Squeezebox Duet - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2146
    Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ok.takker for svar

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Om du bruker en NAS-disk derimot, så slipper man pc.
    noen forslag på en grei nas?

jeg skal ha et system som kun skal være til musikk koblet til anlegget.
    squeezebox duet + nas =?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, jeg lar iTunes tagge min musikk, den ripper og laster ned bilder automatisk også.
    Du kan jo prøve mp3tag, skulle være meget bra...
    Huker du av ved List compilations albums for each artist får du alle artister opp i menyen på fjernkontrollen tror jeg, jeg har prøvet det, men der blir så mange artister, og jeg søker ikke min musikk på artist mye likevel.
    Som jeg har det nå ligger alle disse artister/samlealbum under Various Artists. Så, endrer du dette valget her vil alle artister blive listet...
    Min "Library" ser slik ut :
    Takk for svaret, og blidet av innstillingene!

Jeg har huket av for "List compilations albums for each artist", men det blir ikke helt bra. Jeg har også alle samlealbum under Various Artists, men hvis jeg huker av det samme som deg, får jeg veldig mange "samlealbum som ikke er det... F.eks. så havner sanger der albumartisten har en "feat. artist" under samlealbum...

Hadde det vært en eller annen funksjon i medsiamonkey som i itunes for å markere om det er et samlealbum eller ikke, hadde det løst saken! Jeg har rippet alt i flac så itunes er utelukket for min del. Er det en slik mulighet i mediamonkey mottas tips med takk.

Forøvrig har meg prøvd mp3tag, men synes mediamonkey er bedre.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mikkel rev, har du router kan du koble den trådløst til denne jo....

abjornli: Hmm, vet ikke, prøv foobar kanskje, Problem with Various Artists - Squeezebox : Community : Forums

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mikkel rev, har du router kan du koble den trådløst til denne jo....

abjornli: Hmm, vet ikke, prøv foobar kanskje, Problem with Various Artists - Squeezebox : Community : Forums
    har ruter ja..

har ruter ja.men må jo ha en nas-disk for og koble til harddisk..?:?: eller

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du misforstår dette med NAS, leste du tråden teddytusen gav deg?
    Hvis du vil ha tilgang til musikken alltid må du ha en NAS ja, ellers kan du bruke din pc, men du må da slå den på når du vil høre musikk. Da vil musikken gå fra din pc, via routeren og til din Duet.
    En NAS er en Network Attached Storage, det er en enhet der virker som en ekstern harddisk som du (alle i huset) kan ha tilgang til, f.eks. fra en bærbar i stuen. Du må innstallere SqueezeCenter på din NAS, samt all musikken må ligge på NAS´en sin harddisk for at Duetten skal kunne hente musikken der.
    Men som sagt, du kan fint bare bruke din pc om du ikke har noe imot å slå den på når du vil høre musikk. Du kan også sette pc´en i dvalemodus, og Duetten vil da vekke den til live når du vil høre musikk.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha tilgang til musikken alltid må du ha en NAS ja, ellers kan du bruke din pc, men du må da slå den på når du vil høre musikk. Da vil musikken gå fra din pc, via routeren og til din Duet.
    ja riktig. har bestilt en duet og en

COMPARISONGENIE

så får vi håpe det blir greit.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du misforstår dette med NAS, leste du tråden teddytusen gav deg?
    En NAS er en Network Attached Storage, det er en enhet der virker som en ekstern harddisk som du (alle i huset) kan ha tilgang til, f.eks. fra en bærbar i stuen. Du må innstallere SqueezeCenter på din NAS, samt all musikken må ligge på NAS´en sin harddisk for at Duetten skal kunne hente musikken der.
    Men som sagt, du kan fint bare bruke din pc om du ikke har noe imot å slå den på når du vil høre musikk. Du kan også sette pc´en i dvalemodus, og Duetten vil da vekke den til live når du vil høre musikk.
    nei jeg missforsto ikke men.hørtes kanskje sånn ut.for og si det sånn.
    jeg har en gammel laptop som jeg ikke bruker(denne er ikke trådløs)denne kan jeg koble til routeren med en ekstern hardisk. men blir da musikken overført
    trådløst via routern til squeezebox recieveren? da trenger jeg nødvendigvis ikke en nas . er jeg helt på bærtur her nå?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, vet ikke hva det er du har bestilt, nettsiden til Amentio kommer opp....

Ja, vel, hvilken bærbar er det du har da? Er du sikker på den ikke har trådløst?
    Hva bruker du routeren til om din bærbar ikke har trådløst da? Har du en stasjonær pc koblet til routeren kanskje?

Her er et eksempel på en NAS : TEST: Qnap TS-119 Turbo NAS - DinSide Data
    Da kan du installere SqueezeCenter på NAS´en, overføre musikken til denne, og koble den til med kabel til Duetten.
    Men se NAS tråden for hvilke NAS der er bedst egnet, noen er bedre enn andre vet du...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, vet ikke hva det er du har bestilt, nettsiden til Amentio kommer opp....

Ja, vel, hvilken bærbar er det du har da? Er du sikker på den ikke har trådløst?
    Hva bruker du routeren til om din bærbar ikke har trådløst da? Har du en stasjonær pc koblet til routeren kanskje?

Her er et eksempel på en NAS : TEST: Qnap TS-119 Turbo NAS - DinSide Data
    Da kan du installere SqueezeCenter på NAS´en, overføre musikken til denne, og koble den til med kabel til Duetten.
    Men se NAS tråden for hvilke NAS der er bedst egnet, noen er bedre enn andre vet du...
    bestilte en qnap ts-209 II

jeg har to bærbare. en med trådløst og en ikke.
    det er derfor jeg lurte på om jeg kan bruke den gamle laptopen til server for duetten isteden for nas. ?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel bedst med Qnap tror jeg. Du kan også koble pc´en til Duetten med kabel om du vil det istedet, men vitsen med Qnap er at den passer seg selv, og kan brukes til andre ting også.

Andre kan sikkert svare på dette, er litt usikker på akkurat dette, men problemet med den andre pc´en er, at siden den ikke har trådløs forbindelse, da må den fysisk tilkobles en router for at du får bl.a. SqueezeNetwork til at fungere, og den kan vel ikke være koblet til routeren og Duetten på samme tid? Normalt er der jo bare én ethernet utgang.....
    Men i utgangspunktet kan din gamle pc godt brukes som server, det er bare å koble den til Duetten, innstallere SqueezeCenter (da må du først koble den til routeren så du kan laste ned denne), da scanner SquuezeCenter din musikk til biblioteket og du er klar.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel bedst med Qnap tror jeg. Du kan også koble pc´en til Duetten med kabel om du vil det istedet, men vitsen med Qnap er at den passer seg selv, og kan brukes til andre ting også.

Andre kan sikkert svare på dette, er litt usikker på akkurat dette, men problemet med den andre pc´en er, at siden den ikke har trådløs forbindelse, da må den fysisk tilkobles en router for at du får bl.a. SqueezeNetwork til at fungere, og den kan vel ikke være koblet til routeren og Duetten på samme tid? Normalt er der jo bare én ethernet utgang.....
    Men i utgangspunktet kan din gamle pc godt brukes som server, det er bare å koble den til Duetten, innstallere SqueezeCenter (da må du først koble den til routeren så du kan laste ned denne), da scanner SquuezeCenter din musikk til biblioteket og du er klar.
    takker for all hjelp nielsen

Da går jeg for og koble opp qnapen til routeren. er klar over at det er den beste løsning praktisk sett.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er squeezeboxen koblet opp og det gikk smertefritt
    morsom liten sak det! mye radiokanaler gitt.

da venter jeg spent på qnapen som er her i morgen eller torsdag.
    håper det går like smerefritt:???:

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Under "instillinger" finner du "Velg spiller" og setter "Controller" til å være spiller.
    Så kommer lyden ut av jack på kontrolleren.
    finner ikke disse "instillinger" for og kunne bruke jack

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet ?

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frustrert!!

Har skaffet meg Squeezebox duet,men har til nå bare vært frustrert i stedet for å nyte denne "dingsens" muligheter.
    Den er koblet til forsterker gjennom en Beresford dac,mens en Jensen Airlink 89300 står for det trådløse.
    Problemet er at den er veldig ustabil.Av og til virker den som den skal å jeg koser meg med min musikk fra pc og internettradio,men så kan den plutselig falle ut å jeg kommer ikke inn på noe som helst.Den kan da bare spille noen sekunder av en sang før den faller ut.Responstiden før den starter avspilling er også meget treg i den tiden den er ustabil.
    Routeren min er plassert i et annet rom enn Squeezeboxen,men ikke lenger unna enn 10 meter.
    Den er aldri stabil mer enn noen timer i gangen.
    Syns det er veldig rart at den i perioder virker 100%,mens den i neste øyeblikk ikke fungerer i det hele tatt.
    Blir veldig glad for tips og forslag fra dere som har en velfungerende duet

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke wireless signalstyrken ved å gå inn i SqueezeCenter via Web interface: Velg Innstillinger og deretter skilleark med fanen "Spiller". Nederst vil det stå trådløs signalstyrke.

Squeezebox Duet-sb3ss-jpg

Men signalstyrken kan være OK selv om du får drop's i oppetid. Kan det være noen andre i nærheten som kjører på samme nettverks-kanal? Du kan laste ned Netstumbler og sjekke om noen ligger på samme kanal som deg.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Har skaffet meg Squeezebox duet,men har til nå bare vært frustrert i stedet for å nyte denne "dingsens" muligheter.
    Den er koblet til forsterker gjennom en Beresford dac,mens en Jensen Airlink 89300 står for det trådløse.
    Problemet er at den er veldig ustabil.Av og til virker den som den skal å jeg koser meg med min musikk fra pc og internettradio,men så kan den plutselig falle ut å jeg kommer ikke inn på noe som helst.Den kan da bare spille noen sekunder av en sang før den faller ut.Responstiden før den starter avspilling er også meget treg i den tiden den er ustabil.
    Routeren min er plassert i et annet rom enn Squeezeboxen,men ikke lenger unna enn 10 meter.
    Den er aldri stabil mer enn noen timer i gangen.
    Syns det er veldig rart at den i perioder virker 100%,mens den i neste øyeblikk ikke fungerer i det hele tatt.
    Blir veldig glad for tips og forslag fra dere som har en velfungerende duet
    Du kan også sjekke om squeeze-programmet på pcen trenger en restart. Det har hendt hos meg at programmet har begynt å stotre noen ganger og bruke mye prosessorkraft. Da opplever jeg dårlig respons og hakkete avspilling. Gå inn på task mananger og avslutt programmet. Start programmet på ny på vanlig måte.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalstyrken ligger på 49% hos meg.Er dette for lite eller er dette en styrke som tilsier at Squeezeboxen bør fungere optimalt?
    Ellers har jeg skiftet kanal da jeg fant tre andre nettverk som lå på samme kanal.
    Nå fra morgenen av fungerer duetten som den skal,men føler meg ikke trygg på at problemene vil oppstå igjen.
    Dobberman.Må ha ting inn litt med teskje da jeg ikke er så bevandret innefor feltet som dere.Hvor finner jeg "Task Manager"?

Setter utrolig pris på responsen fra dere folkens å takker for flotte forslag hittil.
    Skal holde dere oppdatert om hvordan stabiliteten blir etter hvert som råd og tips blir utprøvd.
    Vil nødig kutte ut Squeezebox da den er genial når den funker

Side 58 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •