Squeezebox Duet - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du setter pc´ens strøminnstillinger til dvalemodus, og "allow this device to wake up osv", da går det av seg selv.
    Takk for svar. Har prøvd den muligheten mange ganger tidligere også da jeg brukte X-Box som mediespiller, men det fører bare til at PC'en aldri slår seg av. I Vista bruker jeg følgende valg:

Strømalternativer-Avanserte innstillinger-Multimedieinnstillinger-Ved deling av medier:
    Der man kan velge "tillat bortemodus" som jeg tror er det aktuelle valget her. De andre to mulighetene er tillat eller hindre hvilemodus.

Hvis jeg ikke velger "tillat hvilemodus" står den på hele tiden.

Er det noen andre steder å stille inn dette under Vista?? Tror vel helst det er PC'en min det er noe i veien med...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke pc´en det er galt med, du må bare bruke rette innstilling.
    Jeg har ikke Vista, men jeg bruker dvalemodus igjennom dagen. Bruker jeg pc´en går den i dvalemodus etter 15 min. og f.eks. Squeezeboksen kan vekke den til live igjen. Vi bruker jo pc´en til alt mulig igjennom dagen/kvelden så der er ingen grunn til å slå den av hver gang.
    Når jeg går og legger meg slår jeg pc´en helt av, det er bare rutine.
    Ellers kan du jo investere i en NAS du kan innstallere SqueezeCenter på, da er du ikke avhengig av pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, så vidt jeg kan se er "bortemodus" eneste strømstyringsalternativ under Vista som tillater vekking fra ekstern mediaspiller, men hos meg fører det altså til at PC'en aldri går i dvale.

Ellers har jeg planer om å sette opp en home-server etterhvert, det ville naturligvis være den beste løsningen uansett.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan søke litt på Vista dvalemodus, da kommer der en del andre med samme problem, jeg så denne kommentar :
    Dette gjøres under strømalternativer. Du må gå inn på avanserte endringer, og sette en automatisk tid på dvalemodus for å kunne velge dette manuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er utgangsnivået på SB veldig lavt ?
    Med volumkontroll på kl.12 (på forsterkeren) er det betydelig mindre trøkk enn jeg er vant med.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du analoge eller digital utgang fra SB? Og står volumkontrollen på SB på maks?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maestron
    Er utgangsnivået på SB veldig lavt ?
    Med volumkontroll på kl.12 (på forsterkeren) er det betydelig mindre trøkk enn jeg er vant med.
    Min erfaring er at utgangsnivået på SB er betydelig lavere enn på f.eks. blu-ray spiller, DVD-spiller og PVR. Hos meg er det er nøyaktig likt nivå om jeg bruker analog eller digital (optisk) utgang. Dette gjelder selv om volumkontrollen på SB'en stå på max.

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox er under sterk vurdering, men jeg er usikker på om jeg skal gå for Classic eller Duet, noen som vil trekke frem de sterke sidene for hver av modellene?

~ Mortis360

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Squeezebox er under sterk vurdering, men jeg er usikker på om jeg skal gå for Classic eller Duet, noen som vil trekke frem de sterke sidene for hver av modellene?

~ Mortis360
    Jeg måtte ta samme valg for en måned siden. Jeg valgte classic sammen med Ipod. Jeg fikk kjøpt begge brukt på finn for tilsammen 2000kr. Squeezeboxen viste seg å være ødelagt når jeg fikk den så jeg fikk en splitter ny på garantien fra butikken den var handlet i.

Grunnen til at jeg valgte denne kombinasjonen var at jeg fikk det beste fra både classic og duet i samme pakke. Classic har display som viser alt av informasjon du måtte ønske. Duet har en fancy fjernkontroll som også fungerer som en trådløs musikkspiller. Ipoden kan alt det duetkontrolleren kan, bortsett ifra å spille musikken fra PC'n. Men Ipoden kan du jo bruke til utolig mye annet. Bla MP3-spiller som den jo egentlig er. Jeg har laget en liten film på youtube som viser hvordan mitt oppsett fungerer:

YouTube - IPeng the movie

Denne filmen viser hvordan programmet iPeng er i bruk. Programmet lar deg styre squeezebox med Ipoden via det trådløse nettverket. Musikken ligger som FLAC på PC'n i et annet rom og alt går trådløst. Ipoden fungerer som fjernkontroll over alt huset så lenge det er innenfor den trådløse dekningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe lignende til min Nokia 5800, eller er det bare Iphone og Itouch som kan ha denne funksjonaliteten?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superkonge
    Ipoden kan alt det duetkontrolleren kan, bortsett ifra å spille musikken fra PC'n.
    Med Simplify kan man streame musikk fra PC'en til iPhone/Touch også. Har bare testet det så vidt, men det ser ut til å fungere bra.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig det er svart på før i tråden, men here goes:

Kan man få få tilgang til en NAS disk fra en SB receiver via nettet fra f.eks hytta? Via IP addresse eller noe slikt? Altså at man har tilgang på den lagrede musikken fra andre steder i verden med nettilgang?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler litt på det du beskriver er mulig, men jeg har ikke prøvd, så jeg skal ikke utelukke det.

Derimot kan jeg bekrefte at du kan nå SqueezeCenter "utenfra". Jeg har åpnet min router med port forwarding til SC og har tilgang til både WEB interface og mulighet for å kjøre Softsqueeze (en emulert avspiller) på en PC på jobben. Så ja - du kan nå SqueezeCenter fra internet. I den samband er det til hjelp å ha fast IP eller god orden på IP via DynDNS eller tilsvarende.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg tviler litt på det du beskriver er mulig, men jeg har ikke prøvd, så jeg skal ikke utelukke det.

Derimot kan jeg bekrefte at du kan nå SqueezeCenter "utenfra". Jeg har åpnet min router med port forwarding til SC og har tilgang til både WEB interface og mulighet for å kjøre Softsqueeze (en emulert avspiller) på en PC på jobben. Så ja - du kan nå SqueezeCenter fra internet. I den samband er det til hjelp å ha fast IP eller god orden på IP via DynDNS eller tilsvarende.
    Har ikke satt meg så mye inn i det enda, men har forstått at en NAS kan kjøre Squeezecenter, og da kan man altså få tilgang fra hytta? Med litt styr, men det går vel greit.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett igang og snurr disk og fortell hvordan det gikk etterpå ;-)

Ta også følgende med i din vurdering: Ytelsen mot hytta må vurderes mot båndbredde og materiale. Jeg har tilgang til en sekundær SC hos en kamerat. Han "sliter" med en smal ADSL fra Telenor, stabil ja, men pga lang avstand til sentral så er ut-hastigheten lav. Det går det greit å streame MP3 men ikke FLAC fra ham. Selv kjører jeg sDLS med 10mBit ut/inn og da går også FLAC streaming greit.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Sett igang og snurr disk og fortell hvordan det gikk etterpå ;-)

Ta også følgende med i din vurdering: Ytelsen mot hytta må vurderes mot båndbredde og materiale. Jeg har tilgang til en sekundær SC hos en kamerat. Han "sliter" med en smal ADSL fra Telenor, stabil ja, men pga lang avstand til sentral så er ut-hastigheten lav. Det går det greit å streame MP3 men ikke FLAC fra ham. Selv kjører jeg sDLS med 10mBit ut/inn og da går også FLAC streaming greit.
    Hytta må nok bygges først.. Neste år en gang.. Men det blir nok en SB før den tid, bare lurer på om jeg skal gå for en classic eller en receiver sammen med Ipod touch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til Squeezebox

Noen som har gode tips til små 2 kanals forsterker som kan drive en sone på to høyttalere? 8ohm 89db 6W per høyttaler
    Tenkte å ha en liten forsterker på hver sone i mitt oppsett, noen som gjør det samme, eller har løst det på en annen måte?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du sånn skjult oppsett, billigt? Kanskje en bilforsterker med 12 volt adapter da?
    Men ellers, det bedste er jo aktive høyttalere, AudioEngine f.eks, men du vil sikkert ikke skifte høyttalere jo..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har innfelt høytalere i taket. Så det er ikke så veldig viktig med den store lydkvaliteten, bare det leverer nok kraft. Det er for sent å benytte seg av aktive høyttalere. Ser for meg en liten forsterker som kan stå i et innstrument skap der alle kablene fra høyttalerene er trukket ned i

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nu har jeg ikke akkurat noen forslag, men en effektforsterker ja. Du kan også bruke en brukt Nad integrert, de har PreOut/Main Inn terminaler slik du kan bruke bare effektdelen. De finder du billige brukte.

Side 52 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •