Squeezebox Duet - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2146
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vært litt tull her i gården også, men nå er det "bare" ladeproblemene igjen. En ting er sikkert. Jeg har aldri hørt så mye på musikk som nå. NAS er genialt. Selv bruker jeg Qnap TS-219 med 2stk WD Caviar Greenpower 1TB. Er ikke engang begynt å fylle de opp, men fint med mye plass. Mye annet morro på Qnapen også, men jeg bruker den stort sett til SC.

Skulle bare hatt Spotify på Dueten også nå...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Et siste spørsmål.
    Er det mulig å sette opp flere musikk bibliotek?
    Under Min Musikk har man valget Bytt Bibliotek, så jeg anter det skulle være mulig!

Har ikke testet dette selv enda, da det tydeligvis er en ny funksjon i 7.4 versjonen.

Selv har lagret en snarvei til den ene musikksamlingen i "roten" til det andre, og benytter mappevisning (Musikkmappe) og kan da velge bibliotek ved å velge mappe. Dette var eneste måten man kunne gjøre dette på i tidligere versjoner (som jeg fant ut ihvertfall)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAS med Squeezebox er lurt, men pass på å kjøpe en NAS med litt muskler. Jeg har en Synology DS 107+, og det er i minste laget.

Jeg har sjekket ressursforbruket når jeg spiller musikk fra NAS, og CPU på NAS er nesten kontinuerlig i 100%. Om jeg spiller MP3 går det helt fint, FLAC går også greit. Men av praktiske årsaker har jeg rippet det meste i ALAC (bruker iPod), og det er hovedproblemet. ALAC filene skal konverteres til FLAC on the fly, og det er CPU intensivt. Så det kan bli litt lagging, særlig ved mye bytte av låter.
    Minne og nettverk er null problem, det er rett og slett prosessoren som får det i overkant travelt. SqueezeCenter spiser hele prosessorkraften, og trenger ennå mer...

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

????

Hmmm, hva nå da? Kommer hjem fra jobb i dag å skulle til å høre på musikk.
    Men, for andre gang. Ikke lyd ut via digital utgangen på SB Duet :S
    Er jeg nødt til å reset den for hver gang jeg skal lytte til musikk etter en stund idle?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Hmmm, hva nå da? Kommer hjem fra jobb i dag å skulle til å høre på musikk.
    Men, for andre gang. Ikke lyd ut via digital utgangen på SB Duet :S
    Er jeg nødt til å reset den for hver gang jeg skal lytte til musikk etter en stund idle?
    Kjedelig :-( Jeg har kun hatt dette problemet én gang på min SB3 og det er da den var ny for drøyt tre år siden. Etter det har den vært dønn stabil. Kan det ha noe med hvilken firmware-versjon du kjører?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket program er det beste til bruk på ipod touch for å styre denne saken? Ser der er litt å velge mellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Squeemote lenge, kjøpe nylig iPeng også. Av de to synes jeg iPeng er klart best. de koster hhv. 45 og 55, så det er liksom ikke mye penger heller. Kjøp iPeng, jeg er sikker på at du blir happy med den. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for iPeng jeg, men klarer ikke å finne spilleren.

Har lagt inn ip til serveren osv, men det hjelper ikke.

Noen tips her?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra oppstartsproblemene når Duetn var ny, pga kranglete router, har min fungert uten bugs eller hikke hver eneste dag.
    Men med siste oppdatering av softwaren (som jeg forøvrig synes var en bra oppgradering) tar det plutselig en evighet å oppdatere biblioteket.
    Før tok det 10-12min og lete etter ny og endret musikk, mens nå tar det over 30 min
    Flere med samme erfaring?

Og jada den gjør det automatisk hver natt, men når ripper en ny cd vil gjerne høre på den med en gang, ikke dagen etter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Bortsett fra oppstartsproblemene når Duetn var ny, pga kranglete router, har min fungert uten bugs eller hikke hver eneste dag.
    Men med siste oppdatering av softwaren (som jeg forøvrig synes var en bra oppgradering) tar det plutselig en evighet å oppdatere biblioteket.
    Før tok det 10-12min og lete etter ny og endret musikk, mens nå tar det over 30 min
    Flere med samme erfaring?

Og jada den gjør det automatisk hver natt, men når ripper en ny cd vil gjerne høre på den med en gang, ikke dagen etter
    Jeg kjører fortsatt 7.3.3 og venter til 7.4 skal bli mer stabil. Det finnes forøvrig en 7.4.1 med en anseelig liste over bugs som har blitt fikset siden 7.4.

Men nok om det. Om du ikke vil vente på å oppdatere biblioteket når du har lagt inn et nytt album kan du jo bruke "Browse Music Folder". Der har du tilgang til alle musikkfilene umiddelbart.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere musikk bibliotek?

Noen her som velykket satt opp multi musikk bibliotek?
    Kansje legge ut en rask guide på hvordan får satt opp dette?

Har nå prøvd, men ender bare med fiasko

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg forstår (gjetter) er vel "Bytt Bibliotek" det samme som å velge annen server/musikkilde. Skal man skille biblioteker på samme server må man nok inn med en plugin. Det har jeg aldri orket prøve på, men er interessant ja.

Kanskje denne linken kan være til hjelp?

Multi Library plugin - Fab4 SqueezeboxWiki

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyst til å bytte ut Minijack-Phono kabelen som jeg bruker fra sterioen til Pcen. Jeg er lei av å måtte bytte ut minijack kabelen 3-4 ganger i året pga at den får dårlig kontakt. Jeg har sett på denne Logitech Squeezebox Duet som kan være veldig intersangt.

Kan denne Logitech Squeezebox Duet kobles på en vanlig ren forforsterker? eller må man koble til coax eller digital? Jeg bruker en HK avr 255 nå som forforsterker, men driver å ser på forforsterker for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Kan denne Logitech Squeezebox Duet kobles på en vanlig ren forforsterker? eller må man koble til coax eller digital? Jeg bruker en HK avr 255 nå som forforsterker, men driver å ser på forforsterker for tiden.
    Begge deler :-D Den har både optisk og elektrisk digitalutgang samt analog stereoutgang.

Se spec osv på Logitech Squeezebox

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet ut spotify på duetten?
    Øystein

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Er det noen som har testet ut spotify på duetten?
    Det har ikke offisiel støtte gjennom en plugin enda, så foreløpig må du ha Squeezebox Server kjørende på maskinen du har Spotify på, og bruke pluginen WaveInput til å spille av all lyd som spilles på pcen også i squeezeboxen.

Ulempen med dette er selvfølgelig at du alltid må ha pcen på, samt at du får et delay på 1-3 sekunder etter at du har valgt en sang i spotify. Har ikke fått WaveInput til å virke på Squeezebox Server versjon 7.4 enda, men regner med det snart kommer en oppdatering

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Det har ikke offisiel støtte gjennom en plugin enda, så foreløpig må du ha Squeezebox Server kjørende på maskinen du har Spotify på, og bruke pluginen WaveInput til å spille av all lyd som spilles på pcen også i squeezeboxen.

Ulempen med dette er selvfølgelig at du alltid må ha pcen på, samt at du får et delay på 1-3 sekunder etter at du har valgt en sang i spotify. Har ikke fått WaveInput til å virke på Squeezebox Server versjon 7.4 enda, men regner med det snart kommer en oppdatering
    Vet hvordan jeg skal gjøre det, men har ikke prøvd det enda Holder ennå på med å legge inn musikk. Bare lurte på om det er noen som har prøvd det, eller har noen erfaringer rundt det.
    Øystein

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har musikken lagret på en ekstern harddisk. Hvis jeg skrur den på etter sqeezebox server er startet sliter jeg med å finne musikken. Må den være slått på før squeezebox server starter?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har musikken lagret på en ekstern harddisk. Hvis jeg skrur den på etter sqeezebox server er startet sliter jeg med å finne musikken. Må den være slått på før squeezebox server starter?
    Med fare for å dumme meg skikkelig ut - for dette har jeg absolutt ikke noe greie på:

Har du harddisken din koblet på via en vanlig USB-tilkobling? Da har jeg opplevd at den plutselig kan skifte navn - fra. f.eks. F til G. Jeg har opplevd dette både med musikkharddisk og harddisk jeg har til å lagre digitale bilder. Har du da laget en snarvei i musikkmappen din, kan denne snarveien plutselig bli ubrukelig for SqueezeCenter. Jeg kobler rett som det er en haug med forskjellige ting på PCen - foruten løse harddisker, hender det at jeg kobler USB-DACer og/eller digitalkameraer på samtidig - kan hende at det er slikt som skaper uro i systemet.

Nå har jeg fått meg annen type harddisk som junior har koblet inn og definert som en fast nettverkstasjon med fast adresse - og da er dette helt stabilt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    I utgangspunktet ikke, men det kan jo hende det har blitt endret i siste versjon. Jeg kjører v7.3.3. Siste release er nå 7.4.1 som fixer en masse bugs i 7.4.0. Derimot har jeg opplevd at hvis du forsøker å spille av musikk før harddisken har startet må du rescanne biblioteket for å finne den igjen.

Ulf-B sine kommentarer over har også noe for seg, men det gjelder uansett om du slår på disken før eller etter at Squeezeserver har startet.

Side 66 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •