Squeezebox Duet - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2146
    Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Coaslip:
    Jeg har ca samme oppsett som deg. Men jeg ville aldri i verden funne på og installer squeezeserveren i 2008 hosten.

Squeezeserveren kjører best i linux (er min erfaring). Derfor bør du legge til Hyper-V rollen på serveren din: Using Hyper-V with Windows Small Business Server 2008

Lag en virituell maskin for linux (legacy nv-støtte må legges til). Installer Ubuntu-server f.eks (eller andre linux kompilasjoner som ren debian).
    Kjør inn stable versjonen på denne måten: Debian Package - SqueezeboxWiki

Hvis du skyr Norman som pesten bør du ha samme holdning til crap-o-rama-ruteren DLink Dir-655. Min anbefaling er å kjøre en WRT54GL med Tomato-firmware ( Tomato Firmware | polarcloud.com ), den er billig, fungerer kjempebra og du kan laga deg en trådløs "Squeezesone": Linksys WRT54GL - Trådløst nettverk OLD - Finn beste pris hos Prisguide.no (du trenger ikke mer en g-støtte for squezze).

Har kjørt det slik i et år nå og har ingen hickups. Scanneren har absolutt ALDRI stoppet opp eller hatt hickups.
    Det var vel ikke akkurat en enkel løsning... :P

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Med fare for å dumme meg skikkelig ut - for dette har jeg absolutt ikke noe greie på:

Har du harddisken din koblet på via en vanlig USB-tilkobling? Da har jeg opplevd at den plutselig kan skifte navn - fra. f.eks. F til G. Jeg har opplevd dette både med musikkharddisk og harddisk jeg har til å lagre digitale bilder. Har du da laget en snarvei i musikkmappen din, kan denne snarveien plutselig bli ubrukelig for SqueezeCenter. Jeg kobler rett som det er en haug med forskjellige ting på PCen - foruten løse harddisker, hender det at jeg kobler USB-DACer og/eller digitalkameraer på samtidig - kan hende at det er slikt som skaper uro i systemet.

Nå har jeg fått meg annen type harddisk som junior har koblet inn og definert som en fast nettverkstasjon med fast adresse - og da er dette helt stabilt.
    Ser at dette har skjedd, ja. Plutselig ligger musikken på H og ikke på G. Må da hele bibliteket scannes før driten fungerer igjen? Får dog tilgang via musikkmappe-valget.

Noen som forresten har testet multilibrary-plugin'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg gir opp...

Har slitt med jævelskapen i en uke nå, og jeg fatter altså ikke hvordan jeg skal gå fram for å få Duet'en til å virke. Med mindre noen har en anelse om hva som er problemet (står forklart i en post på forrige side) kommer jeg nok til å selge den

Det var tre bortkastede kvelder som jeg aldri får tilbake! Takk skal dere **** meg ha, Logitech!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i går ikke kontakt med filene mine under min musikk, da harddisken hadde endret navn fra G til H. Søkte biblioteket i natt og nå fungererer det. MEN, nå ligger alle sanger to ganger på controlleren, men én link som ikke fungerer. Hvordan får jeg vekk dette?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXntric
    Har slitt med jævelskapen i en uke nå, og jeg fatter altså ikke hvordan jeg skal gå fram for å få Duet'en til å virke. Med mindre noen har en anelse om hva som er problemet (står forklart i en post på forrige side) kommer jeg nok til å selge den

Det var tre bortkastede kvelder som jeg aldri får tilbake! Takk skal dere **** meg ha, Logitech!
    Finner du riktig nettverk da? Før det kommer opp WEP/WPA-nøkkel?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Fikk i går ikke kontakt med filene mine under min musikk, da harddisken hadde endret navn fra G til H. Søkte biblioteket i natt og nå fungererer det. MEN, nå ligger alle sanger to ganger på controlleren, men én link som ikke fungerer. Hvordan får jeg vekk dette?

"Clear library and rescan everything"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Finner du riktig nettverk da? Før det kommer opp WEP/WPA-nøkkel?
    Riktig nettverk er funnet ja. Men når jeg velger det kommer kun valget WEP opp:???:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på du har wpa da? Kommer din Duet i kontakt med routeren da vet den jo hvilken sikkerhet du har på routeren, derfor spør den sikkert etter ditt wep passord. Velg wep og trykk inn ditt passord, hva skjer da?
    Hvilken sikkerhet du har på routeren ser du jo ellers i routeren sin meny.
    Jeg skulle hjelpe deg, koblet fra min SB3, trykket inn mitt passord, men den ville ikke koble seg til min router igjen, prøvde 5 ganger.
    Åpnet da for MAC filtrering, lagde inn MAC adressen til min SB3, og re-booted routeren, da sluttet den å fungere.....routeren altså.
    Tror strømforsyningen gikk, vet ikke helt, måler ikke noen volt på pinnen der og routeren er helt død.
    Så jeg må sikkert en tur til Clas Ohlsson i morgen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Det var vel ikke akkurat en enkel løsning... :P
    Vel, når Hyper-V rollen er installert i W2k8 er det bare å følge step-by-step guiden her: WindowsServerHyperV - Debian Wiki (se bort fra Virtual-PC dette skal du kunne velge som rolle)

Du kommer helt sikkert til å se fordelen med virtuelle maskiner når du senere skal oppgradere eller bytter til en ny server senere.

Hvis du syntes virtuelle maskiner ikke er enkelt bør man revurdere opplegget i heimen Broderen min syntes linux og slik er for komplisert, derfor har han en WHS maskin som dummy-proof.

Alle bør huske på at perl er og blir best på linux, that is the truth...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er du sikker på du har wpa da? Kommer din Duet i kontakt med routeren da vet den jo hvilken sikkerhet du har på routeren, derfor spør den sikkert etter ditt wep passord. Velg wep og trykk inn ditt passord, hva skjer da?
    Hvilken sikkerhet du har på routeren ser du jo ellers i routeren sin meny.
    Jeg skulle hjelpe deg, koblet fra min SB3, trykket inn mitt passord, men den ville ikke koble seg til min router igjen, prøvde 5 ganger.
    Åpnet da for MAC filtrering, lagde inn MAC adressen til min SB3, og re-booted routeren, da sluttet den å fungere.....routeren altså.
    Tror strømforsyningen gikk, vet ikke helt, måler ikke noen volt på pinnen der og routeren er helt død.
    Så jeg må sikkert en tur til Clas Ohlsson i morgen.....
    Jeg vet at jeg har WAP da WEP både har feil antall siffer i krypteringen og bruker hexadesimale tall. Har prøvd å velge WEP og skrive inn koden, men det er ingen valg der for andre bokstaver enn A-F, og da jeg har bokstaver som u og w i min kode er det vel ingen tvil lenger...

Dessverre er jeg leietaker i en sokkelleilighet og har ingen mulighet for å sette opp routeren som jeg vil, med mindre jeg får bruker/passord fra husvert men det tviler jeg på at jeg får.

Edit: Oi, beklager at mitt problem ramla litt over på deg der. Det må hvile en forbannelse over meg

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXntric
    Den prosedyren har jeg gjort mange ganger, men det er visst ikke det som er problemet. Jeg får rett og slett ikke opp valget for min type kryptering når jeg skal koble til Controlleren til det trådløse nettverket mitt. De eneste valgene jeg har er enten 64 eller 128-bits kryptering, og det er feil i forhold til hva jeg har!
    Når du får opp feil kryptering, er ikke det fordi den rett og slett finner feil nettverk? Naboen sitt f.eks...........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Når du får opp feil kryptering, er ikke det fordi den rett og slett finner feil nettverk? Naboen sitt f.eks...........
    Det er veldig tydelig navngitt, med etternavnet til husverten min, så det er ikke der det ligger heller, dessverre:neutral:

Takk til alle som har gitt meg input! Stå på, kanskje vi kan komme til bunns i dette8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka logen på modemet, og dette sto oppført idag, i tillegg til en hel haug med lignende meldinger tidligere i uka... Kan dette ha noe med problemet å gjøre? Hva er DHCP???

Wed Oct 28 07:14:31 2009
    Warning (5) DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man tilslutter noe til en router får man et "leiemål", og da vil der stå i loggen "renew/rewoke", men man trenger ikke gjøre noe som helst med det.
    DHCP er en automatisk tildeling av ip adresser for hva du tilslutter routeren.
    Modem?? Du skal ikke bruke modem til noe, den er bare "gateway" til internettet.

Dette med feil passord el. lign begynner faktisk å irritere skiten av meg, jeg fikk ny strømforsyning i dag, routeren er opp, men jeg kan ikke få SB3 til å koble til routeren. "Feil kryptering" osv....kan umuligt stemme.
    Har koblet Norton fra, hjelper ikke, klin umuligt.
    Nettverk er noe helsikes irriterende når det ikke fungerer per automatik, som på en Mac....!

Jeg bruker WPA men har min kode bare som 8 sifre, blir det feil når jeg legger inn tall med SB3 sin fjernkontroll da kanskje? Har prøvd begge deler, husker faktisk hva jeg gjorde da ting fungerte.....men med en bærbar pc var der kontakt med én gang med tallene (det var en Mac jo).

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Vel, når Hyper-V rollen er installert i W2k8 er det bare å følge step-by-step guiden her: WindowsServerHyperV - Debian Wiki (se bort fra Virtual-PC dette skal du kunne velge som rolle)

Du kommer helt sikkert til å se fordelen med virtuelle maskiner når du senere skal oppgradere eller bytter til en ny server senere.

Hvis du syntes virtuelle maskiner ikke er enkelt bør man revurdere opplegget i heimen Broderen min syntes linux og slik er for komplisert, derfor har han en WHS maskin som dummy-proof.

Alle bør huske på at perl er og blir best på linux, that is the truth...
    Har testet på en annen router nå (Netgear WNDR3300), det ble bare marginalt bedre. Kansje 0.5 sec kjappere på å skifte sang, så jeg tviler på det er routeren problemet ligger i.

O/T:
    Jeg har kjennskap til virtualisering og vm's , men har ingen behov for å bruke mange timer på å installere linux på en vm - bare for å teste. Hvis ikke squeezeboxen kan fungere på windows så får det heller bare være, da går den retur. Linux er sikkert bra det , men nå har det seg sånn at 0,5% av mine kunder bruker det , så da ser jeg ei heller behovet for å lære det. Den dagen linux begynner og næreme seg samme markedsandel som M$ i har idag , skal jeg heller bite i det sure eplet og sette meg inn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke problemet, Squeezebox Server fungerer da helt ypperlig på Windows.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet på en annen router nå (Netgear WNDR3300), det ble bare marginalt bedre. Kansje 0.5 sec kjappere på å skifte sang, så jeg tviler på det er routeren problemet ligger i.
    Hvis du klarer å holde deg unna alle crappy N-standard rutere og prøver en billig G-ruter får du resultater...

O/T:
    Jeg har kjennskap til virtualisering og vm's , men har ingen behov for å bruke mange timer på å installere linux på en vm - bare for å teste. Hvis ikke squeezeboxen kan fungere på windows så får det heller bare være, da går den retur. Linux er sikkert bra det , men nå har det seg sånn at 0,5% av mine kunder bruker det , så da ser jeg ei heller behovet for å lære det. Den dagen linux begynner og næreme seg samme markedsandel som M$ i har idag , skal jeg heller bite i det sure eplet og sette meg inn det.
    Hvis du noen gang har installert en VM vet du at det ikke tar lang tid.

Uansett du har ikke lyst til og få dette til å fungere. Du anser Linux som vanskelig uten å prøvd og "unnskylder" deg med lav markedsandel.

Mitt råd Coaslip: Send den i retur og glem greia! Prøv Sonos isteden den krever ingen server eller generelt mye kunnskap.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Jeg skjønner ikke problemet, Squeezebox Server fungerer da helt ypperlig på Windows.
    Coaslip kjører Windows 2008 og det er et ikke supportert OS...

Mine personlige tester viser at Perl-kode i Windows er mer rundt 20-25% mer krevende enn når jeg kjører det samme library i Linux.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk denne logitechen idag. Jeg skal gå inn på "kontoen" til Logitech på kontrollen. Jeg skriver inn E-postadresse, men så må jeg skive inn passord, jeg har ikke skrevet noe passord.

Jeg måtte skive passord i begynnelsen, jeg tror det er til at man ikke kan logge seg inn på kontrollen.

Skriver jeg inn passordet etter jeg har skrevet E-posten så kommer jeg ikke inn på kontoen.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk det til, glemte å gjøre noe.

Side 68 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •