Squeezebox Duet - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble til flere recivere trådløst.

Hei!

Sikkert ett enkelt spørsmål å svare på for mange her inne på forumet. Jeg skal koble til en ekstra reciver trådløst til mitt squeezebox system - men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.. Har søkt her på forumet, på slimdevices og på logitec's sine hjemmesider(+ lest i manualen) - men jeg kommer ingen veier! Jeg må innrømme att jeg ikke er noen dataekspert, så hvis jeg kan få en link eller en enkel(kjapp) trinnvis forklaring er jeg meget takknemelig! :-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for link! :-) Har prøvd fremgangsmåten, men fremdeles dukker ikke den nye reciveren frem under "choose player" menyen i controlleren eller i squeezebox server programmet. Har restartet den gamle reciveren, controller'n og server programvaren, og i despereasjon lagt inn plug in modulen "other players"(joda, data er ikke min sterkeste side)..

SB spillerene er koblet til en 5 år gammel PC med Windows Vista basic 32 bits OS.

Hvis ingen andre har noen tips, ser det ut til at Logitech kundeservice blir neste stopp.

Takk for all hjelp! :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av norton
    Hei!

Sikkert ett enkelt spørsmål å svare på for mange her inne på forumet. Jeg skal koble til en ekstra reciver trådløst til mitt squeezebox system - men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.. Har søkt her på forumet, på slimdevices og på logitec's sine hjemmesider(+ lest i manualen) - men jeg kommer ingen veier! Jeg må innrømme att jeg ikke er noen dataekspert, så hvis jeg kan få en link eller en enkel(kjapp) trinnvis forklaring er jeg meget takknemelig! :-)
    Fikset problemet! enkel og logisk løsning(når en fikk tenkt seg litt om..).

- Slå på fjernkontrollen.
    - Slå på fungerende reciver.
    - Resete fjernkontrollen.
    - Koble fjernkontrollen til det trådløse nettverket.
    - Velge spiller, og kjøre standard konfigurering.
    - Restarte PC(for synkronisering i SS 7.4.1).

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt me Squeezebox Duet og Spotify. Jeg får spilt Spotify helt normalt på maskinen, men via SB så detter det ut etter en 3-5 minutter. Etter noen sekunder igjen kan jeg starte igjen og spille noen minutter igjen.

Er det noen innstillinger jeg kan gjøre med squeeze server eller min egen tråløs router modem eller hva som helst ? Eller andre ting ?

Dette er oppsriften jeg har brukt, lakt inn av "Veggen" på Hifisentralen.

Ønsker å slå nok et lite slag for DSBridge for streaming av spotify til SB/TP under windows.
    Det funker utrolig fint og er lekende lett å få til å virke.

1. Last ned DSbridge fra denne linken:
    DSBridge - A simpler way to stream Spotify - Squeezebox : Community : Forums
    Pakk ut, og kopier filene DSound.dll og dsbridge.ini til /Programfiler/Spotify mappen.
    For best lydkvalitet, åpne filen dsbridge.ini i en teksteditor og endre mp3 raten til: MP3BitRate=320

2. Last ned lame mp3 enkoder versjon 3.98.2:
    Download LAME MP3 Encoder 3.99 : LAME MP3 Encoder is the best mp3 encoder
    Pakk ut, og kopier filen lame_enc.dll til /Programfiler/Spotify mappen.

3. Start spotify på normal måte og spill noe musikk.

4. I SC klikk Internet radio, åpne URL, legg inn: http://ipadresse:8124
    (Altså den lokale ip adressen på maskinen du kjører Spotify på, f.eks http://192.168.1.100:8124. Om dette er samme maskin som du kjørere SC på finner du denne under settings, information, server IP address).
    Legg til denne adressen i favoritter og kall den for Spotify så finner du den lett igjen.

DSbridge får med seg metadata og cover art, og flac støtte kommer i en fremtidig versjon så man slipper mp3 transkodingstap.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ikke Veggen sin oppskrift, streamer via Wave og har aldrig opplevd at det stopper opp.
    Har du sjekket innstillingene i Settings i SqueezeCenter, såsom buffer, mp3 No Limit, at den streamer flac under fil innstillinger osv.
    Det må være bufferen der går tom, må lades, og da løber den tom igjen, eller?
    Jeg har en knøtt liten D-Link router, aldrig hatt noe problem. Streamer du må du sette routeren til "Mixed Mode" eller bare "G", ikke bruk "N" om du har det, har jeg blitt fortalt....
    Har du lagt inn spørsmålet på Sentralen også?

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sikkert finne svaret på dette spørsmålet i denne tråden, men gav opp etter små 20 sider...

Jeg har nettopp tatt i bruk squeezebox duet, og NAS disk er på vei.. Spørsmålet er da.. Er det mulig å bruke dette å spille musikk fra NAS disken uten tråløst internett?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er ikke helt sikker, men det skal vel gå om du bare kobler sammen med kabel. Hvilken Nas er det? Du må kunne innstallere Squeezecenter softwaren på denne...
    Se side 16 i din manual, og her Network Design - SqueezeboxWiki
    Men hvorfor vil du ikke bruke trådløst da? Du mister vel muligheten for radio om du ikke er tilkoblet internett med Nas`en, men, det skal være mulig å velge server med fjernkontrollen slik at du kan bruke pc`en også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg skal på soundgarden i måro, og tenkte eg skulle kjøpe meg squeezebox boom til soverommet og ein squeezebox receiver til hjemmekinoanlegget. Desse tenkte eg å styre med ein ipod touch som eg har. Holder det å kjøpe ein receiver til stua, og sette den opp og styre den med ipoden, eller må eg ha ein squeezebox fjernkontroll for å få det til å virke? Litt unødvendig å invistere i ein duet visst eg kan spare 17-1800,- og gå for ein receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja

jobber litt med dette selv, men det skal være mulig å styre via iphone/touch.

kjøpe selv en sqeezebox duet i går, men vil gjerne bruke min ipodtouch til styring.

ser også etter en mulighet for å koble min laptop+spotify trådløst opp. er div løsninger på dette også men ser ikke ut som noen av dem støtter bruk av duet
    fjernkontroll i tilleg.

er en link her:

iPhone SqueezeCenter Squeezebox iPenguin Transporter Slimdev

YouTube - iPhone SqueezeCenter Squeezebox iPenguin Transporter Slimdev

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på hva du mener, men jeg kjender ikke til man kan fjernstyre Spotify med noen fjernkontroll. Man kan streame Spotify musikken valgt på pc`en dog....

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Jeg sliter litt me Squeezebox Duet og Spotify. Jeg får spilt Spotify helt normalt på maskinen, men via SB så detter det ut etter en 3-5 minutter. Etter noen sekunder igjen kan jeg starte igjen og spille noen minutter igjen.

Er det noen innstillinger jeg kan gjøre med squeeze server eller min egen tråløs router modem eller hva som helst ? Eller andre ting ?

Dette er oppsriften jeg har brukt, lakt inn av "Veggen" på Hifisentralen.

Ønsker å slå nok et lite slag for DSBridge for streaming av spotify til SB/TP under windows.
    Det funker utrolig fint og er lekende lett å få til å virke.

1. Last ned DSbridge fra denne linken:
    DSBridge - A simpler way to stream Spotify - Squeezebox : Community : Forums
    Pakk ut, og kopier filene DSound.dll og dsbridge.ini til /Programfiler/Spotify mappen.
    For best lydkvalitet, åpne filen dsbridge.ini i en teksteditor og endre mp3 raten til: MP3BitRate=320

2. Last ned lame mp3 enkoder versjon 3.98.2:
    Download LAME MP3 Encoder 3.99 : LAME MP3 Encoder is the best mp3 encoder
    Pakk ut, og kopier filen lame_enc.dll til /Programfiler/Spotify mappen.

3. Start spotify på normal måte og spill noe musikk.

4. I SC klikk Internet radio, åpne URL, legg inn: http://ipadresse:8124
    (Altså den lokale ip adressen på maskinen du kjører Spotify på, f.eks http://192.168.1.100:8124. Om dette er samme maskin som du kjørere SC på finner du denne under settings, information, server IP address).
    Legg til denne adressen i favoritter og kall den for Spotify så finner du den lett igjen.

DSbridge får med seg metadata og cover art, og flac støtte kommer i en fremtidig versjon så man slipper mp3 transkodingstap.

Jeg har litt problemer med å skjønne denne nr 4. jeg. Jeg leser og leser og prøver så godt jeg kan men får det fanken ikke til.
    Om noen kunne forklart det på litt lettere måte så hadde det vært kjempe topp.

Tusen takk for hjelpen.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har litt problemer med å skjønne denne nr 4. jeg. Jeg leser og leser og prøver så godt jeg kan men får det fanken ikke til.
    Om noen kunne forklart det på litt lettere måte så hadde det vært kjempe topp.

Tusen takk for hjelpen.
    Nr 4.
    Trykk start-kjør-skriv cmd- inne i consolen så skriver du "ipconfig".
    "IP Adresse" er adressen som du skal taste inn i URL feltet.

Det du kan gjøre er å gå inn på din squeezeserver å legge det inn derifra.
    Åpn opp internet styringen, å finn "internet radio" Der skal det ligge noe som heter "Finn URL" Der taster du inn IP adressen som du finner i consolen.
    F.eks http://192.168.0.164:8124, når du har gjort dette så kaller du denne for Spotify.

Enklere?:P
    Håper jeg også forstod riktig
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Nr 4.
    Trykk start-kjør-skriv cmd- inne i consolen så skriver du "ipconfig".
    "IP Adresse" er adressen som du skal taste inn i URL feltet.

Det du kan gjøre er å gå inn på din squeezeserver å legge det inn derifra.
    Åpn opp internet styringen, å finn "internet radio" Der skal det ligge noe som heter "Finn URL" Der taster du inn IP adressen som du finner i consolen.
    F.eks http://192.168.0.164:8124, når du har gjort dette så kaller du denne for Spotify.

Enklere?:P
    Håper jeg også forstod riktig
    Tja. Jeg har ikke mye peiling på dette her. Dette er noe jeg lurer på.

1.Dette er noe jeg skal gjøre på den mottakarn som er koblet sammen med anlegget?

2.Hva er consolen?

3.Skal jeg røre den kontrollen med skjerm når jeg gjør dette?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg har ikke mye peiling på dette her. Dette er noe jeg lurer på.

1.Dette er noe jeg skal gjøre på den mottakarn som er koblet sammen med anlegget?

2.Hva er consolen?

3.Skal jeg røre den kontrollen med skjerm når jeg gjør dette?
    Om du går på start linjen å trykker START, å så trykker du på KJØR, inne på KJØR, så skriver du CMD, når du har trykket enter kommer det opp en Consol/panel eller hva du nå skulle måtte kalle det.
    Inne der skriver du IPCONFIG, da skal det komme opp en rekke med ip adresser.
    Den første ipadressen er den du skal bruke når du taster inn i URL på internet radio.
    Dette kan du også gjøre inne på squeezebox kontrolleren.
    Der kan du også finne INTERNET RADIO samt FINN URL.
    Om du har fulgt di andre stegene så skal dette fungere.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt, det er på din pc du trykker "Start", "Kjør" osv..., det han beskriver her er hvordan du finder ip adressen din pc har. Denne ip adresse må du legge inn som en "Favourite" i SqueezeCenter.....

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bare så det er sagt, det er på din pc du trykker "Start", "Kjør" osv..., det han beskriver her er hvordan du finder ip adressen din pc har. Denne ip adresse må du legge inn som en "Favourite" i SqueezeCenter.....
    ok. SqueezeCenter er det kontrollen?

Må jeg skive inn alle disse bokstavene som står sammen med tallene? på "consolen".

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. SqueezeCenter er det kontrollen?

Må jeg skive inn alle disse bokstavene som står sammen med tallene? på "consolen".
    Squeecesenter er det du har innstalert på pcen.

Hvilke bokstaver?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man, glem nå det ordet "consolen".....det har ikke noe med saken å gjøre jo.
    Eier du en Duet har du vel innstallert "SqueezeCenter" på din pc, ellers kan du jo ikke bruke din Duet til noe som helst!
    Squeezecenter er softwaren til din Duet, herfra styres alt, innstillinger, bibliotek osv osv. Har du lastet ned Squeezecenter?
    har du i det hele tatt lest manualen???

På din pc trykker du "Start", da "kjør", da taster du "CMD", og da kommer der en rute opp på skjermen din, da taster du "ipconfig", trykker ENTER og du får opp en rute med ip adressen på din pc.
    Det er denne ip adresse du skal legge inn i SqueezeCenter under "Favourites" i "Internet Radio". Der limer du ip adressen inn i den lille ruten under "Find URL". Du kan da endre navnet på den til "Spotify"......ferdig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager LITT dårlig forklaring fra min side

Mvh
    Svein S

Side 73 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •