Squeezebox Duet - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    (Jeg tror svaret fra Large var til Svortevik, ikke til deg Lilac1....)
    Hmm, jeg er ikke med på hva du mener.
    Bruker du digital ut fra din Duet, og har volumet på 100% da er signalet 100 % intakt og "Bit Perfect". Crossfade har jeg ikke aktivert i ITunes.
    Trenger du delay for din eksterne dac kan du forsøke å leke med innstillingene i SqueezeCenter, gå inn på "Player", "Audio", og da "Audio Startup Time".
    Jeg har aktivert denne delayinnstillingen du nevner, jeg bare lurte på om den fungerer ved samme prinsipp som crossfade. som er aktivert per default i squeezecenter, der dacen slår inn ved oppstart/avslutning.

Hvorvidt den innebygde dacen holder seg aktivert gjennom sporet for å skape fade ut mot slutten av sporet vet jeg ikke.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nudiebear
    Ja dette var nydelige greier å få i hus. Savner også SMS-metoden for å bla i musikkbiblioteket - blir nok til at jeg må kikke litt i manualen etter en god metode.

Inntil videre blar jeg på 'disk plassering' i stedet for der jeg der har alfabetisert hierarki på musikken - det gir i hvert fall et nivå forbedring på aksesstiden.
    Ja, hvor enkelt er det å finne musikk med den nye fjernkontrollen? Jeg kan ikke se at den har et alfanumerisk tastatur. Med den gamle fjernkontrollen er det utrolig enkelt å finne musikk ved å kjøre et tekstsøk på album, artist eller sang. Jeg har veldig mye musikk og det er uaktuelt å scrolle gjennom fysiske foldere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du velger først om du skal browse etter Aritst, ablum, folder, år osv.. Deretter bruker du hjulet til å scrolle med.. viss du scroller veldig fort så kommer det opp ein stor bokstav på skjermen som viser kor langt i alfabeter du er komt

Viss dette var forståelig

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingelunde
    Du velger først om du skal browse etter Aritst, ablum, folder, år osv.. Deretter bruker du hjulet til å scrolle med.. viss du scroller veldig fort så kommer det opp ein stor bokstav på skjermen som viser kor langt i alfabeter du er komt

Viss dette var forståelig
    Det var forståelig ja Kan nok ta litt mer tid på den måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også søkefunksjon såg eg nå.. Bruker hjulet til å velge bokstaver og tall med..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste lagring for min cd samling.

Kjøpte nettopp Squeezebox Duet. Hva er den beste måten for meg og lagre min cd samling på pc med minst mulig tap av lydkvalitet. Mulig dette er nevnt tidligere i tråden men har ikke tid til å lese hele tråden.

Tom

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Watershed
    Kjøpte nettopp Squeezebox Duet. Hva er den beste måten for meg og lagre min cd samling på pc med minst mulig tap av lydkvalitet. Mulig dette er nevnt tidligere i tråden men har ikke tid til å lese hele tråden.

Tom
    Jeg bruker programmet EAC og ripper til FLAC som gir CD-kvalitet. Det finnes veiledninger på nettet som viser hvordan man med EAC unngår feil ved avlesning av CD. Det vi ønsker er jo en identisk bit for bit kopi av musikken.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her - jeg bruker også EAC og ripper til FLAC. Gir såkalt bit-perfect gjengivelse - kan ikke bli bedre enn det.

Når du har rippet et par hundre CDer, er tiden inne til å tenke på back-up. Jeg har lagt all back-up på en separat harddisk som bare brukes til det formålet.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt ITunes Lossless, funker som en kule, helt automatisk, med automatisk nedlasting av album bilder.
    Har 85 Gb, og kopi på ekstern disk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens. Bruker Duet sammen med McIntosh MA6900 og Tannoy Glenair 15. Får et vesentlig lavere lydnivå når jeg bruker Duet enn når jeg bruker min Denon CD spiller. Noen som har en løsning på det problemet? Trenger jeg en DAC,evt hvilken. setter pris på alle inspill.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Watershed
    Takk for svar folkens. Bruker Duet sammen med McIntosh MA6900 og Tannoy Glenair 15. Får et vesentlig lavere lydnivå når jeg bruker Duet enn når jeg bruker min Denon CD spiller. Noen som har en løsning på det problemet? Trenger jeg en DAC,evt hvilken. setter pris på alle inspill.

Hmm.. også når du kjører den på full spiker? volum messig .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hmm.. også når du kjører den på full spiker? volum messig .
    Fikk testet litt i går etter at jeg lagret den nye DT skiva på PC. Spilte samme spor på SB og CD likt og byttet i mellom de to kildene. Fikk samme volum da når SB var skrudd helt opp. Litt dårlig recearch fra min side dær:???: Lyden var ok da. Lagret CDèr med EAC men ser at hele cd var lagret som et spor. Vet ikke helt hvordan jeg skal fikse det problemet enda.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortering på albumartist

Sitat Opprinnelig postet av Springbank
    Dette skal nettopp være endret i versjon 7.3.4 - gå til Nightly Builds - SqueezeboxWiki og last ned.

(7.3.4 er en stabil bugfix-utgave, mens 7.4 er betaversjonen.)
    Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får dette til? Har lastet ned både versjon 7.3.4 og 7.4 uten å finne denne funksjonen. Jeg kjører Squeezecenter på en Netgear Readynas, kan det ha noe betydning?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SqueezeCenter>Music Library>Settings.
    Såvidt jeg vet er dette ikke noe nytt, har vært mulig på alle SqueezeCenter versjoner. (medmindre jeg misforstår hva du er etter da...)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    SqueezeCenter>Music Library>Settings.
    Såvidt jeg vet er dette ikke noe nytt, har vært mulig på alle SqueezeCenter versjoner. (medmindre jeg misforstår hva du er etter da...)
    Under "Innstillinger" og musikkbibliotek er det flere ting man kan hake ut. Har prøvd å hake ut det meste, men har ikke kommet helt i havn. Noen album blir sortert bra, andre ikke... Bruker mediamonkey til å tagge.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg lar iTunes tagge min musikk, den ripper og laster ned bilder automatisk også.
    Du kan jo prøve mp3tag, skulle være meget bra...
    Huker du av ved List compilations albums for each artist får du alle artister opp i menyen på fjernkontrollen tror jeg, jeg har prøvet det, men der blir så mange artister, og jeg søker ikke min musikk på artist mye likevel.
    Som jeg har det nå ligger alle disse artister/samlealbum under Various Artists. Så, endrer du dette valget her vil alle artister blive listet...
    Min "Library" ser slik ut :

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et spørsmål ang squeezebox duet.
    for og bruke ekstern hardisk til squeezeboxen. må den da kobles til pcen eller
    kan man koble den rett i squeezebox receiver?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må kobles via PC.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker en NAS-disk derimot, så slipper man pc.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 57 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •