Squeezebox Duet - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2146
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Ja ok. Takker for alle svar.

Skal få til nokre greier hos foreldra mine og dei er dritt lei Radio Norge som tok over frekvensane til P4 og vi får ikkje inn p4 der eg bur på fm-nettet.. Usikker på DAB og.
    Tenkte derfor at dette kunne fungere bra som radiosognalkilde til stereoanlegg og i tillegg gi muligheit til å høyre på musikk frå spotify og stasjonær data i huset. Det hadde jo vore heilt perfekt, fjernkontrollen ser jo veldig greit ut og. Men blir kanskje ikkje den beste løysinga viss lydkvaliteten på radioen er så som så...
    Lydkvaliteten på nettradio er helt utmerket. Alt av FM- og DAB-tunere her hjemme er forlengst solgt - her går det i nettradio. Stort sett døgnet rundt. NRK - pluss jazz, blues og klassisk fra radiostasjoner over hele verden som har spesialisert seg på slikt. Det er bare å lete litt, så finner man det utroligste. Det er såpass bra at det hender det kan gå både en og to dager i strekk før jeg finner ut at jeg vil høre på egen musikk.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyrest jo bra ut det, men det blir nok stort sett kun P4 og P1, det vil gå i frå radio.
    Men korleis er det med nrk sogn og fjordane? Vil vi få det inn???

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyrest jo bra ut det, men det blir nok stort sett kun P4 og P1, det vil gå i frå radio.
    Alt tyder på det! :-D

Se oversikten her:
    Radio - NRK

Nå har vi aldri vært bortskjemt med perfekte signaler på FM, men utfra mine erfaringer med radio er jeg helt enig med Ulf-B!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og lytter på NRK Sogn og Fjordane akkurat nå på Squeezeboxen min - ingen problemer.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettradio er jo data, du får inn alle radiostasjoner fra hele verden hvor du enn befinder deg, det er jo via internett.......skjønner du?
    Om du er ferie på Tahiti kan du selvfølgelig lytte til Radio Lofoten om du vil.
    Bare med Logitech sin software er der lagt inn, jeg vet ikke, over 300 norske radiostasjoner, og du kan legge til noen til selv om du finder fler.... Logitech® Squeezebox™

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at dette er en duett-tråd, men tenkte å spørre her. Hvis det blir feil, får bare en moderator slette innlegget.

Har selv en duett, men tenkte på å ordne meg en raio på badet også. Har da sett på squeexbox radio og squeezbox boom. Er det mye bedre lydkvalitet på boomen iforhold til radioen? Noen som vet? Radioen virker mer intressant da den har fargrgskjerm slik at coveret vises. Men om boomen er bedre lydmessig, er den valget faller på.

Noen som har testet forskjellene?
    Øystein

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Sitter og lytter på NRK Sogn og Fjordane akkurat nå på Squeezeboxen min - ingen problemer.
    Høyrest bra ut!

@Niels Nielsen:
    Hehe, ja eg forstår må berre være heilt sikker, så e ikkje lurer gamlingane til å kjøpe noko dei ikkje får bruke slik dei har tenkt

Takk for alle svar og oppklaring!!

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter en avspiller løsning for både video og musikk.
    Sett at jeg velger en mediaspiller av typen tvix,wd,asus m.f som jeg har tilkoblett en ekstern hardisk. Sammen med denne komboen ønsker jeg å benytte Squeezebox Duet.

Kan Squeezebox Duet hente musikk fra mediaspillern min enten trådløst eller vi kabling mellom enhetene? Eller er det kun mulig å streame over netverket fra en pc?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en PC eller en NAS som kjører serverprogrammet Squeezebox server (tidligere Squeezecenter).

Dette programmet trenger deretter å "se" musikkfilenene dine, enten ved at de er direkte koblet til PC/NAS-en eller ved at de er delt i nettverket ditt på en eller annen måte.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, da blir det å vente på Squeezebox Touch. Ser denne har usb-inngang for avspilling

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått over fra å kjøre Squeezecenter på den stasjonære pc'en til å kjøre via Windows Home Server - noe som fungere suverent i forhold avspilling og tilkobling. Helt klart et stort fremskrit fra gammel løsning. Derimot har jeg et problem som irritere meg grenseløst i forhold til gammel løsning...

Filene er korrekt tag'et, men artistnavnet som kommer opp når jeg skal bla blandt artister er det første som kommer opp:
    - 01 4 sekunder
    - 01 Born to run

Dette er jo Magnus Ugla og Bruce Springsteen. Jeg har ikke fått lagt inn all musikken enda, bare de 203 nyeste cd'ene. Av dette har jeg smått imponerende 1417 artister!

Har kun kopiert over filene til WHS, ikke endret noen tag'er. Kan noen hjelpe meg med hva som er galt? Har forsket i dette en del selv de siste to kveldene uten å finne løsningen. Setter virkelig pris på det hvis noen kan hjelpe meg :-D

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    takk for svar, da blir det å vente på Squeezebox Touch. Ser denne har usb-inngang for avspilling
    da blei det en duet på meg og, installering og sortering av musikk gikk faktisk knirkefritt. Artig produkt som jeg regner med blir stående i oppsettet lenge. Må kanskje ha en motager i stua også...

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Duet

HEim,

Har ett stadig irriterende problem. Fjernkontrollen fryser og/eller mister kontakt med pc. Den får som regel kontakt igjen men det kan ta 10-20sek. Kjører kabel hele veien. Noen forslag?

Edit: fant det ut. Pcèn gikk i dvalemodus..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt usikker på hvor problemet ligger, men jeg mistenker recieveren til logitech kommer ut på viddene når jeg kjører NRK lokalradio (P1 Rogaland) over lang tid.

I utgangsunktet er det nokså laber kvalitet på sendingen til NRK (160kbps CBR), men når jeg kjører en stream i dagesvis da blir lyden tilslutt ganske fjern. Diskant spesiellt kommer i ulage og i det hele høres det ut som om en gammel reiseradio satt inn i en hermetikkboks.:evil:

Løsningen for å få lyden tilbake til normal ganske enkel å stoppe radiostreamen og aktivere/starte den på ny igjen (har lagt denne kanalen inn i favoritter). Min teori er at Recieveren får noe tull med intern-bufferet og mister en form for sync i lyden. Ved å restarte radiokanalen tømmes buffer og lyden blir normal igjen. Det merkelige er at det kun skjer med NRK P1 Rogaland her i huset. Stream fra egen musikk eller andre radio-kanaler har ikke trigget denne hermetikklyden.

Noen andre som har tilsvarende erfaringer?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bump'er denne posten - har fortsatt ikke fått noe ordning på problemet....:-?
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har gått over fra å kjøre Squeezecenter på den stasjonære pc'en til å kjøre via Windows Home Server - noe som fungere suverent i forhold avspilling og tilkobling. Helt klart et stort fremskrit fra gammel løsning. Derimot har jeg et problem som irritere meg grenseløst i forhold til gammel løsning...

Filene er korrekt tag'et, men artistnavnet som kommer opp når jeg skal bla blandt artister er det første som kommer opp:
    - 01 4 sekunder
    - 01 Born to run

Dette er jo Magnus Ugla og Bruce Springsteen. Jeg har ikke fått lagt inn all musikken enda, bare de 203 nyeste cd'ene. Av dette har jeg smått imponerende 1417 artister!

Har kun kopiert over filene til WHS, ikke endret noen tag'er. Kan noen hjelpe meg med hva som er galt? Har forsket i dette en del selv de siste to kveldene uten å finne løsningen. Setter virkelig pris på det hvis noen kan hjelpe meg :-D
    Fortsatt takknemlig for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen Lyd

Har et problem med squeezebox duet. Lyden forsvinner. Jeg resetter dueten (holder inne knappen i 6 sekunder. til lyset blir rødt.. osv) da blir alt bra og lyden kommer... men dagen etterpå er det samme probleme lyden forsvinner.. finnes det en løsning på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg bump'er denne posten - har fortsatt ikke fått noe ordning på problemet....:-?

Fortsatt takknemlig for svar

For meg virker det om Squeezecenter indexere etter katalog navn. dvs at du har først en katalog med artist, så album i en underkatalog.

navnet på sangen er: artist - tracknr - låtnavn

Det er iallefall slik oppsettet mitt er og det funker som en drøm. :-D

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RedDevils
    Har et problem med squeezebox duet. Lyden forsvinner. Jeg resetter dueten (holder inne knappen i 6 sekunder. til lyset blir rødt.. osv) da blir alt bra og lyden kommer... men dagen etterpå er det samme probleme lyden forsvinner.. finnes det en løsning på dette?
    Dette har jeg også hatt problemer med, men bruker du kabel eller wifi på den?
    squeezeboxn min mista connection med nettverket hele tiden av en eller annen rar grunn :s
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg er litt usikker på hvor problemet ligger, men jeg mistenker recieveren til logitech kommer ut på viddene når jeg kjører NRK lokalradio (P1 Rogaland) over lang tid.

I utgangsunktet er det nokså laber kvalitet på sendingen til NRK (160kbps CBR), men når jeg kjører en stream i dagesvis da blir lyden tilslutt ganske fjern. Diskant spesiellt kommer i ulage og i det hele høres det ut som om en gammel reiseradio satt inn i en hermetikkboks.:evil:

Løsningen for å få lyden tilbake til normal ganske enkel å stoppe radiostreamen og aktivere/starte den på ny igjen (har lagt denne kanalen inn i favoritter). Min teori er at Recieveren får noe tull med intern-bufferet og mister en form for sync i lyden. Ved å restarte radiokanalen tømmes buffer og lyden blir normal igjen. Det merkelige er at det kun skjer med NRK P1 Rogaland her i huset. Stream fra egen musikk eller andre radio-kanaler har ikke trigget denne hermetikklyden.

Noen andre som har tilsvarende erfaringer?
    Jeg ble veldig nysgjerrig her: hvor lenge må du spille før problemet melder seg? Bare for å teste radiostasjonen din, satte jeg den på i går ettermiddag - og den låt stadig helt utmerket da jeg slo av anlegget sent i går kveld (litt over midnatt). Å kjøre Squeezeboxen flere dager i strekk er uansett lite aktuelt her - mine Squeezeboxer blir slått av hver kveld. Det eneste jeg kan si, er at over en 12-14 timer på samme radiostasjon har jeg ikke merket noen som helst poblemer. Verken med NRK eller med andre stasjoner.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk er 2-4 dager, men ingen fasit, jeg tror det kan ta lenger tid også. Denne Duet'en står i spisestue og brukes nesten utelukkende til å streame radio. Ettersom den er koblet til aktive høyttalere stoppes ikke radiostream på kvelden, volum settes til 0 via Controlleren. Da kan vi tidvis høre av lyden er blitt "hermetisert" til frokost dagen etter når vi skrur opp volum.

Jeg tror ikke det er så mange som opererer Duet'en på samme måte så jeg tviler på at problemet er utbredet.

Duet'en står forøvrig på trådløst nett og ISP er Lyse med 10Mbit/s inn/ut. Siste SqueezeServer på WinXP.

Side 72 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •