Squeezebox Duet - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 108 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2146
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    49% burde fungere helt problemfritt. Jeg hadde litt problemer en periode her hjemme - med signalstyrke på mellom 30 og 35% - da gikk det ikke så bra. Men så lenge du holder deg over 40%, burde det gå greit..

Vær imidlertid oppmerksom på at signalstyrken kan variere - det gjør den i alle fall hos meg. Jeg sjekket signalstyrken jevnlig mens jeg hadde problemer med signalene til en av Squeezeboxene mine. Uvisst av hvilken grunn, kunne signalstyrken svinge fra rundt 55% og ned mot 40% med bare noen timers mellomrom - ikke til å forstå.

Små justeringer på antennevinkelen på routeren eller å flytte routeren en 10-20 cm kan imidlertid gjøre underverker for signalstyrken. Verdt å prøve.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Signalstyrken ligger på 49% hos meg.Er dette for lite eller er dette en styrke som tilsier at Squeezeboxen bør fungere optimalt?
    Ellers har jeg skiftet kanal da jeg fant tre andre nettverk som lå på samme kanal.
    Nå fra morgenen av fungerer duetten som den skal,men føler meg ikke trygg på at problemene vil oppstå igjen.
    Dobberman.Må ha ting inn litt med teskje da jeg ikke er så bevandret innefor feltet som dere.Hvor finner jeg "Task Manager"?

Setter utrolig pris på responsen fra dere folkens å takker for flotte forslag hittil.
    Skal holde dere oppdatert om hvordan stabiliteten blir etter hvert som råd og tips blir utprøvd.
    Vil nødig kutte ut Squeezebox da den er genial når den funker
    Task manageren får du opp hvis du trykker Ctrl+Alt+Del. I menyen som da dukker opp velger du task manager. Du kan også finne Task manager ved å høyreklikke med musa på menyen nederst. Windows Task Manager starter opp med Applications/programmer. Klikk deg inn på Processes. Du vil finne SqueezeTray.exe på listen. Hos meg akkurat nå bruker den 0% CPU og 15932 K. Hvis programmet har "kjørt seg fast" kan det hende det bruker mye mer minne og CPU-kraft. Da kan du høyreklikke SqueezeTray.exe med musa og velge "End Process". Etter et minutt starter du opp programmet fra Start-menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med Duet

Har den siste tiden blitt utroligt frustrert over Dueten.

Jeg har et problem med at sangene hakker eller rett og slett hopper over til neste sang. Min Duet er ikke trådløs, men den trådløse Boomen fungerer helt fint, selv om jeg spiller fra samme kilde.

Alle nettverkskabler i hele huset er trekt ut og inn igjen, alt er oppdatert, squeeze center er som forsøk innstallert på to forskjellige pc'er. Alt uten noe positivt resultat.

Har noen erfaringer med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å streame pc-lyden til Squeezebox slik at jeg får trådløs lydoverføring fra laptop til stereoanlegget?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Task Manager kommer opp når du høyre klikker nederst på ditt skrivebord. Da ser du hvilke programmer der kjører, hvor mye cpu kraft du bruker osv....
    I SqueezeCenter er der en netverk test, gå på "Hjelp", da kommer den opp, kjør den og se ......
    Kanskje du må gå igjennom dine router innstillinger, bruker du "G" eller "mixed" el. lign? Jeg bruker "802.11G Only", og har aldrig opplevd den har falt ut tror jeg, og jeg bruker kanal 6, som jeg i grunnen tror alle andre her i huset også bruker.
    Signalstyrken trenger ikke ha noen som helst betydning egentlig....
    Kanksje du må oppgradere firmwaren på din Duet....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldig brukt "Random Play" i Squeezecenter men lekte med den i dag. Når jeg velger Blues som eneste valg, og da starter random play, da er der flere sjangrer der spilles, ikke bare blues. Merkeligt. Mine tags er alle ok, Mark Knopfler er hvertfald ikke tagget som blues....

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... det fungerte bra hos meg. Gikk nettopp inn i kategorien Blues (Home - > Music Folder -> Musikk -> Blues). Øverst - når man er inne i kategorien Blues - står det "All songs" - deretter kommer alle album som jeg har lagt inn som blues-album. Velger jeg nå "shuffle songs", og jeg deretter trykker "Play" på "All songs", går det litt tid mens SqueezeCenter gjør en liten jobb, og så kommer alle bluessangene jeg har lagt inn i en herlig blanding. Bare blues og ikke noe annet.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er det noen av dere som har problemer med den norske ENERGY - NRJ Hit Radio på Squeezebox Duet?

Hos meg kutta den for noen uker siden.
    Noen som kan teste?
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det med radiostasjoner i SqueezeCenter er et irritasjonsmoment. For en stund siden forsvant en av mine favoritter - Jazzradioen 106,8. Borte vekk. Først sluttet den bare å fungere - deretter forsvant den fra listen over radiostasjoner i SqueezeCenter. Men til saken: Jeg søkte opp alt som ligner på NRJ..... i SqueezeCenter - og fant NRJ Norge, bare for å konstatere at den ikke gir lyd fra seg.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der savner jeg litt muligheten til Sonos med å ha en analog rca inn på en av enhetene. På den måten kunne en ha koblet opp en gammel radiotuner på en player og distribuert den rundt i huset. Vi har en Duet i spisestuen som 95% av tiden streamer NRK lokalradio. NRK lokalradio har tålig råtten lydkvalitet og faller av og til ut (dvs slutter å streame).

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ,mens en Jensen Airlink 89300 står for det trådløse.
    Problemet er at den er veldig ustabil.
    Du har allerede skrevet svaret på problemet ditt. Jensen er som hva en mandags-lada er i bilverdenen. Skulle vært forbudt å selge.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Der savner jeg litt muligheten til Sonos med å ha en analog rca inn på en av enhetene. På den måten kunne en ha koblet opp en gammel radiotuner på en player og distribuert den rundt i huset. Vi har en Duet i spisestuen som 95% av tiden streamer NRK lokalradio. NRK lokalradio har tålig råtten lydkvalitet og faller av og til ut (dvs slutter å streame).
    Hva med å koble en enkel radio til line-in inngangen på pc'en din for så å streame det på full kvalitet via shoutcast i lokalnettverket ditt ? Krever dog at du har en pc som står på. Vet ikke om du streamer fra nas eller pc.

Burde ikke være vanskelig.. Et kjappt søk ga meg dette resultatet på programvare du kan bruke.

Download SHOUTcast - Freeware Software - Tucows

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Du har allerede skrevet svaret på problemet ditt. Jensen er som hva en mandags-lada er i bilverdenen. Skulle vært forbudt å selge.
    Hmmm skulle jo være en glimrende router i følge montør her hjemme,men er ikke sikkert det stemmer.Ser at den også er kåret til best i test i en eller annen test.
    Hva vil du anbefale av routere da,som er stabil å har bra hastighet/rekkevidde?Er rimelig blank på dette feltet.

Det er blitt bedre stabilitet på Dueten etter at jeg har fulgt diverse tips herfra,men det er ikke stabilt nok til at jeg er fornøyd.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm skulle jo være en glimrende router i følge montør her hjemme,men er ikke sikkert det stemmer.Ser at den også er kåret til best i test i en eller annen test.
    Hva vil du anbefale av routere da,som er stabil å har bra hastighet/rekkevidde?Er rimelig blank på dette feltet.

Det er blitt bedre stabilitet på Dueten etter at jeg har fulgt diverse tips herfra,men det er ikke stabilt nok til at jeg er fornøyd.
    Var den en fra Relacom så var å monterte bredbånd hos deg kansje ? Snakket med en av de i går og han sa akkurat det samme. Fordi de selger dem, såklart. ALT , og da mener jeg ALT - har vært borti av jensen har lagt problemer på en eller annen måte. Det samme med belkin. Og jeg er borti trådløse nett nesten daglig i min jobb som it-tekniker.

Før du går til innkjøp av noe kan du søke om det er mange i nærheten som bruker samme kanalen som deg. Last ned NetSurveyor :: WiFi Network Discovery Tool , og eventuelt skift til en kanal som ikke er i bruk eller er lite brukt.

Selv bruker vi mye Netgear sine produkter med godt resultat. Selv har jeg en D-link DIR655 som jeg er veldig fornøyd med , og Linksys sine produkter er også veldig bra. (Linksys er forresten sluttbruker-avdelingen til Cisco. Cisco produserer store deler av utstyret i verden som leverer internett hjem til deg, altså det utstyret f.eks telenor bruker, og ofte det merket som store bedrifter bruker, f. eks Statoil i Stavanger med 14.000 ansatte bruker mye Cisco)

Hadde anbefalt å prøve en router fra en av disse merkene , vel og merke en som koster over 500 kroner, altså styr unna de billigste. Over 1000,- kr trenger du ikke bruke.

Et helt annet alternativ er å bruke såkalt "homeplug" adaptere. Disse transformerer nettverkstrafikk over strømnettet i huset, med mye høyere hastigheter (har sett opp til 300 mBit) , men har hatt varierende resultater med de. Har også opplevd at reciever/forforsterker reagerer på de , noe som resulterer i støy i anlegget. Disse løsningene koster litt forskjellig men gir mye bedre båndbredde enn en trådløs router. Du kan også koble på flere mottakere . Et eksepel med en mottaker og en sender : Komplett.no - NETGEAR Poverline AV Ethernet Kit

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Var den en fra Relacom så var å monterte bredbånd hos deg kansje ? Snakket med en av de i går og han sa akkurat det samme. Fordi de selger dem, såklart. ALT , og da mener jeg ALT - har vært borti av jensen har lagt problemer på en eller annen måte. Det samme med belkin. Og jeg er borti trådløse nett nesten daglig i min jobb som it-tekniker.
    He he he he nei,han jobbet ikke i realcom,men Eltel,sikkert samme greia

Prøver sikkert å kjøpe en annen router,å da en av de du anbefalte,viss ikke problemene med ustabilitet opphører.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med bruk av Squeezebox Duet på en QNAP TS-119 Turbo NAS eller andre QNAP-produkter? Sliter med at hele systemet henger seg (CPU på NAS'en hopper til 100% og går ikke ned igjen), Squeezeboxen mister tilkoblinga (og klarer ikke å koble seg til igjen) så eneste utvei er å restarte NAS'en - dette skjer når jeg prøver å starte sanger/spillelister. Det skjer ikke hele tiden, men irriterende ofte. Har måttet restarte systemet 4 ganger allerede i dag)

Foreløpig har jeg cirka 6000 låter (mp3) på NAS'en og det er det eneste. Ingen andre programmer eller applikasjoner som kjører i tilegg heller - bare SSOTS (Slim Server On Turbo Station) + SqueezeCenter.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handla Squeezebox duet for 1999,- kr på Start-it i hillevåg i dag. Gleder meg til å koble opp å teste

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Noen som har erfaringer med bruk av Squeezebox Duet på en QNAP TS-119 Turbo NAS eller andre QNAP-produkter? Sliter med at hele systemet henger seg (CPU på NAS'en hopper til 100% og går ikke ned igjen), Squeezeboxen mister tilkoblinga (og klarer ikke å koble seg til igjen) så eneste utvei er å restarte NAS'en - dette skjer når jeg prøver å starte sanger/spillelister. Det skjer ikke hele tiden, men irriterende ofte. Har måttet restarte systemet 4 ganger allerede i dag)

Foreløpig har jeg cirka 6000 låter (mp3) på NAS'en og det er det eneste. Ingen andre programmer eller applikasjoner som kjører i tilegg heller - bare SSOTS (Slim Server On Turbo Station) + SqueezeCenter.
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...queezebox.html, kanskje du finder noe der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finner ikke spiller

Har hatt squeezebox en liten stund nå,etter å ha ikke brukt den på en stund så får jeg ikke kontakt med laptopen kan noen hjelpe?

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke endringer har du gjort på lapptoppen i det siste da ? Lagt inn antivirus ? Kjørt oppdateringer ? Byttet router ? Byttet bredbåndsleverandør, osv ?

Side 59 av 108 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •