Squeezebox Duet - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 108 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2146
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Noen som har peiling på om fjernkontrollen til Logitech Wireless DJ Music System kan brukes til å styre den nye Squeezebox mottakeren?
    Nei.

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Vil det si at gamle Squeezebox har WiFi-grensesnitt som snakker med den nye controller-remoten?
    Nei, det er ikke slik det fungerer. Controller "snakker" med Squeezecenter, programvaren på pcen.

antiloop; som jeg allerede har sagt noen ganger nå.. :-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Nei, det er ikke slik det fungerer. Controller "snakker" med Squeezecenter, programvaren på pcen.
    Det høres snodig ut. Det står jo på Logitechs sider følgende:
    "Du trenger ingen datamaskin: Du kan bruke SqueezeNetwork™, vår gratis, Internett-baserte tjeneste, og lytte til tusenvis av nettradiostasjoner og hente musikk fra musikktjenester på nett. Med en musikksamling på MP3tunes.com i tillegg kan du til og med lytte til din egen musikksamling uten å slå på datamaskinen. "

Hvordan er dette mulig dersom fjernkontrollen kommuniserer med PCen?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Du trenger ingen datamaskin: Du kan bruke SqueezeNetwork™, vår gratis, Internett-baserte tjeneste, og lytte til tusenvis av nettradiostasjoner og hente musikk fra musikktjenester på nett. Med en musikksamling på MP3tunes.com i tillegg kan du til og med lytte til din egen musikksamling uten å slå på datamaskinen. "

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fordi da går Controlleren "ut på internett" og kommuniserer med Squeezenetwork som er Slimdevices sin egen Squeezecenter på nettet. Ikke noe hokus pokus.
    Lydenhetene er som sagt "dumme" bokser. De streamer og viser evt i displayet bare det de får beskjed om.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu kommer også "Tivoli" liknende bordradioer med samme features. Tilsluttet internet har du alverdens radiostasjoner tilgjengelig der også.
    Men ellers, ja, man kan søke på bitrate når man leter etter radiostasjoner, men jeg har ikke brukt mye tid på det. Andre har sikkert en del gode forslag til stasjoner her.
    På selve SlimServer har jeg ikke mange stasjoner, her er de jeg bruker nå:
    1. nrk-p1-128 2. BellyUp4Blues - The Only Ass Kicking Blues Rocker 3. Atlanta Blues Society | Web 4. 1.FM - Otto's Baroque Musick 5. 1.FM - Otto's Classical Musick 6. Alt | Radio Paradise 7. (#1 - 2238/11631) S K Y . F M - Absolutely Smooth Jazz - the world's smoothest jazz 24 hours a day 8. (#2 - 440/500) .977 The 80s Channel 9. HAPPYDAY* Contemporary Instrumental [ Welcome to Happyday New Age Radio, New Age 365 Radio - www.inewage.com ] HAPPYDAY New Age Mixed Chennel 10. BNR Nieuwsradio | news & information 11. Radio 4 | adult classic & jazz

På SqueezeNetwork har jeg en del fler, men bruker vel bare 2-4 stykker.
    Jeg hater radio reklamer, men på RadioIO (mener jeg det er) kan man betale et gebyr og får da reklamefri radio.
    Noen radiostasjoner, som f.eks. Radio Paradise er så populære at serveren noen ganger er full, da må man forsøke igjen bare.
    Jeg har ingen erfaring med bruk av flere SB enheter i huset desverre.

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på mitt eget dumme spørsmål, så lar dette seg IKKE gjøre. Har kontaktet Logitech angående dette.

Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Noen som har peiling på om fjernkontrollen til Logitech Wireless DJ Music System kan brukes til å styre den nye Squeezebox mottakeren? Hadde vært greit å bli kvitt hakkinga fra bluetooth overføringa, man samtidig beholde den gamle fjernkontrollen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omfatter Squeezenetwork noen norske radiokanaler?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg husker er det ingen pr default, men så lenge man har adressen til streamen er det ikke noe problem å legge dem inn manuelt.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser på forumet til slimdevices at flere bruker(siden lenge før duet) en Nokia internet tablet til styringen. (N770, N800, N810.)

Større skjerm, browse by cover art, mulig å browse nettet, + de øvrige funksjonene i Tablet'n er fordelene jeg har kommet over. Dog vil det jo være dyrere enn en duet controller.

flere som vurderer eller har brukt en slik løsning?

fins forresten også skins til ipod touch ..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Jeg har liggende en Dell PDA som sikkert burde kunne kjøre denne oppgaven. Om ikke annet enn som tynn klient mot en annen PC. Mye mer sexy med stor skjerm, det som Sonos har som en av sine store fortrinn.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare meg selv, så installerte jeg SoftSqueeze for å sjekke litt, og der fant jeg flere under denne stien:

Internet Radio->Radio Guide - Radio Time->Browse by Location->Europe->Norway->...

Funker bra i SoftSqueeze, ihvertfall.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja tror oppløsningen blir et problem for akkurat denne skin'en til å kjøre på en PDA..
    Da ville jeg heller tatt en titt på digital DJ fra promixis (netremote).
    mye mer fleksibelt.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ***EDIT P4 (diverse), KlemFM, NRK mange, Kanal24, mange mange lokalstasjoner inkludert Radio Folgefonn, Budstikka, Hedmark, osv, osv Kort sagt mange flere enn du noengang får via vanlig FM fra kabelTV eller antenne.

Velger RadioIO når jeg kobler meg til Squeezenetwork og deretter velger man verdensdel, land, evt by/region. Ganske greit. Kult å kunne høre på radiostasjoner fra hele verden - Australia eller USA f.eks. - men det blir lett at man faller tilbake til gamle kjente når nyhetens interesse legger seg... men f.eks. svenske eller danske radiostasjoner finnes det mange å velge på og endel av de kjører bra musikk.

Bitrate er høyst variabel fra 24kbit til stasjoner som tilbyr 256 kbit.

Enkelt å legge til stasjoner i favoritter, så man ikke må igjennom hele menysystemet senere.

Det er SB3 jeg har, men regner med at Duet'en ikke er noe dårligere. FLAC format (ukomprimert) bør man nok ha i hjemmenettverket framfor på nettet - pga lagringsplass/båndbredden som da kreves.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hmmm. Jeg har liggende en Dell PDA som sikkert burde kunne kjøre denne oppgaven. Om ikke annet enn som tynn klient mot en annen PC. Mye mer sexy med stor skjerm, det som Sonos har som en av sine store fortrinn.
    Slim Devices : Partners : TelCanto er vel tilpasset bruk sammen med Squeezebox/slimserver. På langt nær like lekkert brukergrensesnitt som Sonos og Controller, dog... Men det kan jo være funksjonelt for det

Og som Burre nevner så kan Netremote være et alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dere snakker om skin og andre fjernkontroller..
    Denne til itouch ser svæært spennende ut.
    http://penguinlovesmusic.de/?page_id=3

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare meg selv, så installerte jeg SoftSqueeze for å sjekke litt, og der fant jeg flere under denne stien:

Internet Radio->Radio Guide - Radio Time->Browse by Location->Europe->Norway->...

Funker bra i SoftSqueeze, ihvertfall.
    Ja ja, og som du kan se av min liste har jeg ikke noen danske stasjoner ! Nuvel, der er et hav av stasjoner, av danske er der masser jeg ikke ante eksisterte heller, og samme kan siges om norske.
    roffe, det er kjempe enkelt system , du har ingen grunn til bekymring. Finder du ikke din favoritt stasjon fra Tasmania kan du bare legge inn streamings linken manuelt i SlimServer f.eks.......
    Jeg bruker Apple Lossless, og har ellers lastet litt ned fra Linn i 24/44.1. Min router er D-Link DGL-4300 Game Router, har fungert perfekt siden første dag hvor jeg lagde inn ny firmware på den.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lurt å vente til controller og Receiver kommer.. Eller er det ett fett om jeg kjøper Squeezebox classic nå, og kontroll senere?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Er det lurt å vente til controller og Receiver kommer.. Eller er det ett fett om jeg kjøper Squeezebox classic nå, og kontroll senere?
    Kommer an på hva du egentlig mener, men skal ikke være noe problem å kjøpe og ha glede av SB nå og så legge til en Controller senere nei. Da kan du likegreit også fra starten legge inn Squeezecenter som riktignok er i beta.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del ser ikke helt fordelen med Duet-versjonen ift. Squeezebox Classic.

Såvidt jeg kan skjønne er den eneste praktiske forskjellen at man ikke trenger å se receiver-boksen for å fjernstyre den, men også at fjernkontrollen er så avansert at den ikke kan erstattes av en universalkontroll. Men jeg skal medgi at den er ganske lekker, da.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roffe: skjermen på fjernkontrollen er vel absolutt en nyvinning, og forenkler bruken vesentlig?

Side 6 av 108 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •