Squeezebox Duet - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Jeg trenger hjelp.. Har prøvd før i denne tråden, og fikk det til å virke sånn halvveis.

Squeezeboxen min vil ikke streame flac filene mine. Dvs. den må buffre på nytt etter bare noen sekunder spilling. Mp3 går greit.

Det virker som om nettet er for treigt til å greie det, men jeg kjører på kablet nettverk over en Dlink DGL-4300 router. Både Xbox 360'en min og Popcornhour A100 greier å spille av flac filene uten problemer, så jeg fatter ikke hva det kan være. Jeg har prøvd alt mulig, men nå bruker jeg snart squeezeboxen som leirdue..

Dersom noen har noen lure ideer så er jeg supertakknemlig.
    Hvilken versjon av Squeezecenter? Hva slags server kjører du på? Har den mye å gjøre i tillegg til Squeezecenter? Er du sikker på at FLAC filene kjøres over i native format, ingen konvertering til f.eks. WAV?

Start opp en eller annen ressursovervåker (Task Manager på Windows) som forteller deg hva som skjer, hvilke av Squeezecenter sine prosesser som forårsaker forsinkelsen. Jeg tipper at du vil se at FLAC spiser 70% eller mer av prosessoren din. Om du i tillegg kjører en eller annen konvertering blir det ennå verre. Forresten, sjekk at du ikke har flere FLAC prosesser kjørende, har sett det skje.
    Du kan også logge ressursbruken på nettverk og minne, men jeg føler meg ganske sikker på at dette ikke er problemet. Jeg tror det er Squeezecenter-prosesser som løper løpsk, har sett det mange ganger.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker squeezecenter versjon 7.4.1, nettopp oppdatert. Serveren er en windows XP maskin, som stort sett bare brukes til filserver. Kjører også noe torrentnedlasting på den, men jeg har prøvd å skru det av uten at det hjelper noe.

I windows task manager så viser den ved streaming av flac ca. 2-4% belastning på CPU og 0,5% belastning på nettverket som er Gb nettverk. Jeg kan ikke se at filene blir konvertert på noe vis.

Når jeg streamer til Xbox360 så bruker jeg TVersity som konverterer til Wav "on the fly", og det funker bra. Til popcornhour boksen streames flac direkte, og det funker også bra. Jeg kan kun se to prosesser som kjører, det er SqueezeTray.exe og SQUEEZ~3.EXE.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, dette burde jo overhodet ikke lugge det aller minste.
    Var det slik før du oppgraderte til 7.4.1 også?

Jeg har lenge kjørt Squeezecenter på en ganske mager NAS boks, en Synology DS107+, 500 MHz ARM prosessor og 128MB minne. Det har gått rimelig bra, i alle fall fra og med SC 7.3.3. Den er koblet trådløst, kjører konvertering av ALAC til FLAC on the fly, og klarer seg så godt som uten "Fyller buffer på nytt". Konvertering mellom lossless-formater on the fly er veldig CPU-intensivt, så det er her den sliter mest. CPU står stort sett i 100%, i alle fall når den bytter låt. Joda, jeg kan stresse den til å lagge litt, men det funker stort sett veldig bra. Merkelig at din lugger nesten uten belastning i det hele tatt. Du er ikke tom for minne, og får swapping til disk da?

Bare av nysgjerrighet; Når du streamer til Xbox, da regner jeg med at du ikke bruker Squeezecenter til noe? Bare lar TVersity konvertere FLAC filene til WAV on the fly?
    Lenge siden jeg brukte TVersity, klarer den å konvertere ALAC til WAV eller FLAC nå? I så fall må jeg nok installere den igjen, så jeg får spilt lossless på Xbox eller PS3 også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Squeezeboxen min vil ikke streame flac filene mine. Dvs. den må buffre på nytt etter bare noen sekunder spilling. Mp3 går greit.

Dersom noen har noen lure ideer så er jeg supertakknemlig.
    Jeg fikk lignende problemer en periode. Skjønte ikke hvorfor den ville buffre så mye. Min løsning (omgåelse av problemet) var å velge 7.2.1 (men kjører her nå 7.4.2 med bra kvalitet ). 7.3.3. var spesielt ille.

Jeg har to skvisbokser, bufferproblemene ble klart mindre hvis jeg kuttet ut synkroniseringen. Hele tiden var kvaliteten på det trådløse signalet bra. Skvisboksene kan være lunefulle..?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet åssen man kan få denne Logitech Squeezeboxen Duet til å funke sammen med Spotify?

Forklar hjerne. Jeg takker på forhånd.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat skiftet ut min DGL-4300, vet ikke helt hva der skjedde med den, men det var umuligt å lagre noen innstillinger, den måtte restartes 10 ganger før interfacen kom opp igjen.
    Du må sikkert se på dine innstillinger i SqueezeCenter sin meny, eller se loggen der, kanskje kjøre en "Performance test" fra "Hjelp" menyen og se hva der skjer. Det er også i menyen du huker av for streamingsformat etc....
    Jeg bruker SC 7.1 og har aldrig hatt noen problemer med bufring...og jeg oppgraderer ikke SC fordi den jeg har nå fungerer....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Noen som vet åssen man kan få denne Logitech Squeezeboxen Duet til å funke sammen med Spotify?

Innstaller "wave" plugin som du sikkert finder ved å søke litt på Slim Forum. Dette skulle fungere.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukte selv denne guiden for å få det opp å gå hvis jeg ikke husker helt feil.

Re: [slim] DSBridge - A simpler way to stream Spotify
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Merkelig, dette burde jo overhodet ikke lugge det aller minste.
    Var det slik før du oppgraderte til 7.4.1 også?

Jeg har lenge kjørt Squeezecenter på en ganske mager NAS boks, en Synology DS107+, 500 MHz ARM prosessor og 128MB minne. Det har gått rimelig bra, i alle fall fra og med SC 7.3.3. Den er koblet trådløst, kjører konvertering av ALAC til FLAC on the fly, og klarer seg så godt som uten "Fyller buffer på nytt". Konvertering mellom lossless-formater on the fly er veldig CPU-intensivt, så det er her den sliter mest. CPU står stort sett i 100%, i alle fall når den bytter låt. Joda, jeg kan stresse den til å lagge litt, men det funker stort sett veldig bra. Merkelig at din lugger nesten uten belastning i det hele tatt. Du er ikke tom for minne, og får swapping til disk da?

Bare av nysgjerrighet; Når du streamer til Xbox, da regner jeg med at du ikke bruker Squeezecenter til noe? Bare lar TVersity konvertere FLAC filene til WAV on the fly?
    Lenge siden jeg brukte TVersity, klarer den å konvertere ALAC til WAV eller FLAC nå? I så fall må jeg nok installere den igjen, så jeg får spilt lossless på Xbox eller PS3 også.
    Mot all logisk fornuft så prøvde jeg å koble squeezebox receiveren opp trådløst istedet for kablet, og voila... nå spiller den flac som en drøm uten en eneste hiccup. Jeg fatter det ikke, men, men, nå virker det iallefall.

Når det gjelder spørsmålene dine så nei, jeg bruker ikke squeezecenter til noe når jeg streamer til xbox. Kun Tversity. Når det gjelder om den konverterer ALAC så vet jeg ikke, det må du nesten sjekke på hjemmesiden til TVersity.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Innstaller "wave" plugin som du sikkert finder ved å søke litt på Slim Forum. Dette skulle fungere.
    Hehe. Kunne du ha forklart litt lettere? eller sende link fra det Slim forumet.

Tusen takk.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Brukte selv denne guiden for å få det opp å gå hvis jeg ikke husker helt feil.

Re: [slim] DSBridge - A simpler way to stream Spotify

Den linken virker dessverre ikke.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet denne fra en annen side:

Det er kommet et nytt alternativ for streaming av spotify til squeezebox under windows: DSBridge.
    Det funker utrolig fint og er lekende lett å få til å virke.

1. Last ned DSBridge fra denne linken:
    DSBridge - A simpler way to stream Spotify - Squeezebox : Community : Forums
    Pakk ut, og kopier filene DSound.dll og dsbridge.ini til /Programfiler/Spotify mappen.
    For best lydkvalitet, åpne filen dsbridge.ini i en teksteditor og endre mp3 raten til: MP3BitRate=320

2. Last ned lame mp3 enkoder versjon 3.98.2:
    Download LAME MP3 Encoder 3.99 : LAME MP3 Encoder is the best mp3 encoder
    Pakk ut, og kopier filen lame_enc.dll til /Programfiler/Spotify mappen.

3. Start spotify på normal måte og spill noe musikk.

4. Under Internet radio, åpne URL i SC http://ipadresse:8124
    (Altså den lokale ip adressen på maskinen du kjører SC på, f.eks http://192.168.1.100:8124. Du finner denne under settings, information, server IP address).
    Legg til denne adressen i favoritter og kall den for Spotify så finner du den lett igjen.

DSbridge får med seg metadata og cover art, og flac støtte kommer i en fremtidig versjon så man slipper mp3 transkodingstap.

Det er fremdeles ikke mulig å styre låtvalg fra squeezeboxen, så det må fremdeles gjøres på pc'en som kjører spotify.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man streamer Spotify hvis man har Squeezeboxcenter på Linux?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er kommet et nytt alternativ for streaming av spotify til squeezebox under windows: DSBridge.

Pakk ut, og kopier filene DSound.dll og dsbridge.ini til /Programfiler/Spotify mappen.
    For best lydkvalitet, åpne filen dsbridge.ini i en teksteditor og endre mp3 raten til: MP3BitRate=320

(Altså den lokale ip adressen på maskinen du kjører SC på, f.eks http://192.168.1.100:8124. Du finner denne under settings, information, server IP address).
    Legg til denne adressen i favoritter og kall den for Spotify så finner du den lett igjen.

DSbridge får med seg metadata og cover art, og flac støtte kommer i en fremtidig versjon så man slipper mp3 transkodingstap.

Det er fremdeles ikke mulig å styre låtvalg fra squeezeboxen, så det må fremdeles gjøres på pc'en som kjører spotify.

Jeg prøver, men får problemer med å "pakke ut". Det kommer opp en feilmelding som det står "ingen tilgang til den komprimerte zippede mappen"

også står det at jeg må endre tillatelse for denne komprimerte (zippede) mappen før du kan pakke ut filer

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benyttet denne metoden netopp, og det funker bra. Enkelt og lettvint
    Øystein

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Kunne du ha forklart litt lettere? eller sende link fra det Slim forumet.

Tusen takk.
    Jeg har søkt for deg :
    Can I listen to any audio playing on my computer on my Squeezebox - Squeezebox : Community : Forums
    PC audio output streaming to squeezebox - Squeezebox : Community : Forums
    WaveInput plugin - SqueezeboxWiki

Der er en tråd om en annen dings også men jeg har ikke sett på dette, du kan se om det er noe for deg kanskje:

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fikk til den derre "pakk ut" mappen. Men jeg sliter med å finne denne /Programfiler/Spotify mappen.

Jeg må si det, jeg har null peiling på data.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Altså den lokale ip adressen på maskinen du kjører SC på, f.eks http://192.168.1.100:8124. Du finner denne under settings, information, server IP address)..
    Jeg fikk til det med "pakk ut" greia.
    Men så er det en ting til jeg ikke finner helt.

Er det meninga at jeg skal gå inn på Internett Radio på denne Logitech kontrollen?
    Jeg prøvde å gå inn på den på internett radioen, jeg finner ikke den ipadresse:8124 linken.

Jeg har null peil på disse forskjellige tingene er,

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel åpne og "forwarde" den valgte porten til rett pc dersom du har en router, eventuelt tillate den porten i brannmuren på pcen.

Jeg fikk til dette, men irriterer meg over at der ikke er ett enkelt og bra program som lar meg bruke ipod touch til å styre, søke osv i spotify.

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Noen som vet hvordan man streamer Spotify hvis man har Squeezeboxcenter på Linux?
    Spotify + DSbridge må kjøre på en Windows-PC/Mac og Squeezbox Server plukker det opp derfra.

(Jeg har ikke undersøkt om Spotify lar seg kjøre under Wine)

Side 70 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •