Squeezebox Duet - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 108 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Når man tilslutter noe til en router får man et "leiemål", og da vil der stå i loggen "renew/rewoke", men man trenger ikke gjøre noe som helst med det.
    DHCP er en automatisk tildeling av ip adresser for hva du tilslutter routeren.
    Modem?? Du skal ikke bruke modem til noe, den er bare "gateway" til internettet.

Dette med feil passord el. lign begynner faktisk å irritere skiten av meg, jeg fikk ny strømforsyning i dag, routeren er opp, men jeg kan ikke få SB3 til å koble til routeren. "Feil kryptering" osv....kan umuligt stemme.
    Har koblet Norton fra, hjelper ikke, klin umuligt.
    Nettverk er noe helsikes irriterende når det ikke fungerer per automatik, som på en Mac....!

Jeg bruker WPA men har min kode bare som 8 sifre, blir det feil når jeg legger inn tall med SB3 sin fjernkontroll da kanskje? Har prøvd begge deler, husker faktisk hva jeg gjorde da ting fungerte.....men med en bærbar pc var der kontakt med én gang med tallene (det var en Mac jo).
    Synd at du skulle få samme problemet! Eller en variant av problemet, men uansett er det ubegripelig irriterende:-x
    Jeg har nå lagt min ut for salg/bytte, jeg gir rett og slett opp å få det til!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn. Nå er min i full gang og det var ikke så vansklig. Helt genial ting.
    Kan man bruke denne sammen med spotify?

Det som er litt domt, er at det smeller bittelitt i høyttalarne vær gang den skifter sang. Noen som vet åssen man kan fjærne det problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig helt ut av det blå forsvant muligheten til å velge radio på SBen min.
    Hvis jeg går inn på favoritter for å velge radiokanal, så leter den bare etter noe strøm greier. Lyd kommer det aldri!
    Hvordan får jeg mulighet til å spille radio igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, Som jeg hater dette produktet....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også mistet radio fra Squeeze fra tid til annen, men da har det nesten utelukkende vært problemer med internetlinjen ut. Routeren flipper på DNS mot PC med Squeezecenter, og når jeg sjekker på loggen i Routeren så har det vært downtime fra ISP'en. I loggen til Squeeze ser jeg at samtidig så melder den problemer. Andre tilfeller som har skapt samme situasjon er automatisk nedlasting og installasjon av Windows patcher og sikkerhetsoppdateringer. Da har også Squeeze mistet DNS referansen.

Da har jeg vært nødt til å stoppe Squeeze server, "reparere" ethernetlinken på PC og restarte Squeeze. Alternativt restarte PC.

Skulle gjerne sett at Squeezecenter var litt mer robust på DNS, men dette kan ha vært fikset i siste versjoner, for jeg har ikke opplevd å miste oversikt over internet radioene etter jeg oppgraderte til Squeez Server 7.4.1.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kokken.
    Da skal jeg prøve det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Plutselig helt ut av det blå forsvant muligheten til å velge radio på SBen min.Hvordan får jeg mulighet til å spille radio igjen?
    Er PC'n avslått?
    Det er vel sånn nå at for å spille radio med serveren avslått må man ha 7.4 eller nyere. Hvis det har noen relevans her....

Ellers har jeg også erfart det Kokken beskriver, men det er en stund siden nå. Restarte PC og ruter har hjulpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fonera 2.0 som nas?

Tro om det lar seg gjøre å legge inn serveren på denne FON når den blir klar? Har Fon allerede og fikk e-post med tilbud om å kjøpe ruteren for 47,40 euro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite trolig Jan-E... Det krever litt prosessorkraft å ha mysql + perl scripts kjøre i bakgrunnen. Denne fon boksen er vel og lukket? Dvs at du har ikke root access i shell f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Lite trolig Jan-E... Det krever litt prosessorkraft å ha mysql + perl scripts kjøre i bakgrunnen. Denne fon boksen er vel og lukket? Dvs at du har ikke root access i shell f.eks?
    Bare en tanke siden den støtter UPnp og snart kan brukes som media server. Cpu'en er på 300 Mhz, men det er lite minne, kun 64 MB.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg ny router i dag, alt fungerer perfekt igjen.
    Dette med at noen har problemer med passord til routeren kan tyde på at routeren ikke har det helt bra ifølge min seneste erfaring.
    Da jeg fikk min nye router måtte denne restartes et par ganger for at den skulle "normalisere" seg mht lagring av innstillinger, men plutselig funket alt som en kule.
    Squeezeboksen kom opp med et skjult wpa passord på vel 13 sifre som jeg ikke helt vet hvor kom fra, men da jeg trykket "Tilbake" og skrev inn mitt passord for wpa var der forbindelse med én gang.
    Så alt er ved normalen igjen her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få tilbake radioen så måtte jeg gjennoprette fabrikkinstillingene. Rart i grunn. Den var 3 dager gammel når radioen forsvant.

Nå bytter den biliotek når man går i fra musikk til radio. Dette forhindrer meg å lagre radiokanaler på favoritter. Noen som har noen forslag til hvordan begge kan ligge i samme biblotek? Det gjorde det før.

Jeg syntes også radiolyden har blitt dårligere...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy O.o

Hey folkz

Jeg har ett lite problem for tiden, måtte desverre sende stasjonærpcen min på service, så jeg har ikke musikk på anlegge i stua via squeeze'n

Jeg har en pc stående med litt dårlig spec's.
    Celeron prosessor + 512 mb ram.
    Vurderer og kjøre squeezesenter på denne, men vil innstalere evt linux eller noe sånn att ikke halve prosessor/ram krafta går til kjøring av windows XP.

Noen annbefalninger/erfaringer som kan hjelpe meg her?
    Vill helst ha mest mulig ut av det lille jeg har nå :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XP er ikke så krevende, det går sikkert fint tror jeg.

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post ClarkConnect Linux

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hey folkz

Jeg har ett lite problem for tiden, måtte desverre sende stasjonærpcen min på service, så jeg har ikke musikk på anlegge i stua via squeeze'n

Jeg har en pc stående med litt dårlig spec's.
    Celeron prosessor + 512 mb ram.
    Vurderer og kjøre squeezesenter på denne, men vil innstalere evt linux eller noe sånn att ikke halve prosessor/ram krafta går til kjøring av windows XP.

Noen annbefalninger/erfaringer som kan hjelpe meg her?
    Vill helst ha mest mulig ut av det lille jeg har nå :P
    Jeg vil anbefale ClarkConnect Linux til formålet. CC gjør PCen din om til en NAS-boks på sett og vis, med web-basert administrasjonsgrensesnitt. Jeg tror det faktisk burde kunne la seg gjøre å installere både OSet og Squeezebox programvaren helt uten å ta i en kommandolinje, men i denne greie installasjonsguiden for kombinasjonen ClarkConnect/Squeezebox har de likevel valgt å benytte kommandolinjen littegrann. Den ser ut til å være enkel å følge likevel, selv om den altså krever litt kommandolinje klipping-og-liming.

Jeg har for moro skyld kjørt Squeezeboxserver på ClarkConnect Linux uten problemer på såpass beskjeden maskin som 450MHz Pentium-2 og 128MB ram. Det var sammen med 2 stk. Squeezebox Classic. Med mindre du har mange spillere, gjør hyppige database-oppdateringer eller ønsker å kjøre Inguz, vil den Celeron-boksen være helt ok å bruke til Squeezeboxserver dersom du har tilstrekkelig diskstørrelse.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    XP er ikke så krevende, det går sikkert fint tror jeg.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med Ubuntu (Linux).
    Den er gratis, krever lite ressurser, og veldig enkel å installere på en gammel PC (selv bruker jeg en Pentium 4 som hos meg i Linux utkonkurrerer en "rask" dobbel core Vista laptop).

Du får "windowsfølelsen" i Linux her (hvis du foretrekker det) til bruk for oppsettet, etterpå kan du "pakke bort" skjerm og tastatur.

Installerte det nye OS 9.10 her forleden, og jeg kunne bruke PC'n til surfing etter fem minutter (MENS jeg installerte OS'et).

Også blitt betydelig enklere det siste året å installere squeezeboxserver og andre programmer i Ubuntu.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Windows er nokk alt for krevende for min del.
    Vill ikke ha noe "Delay" i musikken i det hele tatt.

Har ikke drevet på så mye med linux di siste.. 3årene?:P
    Så jeg har blitt litt grønn.
    Kansje det er på tide å klippe plenen å ta opp litt av det man kunne før

Tror jeg skal prøve på det du sa Coolbiz, om ikke så prøver jeg Ubuntu siden det er det som er enklest (a)

Takker for hjelp
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det du tenker deg er en musikk-server som du også skal bruke som desktop-maskin, er ClarkConnect ikke tingen, da den har ikke vindussystem i det hele tatt. Til slik bruk er det Ubuntu, debian, Mint osv. som gjelder.

Men som dedikert, skjermløs og tastaturløs server, er ClarkConnect veldig godt egnet. Det er nettopp det den er laget for, og det kreves knapt noen Linux-kompetanse for å installere, konfigurere og drifte den.

ClarkConnect er gratis ("Community Edition").

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger hjelp.. Har prøvd før i denne tråden, og fikk det til å virke sånn halvveis.

Squeezeboxen min vil ikke streame flac filene mine. Dvs. den må buffre på nytt etter bare noen sekunder spilling. Mp3 går greit.

Det virker som om nettet er for treigt til å greie det, men jeg kjører på kablet nettverk over en Dlink DGL-4300 router. Både Xbox 360'en min og Popcornhour A100 greier å spille av flac filene uten problemer, så jeg fatter ikke hva det kan være. Jeg har prøvd alt mulig, men nå bruker jeg snart squeezeboxen som leirdue..

Dersom noen har noen lure ideer så er jeg supertakknemlig.

Side 69 av 108 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •