Squeezebox Duet - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 2146
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Man, glem nå det ordet "consolen".....det har ikke noe med saken å gjøre jo.
    Eier du en Duet har du vel innstallert "SqueezeCenter" på din pc, ellers kan du jo ikke bruke din Duet til noe som helst!
    Squeezecenter er softwaren til din Duet, herfra styres alt, innstillinger, bibliotek osv osv. Har du lastet ned Squeezecenter?
    har du i det hele tatt lest manualen???

På din pc trykker du "Start", da "kjør", da taster du "CMD", og da kommer der en rute opp på skjermen din, da taster du "ipconfig", trykker ENTER og du får opp en rute med ip adressen på din pc.
    Det er denne ip adresse du skal legge inn i SqueezeCenter under "Favourites" i "Internet Radio". Der limer du ip adressen inn i den lille ruten under "Find URL". Du kan da endre navnet på den til "Spotify"......ferdig.

Jeg skal ha gjort alt riktig nå. Jeg er inne på SqueezeboxServer nå og prøver å legge in den derre tallkoden. Jeg har prøvd masse tall men får det ikke til.

Skal jeg bruke koblingslokal IP6-adresse? der står det 14 tall og noen bokstaver.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fjernstyrt pcen til hoppe, å lakt alle filene der di skal. Har fått opp den kula til høyre i start linja.
    Den viser blått, så det betyr att den er "idle".
    når vi prøver å streame, så stopper den etter 30sec å begynner på nytt, evt stopper opp.
    i den kula så er det "localhost" som står som ip adresse, å ettersom jeg forstod så skulle det være maskinen sin ip som skulle stå der.
    Husker ikke selv hvordan jeg gjorde det på min pc, hadde samme problemet.
    Noen som kan forklare? så skal jeg fortsette jobben

har også prøvd å åpne en port i brannmuren, å dette hjalp heller ikke.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er nå løst
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil takke HK Xclio for hjelpen. En kjempeflink kar som kan dette og en som man kan stole på. Uten han hadde jeg ikke fått til dette med spotify.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få squeezeboxen event en ipod touch til å bytte musikken på Spotify når man bruker DSbridge samme med squeezebox?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Er det mulig å få squeezeboxen event en ipod touch til å bytte musikken på Spotify når man bruker DSbridge samme med squeezebox?
    Det har jeg prøvd, men finner ingen måte å få det til å fungere på :S

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor får jeg melding om at "jeg akkurat har oppradert FW til 7.4" hver gang jeg skrur på Duet'en? Kommer jo opp hver gang. Hadde da holdt at den meldingen kom opp kun en gang etter at jeg hadde oppgradert.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Hvorfor får jeg melding om at "jeg akkurat har oppradert FW til 7.4" hver gang jeg skrur på Duet'en? Kommer jo opp hver gang. Hadde da holdt at den meldingen kom opp kun en gang etter at jeg hadde oppgradert.

Samme får jeg :S

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som er plaget med att kontrolleren eller squeezesrver ikke finner box'n?
    Jeg er plaget med dette hele tiden, å kan ikke telle på mine fingre hvor mange ganger jeg har resetta alt bare på den siste mnd...

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Samme får jeg :S
    Burde vel være mulig å fjerne tror du ikke? Sikkert over 2 måneder siden jeg oppgraderte men får fortsatt den meldingen:???:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Burde vel være mulig å fjerne tror du ikke? Sikkert over 2 måneder siden jeg oppgraderte men får fortsatt den meldingen:???:
    Er ikke det bare en Beta versjon? Kan hende den blir fjernet når den årntlige kommer.

Mvh
    Svein S

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke lese hele denne tråden.

Sitter å vurderer denne om dagen. Har i dag "Logitech Wireless Music DJ", men denne får jeg ikke til å fungere mot Windows 7 (64-bit), heller ikke fått noe respons fra Logitech. Så da må jeg nok oppgradere.

Er folk fornøyd med denne?

Noen som også har testet den jeg har og vil gi en kjapp liten sammenligning.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med Squeezebox .

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Orker ikke lese hele denne tråden.

Sitter å vurderer denne om dagen. Har i dag "Logitech Wireless Music DJ", men denne får jeg ikke til å fungere mot Windows 7 (64-bit), heller ikke fått noe respons fra Logitech. Så da må jeg nok oppgradere.

Er folk fornøyd med denne?

Noen som også har testet den jeg har og vil gi en kjapp liten sammenligning.
    om du snakker om duet'en, så funker softwaren 'squeezebox server' finfint på win7 64bit. har heller ikke noen problemer med hverken basen eller håndkontrollen på wifi eller mot pc'en (med win7 64).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått påplass duet i dag, men eg finner ikkje ut korleis eg kopler den på trådbasert nett. Alt fungerer fint med wlan, men eg vil kople den på lan for å få det 100% stabilt. Noken tips?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du skal få valget om du konfigurerer receiveren pånytt, med nettverkskabel innkoblet.

1. Muligens holder det da om du holder inne knappen i midten av receiveren til den begynner å blinke rødt. Da får du muligens valget på kontrolleren når du skal velge squeezebox-receiver.

2. Ellers bør det gå om du først gjenoppretter fabrikkinnstillingene på controlleren, kobler den pånytt opp mot wifi-en og deretter gjør som punkt 1.

Jeg hadde en gang problemer med å få til wifi-kobling på en receiver, og gikk fram som ved punkt 2, mener jeg (litt lenge siden). Da fikk jeg det til. men muligens fins det mer elegante løsninger.

For tiden er jeg trådløs på begge boxene mine.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som sliter med delay opp imot Spotify? Har 3-5 sekunders delay.. Utrolig irriterende!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Flere som sliter med delay opp imot Spotify? Har 3-5 sekunders delay.. Utrolig irriterende!
    Tenker du på Delay'en som er når du bytter sang?

Mvh
    Svein S

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er den jeg tenker på. Samt at sangen hopper litt rett etter bytte.. Noen som har samme problemet? Kan det fikses?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Workaround for Norman antivirus og Squeezebox server

Mange har hatt eller har problemer med å kjøre Squeezebox server på en PC der Norman antivirus er installert. Jeg fant nettopp en slags løsning på Norman support forum. Norman antivirus internettbeskyttelse må avinstalleres for at Squeezebox server skal virke. Det er dette programmet som kontrollerer epost i sanntid mens de mottas fra internett. Åpne Norman dialogboksen, velg installer og oppdater, fjern merke i boksen for internett-beskyttelse.
    Se ellers Norman Support :: View topic - Squeezebox Server .
    Vennlig hilsen,
    Dag Henrik

Side 74 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •