ca hva som skjer: Det kom noen drop i streamen fra NRK eller i infrastrukturen her i husstanden. Radioen mutet, det gikk en 8-10 sek så startet den på ny (fremdeles OK lyd), stoppet igjen noen sekunder og kom så tilbake med hermetisert kvalitet. Det ser ut for meg som om duet'en ikke klarer å håndtere buffer skikkelig når det blir sporadiske drop stream. Da jeg restartet streamen fikk jeg høre de siste 10 sekundene på ny, jeg hadde mer gjettet på at jeg ville miste tilsvarende. Ikke helt klok på denne oppførselen.
    Snurrig er bare forbokstaven, ja. Jeg mener - det må være flere enn deg som har slike drop i datastrømmen når de lytter på nettradio. Det skjer hjemme hos meg også - om enn forbausende sjelden. Hos meg stopper ganske enkelt Squeezeboxen å spille når slikt skjer - så gir den beskjed i displayet om at den strever med rebufring - og så spiller den helt normalt igjen. Hvis det gjentar seg, og gjentar seg, og gjentar seg..... tar jeg det for gitt at den valgte kanalen har en dårlig dag og velger noe annet. Men jeg har aldri hørt om at noen av dem jeg kjenner som har Squeezeboxer - og det begynner å bli en del - har opplevd at lyden forandrer seg og blir hermetisert, som du tydeligvis sliter med.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier folkens.Takk til både Tor og Ulf!!!
    Bare hyggelig hvis mine erfaringer kan bidra. Dessverre litt strevsomme erfaringer m.h.t. det datatekniske -men det er motgang man lærer av, er det ikke så.

Nå har jeg fått kontakt med svigersønnen min - og han har installert et par Devolo dLAN AVplus, som han kjøpte på Komplett.no. De har fungert prikkfritt siden i fjor sommer eller der omkring.

Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVplus Powerline Starter

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kjøpte en slik til en venn nylig som var redd stråling: Elkjøp - Jensen multimedia adapter
    Den virker helt fint hos henne. Det fins noe billigere bokser også, under andre navn enn "homeplugg" også.
    Men vær obs på at de virker ikke godt i absolutt alle hjem. Det avhenger av kvaliteten på ledningsnettet i heimen din, og om de to strømuttakene er på forskjellige kurser mm. Derfor er det kjekt å kjøpe den på elkjøp eller annen butikk, fordi det da er så lett å gå tilbake med den. (Men fordi så mange gjør nettopp det, har mange elektronikk-butikker nærmest sluttet å føre sånt, ser det ut som).

Men jeg ville, hvis jeg var deg, først prøvd å gjort noen småendringer på plasseringen til ruter og/eller squeezebox. Dert skal ofte ikke så mye til for å få bedret signalkvaliteten. Vri litt på antennene, for eksempel. Kanskje du slipper "styret" og ekstrautgiften.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av svendbjarne; 07-22-2015 kl 23:48

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Har også hatt mye problemer med streaming av radio, men KUN nrk. Etter en del kontakt med slimdevices og litt testing selv fant jeg ut at det er OGG-strømmene til NRK som er korrupte, det er ikke noe galt med squeezeboxen.
    Ja, men det er jo dette som er så rart. Jeg hører mye på NRK, jeg også - via Squeezeboxene mine - og jeg opplever så å si aldri at det er noen problemer. Ikke med NRK - ei heller med det store flertall av de øvrige nettradiokanalene der ute.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har aldri hørt om at noen av dem jeg kjenner som har Squeezeboxer - og det begynner å bli en del - har opplevd at lyden forandrer seg og blir hermetisert, som du tydeligvis sliter med.
    Jeg føler meg litt ensom i denne problemstillingen, ei heller på slimdevices sitt forum finner jeg noen med tilsvarende lyd degradering. Vurderte å melde det inn til slimdevices, men jeg tror mest problemet ligger i ogg-streamen til NRK som svendbjarne nevner. Det er kun lokal-radio NRK jeg har opplevd problemet, alle andre (inkl riksdekkende stream fra NRK) snurrer uten problem.

Må vi arrangere en facebook-pressgruppe for å få en bedre kvalitet på stream fra NRK?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler meg litt ensom i denne problemstillingen, ei heller på slimdevices sitt forum finner jeg noen med tilsvarende lyd degradering. Vurderte å melde det inn til slimdevices, men jeg tror mest problemet ligger i ogg-streamen til NRK som svendbjarne nevner. Det er kun lokal-radio NRK jeg har opplevd problemet, alle andre (inkl riksdekkende stream fra NRK) snurrer uten problem.

Må vi arrangere en facebook-pressgruppe for å få en bedre kvalitet på stream fra NRK?
    Jeg har også hatt problemer med glitching og utfall på OGG-strømmen fra NRK Hordaland (via media.hiof.no) og direktestrømmen (straumr.nrk.no). Jeg har da sendt mail til webmasteren på media.hiof.no, og da har det blitt fikset. Forstod det sånn at det var straumr.nrk.no som hadde problemer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått bekreftet at det var de trådløse signalene som var for svake skaffet jeg meg en Range Extender idag.Nå har jeg brukt hele dagen på å få den opp,ikke bare plug and play nei!!!!
    Signalet ble glimrende,men nå er et annet problem relatert til squeezebox dukket opp.
    Nå får jeg ikke forbindelse mellom fjernkontroll og squeezebox.Når jeg søker på nettverk finner ikke fjernkontroll noenting.Den søker,men ingen nettverk dukker opp.
    Har ingen problemer med å spille av musikk så lenge jeg bruker squeezesenter fra pc.
    Ser når jeg trykker på diagnose knappen på fjernkontroll så kan den ikke sende ping,bibliotek er ikke koblet til,dns mislyktes osv....
    Må nok engang spørre etter ekspertise på dette eminente forum!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har opplevd lignende.
    Kan ikke se hva som er fikset, men det er ikke sånn lenger.
    Kan det være en midlertidig svak trådløs link som trigger en komprimering?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg søker på nettverk finner ikke fjernkontroll noenting.Den søker,men ingen nettverk dukker opp.
    Jeg kjenner ikke til denne Range Extender, og hva den eventuelt gjør med nettverket ditt.
    Men muligens kan det lønne seg å prøve med å gjenopprette fabrikkinnstillingene på controlleren. Altså begynne forfra.

Først få fjernkontrollen på nett, deretter skvisboksen.
    Hvor har du serverprogrammet, forresten?

Kanskje til og med restarte ruteren?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått bekreftet at det var de trådløse signalene som var for svake skaffet jeg meg en Range Extender idag.Nå har jeg brukt hele dagen på å få den opp,ikke bare plug and play nei!!!!
    Signalet ble glimrende,men nå er et annet problem relatert til squeezebox dukket opp.
    Nå får jeg ikke forbindelse mellom fjernkontroll og squeezebox.Når jeg søker på nettverk finner ikke fjernkontroll noenting.Den søker,men ingen nettverk dukker opp.
    Har ingen problemer med å spille av musikk så lenge jeg bruker squeezesenter fra pc.
    Ser når jeg trykker på diagnose knappen på fjernkontroll så kan den ikke sende ping,bibliotek er ikke koblet til,dns mislyktes osv....
    Må nok engang spørre etter ekspertise på dette eminente forum!!
    Prøvd med en "hard reset" av fjernkontrollen? Ta ut batteriet.

Side 76 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •