Squeezebox Duet - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2146
    Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har prøvd å søke etter en tidligere post for å finne svar, men siden søkefunksjonen her inne ikke er blant de beste får jeg bare beklage om dette blir en av mange lignende poster

Jeg har akkurat kjøpt og installert Squeezebox Duet. Da jeg rippet CDene til FLAC lastet jeg ned albumbilder som jeg la inn i folderne, både 300x300 og 500x500. Disse bildene er av en helt forferdelig kvalitet på fjernkontrollen. Er dette normalt?
    Lyden er veldig god, og jeg hadde kanskje litt for store forventninger til skjermen? Hadde et lite håp om at de skulle være som på f eks Ipod Touch

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det nå så skal squeezeboxen i retur og jeg vil ha pengene igjen. Dette er et ufullstendig produkt og totalt ubrukelig for min del.- Det går tross alt endel raskere å brenne ut cd'en jeg vil høre og stappe den i cd-spilleren.
    Er ikke interessert i å bruke mer tid på å feilsøke denne dritten, den er tross alt "Helt ny" og har aldri fungert skikkelig. Hvis et produkt skal måtte feilsøkes på i over 10-20 timer på før det kan fungere skikkelig , bør det stå noe om det på pakken.

Har sendt en lang og forklarende mail til support for en uke siden, men har ikke hørt noen ting. Har nødig lyst å plage butikken jeg har handla den hos med mas om penger , da skal den inn på reperasjon osv , men det er jo ikke noe galt med den , det er bare et ubrukelig og ufullstendig produkt i mine øyne , og jeg får ikke brukt den slikt den er tiltenkt. Burde ikke det være mulig ?

Skuffa over logitech. Atter en gang.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte en sånn på Onsdag på AV-shop og venter i spenning. Jeg er så lei av at disse Minijack-phono kablene skal bli ødelagt.
    Jeg har hørt posetive ting om denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Slik jeg ser det nå så skal squeezeboxen i retur og jeg vil ha pengene igjen. Dette er et ufullstendig produkt og totalt ubrukelig for min del.- Det går tross alt endel raskere å brenne ut cd'en jeg vil høre og stappe den i cd-spilleren.
    Er ikke interessert i å bruke mer tid på å feilsøke denne dritten, den er tross alt "Helt ny" og har aldri fungert skikkelig. Hvis et produkt skal måtte feilsøkes på i over 10-20 timer på før det kan fungere skikkelig , bør det stå noe om det på pakken.
    Hvilket OS kjører du serveren på og hvilken trådløs ruter har du?
    Leste av gamle poster fra deg at du slet med lagg, bilder som henger samt dårlig kontakt i ladestasjonen.

Kan med hånden på hjerte si at jeg ikke har hatt noen av de problemene du snakker om. Min Duet er over 1,5 år og har fungert smertefritt. Nå har jeg kommet opp i 1110 album fordelt på 17676 sanger og det er ingen merkeverdig lagg å bla igjennom album/artister/sjanger.

Har vel brukt 3-4 timer å sette opp serveren slik JEG liker den. Førstegangsinstallasjonen tok 0,5 time og da fungerte alt basisfunksjoner slik dem skulle. Husker den dag-i-dag hvor imponert jeg var siden det IKKE var noe knot etter serveren var på plass.

Hvis du også har en iPhone (eller kjenner noen med den) anbefaler jeg å teste iPeng den er i mine øyne en bedre fjernkontroll en duetten

Har sendt en lang og forklarende mail til support for en uke siden, men har ikke hørt noen ting. Har nødig lyst å plage butikken jeg har handla den hos med mas om penger , da skal den inn på reperasjon osv , men det er jo ikke noe galt med den , det er bare et ubrukelig og ufullstendig produkt i mine øyne , og jeg får ikke brukt den slikt den er tiltenkt. Burde ikke det være mulig ?

Det er noe galt når ladinga på kontrolleren ikke fungerer tilfredsstillende. Den bør delen bør du ordne opp butikken om uansett.

Produktet i seg selv er langt fra ubrukelig eller ufullstendig. De fleste her inne er storfornøyd med den og har kanskje skaffe seg enda en boks over tid (Som f.eks meg som har en boom på kjøkkenet i tillegg til duetten i stua).

Hvis det ikke er din cup-of-tee, får du enten selge den og prøve Sonos - Home (som er i en helt annen pricerange)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er 90 % fornøyd med min Squeezebox Duet. Jeg har rippet ca 1100 på 192 kbps og lagt det på en laptop som jeg kun brukes til musikklagring og indeksert disse i Squeezeboxen.

Når jeg bruker boxen velger jeg Musikkbibliotek - Musikkmappe - her ligger alle artistmappene, dvs at jeg får opp en katalogstruktur kjent fra Windows.

Det er imidlertid to ting som skjer noen ganger i uken (Jeg bruker den mange timer hver dag):

1. Når jeg blar meg inn for eksempel til Bob Dylan, så skal det ligge rund 40 mapper (cd'er) der. Her er det helt tomt. Da må jeg restarte fjernkontrollen igjen for å få løst problemet og sett alle undermappene.

2. Fjernkontrollen går helt i lås utenfor hovedmenyen. Tror det står velg nettverk, men det er ikke mulig å trykke på noe. Da må både mottaker og fjernkontroll restartes.

Det er ikke de store problemene, raskt å løse hver gang, men allikevel, det hadde vært ok om den var 100 % stabil.

Men jeg har ingen problemer med å anbefale systemet til andre. Det ble merkbar bedre lyd også kontra bruk av pc direkte til forsterker.

Edit: Jeg har hatt den i ca 1 år og har tatt alle oppdateringene etterhvert ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke for å være frekk, men kanskje hodet må oppdateres. som med all annen datating så kreves det en del tålmodighet for å få ting til å funke 100%. Kanskje cd-skifter er tingen.....

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som scanneren har trynt under scanning av filene.. Etter re-installasjon av squeezebox server og 40 forsøk på å scanne musikkkatalogene mine , ser det ut som den endelig klarte det, omsider. Scanneren krever flere forsøk på å klare så scanne musikksamlingen, og tryner etter kort tid med feilmelding i dur av "scanner quit unexpectedly" Kjører nyeste oppdatering, 7.4.1. Virker som den blir avbrutt av noe annet aksesserer musikkfilene, eller noe annet som skjer på serveren. Kjørte den i natt uten antivirus påskrudd , da gikk det omsider, og kontrolleren bruker akseptabel tid på gå inn i de forskjellige mappene.

Akkurat nå , i dag, og etter en vellykket scanning , ser det ut som den har en god dag, og fungerer som tiltenkt. Får vel gi den en uke til da... Konseptet er tross alt genialt, aldri sagt noe på det.

Squeezebox serveren kjører forøvrig på dedikert server :
    MS Small buisiness server 2008 SP2
    Intel Quad Core Q9550 2,83 Ghz / 8 GB Ram
    Musikk ligger på Raid-5 , 4x500GB, sata-300
    Alt henger på GB ethernet
    Trådløst Router er D-link DIR-655
    Controlleren har det trådløse nettet for seg selv , samt står aldri mer enn et par meter unna AP'et.

Såh , go figure. Fatter ikke at det skal være HW biten det står på. Virker som dårlig samspill mellom SB Server og controlleren, spør dere meg. Evt bare SB server, noe jeg egentlig har fått tildels bekreftet siden scanneren har trynt. Kjører Siste firmware på kontrolleren og Server nå , 7.4.1. Får bare håpe gleden vedvarer... Får holde et øye med scannerloggen og se hva den sier. Blir spennende å se hva som skjer når jeg skal legge inn ny musikk....

Edit : bruker nå "kun" ca 20 sekund på å skifte spor, og viser samme albumart på 90% av alle mp3'er uten albumart.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd på et annet OS? Small Business Server 2008 er ikke direkte listet opp som supportet OS hos Logitech så vidt jeg kan se.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Har du prøvd på et annet OS? Small Business Server 2008 er ikke direkte listet opp som supportet OS hos Logitech så vidt jeg kan se.
    har kjørt den på Windows 7 RC1 også på samme hardware. Samme problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjørt den på Windows 7 RC1 også på samme hardware. Samme problemet.
    Og hvilket anti-virus program?

Det er et kjent fenomen at Norman har funket dårlig med serverprogrammet.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av svendbjarne; 07-22-2015 kl 23:40

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Og hvilket anti-virus program?

Det er et kjent fenomen at Norman har funket dårlig med serverprogrammet.
    Norman sine produkter skyr jeg som svineinfluensa. Akkurat nå kjører jeg windows sin Live OneCare (Følger med server 2008), kjørte AVG på W7, og hadde samme resultatet der. Har forsåvidt aldri hatt noe tull med AVG.

Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Har du prøvd å kjøre serveren fra en laptop, bare for å lokalisere problemet? Virker alt fint da vet du hvor problemet ligger Ville også prøvd en annen ruter, selv om jeg har den selv på enten Dlink 615/635 uten problemer.

Mange brukere har hatt problemer med 7.4 av server og gått tilbake til 7.3.3 for å bli kvitt problemene, men den har du kanskje vært innom allerede.
    Når du har en Squeezebox som virker bra, så finnes det ingen bedre alternativer
    Jeg har ikke prøvd å kjøre den fra laptop nei , men i og med problemet er det samme uansett OS og hardware (Kjøpte nettopp ny innmat til servern, problemet fortsatte) det kan det være godt mulig at problemet ligger i routeren, siden det er det eneste som ikke er byttet. Men ser jo fler som har samme router (Bla teddytusen) og ikke har problemer i det hele tatt. Uansett, programmet SKAL kjøre på serveren, det er derfor jeg har invistert en god slump penger i dette , for nettopp å ha en mediaserver , med sikker lagring. Alt annet av programvare som jeg kaster på serveren , inkl PS3 Media Server som er GRATIS , fungerer som en drøm. Tror egentlig ikke at problemet ligger i os'et, men i programvaren. Problemene har vært de samme hele tiden med 7.3.3 (som var den siste som lå ute når jeg kjøpte SB) , 7.4 , og 7.4.1. Har googlet en del etter tilsvarende problemer men kan ikke finne noen konkrete svar. SB forumet ga meg heller ingen fornufige svar, og jeg er lei av å feilsøke...

Å styre sb'en med noe som krever itunes installert utgår 110%, bare sånn det er sagt

Kan alltids slenge på en ekstra trådløs router for å teste om det er der problemet ligger , men da burde jeg vel få feil på nettverkstesten som er innebygget i controlleren. Den har jeg også kjørt og den står på 100% hele tiden....

Kan også nevne at responstiden på å trykke på "neste" er grei nok , men gå tilbake til fli-listen og 4-5 spor lengre nedi lista så er det problemet med ventinga oppstår. 15 sekund for å skifte spor , hvorav 5 av dem med stillhet fungerer dårlig for meg.. at den velger å vise samme album-art på 90% av artistene som IKKE har albumart gjør ikke saken bedre.

Uanset , takk for alle forslag. Har mest lyst av alt å få dette til å fungere skikkelig, men etter så mye venting å feilsøking så. Det hele topper seg jo når man skal sette seg ned å kose seg å høre på musikk og det eneste man får er er en roterende sirkel som prøver å laste katalogen eller koble til serveren...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde selv en dag (eller kanskje to) med store frustrasjoner etter å ha kjøpt Duet. For mitt vedkommende løste alt seg etter at jeg byttet router. Antagelig mest fordi jeg ikke fant ut av innstillingene på den gamle, men med den nye routeren fungerte det uten å endre noe som helst.

Siden har den fungert knirkefritt i månedsvis, helt til jeg oppdaterte til 7.4.
    Jeg liker endringene som er gjort, men det er langtfra så stabilt som før, og mye tregere på det meste.

Jeg håper Logitech kommer med en bugfix snarest.

Men å gå tilbake til cd og brenning? Aldri verden! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble glad jeg ventet med å oppgradere til 7.4 med alle disse problemene!

Lurt å vente med (større) oppdateringer til noen andre har testet og at det gjerne har kommet en patch eller to!

Finnes de samme problemene på Linux-versjonen av 7.4?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coaslip:
    Jeg har ca samme oppsett som deg. Men jeg ville aldri i verden funne på og installer squeezeserveren i 2008 hosten.

Squeezeserveren kjører best i linux (er min erfaring). Derfor bør du legge til Hyper-V rollen på serveren din: Using Hyper-V with Windows Small Business Server 2008

Lag en virituell maskin for linux (legacy nv-støtte må legges til). Installer Ubuntu-server f.eks (eller andre linux kompilasjoner som ren debian).
    Kjør inn stable versjonen på denne måten: Debian Package - SqueezeboxWiki

Hvis du skyr Norman som pesten bør du ha samme holdning til crap-o-rama-ruteren DLink Dir-655. Min anbefaling er å kjøre en WRT54GL med Tomato-firmware ( Tomato Firmware | polarcloud.com ), den er billig, fungerer kjempebra og du kan laga deg en trådløs "Squeezesone": Linksys WRT54GL - Trådløst nettverk OLD - Finn beste pris hos Prisguide.no (du trenger ikke mer en g-støtte for squezze).

Har kjørt det slik i et år nå og har ingen hickups. Scanneren har absolutt ALDRI stoppet opp eller hatt hickups.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch

Finnes de samme problemene på Linux-versjonen av 7.4?
    Jeg bruker linux (Ubuntu 9.04) og har oppgradert til 7.4 og 7.4.1 (løste et lydproblem på controlleren). 7.4 er nærmest problemfri, og betydelig bedre enn 7.3.x -variantene hos meg (der var det noe buffringsproblemer, spesielt 7.3.3).

Men lurer fortsatt på om 7.2.1 passer bedre med min måte å bruke controlleren på.

I skikkelig gamle dager (halvannet år siden) hadde jeg store problemer, spesielt med den trådløse forbindelsen til receiveren. Lurte på å sende den inn, men prøvde ny router (DLink 655, ja!), og da løste det meste seg. I dag har jeg to skvisbokser og er veldig fornøyd med at jeg holdt ut med mine problemer. Kan nå nesten si at Duet'n er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem HELT i starten av mitt forhold med klemboksen..

Hei. Dette kan vel sikkert virke som et idiotspørsmål, men nå har jeg lett etter svar på nettet i noen dager, og henvender meg nå til dere:

Jeg opererer med et 13-siffers nettverkspassord. Ingen anelse hvilken type kryptering det er eller hvilke tre til fire bokstaver eller tall den forkortes med.

Problemet er at når jeg skal koble til controlleren til nettverket, har jeg kun valget mellom en 64 eller 128-bits WEP kryptering som har en kode på henholdsvis 10 eller 26 siffer. Det går naturligvis ikke overens med min kode på 13 siffer.

Hva kan jeg gjøre:?:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at min kode er en WPA-kryptering, og for at et nettverk med en sånn kryptering skal fungere må alle enheter være konfiguert for det. Står i Logitechs nettsider at Squeezebox er kompatibel med WPA, men likevel kommer ikke den muligheten opp på kontrolleren når jeg skal velge kryptering.

Kan noen hjelpe meg?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXntric
    Har nå funnet ut at min kode er en WPA-kryptering, og for at et nettverk med en sånn kryptering skal fungere må alle enheter være konfiguert for det. Står i Logitechs nettsider at Squeezebox er kompatibel med WPA, men likevel kommer ikke den muligheten opp på kontrolleren når jeg skal velge kryptering.

Kan noen hjelpe meg?
    Fremgangsmåten står i manualen. Har du lest den?
    Jeg måtte åpne en port i brannmuren for å få det til å fungere skikkelig.
    Jeg bruker kablet nett til squeezebox'en og trådløst nett til controller'n, såkalt hybrid tilkobling.

Hvis du får problemer underveis, kan du prøve å resette squeezebox og starte helt på nytt:

Hvis du vil gjenta konfigurasjonsprosessen (velge trådløst nettverk, angi nettverkets sikkerhetspassord og velge musikkilde), kan du tilbakestille Squeezebox-kontrollen til standardinnstillingene ved å gå til Start > Innstillinger > Avansert > Fabrikkinnstillinger.
    Eller:
    1. Hold nede Start-knappen i 12 sekunder for å slå av strømmen.
    2. Mens du holder nede Legg til-knappen trykker du på Start-knappen igjen. Knappens lys vil blinke og kontrollen slår seg på.
    3. Slipp opp Legg til-knappen når Logitech-logoen vises.

Slik nullstiller du innstillingene til Squeezebox-mottakeren:
    1. Trykk og hold nede knappen på framsiden av spilleren i minst 12 sekunder eller til lyset begynner å blinke rødt langsomt og deretter raskt.
    2. Lyset vil fortsette å blinke raskt rødt mens mottakeren tilbakestilles og deretter gå til rødt før det starter å blinke rødt langsomt. Da er mottakeren klar til å konfigureres.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den prosedyren har jeg gjort mange ganger, men det er visst ikke det som er problemet. Jeg får rett og slett ikke opp valget for min type kryptering når jeg skal koble til Controlleren til det trådløse nettverket mitt. De eneste valgene jeg har er enten 64 eller 128-bits kryptering, og det er feil i forhold til hva jeg har!

Side 67 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •