Squeezebox Duet - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Oppdaterte til 7.4 her om dagen, men fikk i dag beskjed om at en ny oppdatering var tilgjengelig. trykket "oppdater" men da ble det vesjon 7.3 r6038. Hvordan får jeg installert 7.4 igjen? Ved å gå inn på programvareoppdatering, får jeg "kopierer oppdatering" og en feilmelding.

Ser på squeezecenter at den står med v7.3.3, er det riktig?
    Ja, det var litt ustabilt i dag. Last heller ned 7.4.1 her:
    Squeezebox Software Beta Downloads - Version 7.4

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skrue
    Kan tyde på at SB-server er ok nok, men at firmwaren for Kontrolleren sliter litt enda. Selv bruker jeg 7.3.1 fra før jul i fjor og har ikke hatt noen tyngende grunn til å oppgradere siden da.
    Tipper du har rett i det. Kontrolleren klarer ikke å skaffe seg IP-adresse fra DHCP-serveren min. Den finner receiveren, men det hjelper lite når den ikke får IP...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fant faktisk ikke det trådløse nettet i det hele tatt. Reset til fabrikksinstillinger for trehundreogtolvogførtiende gang, så løste det seg...

Låter i spillelistene dukker bare opp som tall, og de kan ikke spilles. Har bedt serveren om full rescan, men det ser ikke ut som den gjør noe som helst. "Ingen framdriftsinformasjon er tilgjengelig for forrige søk."

Sagaen fortsetter....

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få litt fortgang i feilsøking osv så ville jeg ikke ha valgt rotkatalogen til musikkfilene (om du da gjør det), men heller katalogen til ett enkelt album uten underkataloger. Da går all skanning unna på null komma null.

(bruker ca 1 time og 40 min. på en finn-bare-nye-filer skanning på itx-serveren jeg bruker. Ikke veldig rask maskin, men vifte trenger den ikke. Greit at den gjør det kl 4 om natten).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det er generelle problemer med å få 7.4.x til å rescanne biblioteket, finnes en del innlegg om det på Slimdevices forumet.
    Min starter ikke å scanne i det hele tatt, og spillelistene er bare rør. Logitech jobber visst med saken.

Den generelle konklusjonen etter å ha lest forumet er at 7.4.x til og med siste "nightly build" fra i går (28775) er full av feil. Anbefaler ikke å oppgradere ennå, bli på 7.3.3 eller 7.3.4, de er temmelig stabile.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    If it aint broken, dont fix it......
    Mange bruker fortsatt SlimServer 6.5 faktisk.
    Synes Logitech oppdaterer i hytt og pine, radio kanaler forsvinner og kommer hele tiden fra SqueezeNetwork også, jeg klarer overhodet ikke følge med i alt det nye hele tiden så jeg venter hvertfald inntil alle problemer er ryddet av veien, og er sikker på Inguz fungerer i en evt. oppdatering, ellers ender man jo med en nedgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg i alt, bortsett fra en ting; trådløs ytelse på Duet har vært en katastrofe helt til SC 7.3.3. Det har, av årsaker jeg ikke helt forstår, vært spesielt ille når man kjører serveren på NAS. Sikkert en kombinasjon av ytelse på server og tvilsom trådløs løsning.

7.3.3 er i alle fall den første versjonen som har vært brukbar for meg.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å få kontakt med biblioteket mitt som ligger på en ekstern USB HD.

Må HD'en være på når maskinen startes? Når jeg nå trykker på min musikk, får jeg bare valget "bytt bibliotek" og kommer ikke inn på filene, men biblioteket mitt er huket av. Kjenner jeg begynner å bli noget irritert på denne saken nå...

Edit: Nå finner jeg filene på serveren, men ikke på controlleren... Kanskje fordi den søker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Dagen etter den virka slutta den å virke igjen,må vel være noen som vet hvordan man skal løse dette? Har lasta ned ny software både på pc og kontroll.

Har en dlink 655 ruter.
    .....bare en tanke:
    Kan det være at D-link ruter ikke er "godvenn" med squeeze box?
    Erindrer å ha lest at problemene løste seg for en ved å skifte ruter.
    (Har selv D-link DIR-120)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har D-link DIR-655 og ingen problemer nå.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hammersmith
    .....bare en tanke:
    Det har jeg ingen tro på, av følgende grunner:
    1) Jeg har selv prøvd Dlink, 3Com og Jensen, det gir nøyaktig samme resultat
    2) Sjekk Slimdevices forumet. Det er stappfullt av folk som har trøbbel med Squeezebox Duet spesifikt og trådløst.
    3) Sjekk revisjonshistorikken på Squeezecenter. Sitat fra 7.3.3 release notes: "over 30 bugs detracting from the enjoyment of playing music with a Duet have been fixed". Herunder vesentlige ting rundt WiFi.
    4) "Merkelig nok" ble det med et trylleslag helt stabilt på 7.3.3. Tilfeldig? Ikke pokker.

Joda, det kan ha vært værre på noen trådløse aksesspunkter enn andre, men man kommer bare ikke unna det faktum at hovedproblemet heter Squeezebox.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Squeezebox Recieveren min til 770 kr idag. Konfigurerte den opp enkelt med Net::UDAP. Kablet nett er veldig simpelt å sette riktig. Trådløst er bittelitt mer tricky. Prøvde 1 gang men passordet på nettet ble tydeligvis feil.

Skal uansett bruke den kablet sammen med et par andre komponenter i kinoen, så gadd ikke legge mer energi i trådløsbiten.

Kan anbefales for folk som allerede har iPhone eller iPod Touch!

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg bruke en iPod touch til Duet og spille av musikken som ligger på iPoden? Og kan den bruke spotify via iPoden?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Kan jeg bruke en iPod touch til Duet og spille av musikken som ligger på iPoden? Og kan den bruke spotify via iPoden?
    Akkurat det kan jeg ikke svare på, men er iallefall imponert over lydkvaliteten og brukervennligheten hittil! Ganske kult å styre all musikken som jeg har i flac på en server med iPhone. Genialt at man kan slippe unna billigere da

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Nei. Du kan kun bruke den til å styre Reciever.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke Duet, men Classic, og jeg bruker SqueezeCenter 7.1 fortsatt.
    Dette problem med en ekstern HD er beskrevet i denne tråd :
    External Hard Drive Help? - Squeezebox : Community : Forums men faktisk også i maualen til min Squeezebox Classic....
    Apropos D-Link har jeg aldrig hatt noen problemer med min D-4300 Game Router fra D-Link.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg bruker nå MAC på min Squeeze Server 7.4 (brukte PC før) - og det fungerer helt utmerket. MAC'en er konfigurert med en ekstern USB harddisk, og man får selvsagt et par sekunders ventetid for at harddisken skal spinne opp når man ikke har brukt Squeezeboksen (har både Squeezeboks og 2 Duet'er her i huset) på en liten stund. Er veldig fornøyd, men...

Er det noen som har MAC og kjører Squeeze Server 7.4, og som vet hvor "Favorites.opml" filen blir lagt? Trodde den hentet den i fra spillelister, men selv om jeg har gjort noen endringer (eller fjerne den helt) med den filen - så blir ikke endringene registrert :-( ... Er det noen som kan hjelpe meg så er jeg kjempe takknemlig?!! Logitech support hadde ikke anelse, og pratet seg helt bort i skyene... dessverre (ellers så anbefales supporten til de).

Mvh,
    flanglo

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål til dere med Duet. Er det volumestyring på denne?
    Hadde vært supert. For da har jeg kunnet kjørt denne som ren stereo via dac uten pre...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er volumkontroll, men den regnes som degraderende for lyden i audiofil sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hammersmith
    .....bare en tanke:
    Etter at jeg tilbakestilte kontrollen så har det funka,internett radioen virker ikke nå.

Side 64 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •