Squeezebox Duet - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 108 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 2146
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prisene idag er
    Squeezebox Duet $399
    Squeezebox Receiver $149.99
    Squeezebox Controller $299.99
    Squeezebox $299

Her ser man at man betaler endel for display på lydenheten. Selv har jeg SB i dag og skal absolutt ha Controlleren når den kommer. Den virker svært lekker og "morsom".
    Om man vil vente på Duet får hver enkelt vurdere med tanke på pris og forskjeller i lydenhetene.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    roffe: skjermen på fjernkontrollen er vel absolutt en nyvinning, og forenkler bruken vesentlig?
    Muligens. Jeg synes SqueezeBox Controller er lekker, men for meg er den en minimalistisk fjernkontroll med færre knapper som har fått et relativt stort display i tillegg. Borte er blant annet numeriske knapper.
    Etter hva jeg skjønner er ikke skjermen i controlleren trykkfølsom?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Muligens. Jeg synes SqueezeBox Controller er lekker, men for meg er den en minimalistisk fjernkontroll med færre knapper som har fått et relativt stort display i tillegg. Borte er blant annet numeriske knapper.
    Etter hva jeg skjønner er ikke skjermen i controlleren trykkfølsom?
    Må bare si meg meget uenig... SB controller er ikke en universalkontroll, og var vel heller aldri ment å være det. Den er igrunn (noe så sjeldent som) et håndholdt mediebibliotek, og hva trenger du da numeriske taster til? har aldri sett det på noen mp3spiller eller softwarebasert musikkspiller.. ønsker man å velge en bestemt sang på et album har man jo tracklisten på skjermen, som man ruller seg opp og ned i.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, SqueezeBox v3 har numeriske taster med tilordnede bokstaver på tastene. Jeg synes det er kjekt for søkefunksjonaliteten. Nei jeg vet at kontrolleren ikke er en universalkontroll, men den kan heller ikke erstattes av en slik.

Men jeg ser fordelene også, spesielt prismessig når man har flere Squeezebox Receiver-enheter, og spesielt dersom server-programvaren blir utvidet.

Jeg har i grunn fått svar nok i denne tråden til å bestemme meg for en Squeezebox v3 (nå kalt Classic), slik at jeg kan ha én universalfjernkontroll til anlegget.

Jeg kommer sikkert til å revurdere dette dersom jeg skulle ønske å ha SB-enheter i flere rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spesielt dersom server-programvaren blir utvidet.
    Hva tenker du på da?

For ordens skyld, navnet Classic er ennå ikke offisielt på hjemmesidene til Slimdevices, men informasjon om navneendringen kommer fra firmaet selv.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Hva tenker du på da?
    Tenker på at man bytter navn på serverprogramvaren fra SqueezeServer til SqueezeCenter. I den forbindelse kan det vel hende at toveis-fjernkontrollen Controller får flere muligheter enn det den klassiske løsningen har hatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på at man bytter navn på serverprogramvaren fra SqueezeServer til SqueezeCenter. I den forbindelse kan det vel hende at toveis-fjernkontrollen Controller får flere muligheter enn det den klassiske løsningen har hatt.
    Den bytter navn og funksjoner fra Slimserver til SqueezeCenter. Controller _krever_ SqueezeCenter. Den er mer eller mindre ferdig utviklet og kan anbefales å bruke allerede.
    Ettersom du som sagt må bruke SC vet jeg ikke hvilke serverutvidelser du etterspør til Controlleren.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg etterspør ikke noe spesielt, men konstaterer at siden kontrolleren har egen skjerm og opererer via WiFi, så har den en mer direkte kobling til serverprogramvaren enn SB3 og den gamle fjernkontrollen. Det gir muligheter ved utvidelser som man ikke har med SB3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Vi kan forvente mange spennende programmer til Controlleren. Programmeringsspråket er åpent og tilgjengelig og Slimdevices er jo kjent for å ha en meget aktivt og kunnskapsrik brukermasse med et meget godt community, forum.
    Controlleren har f.eks. også Ir, høyttaler, en Dac og hodetelefonutgang, men dette krever videreutvikling i software for å kunne brukes.

Men bare for å kverluere.. Idag så har du også en direkte tilkobling til serveren. Med fjernkontrollen sender SB3 ol bare dine signaler direkte videre til serveren som igjen mater lydenheten med det den trenger. Finnes idag også et utall med plugins, men blir noe helt annet med skjermen på Controlleren ja..
    Spennende.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. en liten tanke.. Er det ikke universalkontroller som også har webleser og wifi? da bør man kunne styre enheter med innebygd programvare, og SB med webleseren. men det er kanskje en god grunn til at det vil bli tregere styring enn med SB-controlleren? noen som vet?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å svare meg selv

se link nr.2.
    http://avforum.no/forum/812159-post8.html

går visst helt fint det!

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge vært fasinert av muligheten til å overføre lyd i CD-kvalitet via trådløst nettverk ved å rippe CD’er til flac-filer lagret på en tilkoblet PC eller server. Den første løsningen som virkelig tiltalte meg var Sonos sitt system. Brukervennligheten virker uovertruffen. Bakdelen er at Sonos er forholdsvis kostbart. Jeg må også ha en Sonos-boks tilknyttet routeren som kun hadde fungerer som dummy da den første boksen bør (skal) være tilkoblet direkte (ikke trådløst) til router. Alternativet vil selvfølgelig være å flytte routeren til stuen. Mulig, men upraktisk og heller ikke ønskelig. I tillegg er det også rapportert mulige problemer med overføringer mellom betongvegger. Dette gjorde at jeg ble litt usikker og jeg valgte derfor å avvente.

Etter at jeg kjøpte Wii og PS3 har jeg også forsøkt meg på TVersity. Dette fungerer, men langt fra optimalt pga av at en er mer eller mindre er avhengig av at enten TV eller PJ er på under avspilling. I tillegg synes jeg det er et noe kronglet brukergrensesnitt, spesielt dersom en skal lete i biblioteket uten å stoppe avspilling (dette har jeg faktisk ikke fått til).

Jeg har også vurdert en Squeezebox, men jeg har savnet et grafisk brukergrensesnitt tilsvarende kontrolleren til Sonos. Brukervennlighet er et must slik at alle i familien kan bruke systemet. Derfor var jeg glad at jeg kom over denne tråden om Squeezebox Duet som virker å ha det meste. Duet er også siden bestilt. Dersom Duet innfrir forventningene kommer jeg også til å anskaffe meg en Squeezebox Receiver til stuen og tilkoble aktive høytalere. Uten å spore av for mye lurer jeg på om det er noen som kan anbefale aktive høytalere (mest mulig WAF) til bruk sammen med Squeezebox.

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fordeler med å kombinere Squeezebox™ Controller og Classic?

Noen som vet om det er kvalitetsmessige fordeler ved å kombinere Squeezebox™ Controller med Squeezebox™ Classic (SB3) istedet for Squeezebox™ Receiver?
    Er det kanskje noen ulemper på grunn av at Classic er et eldre produkt?

Den innlysende fordelen vil jo være at man får et display ved stereoanlegget som viser hva som spilles.
    Innlysende ulempe er jo høyere pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller ingen trille.

Controlleren kommuniserer med softwaren på pcen og den streamer lyden videre.
    Receiveren og Classic er i praksis like gode, selv om de bruker forskjellig Dac.
    Målet med å lage Receiveren var å lage en billigere SB3 som de da har gjort ved f.eks. å kutte ut displayet, hodetelefonutgang og Ir.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så et spørsmål i en annen tråd som kan være interessant også her (og som det kanskje er noen som vet noe om):

Kan SqueezeCenter installeres på Linux, og da spesifikt på NAS-bokser, slik at man slipper å ha på en komplett PC til enhver tid?

Min gamle, stasjonære PC er koblet ned om dagen, siden jeg bare bruker laptop hjemme, og ser ikke noen grunn til å gå over til stasjonær PC igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret på det er ja og ja. Men sjekk ut Slimforumet før du går til innkjøp av en spesifikk NAS. Det spesielt pga SC er helt ny og foreløpig ikke støttes av så mange bokser.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe nevner dette med søking. Hvis du bruker plugins, og skal bruke tastaturet som en mobiltelefons, da vil jeg absolutt stadig anbefale den nye fjernkontroll, eller, kjøbe den andre fjernkontroll til SB3, nemlig den der kommer med Transporter. Fordelen ved denne er lys i tasterne.
    Skal jeg søke en sjelden gang er det vanskeligt da jeg må ha godt lys på fjernkontrollen for å se hva jeg holder på med. (Nu er jeg ikke vant med tekstmeldinger heller bare så det er sagt)
    Ellers søker jeg for det meste på pc´en via SlimServer.
    Som regel holder det for meg med søking via fjernkontrollen på sjangre, artist eller liknende....
    Noe annet er dette med flac, ser noen er nesten hypnotisert av dette. Jeg har aldrig brukt dette, og ser mange der har problemer med det. 25 minutter for å rippe én cd f.eks. Jeg avskriver ikke noe, men for meg har det handlet om "det enkle er ofte det bedste".

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det meste av musikken min i .flac, har aldri vært noe mer komplisert å håndtere enn mp3, eller tatt lengre tid.. Men vet det fins mye rippe-programvare som ikke er helt oppdatert når det gjelder flac, og eksempelvis ikke klarer å oppdatere id3-tagger...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Noe annet er dette med flac, ser noen er nesten hypnotisert av dette. Jeg har aldrig brukt dette, og ser mange der har problemer med det. 25 minutter for å rippe én cd f.eks. Jeg avskriver ikke noe, men for meg har det handlet om "det enkle er ofte det bedste".
    Flac er meget bra og støttes 100% av Slim. Jeg vet ikke hvilke problemer med formatet du har hørt om, det er meget anerkjent og utviklet vil jeg si.
    Og med en ok pc idag tar det ikke mange _sekundene _ mere å komprimere enn til mp3.
    Den tiden er det verdt for å ha en tapsfri kopi synes jeg.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at Windows Media player har store problemer med flac.
    Hos meg bruker jeg bare winamp pga wmp ikke klarer å lese tags til flac.

At flac støttes av logitech/slim er kjempe bra, iallefall for meg. Går nok ikke lang tid før jeg har en Duet selv.

Sikkert spurt om før, men går det ann å bruke Transporter sammen med Duet?

Side 7 av 108 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •