Squeezebox Duet - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 2146
    Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg testa Squeezebox'en min i noen dager , og ser klart forbedringspotensiale i denne saken. Lydmessig har skal jeg ikke uttale meg , men Softwaremessig så ser jeg at det nok kan gjøres endel forbedringer.

Den er himla treig til å åpne kataloger med mye filer i. I og med den installerte mySQL og bygger kartotek på alle sangene , så ser jeg ikke hvorfor dette skal ta noe tid i det hele tatt. Hente ut data fra databasen og sende til kontrolleren burde gått på under 0,01 sekund. Jeg kjører selv Squeezecenter på en ny og relativt kraftig server som innehar musikkbiblioteket , og det trådløse senderen er aldri mer en 5-6 meter fra kontrolleren. Alt går på Cat5e 1GBit nett så problemet ligger ikke hos meg vil jeg tro. Sanger starter med en gang , når jeg har fått opp musikkbiblioteket, så problemet ligger ikke der heller.

Den bommer på sangene i forhold til hva jeg velger. Spiller sangen som ligger over den jeg har valgt. Har prøvd å "clear'e" listene å bygge de opp på ny men det hjelper ikke.

"Playing now" henger igjen og viser sangen jeg nettopp spilte hvis jeg trykker "neste sang" i et par sekunder.

Men mest irriterende av alt. Jeg spiller en sang med albumart, går inn i en katalog uten albumart så setter den samme albumart på forrige album jeg spilte. Spilte noe madonna i går med albumart i katalogen , og alle sangene jeg har spilt i dag har hatt coveret til madonna på, selv om jeg er en HELT annen plass i samlingen. Kan også gå til en katalog med albumart i og spille den og tilbake til en uten , så dukker det samme coveret opp igjen. UFATTELIG irriterende. Noen som opplever det samme ?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    høres litt merkelig ut, jeg har 3 terra med musikk og opplever ikke dine problemer i det hele tatt, har en salig blanding av ITunes, Flac og MP3 filer, de er organisert på to forskjellige disker, egne foldere for iTunes(Apple Lossless), Flac og MP3 og det funker utmerket. Eneste aberet er at det tar ca 15-20 min å scanne igjennom hele registret når jeg tar en rescan.

Hvilken utgave av Squeezecenter kjører du? Min kjører på en miniMac.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt. 3 TERA ? WOW! Synes jeg har "endel" å har såvidt rundet 500GB.

Squeezecenter info :
    Version: 7.3.3 - 27044 @ Mon Jun 15 15:14:08 PDT 2009
    Server HTTP Port Number: 9000
    Perl Version: 5.8.8 - MSWin32-x86-multi-thread
    MySQL Version: 5.0.22-community-nt

Dette er den siste , som ikke er beta. Så over changelog på Betareleasen og fant ingen bugfix på mine problemer der. Kan noe som IKKE har problemer med dette legge ut info'en Spesielt MySQL og Perl er interessant. Samt om du kjører Windows 7 er jo også greit å vite.

Kjøres på en intel Quad 9550 / 4GB minne, musikksamlingen ligger på raid 5
    Windows 7 RC1 / Build 7100.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever ingen av de problemene du beskriver på mitt system. Her er de kalde fakta:

HTTP-serverens portnummer: 9000
    Operativsystem: Windows XP - NO - cp1252
    Plattformarkitektur: 586
    Perl-versjon: 5.8.8 - MSWin32-x86-multi-thread
    MySQL-versjon: 5.0.22-community-nt
    Totalt antall tilkoplede spillere: 3
    Biblioteksstatistikk
    Totalt antall spor: 11,070
    Totalt antall album: 866
    Totalt antall artister: 917
    Totalt antall sjangere: 71
    Samlet avspillingstid: 739:11:13

Kan det være Windows 7 som er den "ukjente" faktoren som lager krøll?

Edit: Kjører på en 4 år gml stasjonær PC med 3GB minne, singledisk S-ATA.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Versjon: 7.3.3 - 27044 @ Mon Jun 15 14:51:57 PDT 2009
    Vertsnavn: Mac-mini.local
    Serverens ip-adresse: 10.0.0.14
    HTTP-serverens portnummer: 9000
    Operativsystem: Mac OS X 10.5.8 (9L31a) - NO - utf8
    Plattformarkitektur: x86
    Perl-versjon: 5.8.8 - darwin-thread-multi-2level
    MySQL-versjon: 5.0.22-standard
    Totalt antall tilkoplede spillere: 2

Biblioteksstatistikk
    Totalt antall spor: 53,084
    Totalt antall album: 4,408
    Totalt antall artister: 1,752
    Totalt antall sjangere: 232
    Samlet avspillingstid: 3644:22:32

Mulig at det er Windows 7 som skaper krøll, et annet moment er mappestrukturen og hvordan du legger albumart.
    Etter mye styr i begynnelsen med bilder følger jeg nå denne malen:
    Tagger alle bilder inn i METAdata, i tillegg ligger det en fil som heter cover.jpg i alle lydmapper.

Bruker ikke en egen albumbildemappe!!!!

Jeg har strukturert slik at jeg har en mappe for hvert album, mappa heter feks
    Rolling Stones - Decembers Children - 1965
    inne i denne ligger alle musikk filer og en bildefil som da heter cover.jpg
    i noen mapper har jeg i tillegg en egen mappe om jeg har flere bilder, den mappa heter konsekvent Scans.

På denne måten fikk jeg full kontroll over bildene, ikke opplevd noe tull etter det.

Merk også at jeg ikke bruker overmapper på bandnavn, alle Stonesalbum ligger etter hverandre i musikkmappa,
    dette for at Squeezecenter skal jobbe lettere, det var et tips jeg fikk på mail fra en av utviklerne.

Lykke til, Squeeze kan være utrolig frustrerende, men når det løsner funker det som en kule!

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip

Den er himla treig til å åpne kataloger med mye filer i.
    Har samme problemet som deg og kjører Squeezecenter på en Netgear readynas duo. Har rundt 55.000 musikkspor, og det tar irriterende lang tid. Noen som vet om det er samme problemet på systemet til SONOS. Vurderer sterkt å bytte, spesielt nå som de har kommet med ny kontroll.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EQ på Squeezebox?

Heisann alle !!
    Har fått meg en squeezebox duet,og har lyst til å prøve denne eq'en fra Inguz!
    Har fått lagt den inn,og alt ser ut som det skal,men får den ikke til å funke som den skal tror jeg!
    Men skal det ikke se sånn ut inne på squeezeCenter da? inguz audio » Using the EQ Plugin
    Hos meg kommer det bare opp små "knapper" inne på EQ menyen,og det eneste jeg får gjort,er å velge hvor mange bånd EQ'en skal ha!
    Får ikke justert noe som helst!
    Noen som har noen tips om dette?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bump

Ingen som kan hjelpe med dette?
    Lurer på om det kan ha noe med Silwerlight å gjøre?
    Noen innspill?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må innstallere Silverlight for at dette skal fungere.....når denne er innstallert får du opp kurven med eq justeringer øverst i skjermbildet, disse kan du dra når du justerer, eller du kan bruke klikkemetoden som du har gjort nå.
    Menyene som du ser på linken er som det ser ut i displayet når du går inn på EQ med fjernkontrollen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, du må innstallere Silverlight for at dette skal fungere.....når denne er innstallert får du opp kurven med eq justeringer øverst i skjermbildet, disse kan du dra når du justerer, eller du kan bruke klikkemetoden som du har gjort nå.
    Menyene som du ser på linken er som det ser ut i displayet når du går inn på EQ med fjernkontrollen.
    Takk så mye for svaret!
    Har installert silwerlight,men det skjer ikke noe likevel! Hadde det faktisk fra før også!
    Må jeg gjøre et eller annet triks i den forbindelse,eller skal det ordne seg selv?
    Kan nevne at jeg kjører vista,hvis det har noe og si!
    Når jeg går inn på innstillinger - plugins,og trykker på "innstillinger" på EQ,så står den og laster i det uendelige,og så kommer denne beskjeden opp til slutt:Cannot initialize Silverlight: createSilverlightControl is not defined
    Skjønner meg ikke helt på dette dessverre!
    Takker så mye for tips

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det hører hjemme i denne tråden...
    [moderator edit]Nei det gjør det nok ikke, denne tråden er forbeholdt teknisk diskusjon. Fjernet produktjakt tekst som allerede er linket her: Prisjakt Duet[/moderator edit]

Jeg slo til

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke Vista, men jeg går ikke inn i plugin folderen for å finde EQ´en. Denne ligger med fjernkontrollen under innstillinger tror jeg, eller helt separat, husker ikke helt nå, er ikke hjemme.
    I SqueezeCenter ligger den som en egen meny også.
    Kan se ut som Vista har et problem med Silverlight ja.
    Når du har SqueezeCenter sin forside oppe, klikker på EQ, da skal hele venstre siden av Squeezecenter være dedikert Inguz. Øverst ser man frekvensbåndene og justeringen man har gjort, nederst er alle frekvensbåndene listet slik man kan justere der om man ikke vil dra de i skjermbildet øverst. Da kommer alle de andre meny justeringer, som Width, Presets osv nedover.
    Jeg kan poste en skjermdump senere så du kan se....
    Har du søkt litt på nettet etter Vista og Silverlight?

Edit: Her ser du øverste og nederste del av skjermbildet i SqueezeCenter. De sorte prikker der er på kurven, ¨år du holder curseren over disse viser de justeringen på den punkt i kurven, og disse punkterne kan du dra der du vil ha justeringen.
    0,4 db kan ikke stemme, du skal kunne justere i 0.1 db steps......

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke Vista, men jeg går ikke inn i plugin folderen for å finde EQ´en. Denne ligger med fjernkontrollen under innstillinger tror jeg, eller helt separat, husker ikke helt nå, er ikke hjemme.
    Når du har SqueezeCenter sin forside oppe, klikker på EQ, da skal hele venstre siden av Squeezecenter være dedikert Inguz. Øverst ser man frekvensbåndene og justeringen man har gjort, nederst er alle frekvensbåndene listet slik man kan justere der om man ikke vil dra de i skjermbildet øverst. Da kommer alle de andre meny justeringer, som Width, Presets osv nedover.
    Ja,jeg har funnet den inne på fjernkontrollen,men den forsvinner av og til,og det går bare å justere i step på 0,4 db,og det er jo ikke stort! Har fått EQ i venstre side på Squeezesenter,men får ikke gjort noen justeringer der! Får bare valgt hvor mange bånd EQ skal ha - får ikke justert hvert bånd på noen måte! Bare to små "knapper" som ikke virker ved hvert bånd! Det står Hz m pil ned på den ene knappen,og db m pil opp på den andre,men det skjer som sagt ikke noe når jeg trykker på dem!
    Skal søke litt på nettet ja!
    Takker så mye for all hjelp så langt!

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som er plaget med ELENDIG kontakt i ladestasjonen eller er det et generelt problem ? Min controller detter ut og inn hele tiden, og har vært sånn siden dag 1. Jeg sitter på en ganske solid pult og den detter inn og ut bare av av jeg skriver noe eller beveger på musa. I natt har den stått stille og rolig i ladestasjonen og ikke ladet en dritt. Hørte til og med at den datt inn og ut når jeg skule gå inn på soverommet... I tillegg til at den er forferdelig treg så er det rett før jeg kaster dritten i søpla. Selv om konseptet er aldri så genialt..

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos Hm virker som om at det er noe veldig galt med ladestasjonen din, var ikke sånn hos meg da jeg hadde squeezebox.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp her, etter å ha pratet med en svenske på kundeservice som ikke helt tok poenget...

Har kjøpt en brukt spiller, så det har vært litt frem og tilbake med annulering av kontoer. Jeg får nå spilt internettradio, men Squeezecenter finner ikke spilleren, og jeg får da ikke tilgang til biblioteket. Spilleren er registert i Squeezenetwork.

Har en følelse av at dette er en enkel pølsefeil, men jeg spinner litt på stedet hvil her. Noen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    He he he he nei,han jobbet ikke i realcom,men Eltel,sikkert samme greia

Prøver sikkert å kjøpe en annen router,å da en av de du anbefalte,viss ikke problemene med ustabilitet opphører.
    Jeg bruker samme Jensen ruter som deg, og har hatt et mareritt av en installasjon med min SB Duet siden jeg fikk den for halvannet år siden. Har aldri vært stabilt på trådløst uansett hva jeg har forsøkt. I all hovedsak komplett ubrukelig, men litt opp og ned avhengig av Squeezecenter versjon.

Men å skylde på ruteren blir for enkelt, den var noe av det første jeg eliminerte i mitt oppsett. Den fungerer faktisk veldig bra, bedre enn de to andre trådløse ruterne/aksesspunktene jeg har testet i prosessen, Dlink og 3Com.

Jeg har forsket mye på dette, og min konklusjon er helt klokkeklar; versjoner av Squeezecenter før 7.3.4 har stort sett en aldeles forj@vlig trådløs ytelse, og er notorisk ustabilt på ethvert trådløst nett. En eller annen tidligere versjon var "brukbar", men så ble det jævlig igjen senere. I tillegg er den trådløse maskinvaren i receiveren sannsynligvis av tvilsom kvalitet, den har i alle fall dårligere signalkvalitet enn en iPhone som ligger ved siden av...
    Vanskeligere enn det er det egentlig ikke. Det har vært min mistanke hele veien, siden mitt trådløse nett har null problemer med å streame HD video, mens avspilling av musikk fra Squeezecenter har vært et kjempeproblem. Når jeg har brukt kablet ethernet har aldri Squeezebox hatt noen problemer.

Jeg har i tillegg hatt et "worst case scenario" med Squeezecenter på NAS og Apple Lossless koding av musikken.

Anyway, etter at jeg installerte SSODS på min NAS med Squeezecenter 7.3.4. har så godt som alle problemer blitt borte med et trylleslag (samme gjelder forøvrig på PC, jeg har SC der også for å ha en referanse for sammenligning). Ja, det er littegrann treigere enn fra PC, men helt akseptabelt. Den tidligere så evinnnelige "fyller buffer på nytt" meldingen på kontrolleren er så godt som eliminert, og responsen er god. Det var dramatisk forskjell fra SC 7.3.3 til 7.3.4, og ingen skal fortelle meg at det er tilfeldig. Jeg har forsøkt alt, goddamm, og mer til! :evil:

Nå funker det i alle fall, og Jensen AirLink 89300 gjør en ypperlig jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Trenger litt hjelp her, etter å ha pratet med en svenske på kundeservice som ikke helt tok poenget...

Har kjøpt en brukt spiller, så det har vært litt frem og tilbake med annulering av kontoer. Jeg får nå spilt internettradio, men Squeezecenter finner ikke spilleren, og jeg får da ikke tilgang til biblioteket. Spilleren er registert i Squeezenetwork.

Har en følelse av at dette er en enkel pølsefeil, men jeg spinner litt på stedet hvil her. Noen som kan hjelpe?
    Høres kjent ut...

Løsning: SqueezeCenter 7.3.4 eller 7.4, full factory reset av spiller og kontroller, start på nytt. Utrolig klønete, men tar mindre tid enn å forsøke å finne "lure" løsninger. Det er i alle fall min erfaring, BTDT, flere ganger.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: Her ser du øverste og nederste del av skjermbildet i SqueezeCenter. De sorte prikker der er på kurven, ¨år du holder curseren over disse viser de justeringen på den punkt i kurven, og disse punkterne kan du dra der du vil ha justeringen.
    0,4 db kan ikke stemme, du skal kunne justere i 0.1 db steps......
    Takk for bildene!!
    Det nederste stemmer med mitt ,men ikke det øverste! Den kurven der kommer ikke hos meg,og det skjer ikke noe når jeg trykker på knappene!
    Ja,så at jeg kunne stille 0,1 db pr step,men at 0,4 var max (uttrykte meg litt dårlig) inne på fjernkontrollen! Og det er jo ikke stort?
    Ser også at det står hvilken frekvens ved siden av hver "knapp" -det vises heller ikke hos meg! Og øverst på siden står det et ikon med "get silwerlight",og kan trykke på den for nedlasting! Men jeg HAR silwerlight på pc'n! Prøvd å slette den og legge inn på nytt,men til ingen nytte!
    Men har på feelingen at det har noe med dette og gjøre!
    Kjører forresten firefox nettleser også - kansje det er det som gjør det??
    Jeg er dessverre ingen dataekspert,og tolmodigheten er heller ikke all verden
    Men takker så mye for hjelpen
    Nå vet jeg hvertfall hvordan det SKAL se ut!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Høres kjent ut...

Løsning: SqueezeCenter 7.3.4 eller 7.4, full factory reset av spiller og kontroller, start på nytt. Utrolig klønete, men tar mindre tid enn å forsøke å finne "lure" løsninger. Det er i alle fall min erfaring, BTDT, flere ganger.
    Fant en enklere løsning, var bare å velge rett kilde på controlleren, og vips så er det lyd..

Da er det bare å gå i gang med å organisere musikken...

Side 60 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •