Squeezebox Duet - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2146
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Skjønner, har du tenkt på å oppgradere minne i NAS'en da? Kjøpe minne på Komplett eller MPX.no f.eks. Minne typen står på minnebrikken i NAS'en. Så da kan du kjøpe lik type bare mer Eller er det integrert ?minne?
    Mener å huske at minnet er onboard type, og jeg er ingen kløpper med loddebolt. (QNAP TS-109 / 128MB minne).

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt QNAP TS-219 Turbo NAS 2-bay og en Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB + at jeg har 2 stk 250GB WD Caviar. Skal bli spennende å se hvordan dette går.

Newcomer Ganda sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, fikk nettop inn en Squeezebox av denne typen.
    Det jeg lurte på var om det finnes en plugin til SqueezeCenter som gjør det mulig å streame musikk via Squeezeboxen?
    Altså streame musikk fra nettsider som DeNnE ?

Newcomer Ganda sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Le Bump!

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grr.. Da har jeg fått et nytt problem. Etter at jeg hadde problemer med å streame til squeezeboxen så løste det seg med å resette selve receiveren og stille den inn på nytt.

Nå har det seg slik at routeren min tok kvelden før helga (Dlink DGL-4300). Nå har jeg kjøpt en ny Dlink DIR-655. Når jeg fikk denne opp å gå så started Squeezebox controlleren å laste ned og oppdatere firmware automatisk. Sannsynligvis tilfeldig at dette skjedde samtidig. Da måtte jeg resette alt på squeezeboxen til fabrikkinnstillinger igjen for å få kontakt mellom alle enheter.

Problemet nå er at jeg har problemer med streamingen. Det ser ut som den ikke klarer å fylle bufferen. Av og til starter spillingen i et halvt sekund og så er det slutt igjen. Er det noe kødd med den nye firmwaren, må jeg gjøre noen innstillinger på den nye routeren eller kan det være noe annet? En smule frustrert nå. Har prøvd å resette alle innstillinger på squeezeboxen og gjøre alt på nytt uten at det hjalp noe.

Edit: Det virker som om nettet kanskje er for treigt, for når jeg skal inn og bla i artister og starte en sang så går det veldig treigt fra jeg trykker på start knappen til det skjer noe. Men selve receiveren er koblet med kabel i routeren, så jeg forstår ikke hva det kan være.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe? Jeg har lett overalt på nettet uten å finne noe. Det virker som om nettverket er for treigt, men routeren er jo ny og receiveren er koblet til med kabel.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å endre kanal på routern.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Prøv å endre kanal på routern.
    Spiller det inn noe da squeezeboxen er koblet via kabel? Kanalvalget gjelder vel bare det trådløse nettverket?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, men kontrollen er koblet til det trådløse nettverket, så det er verdt ett forsøk.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Duet

Leste i en annen tråd at det er en ny Duet/controller på vei. Noen med info om dette?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ganda
    Le Bump!
    Gå til SlimForum og søk på wave plugin....eller du kan koble den direkte til din pc sin audio utgang.
    Squeezebox Boom FAQ - SqueezeboxWiki

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Spiller det inn noe da squeezeboxen er koblet via kabel? Kanalvalget gjelder vel bare det trådløse nettverket?
    Men du har gått igjennom alle innstillinger, også sett til at ruteren kjører i "G" modus....
    har du lagt inn Duetten som en klient i ruteren via wizard´en?
    Har du kjørt netverks testen fra SqueezeCenter? Gå til "Help" og da kjør test.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sqeezecenter problem

Hei, jeg har fått ett problem med Squeezecenter.
    Etter at jeg innstallerte Noman antivirus program, så ville ikke Sqeezecenter starte, jeg har prøvd å endre/slå av brannmur men ikke noe hjelper. For ettpar dager siden ble det innstallert noen windows oppdateringer, etter det så godtok jeg noen regler til Norman brannmur, og vips så startet Squeezecenter igjen....men det varte ikke så lenge, ny oppstart av maskinen og vips ikke noe liv i Squeezecenter igjen, er det noen som har noen tips, så forresten at Google toolbar gav noen problemer, så den er fjernet.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du Norman antivirus, må du bruke en såkalt "Norman safe" versjon av Squeezecenter. Klikk deg inn her:

Release Notes - SqueezeboxWiki

Under pkt. 1.3 finner du "Norman safe" versjonen av SqueezeCenter.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et PS til innlegget mitt ovenfor:

Dette er det svaret jeg fikk fra supportavdelingen i Logitech da jeg tok opp dette med SqueezeCenter 7.3.3 og Norman antivirus:

The fact of the matter is, we have an issue with Norman and our production build doesn't work if it is installed. We do have a special build will allow SqueezeCenter to run with Norman installed. Please follow the steps below to completely remove the version you have installed, then install the special build.

To perform a clean install follow the steps below.

1. Open Control Panels and click Add/Remove Programs

2. Scroll down to SqueezeCenter and click Uninstall SqueezeCenter

3. Restart your computer

4. Delete the SqueezeCenter folder in C:\Program Files
    - Click on Start
    - Click on My Computer
    - Click on C:\
    - Click on the Program Files folder
    - Locate the SqueezeCenter folder and delete it

5. Delete the SqueezeCenter data folder in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data
    - Click on Start
    - Click on My Computer
    - In the Address bar at the top of the page, type the path above
    - In the Application Data folder, locate and delete the SqueezeCenter folder

6. Download and reinstall SqueezeCenter from:

http://www.slimdevices.com/SqueezeCe...fe_version.exe

Once SqueezeCenter finishes scanning your music library, verify that everything is working by playing a file. You may need to update your player once you get connected.

Jeg fikk det til å fungere bare ved å laste inn 7.3.3 "Norman safe" - altså uten å gjøre det Logitech kaller en "clean install" - men det er mulig at man bør gå enda litt mer grundig til verks.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fant ut det samme, var inne på SlimDevice sine forum, og der var løsningen. Så innstallerte ny Norman safe versjon, og nå funker alt igjen..jippiiiii

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har sikkert vært svart på før, men kan man være tilkoblet 2 mottakere samtidig, type 1 i stua og 1 på soverommet med samme fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Det har sikkert vært svart på før, men kan man være tilkoblet 2 mottakere samtidig, type 1 i stua og 1 på soverommet med samme fjernkontroll.
    Gitt at du har en SB Controller (som selges separat eller med SB Duet receiver) så er svaret ja.

Jeg kjører Transporter/SB Classic/SB Duet mot samme squeezecenter og kan kontrollere alle med SB Controlleren som fulgte med Duet. Ved å velge avspiller i menyen på controller'en så styrer du hvilken avspiller du er tilkoblet. (Controlleren er tilnærmet det samme som å gå inn i squeezecenter via web-grensesnitt.)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min squeezebox duet i hus, men har en liten ting som irriterer meg.

Jeg kan sortere etter artist, men alle mine filer er taget etter album artist og ikke artist, så er der noen mulighet til å få squeezeboxen til å hente artister inn etter disse kriteriene?

Ser det er snakk om diverse tillegg til programmvaren, noen som kan utdype dette litt og hva jeg her kan oppnå?

Ser jeg også kan bruke en annen avspiller enn selve programvaren som følger med, hvilke er det her snakk om og hva fordeler vil jeg oppnå med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Da har jeg fått min squeezebox duet i hus, men har en liten ting som irriterer meg.

Jeg kan sortere etter artist, men alle mine filer er taget etter album artist og ikke artist, så er der noen mulighet til å få squeezeboxen til å hente artister inn etter disse kriteriene?
    Dette skal nettopp være endret i versjon 7.3.4 - gå til Nightly Builds - SqueezeboxWiki og last ned.

(7.3.4 er en stabil bugfix-utgave, mens 7.4 er betaversjonen.)

Side 55 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •