Squeezebox Duet - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 108 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2146
    Newcomer BF-Medic sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av coolbiz
    Spotify + DSbridge må kjøre på en Windows-PC/Mac og Squeezbox Server plukker det opp derfra.

(Jeg har ikke undersøkt om Spotify lar seg kjøre under Wine)
    Kan informere om at Spotify fungerer fint under Wine

Men om DSbridge vil virke vet jeg ikke, skal teste etter jobb.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med at server ikke starter etter at maskinen ha restartet. Dette var ikke noe problem før jeg oppgraderte til versjon 7.4.xxx. Den nekter å la meg krysse av for at den skal starte ved innlogging.

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BF-Medic
    Kan informere om at Spotify fungerer fint under Wine

Men om DSbridge vil virke vet jeg ikke, skal teste etter jobb.
    Interessant! Fikk du det til?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg sliter med at server ikke starter etter at maskinen ha restartet. Dette var ikke noe problem før jeg oppgraderte til versjon 7.4.xxx. Den nekter å la meg krysse av for at den skal starte ved innlogging.
    Får du startet squeezeboxserver manuelt da?

Kan kanskje hjelpe hvis du avinnstallerer helt først og deretter innstallerer på nytt. Gjorde du dette, eller graderte du opp fra eldre versjon?

7.4 betød en stor endring, blant annet heter det nå squeezeboxserver og ikke squeezecenter. (Noen i "Linux-verden" fikk to utgaver samtidig på PC-en og den nye nektet da å starte. Men du kjører vel Windows?)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn nyeste betaversjon så nå virker det som det skal og den starter når den skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

squeezeboxs

Jeg vurderer og kjøpe en squeezeboxs

Har Yamaha rxv 1900 reciver.
    Blir det bra om jeg kobler squeezeboxs rett i reciveren eller trenger man en egen dac?

Simon

Yamaha rxv-1900
    monitor audio rs6

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har koblet min analogt rett i forsterker og er kjempefornøyd md det.

hvordan forskjellen blir med en ekstern dac aner jeg ikke men har intrykk av at det skal blir bedre.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    jeg har koblet min analogt rett i forsterker og er kjempefornøyd md det.

hvordan forskjellen blir med en ekstern dac aner jeg ikke men har intrykk av at det skal blir bedre.

Har du prøvd digitalt? tror det blir bedre for da bruker man dac i yamaha, men er ikke sikker

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en H/K970 uten digital inngang så har ikke fått testet det nei
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer BF-Medic sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coolbiz
    Interessant! Fikk du det til?
    Hadde et lite håp om at det ville fungere, men ser dessverre ikke slik ut.

Ser ut som jeg får koblet meg mot en stream (timer på Duet'en tikker og går), men kommer ingen lyd eller info.

Får google litt, kansje det finnes en måte å få det til å virke på Linux.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no
    Jeg vurderer og kjøpe en squeezeboxs

Har Yamaha rxv 1900 reciver.
    Blir det bra om jeg kobler squeezeboxs rett i reciveren eller trenger man en egen dac?

Simon

Yamaha rxv-1900
    monitor audio rs6
    Om du kobler en cd-spiller digitalt til Yamahaen og da liker lyden, vil du også like lyden med Duet. Om du liker lyden fra dac i Duet eller fra dac i Yamaha best er noe du kan teste om du får den i hus.

Noen mener/synes dac i Duet er katastrofalt dårlig mens andre ikke hører forskjell selv om de kobler den til en "bedre" dac. Det kommer helt an på anlegget ellers, musikksmak og personlig lydpreferanse.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nokon avkrefte/bekrefte følgande?:

1. Squeezebox duet kan koblast med phono-kabel til eit vanlig lite stereoanlegg, som står med ca 1/3 volum og ein kan styre volumet med kontrollen til Dueten.

2. Der er ei datamaskin i samme trådløse nettverk som IKKJE alltid står på. Squeezebox duet fungerar likevel(forutenom når vi vil streame musikk frå denne datamaskina)

3. Squeezebox finn alle dei norske radiostasjonane gjennom wifi tilkobla internett og ein kan bla mellom p4, radio norge, p1 osv enkelt og greit med den ipodinspirerte fjernkontrollen uten problem og dill og dall. Lydkvaliteten av radio er god. (Kor god? Kbps?)

Men 4 er eg meir usikker på:

4. Spotify fungerer slik at ein kan søke ved hjelp av kontrollen og spele av all musikk som spotify måtte tilby UTEN at ei datamaskin står på på nettverket?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Ja, kjører en av lokasjonene hjemme slik.

2) Nja, men med begrenset funskjonalitet. Dersom det er denne PC'en som kjører SqueezeServer, da når du kun nettradio og det som er tilgjengelig via Logitech's SqueezeNetworks. Ingen lokal lagret musikk er tilgjengelig.

3) Ja, de fleste radiokanalene nås også mange lokalradioer. MEN kvaliteten er ymse. Noe pendler til direkte dårlig. Forøvrig oftest de samme bitrates som du får via streaming til PC. I tillegg er det fremdeles bug i softwaren til Squeeze som gjør at radiostreamen ikke rekobler seg dersom du får en dropp i radiostream.

4) Nei, såframt ikke noe har skjedd i det siste, så må du kjøre spotify stream via en PC til SqueezeServer (via plugin). Spotify playliste mm håndteres kun via PC.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo la din pc gå i dvale og bruke strømstyringen slik at Duetten kan vekke pc´en når du vil høre musikk.

Radiostasjoner varierer jo i kvalitet, det er umuligt å si noe generelt her, desuten, om NRK klassisk sender i 320 kbps men du aldrig hører klassisk, er det da noen vits? Med SqueezeNetwork får du inn alverdens radiostasjoner om pc´en er slått helt av.

Jeg har et spørsmål: min Mac bærbare, kan jeg streame trådløst fra denne via Squeezecenter på min stasjonære pc? Da må jeg vel ha nettverkdeling el. lign. slått på....

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du kan jo la din pc gå i dvale og bruke strømstyringen slik at Duetten kan vekke pc´en når du vil høre musikk.
    Hvordan?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når systemet er satt opp går du inn i strømstyringsvalg på din pc og huker av for noe i rettning av "tillatt denne enhet å vekke pc fra dvale", vet ikke hva det heter presist, men noe i den stil.

Pc´en går da i dvale etter f.eks. 15 minutter uten aktivitet, men når du rører fjernkontrollen til Duet våkner den igjen...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen

Radiostasjoner varierer jo i kvalitet, det er umuligt å si noe generelt her, desuten, om NRK klassisk sender i 320 kbps men du aldrig hører klassisk, er det da noen vits? Med SqueezeNetwork får du inn alverdens radiostasjoner om pc´en er slått helt av.
    Ok, nokon som har sjekka kva kvaliteten er på P4???

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    P4 Radio Norge sender med 96 kbps - og det låter overraskende bra. I skrivende stund kjører jeg signalet digitalt ut via Benchmark DAC-1. Kanskje ikke finlyttingskvalitet, men som sagt: overrskende bra.

P4 Radio Bandit har lagt seg på 129 kbps - det låter derimot litt mer stressende. I det samme anlegget og gjennom den samme DACen.

Det er mulig at du kan få bedre kvalitet ved å tune inn via URL - jeg har bare klikket på stasjonene slik de ligger i "Radiotime local" i SqueezeCenter.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Du må egentlig selv avgjøre om kvaliteten er bra eller ikke. Det er avhengig av hvilken lyd du foretrekker, ditt anlegg osv osv.
    Bithastighet er ingen som helst garanti for god lyd, det er masteringen i studioet der avgjør, samt om du liker akkurat den lyden.
    Atlanta Blues Society, som jeg ikke kan få inn mer sendte i 48 kbps og det var overraskende bra lyd, fet og swingende der passet musikken bra.
    P4 har generelt noe lys lyd, men vel oppløst, som Ulf-B siger. Jeg må innrømme jeg ikke lytter til norske radiostasjoner mye, det går i alt muligt annet fra andre land.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok. Takker for alle svar.

Skal få til nokre greier hos foreldra mine og dei er dritt lei Radio Norge som tok over frekvensane til P4 og vi får ikkje inn p4 der eg bur på fm-nettet.. Usikker på DAB og.
    Tenkte derfor at dette kunne fungere bra som radiosognalkilde til stereoanlegg og i tillegg gi muligheit til å høyre på musikk frå spotify og stasjonær data i huset. Det hadde jo vore heilt perfekt, fjernkontrollen ser jo veldig greit ut og. Men blir kanskje ikkje den beste løysinga viss lydkvaliteten på radioen er så som så...

Side 71 av 108 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •