Squeezebox Duet - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 2146
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Hva er best. Mere eller mindre kompresjon?
    Regner med at jo mindre kompresjon, jo bedre resultat. Bruker nivå 2 selv. Tar mer plass da men...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta diskusjonen om RIP'ing i dertil egnet tråd, DENNE tråden er for Duet !

Kokken
    Moderator

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umulig å svare direkte på.

Om du komprimerer uten tap av kvalitet er det bedre jo mer du komprimerer. FLAC og Apple Lossless (ALAC) er eksempler på formater hvor man komprimerer uten å tape lydkvalitet i det hele tatt.

Om du komprimerer med tap er minst komprimering best for lydkvaliteten, mens det gir mindre filer å komprimere mer. Forskjellen i lydkvalitet mellom en MP3 på 320 Kbps og en FLAC er ikke allverden, mye mindre enn størrelsen skulle antyde.

Det er to ulike måter å tilnærme seg problemet på. Uten tap gir begrenset mulighet til komprimering, om man aksepterer tap og lager en algoritme som gjør at man fjerner "unødvendige data" behøver det ikke å gå særlig ut over kvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med å få kontakt med squeezebox mot bærbar pc

Har hatt mye problemer i det siste med å få kontakt,lasta ned siste oppdatering i går og da virka det men idag var det ingen kontakt igjen.

Begynner å bli rimelig frustrert,noen som kan hjelpe?

Akkurat nå har fjernkontrollen kontakt med pc får opp sangene,men kontrollen får ikke kontakt med boksen lyser blå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag funker den,virker som dette kommer og går. Må si jeg skjønner ennå mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med å få kontakt med squeezebox

Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Har hatt mye problemer i det siste med å få kontakt,lasta ned siste oppdatering i går og da virka det men idag var det ingen kontakt igjen.

Begynner å bli rimelig frustrert,noen som kan hjelpe?

Akkurat nå har fjernkontrollen kontakt med pc får opp sangene,men kontrollen får ikke kontakt med boksen lyser blå.
    Jeg kan dessverre ikke hjelpe, bare gi min medfølelse.
    Jeg kjøpte squeeze box duet for omtrent et år siden og jeg har brukt mer tid på problemer enn å høre på musikk. Det fungerer av og til. Vanligvis er det ikke kontakt mellom controller og squeeze box eller så mangler kontakten mellom squeeze box og NAS driver der musikken er lagret. Jeg har utallige ganger tatt ut batteret i controlleren fordi den "henger". På samme vis som deg har jeg nå lastet ned siste oppdatering i håp om at alt bedrer seg....boksen lyser nå blått og der er ingen kontakt.
    Kan det være slik at også det nye programmet "squeezebox server" (tidligere squeezecenter) må lastes ned? For min del ligger dette programmet på NAS serveren og jeg vet ikke om det er utgitt en versjon som passer der. (skal undersøke litt sener i dag)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezebox Duet problemer

Ser ut til at en Squeezebox server for QNAP NAS snart vil bli utgitt.

QNAP NAS Community Forum • Login

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som kjører trådløst og har trøbbel: Det er ekstremt viktig at dere kjører Squeezecenter 7.3.4 eller 7.4.

Jeg har slitt mye med alle versjoner før det, men nå er det stabilt. Jeg tror ikke det er tilfeldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører ikke tråløst men har brukt squeeze center 7.3.2.
    Det blir spennende å se reultatet av siste oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører nødvendigvis trådløst mellom kontrolleren og spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få lyden fra squeezcenter i høytalerne på pcen som har squeezcenter instalert uten å bruke softsqueez? Softsqueez krasjer hele tiden når jeg bytter radiokanal, men er stabil når jeg hører på musikk fra HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iPeng

Må bare skryte litt av iPeng-programmet på iPhone; vanvittig bra! Det har tilført en ny dimensjon i bruk av Squeezeboxen min, mye bedre styring og kontroll en med Duet fjernkontrollen (som dessuten er ubrukelig i mitt tilfelle da batteriet bare holder 30 sekund, dette etter knappe 1 års bruk). Har ikke funnet noe negativt ennå... Fantastisk applet til iPhone!

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latentfreak
    Må bare skryte litt av iPeng-programmet på iPhone; vanvittig bra! Det har tilført en ny dimensjon i bruk av Squeezeboxen min, mye bedre styring og kontroll en med Duet fjernkontrollen (som dessuten er ubrukelig i mitt tilfelle da batteriet bare holder 30 sekund, dette etter knappe 1 års bruk). Har ikke funnet noe negativt ennå... Fantastisk applet til iPhone!
    Sitter og teller på knappene selv. Har ventet lenge på Touch, men ser Reciever koster kun 770 kr på amentio. Hadde blitt en billig løsning sammen med iPeng..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, er det mulig å sette opp en receiver med iPeng, altså installere den fra bunn?

Jeg bruker en annen iPhone app til å styre min Squeezebox; Squeemote. Den kan kun styre en receiver som allerede er koblet til/satt opp ved hjelp av en kontroller. Den kan altså ikke erstatte kontrolleren 100%.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Men, er det mulig å sette opp en receiver med iPeng, altså installere den fra bunn?

Jeg bruker en annen iPhone app til å styre min Squeezebox; Squeemote. Den kan kun styre en receiver som allerede er koblet til/satt opp ved hjelp av en kontroller. Den kan altså ikke erstatte kontrolleren 100%.
    Ja, det finnes en vei rundt det problemet. Noe som heter Net:UDAP. Så lenge man er middels datakyndig skulle det være piece of cake.

Net::UDAP - SqueezeBox Receiver configuration tool - Squeezebox : Community : Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hammersmith
    Jeg kan dessverre ikke hjelpe, bare gi min medfølelse.
    Jeg kjøpte squeeze box duet for omtrent et år siden og jeg har brukt mer tid på problemer enn å høre på musikk. Det fungerer av og til. Vanligvis er det ikke kontakt mellom controller og squeeze box eller så mangler kontakten mellom squeeze box og NAS driver der musikken er lagret. Jeg har utallige ganger tatt ut batteret i controlleren fordi den "henger". På samme vis som deg har jeg nå lastet ned siste oppdatering i håp om at alt bedrer seg....boksen lyser nå blått og der er ingen kontakt.
    Kan det være slik at også det nye programmet "squeezebox server" (tidligere squeezecenter) må lastes ned? For min del ligger dette programmet på NAS serveren og jeg vet ikke om det er utgitt en versjon som passer der. (skal undersøke litt sener i dag)
    Dagen etter den virka slutta den å virke igjen,må vel være noen som vet hvordan man skal løse dette? Har lasta ned ny software både på pc og kontroll.

Har en dlink 655 ruter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Ja, det finnes en vei rundt det problemet. Noe som heter Net:UDAP. Så lenge man er middels datakyndig skulle det være piece of cake.

Net::UDAP - SqueezeBox Receiver configuration tool - Squeezebox : Community : Forums
    Ah, den var handy!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Dagen etter den virka slutta den å virke igjen,må vel være noen som vet hvordan man skal løse dette? Har lasta ned ny software både på pc og kontroll.

Har en dlink 655 ruter.
    Jeg har nå prøvd meg på Squeezebox Server 7.4.1 på min Synology NAS. Dårlig idé...

Ja, brukergrensesnittet på kontrolleren er en forbedring. Men den er dessverre klin ustabil igjen. Kontrolleren klarer stadig vekk ikke å koble seg til det trådløse nettet sier den. Merkelig da, at iPeng på min iPhone spiller som pokker...
    Tilbake til 7.3.3.

Har du forsøkt å velge en annen trådløs kanal hos deg? Forsøk 1, 6 eller 11, og ikke noe annet.
    Hvilken versjon av programvaren kjører du? Jeg legger merke til at det er masse trøbbel med 7.4, ta en titt på Slimdevices forumet: SqueezeCenter - Squeezebox : Community : Forums

Anbefaler å bli på 7.3.3 inntil videre.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte til 7.4 her om dagen, men fikk i dag beskjed om at en ny oppdatering var tilgjengelig. trykket "oppdater" men da ble det vesjon 7.3 r6038. Hvordan får jeg installert 7.4 igjen? Ved å gå inn på programvareoppdatering, får jeg "kopierer oppdatering" og en feilmelding.

Ser på squeezecenter at den står med v7.3.3, er det riktig?

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Jeg har nå prøvd meg på Squeezebox Server 7.4.1 på min Synology NAS. Dårlig idé...

Ja, brukergrensesnittet på kontrolleren er en forbedring. Men den er dessverre klin ustabil igjen. Kontrolleren klarer stadig vekk ikke å koble seg til det trådløse nettet sier den. Merkelig da, at iPeng på min iPhone spiller som pokker...
    Tilbake til 7.3.3
    Kan tyde på at SB-server er ok nok, men at firmwaren for Kontrolleren sliter litt enda. Selv bruker jeg 7.3.1 fra før jul i fjor og har ikke hatt noen tyngende grunn til å oppgradere siden da.

Side 63 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •