Squeezebox Duet - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2146
    Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Men du har gått igjennom alle innstillinger, også sett til at ruteren kjører i "G" modus....
    har du lagt inn Duetten som en klient i ruteren via wizard´en?
    Har du kjørt netverks testen fra SqueezeCenter? Gå til "Help" og da kjør test.
    Hei.

Routeren står i G og N modus. Mener du at det bør står på kun G? Dueten er som sagt koblet via kablet nett.

Hva mener du med å legge den inn som klient?

Har ikke kjørt nettverkstest. Skal prøve det.

Når dette er sagt så funker ikke streaming til Popcorn Hour boksen min heller lenger, så jeg begynner å lure på om det er noe galt med routeren min, eller om det er noen spesielle innstillinger jeg må legge inn.

På min gamle Dlink DGL-4300 funket alt helt supert, men på den nye DIR-655 er det bare tull.

Edit: Kjørte nettverkstesten nå i Squeezecenter, og den er helt på trynet. Jeg får faktisk kun 57% over 100% med kun 64Kb, og ved 3000 Kb som kablet nett minimum skal takle så får jeg kun 14% igjennom. Her er det noe galt et sted.

Edit igjen: Jeg fant ut etter litt googling at LAN ytelsen på DIR-655 er et generelt problem. Jeg oppgraderte til en nyere firmware uten at det hjalp nevneverdig. Løsningen ble å gjøre et siste forsøk på å få liv i min gamle DGL-4300 igjen. Det klarte jeg, og da funket all streaming igjen. Den nye DIR-655 havner på hylla som reserve router. Snakk om penger ut vinduet.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Holder på å teste ut prototyp på en separat strømforskyning til Squeezeboxen - kun for lydopplevelsen :-D

Er det noen som kan låne meg en Squeezebox for paralell testing i de neste 7/14 dagene ?
    (Jeg treffes på 488 99 900 med SMS)

Jeg kan plukke opp på vei til Oslo i dag, eller på retur fra Oslo på tirsdag

Noen?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:p

Ble lykkelig eiger av en squeezebox duet i går, holdt på å trykke meg i hjæl på kontrollen i natt

MEN. Den Headphone jacken på selve kontrolleren, går det ann å streame musikken via den?
    Prøvde å koble til headset i går men den eneste lyden som kom var lyden av "scroll" osv fra selve kontroleren.

Årka ikke lete fremm bruksanvisningen, så jeg spørr
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må bare aktivere audio playback i menyen et sted.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Ja, du må bare aktivere audio playback i menyen et sted.
    Tøft
    Skal teste når jeg kommer hjem
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Hei.

Routeren står i G og N modus. Mener du at det bør står på kun G? Dueten er som sagt koblet via kablet nett.

Hva mener du med å legge den inn som klient?

Har ikke kjørt nettverkstest. Skal prøve det.

Når dette er sagt så funker ikke streaming til Popcorn Hour boksen min heller lenger, så jeg begynner å lure på om det er noe galt med routeren min, eller om det er noen spesielle innstillinger jeg må legge inn.

På min gamle Dlink DGL-4300 funket alt helt supert, men på den nye DIR-655 er det bare tull.

Edit: Kjørte nettverkstesten nå i Squeezecenter, og den er helt på trynet. Jeg får faktisk kun 57% over 100% med kun 64Kb, og ved 3000 Kb som kablet nett minimum skal takle så får jeg kun 14% igjennom. Her er det noe galt et sted.

Edit igjen: Jeg fant ut etter litt googling at LAN ytelsen på DIR-655 er et generelt problem. Jeg oppgraderte til en nyere firmware uten at det hjalp nevneverdig. Løsningen ble å gjøre et siste forsøk på å få liv i min gamle DGL-4300 igjen. Det klarte jeg, og da funket all streaming igjen. Den nye DIR-655 havner på hylla som reserve router. Snakk om penger ut vinduet.
    Ja, mener der er flere her der har hatt problemer med denne routeren men det er nesten håpløst å tråle igjennom alle sidene i denne tråden. Er nevnt på side 38 men den er nevnt flere ganger vet jeg.
    Jeg har selv DGL-4300 og den har fungert 100% også.
    I DGL 4300 kan du bruke wizard´en til å legge inn Duetten som en trådløs klient, med MAC adresse og alt, det gjorde jeg, men om det fungerer for deg uten du gjør dette er det jo fint...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optisk

Noen som har testet optisk Vs Rca?

Store forskjeller i lyden? evt hva anbefales?

Mvh
    Svein S

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ble lykkelig eiger av en squeezebox duet i går, holdt på å trykke meg i hjæl på kontrollen i natt

MEN. Den Headphone jacken på selve kontrolleren, går det ann å streame musikken via den?
    Prøvde å koble til headset i går men den eneste lyden som kom var lyden av "scroll" osv fra selve kontroleren.

Årka ikke lete fremm bruksanvisningen, så jeg spørr
    Under "instillinger" finner du "Velg spiller" og setter "Controller" til å være spiller.
    Så kommer lyden ut av jack på kontrolleren.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Under "instillinger" finner du "Velg spiller" og setter "Controller" til å være spiller.
    Så kommer lyden ut av jack på kontrolleren.

Thx 8)

Jeg fant jeg fant

Mvh
    Svein S

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Noen som har testet optisk Vs Rca?

Store forskjeller i lyden? evt hva anbefales?
    Ingen seriøs testing - understreker det - men har prøvd begge. Uten å ha vært i stand til å høre noen forskjeller.

Optiske kabler gir et galvanisk skille mellom boksene - noe som kan kan være fordelaktig for å unngå brum - har dog aldri hatt problemer med koaks hos meg. Derimot er optiske kabler mer sårbare, rent mekanisk. De er ikke laget for kraftig bøying eller hard trekking - så hvis du har et trangt og kronglete kabelstrekk, er koaks å anbefale.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

treg Controller

Hei, jeg er en lykkelig eier av to stk SB receivere og én SB Controller.

Har et lite irritasjonsmoment for tida: hvis Controllereren har ligget rolig på bordet ei stund (gjerne midt i ei lang spilleliste), trenger den ganske mange sekunder på å bli operativ igjen når jeg plukker den opp. Det kommer opp en beskjed om "vent litt...".

Mener den ikke var slik tidligere.
    Er det noe jeg kan gjøre?

Lurer på om det er et nettverksproblem eller et Squeezecenterproblem, eller om det rett og slett er slik det skal være.

Når den først er oppe og går, er responstida ca ett sekund hvis jeg vil skippe en sang e.l..

Kjører 7.3.3 med Linux Ubuntu 9.04, det var samme oppførsel på controlleren med 7.3.2 Ubuntu 8.10.

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Hei, jeg er en lykkelig eier av to stk SB receivere og én SB Controller.

Har et lite irritasjonsmoment for tida: hvis Controllereren har ligget rolig på bordet ei stund (gjerne midt i ei lang spilleliste), trenger den ganske mange sekunder på å bli operativ igjen når jeg plukker den opp. Det kommer opp en beskjed om "vent litt...".

Mener den ikke var slik tidligere.
    Er det noe jeg kan gjøre?

Lurer på om det er et nettverksproblem eller et Squeezecenterproblem, eller om det rett og slett er slik det skal være.

Når den først er oppe og går, er responstida ca ett sekund hvis jeg vil skippe en sang e.l..

Kjører 7.3.3 med Linux Ubuntu 9.04, det var samme oppførsel på controlleren med 7.3.2 Ubuntu 8.10.
    Prøv å gå inn på innstillinger på fjernkontrollen, så inn på menyen avansert. Inne i denne menyen finner du en meny som heter fabrikktest, der velger du strømstyring. Hvis det er huket av for suspend enabled og trådløs strømsparing så fjerner du disse. Merk at du sikker må ladde kontrollern oftere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Prøv å gå inn på innstillinger på fjernkontrollen, så inn på menyen avansert. Inne i denne menyen finner du en meny som heter fabrikktest, der velger du strømstyring. Hvis det er huket av for suspend enabled og trådløs strømsparing så fjerner du disse. Merk at du sikker må ladde kontrollern oftere.
    Wow, var det så enkelt?
    Trodde jeg hadde god oversikt over alle mulige instillinger på controlleren, men denne undermenyen var ny for meg. Kom kanskje med squeezecenter 7.3?

Iallefall ser det ut som om dette funker, tusen takk!

(og så får jeg heller ta valget om batterilevetid vrs responstid etter hvert...)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Springbank
    Dette skal nettopp være endret i versjon 7.3.4 - gå til Nightly Builds - SqueezeboxWiki og last ned.

(7.3.4 er en stabil bugfix-utgave, mens 7.4 er betaversjonen.)
    Takker for svar, men jeg leverte minn inn igjen på elkjøp i dag. Grunnen er at jeg MÅ låse det trådløse på n standeren for å kunne se 1080p på htpc via trådløst uten at det hakker, og da klarte ikke squeezebox å koble seg på.

Blir nok å kjøpe inn en ny litt senere i år når jeg har funnet ut hvordan jeg skal få alt til å virke sammen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir snakket litt om hvilke innstillinger som "aktiverer" den innebygde D/A converteren for digital-ut fra squeezebox om dagen, er det fortsatt bare krysstoning (crossfade), aktivert volumkontroll og replay gain dette gjelder?

Trenger å konfigurere et delay via squeezecenter ved oppstart-avspilling pga at den eksterne DAC'en min er litt treig, og håper i det lengste på at dette ikke påvirker signalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lilac1:
    Jeg anbefaler deg å kjøre 2 trådløse soner i heimen da Min beste b/g ruter noen er for tiden WRT54GL: Linksys WRT54GL - Trådløst nettverk OLD - Finn beste pris hos Prisguide.no (Billig er den også).

Den kan du legge inn open-source software på og Tomato firmwaren er meget stabil og brukervennlig: Tomato Firmware | polarcloud.com

Ruteren hooker du rett inn på serveren din, så lar du Squeezeboxen kjøre mot den ruteren. Funker rock-solid i min heim

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Playlist

Er det noen mulighet for å editere/slette playlister på pc'n istedenfor controlleren? Etter å ha hentet alt av titler fra NAS'en lå det inne hundrevis av ubrukelige playlister som jeg gjerne skulle ha fjernet. Dette tar tydligvis laaang tid via controlleren.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JOSO
    Er det noen mulighet for å editere/slette playlister på pc'n istedenfor controlleren? Etter å ha hentet alt av titler fra NAS'en lå det inne hundrevis av ubrukelige playlister som jeg gjerne skulle ha fjernet. Dette tar tydligvis laaang tid via controlleren.
    Squeezecenter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Lilac1:
    Jeg anbefaler deg å kjøre 2 trådløse soner i heimen da Min beste b/g ruter noen er for tiden WRT54GL: Linksys WRT54GL - Trådløst nettverk OLD - Finn beste pris hos Prisguide.no (Billig er den også).

Den kan du legge inn open-source software på og Tomato firmwaren er meget stabil og brukervennlig: Tomato Firmware | polarcloud.com

Ruteren hooker du rett inn på serveren din, så lar du Squeezeboxen kjøre mot den ruteren. Funker rock-solid i min heim
    Kjører d-link DIR655 router, trenger ingen custom firmware for å fungere perfekt. Den står nå på sin åttende måned uten ett glipptak.
    Men hvordan skulle et tosonesystem hjelpe for å sette opp delay?

Mulig jeg var litt uklar, men signalet jeg tenkte på var det som går fra squeezebox til DAC. Hadde helst sett at den interne squeezeboxdacen ble bypasset fullstendig.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Jeg tror svaret fra Large var til Svortevik, ikke til deg Lilac1....)
    Hmm, jeg er ikke med på hva du mener.
    Bruker du digital ut fra din Duet, og har volumet på 100% da er signalet 100 % intakt og "Bit Perfect". Crossfade har jeg ikke aktivert i ITunes.
    Trenger du delay for din eksterne dac kan du forsøke å leke med innstillingene i SqueezeCenter, gå inn på "Player", "Audio", og da "Audio Startup Time".

Side 56 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •